Visa fullständig version : Hur många Mcal på donken krävs efter ett pass?
Jordgubbspass: 1.5Mcal
Päronpass: 2Mcal
Fruktkorg: 2.5Mcal
Roidpass: 3Mcal
Amagad n stfu: 4Mcal
Deceiver85
2007-12-04, 15:43
Amagad n stfu: 4Mcal
Ska vi dela på en?
Ska vi dela på en?
Fråga är hur mycket som blir kvar :)
3 är för mycket och resten är för lite. Så det blev 2.5 men det låter rätt så vidrigt!
3 är för mycket och resten är för lite. Så det blev 2.5 men det låter rätt så vidrigt!
Äh, en big n juicy meny och tre cheese and youre there.
0,04 Mcal Esapro på toan.
Skulle aldrig orka äta några mängder efter träningen.
bertbert
2007-12-04, 16:02
1,5 duger gott
Fredrik S
2007-12-04, 16:04
1,24
kollade på donkens hemsida, en big n juicy innehåller hela 1030kcal :eek:, någon som testat den? jag personligen har svårt att bli mätt på donkens burgare, och att ha över 1000kcal i EN burgare känns som ganska mycket.
Finns det burgare som innehåller mindre än 1 Mcal?
Finns det burgare som innehåller mindre än 1 Mcal?
Då heter det skorpor.
kollade på donkens hemsida, en big n juicy innehåller hela 1030kcal :eek:, någon som testat den? jag personligen har svårt att bli mätt på donkens burgare, och att ha över 1000kcal i EN burgare känns som ganska mycket.
Japp, den är sjukt god iaf, mättnadskänslan är helt okej.
King Grub
2007-12-04, 16:44
Snarare att det krävs ett pass på 2 Mcal efter en McDonaldsbesök, så man inte får späckångest.
Räcker lätt med 2 cheeseburgare á 300kcal för att man ska bli mätt och illamående.
Snarare att det krävs ett pass på 2 Mcal efter en McDonaldsbesök, så man inte får späckångest.
Men nu snackar vi om människor med ett sunt förhållande till mat.
King Grub
2007-12-04, 16:47
Fel forum för det.
vad innehåller en stor pommes och en stor cola?
Fel forum för det.
it's funny because it's true :D
Fredrik S
2007-12-04, 16:55
0,7
Äter sådana på McDonalds?
Äter sådana på McDonalds?
Ja. De med ett osunt förhållande kollar först igenom Ok-att-äta-listan och kikar på kontoutdraget hos ångestbanken. Vissa av oss slänger kontoutdraget direkt :)
MEDiAHORAN
2007-12-04, 17:06
3 tror jag är opti.
bertbert
2007-12-04, 17:08
Jag trodde ghey-wizard hade förklarat för junkie att det heter gyllene måsen?
Jag trodde ghey-wizard hade förklarat för junkie att det heter gyllene måsen?
Jag trodde du tränade.
Ja. De med ett osunt förhållande kollar först igenom Ok-att-äta-listan och kikar på kontoutdraget hos ångestbanken. Vissa av oss slänger kontoutdraget direkt :)
Typ som när Angel tar ett extra lån, för hon har redan så många.
Typ som när Angel tar ett extra lån, för hon har redan så många.
Kallar du Angel för att ha ett osunt förhållande till mat?
bertbert
2007-12-04, 17:12
Jag trodde du tränade.
Det gör jag; det har inget med att göra att jag är en notoriskt dålig storätare.
Räknas pauser kommer jag lätt upp i 3 dock. :D
Kallar du Angel för att ha ett osunt förhållande till mat?
Oj förlåt mig, jag använde en analogi.
Oj förlåt mig, jag använde en analogi.
Oops, min skämt-analogi-kombo brann upp i atmosfären. Kontoutdraget fanns inte eftersom ångestbanken inte ger matlån till män med en ätångestbetalningsanmärkning.
Oops, min skämt-analogi-kombo brann upp i atmosfären. Kontoutdraget fanns inte eftersom ångestbanken inte ger matlån till män med en ätångestbetalningsanmärkning.
Att äta 2,5 Mcal på McDonalds och anklaga andra som inte gör det för att ha stört matförhållande är pretentiöst så det förslår. Är man dessutom inte rippad, äter på McDonalds och anklagar andra för att ha ett stört förhållande till mat, då är det... eh... imponerande.
Men visst. Använd ordet ångest några gånger till så kanske det känns bättre.
Scratch89
2007-12-04, 17:26
Vilken underbar tråd. Keep 'em coming, skaparn och jwzrd!
Att äta 2,5 Mcal på McDonalds och anklaga andra som inte gör det för att ha stört matförhållande är pretentiöst så det förslår. Är man dessutom inte rippad, äter på McDonalds och anklagar andra för att ha ett stört förhållande till mat, då är det... eh... imponerande.
Men visst. Använd ordet ångest några gånger till så kanske det känns bättre.
Nu var det snarare så att du knöt oförmågan att kunna äta på McD till att inte ha ett osunt förhållande till mat. Rimligtvis är det tvärtom. Anklagelsen gick ursprungligen från ditt håll och till alla som inte begränsar sina källor till mat.
Det är lite mastigt, eftersom vi ändå talar om mat, att anklaga alla som besöker McD för att ha ett osunt förhållande till mat.
Skaparn: "Alla som äter på Donken är tvångsmässiga överätare omg omg omg bulimi!"
Jwzrd: "Alla som inte äter på Donken är tvångsmässiga underätare, omg omg omg anorexi!"
Tolkia: Omg, omg, omg ... *gah!*
Skaparn: "Alla som äter på Donken är tvångsmässiga överätare omg omg omg bulimi!"
Jwzrd: "Alla som inte äter på Donken är tvångsmässiga underätare, omg omg omg anorexi!"
Iofs inte det jag påstod.
Nu var det snarare så att du knöt oförmågan att kunna äta på McD till att inte ha ett osunt förhållande till mat. Rimligtvis är det tvärtom. Anklagelsen gick ursprungligen från ditt håll och till alla som inte begränsar sina källor till mat.
Det är lite mastigt, eftersom vi ändå talar om mat, att anklaga alla som besöker McD för att ha ett osunt förhållande till mat.
Visserligen har du alltid ett självupplevt veto vad gäller tolkningar av dina egna uttalanden, men jag tillåter mig ändå att ta detta som att du antyder att den som får späckångest av McDonalds för att ha ett osunt förhållande till mat.
Inte minsta förvånande är dock att du gör det till att jag var den som först pekade finger, för så har du ju bestämt att det var. Antingen genom att det du skrev ska tolkas på ett annat sätt, eller att jag lyckades anklaga någon redan i mitt första inlägg. Roligast vore om du överraskade från ett helt annat håll denna gång. Så, hit me!
Inte bulimi. BED ffs!
Visserligen har du alltid ett självupplevt veto vad gäller tolkningar av dina egna uttalanden, men jag tillåter mig ändå att ta detta som att du antyder att den som får späckångest av McDonalds för att ha ett osunt förhållande till mat.
Inte minsta förvånande är dock att du gör det till att jag var den som först pekade finger, för så har du ju bestämt att det var. Antingen genom att det du skrev ska tolkas på ett annat sätt, eller att jag lyckades anklaga någon redan i mitt första inlägg. Roligast vore om du överraskade från ett helt annat håll denna gång. Så, hit me!
Ja det påstår jag verkligen.
Ditt andra stycke är jag inte säker på vad du är ute efter med. Det ser ut som en enda: "buhuuu jag är så himla ledsen, tårarna bara rinner. Texten säger att du har rätt... men jag vet att jag innerst inne ändå har rätt11"
Det finns inget sätt att komma runt att om man får sån ångest att man måste driva sig genom 2Mcal cardio bara man ätit på McD - jag vet att detta var ett skämt - så har man ett osunt förhållande till något iallafall.
Utesluter man McD för att man får fettångest av det så.. ja, vad kallar du det? En avslappnad och oproblematisk syn på kost?
Vem delade ut drama-tabletter men ingen kam?
Potatis, friryrolja, salt, socker, färgämnen, smakämnen och konserveringsmedel.
Potatis, friryrolja, salt, socker, färgämnen, smakämnen och konserveringsmedel.
Tack men jag undra om cal :)
Ja det påstår jag verkligen.
Ditt andra stycke är jag inte säker på vad du är ute efter med. Det ser ut som en enda: "buhuuu jag är så himla ledsen, tårarna bara rinner. Texten säger att du har rätt... men jag vet att jag innerst inne ändå har rätt11"
Det finns inget sätt att komma runt att om man får sån ångest att man måste driva sig genom 2Mcal cardio bara man ätit på McD - jag vet att detta var ett skämt - så har man ett osunt förhållande till något iallafall.
Utesluter man McD för att man får fettångest av det så.. ja, vad kallar du det? En avslappnad och oproblematisk syn på kost?
Vem delade ut drama-tabletter men ingen kam?
Ah, det blev en enklagelse om att överreagera. Av alla stenar som kunde kastas i ett glashus så lånade du Obelix. Sedan hör det till god debattsed att om man bara ska skriva en lång omskrivning av "jamen du då" så bör man på något sätt göra läsaren medveten om att man inser att det är just vad man gör.
Burgerfobi kan mycket väl vara problematiskt, men att ha ångest för en portion som med sitt förhållande mättnad/energimängd väldigt lätt ger upphov till fetma är inget jag tycker är att direkt tillskriva som osunt. Vi snackar inte din typiska kolo "hur mycket fett fastnar på kycklingfilén vid stekning", utan en måltid som ger dagsbehovet av energi under den tid det tar för två skator att para sig i luften.
För övrigt är jwzrd-checklistan snart full av bockar. Ord som "drama", "tårar" och "kam" är avbockade såväl som försök att få någons ifrågasättande av din ståndpunkt att bli en åsikt för dig att raljera över.
Vad är Mcal ?
Mc kalori. En speciellt fettbildande rackare som endast finns i McDonalds mat. Utom lightläsken.
M = miljon
cal = kalori
Ah, det blev en enklagelse om att överreagera. Av alla stenar som kunde kastas i ett glashus så lånade du Obelix. Sedan hör det till god debattsed att om man bara ska skriva en lång omskrivning av "jamen du då" så bör man på något sätt göra läsaren medveten om att man inser att det är just vad man gör.
Burgerfobi kan mycket väl vara problematiskt, men att ha ångest för en portion som med sitt förhållande mättnad/energimängd väldigt lätt ger upphov till fetma är inget jag tycker är att direkt tillskriva som osunt. Vi snackar inte din typiska kolo "hur mycket fett fastnar på kycklingfilén vid stekning", utan en måltid som ger dagsbehovet av energi under den tid det tar för två skator att para sig i luften.
För övrigt är jwzrd-checklistan snart full av bockar. Ord som "drama", "tårar" och "kam" är avbockade såväl som försök att få någons ifrågasättande av din ståndpunkt att bli en åsikt för dig att raljera över.
Du är i ett stort behov av en spegel, Skaparn. Eller åtminstone läsa dina egna inlägg. Du kallar det osunt att öht vistas på McD, du smädar min person i två inlägg och berättar om "knep" jag har i mina inlägg som du nyttjar lika mycket själv. Kostar det att bära etiketten Skaparn idag eller hur är det fatt? En tripp förbi spegeln (utifall du glömde).
Jag förstår inte vad det är du menar som Min Ståndpunkt i tråden. Du knyter vistelse på McD till en osund inställning till kost, går vidare med att kalla mig (och andra som besöker McD) för feta (eller ja, icke-rippade men ändock frekventa besökare) och DU raljerar sen över min ståndpunkt? Min ståndpunkt är den att någon som kan besöka McD utan att må dåligt och utan att äta allt han eller hon ser, den personen har sannolikt inga som helst problem med kosten. Vidare innebär den, min ståndpunkt alltså, att man INTE får svår ångest och behöver idka 2Mcal cardio efteråt. Det går inte att tolka ditt konstrande som något annat än att du anser att det tvärtom är helt normalt att bete sig så.
Det är inte sunt att få ångest av mat.
Du är i ett stort behov av en spegel, Skaparn. Eller åtminstone läsa dina egna inlägg. Du kallar det osunt att öht vistas på McD, du smädar min person i två inlägg och berättar om "knep" jag har i mina inlägg som du nyttjar lika mycket själv. Kostar det att bära etiketten Skaparn idag eller hur är det fatt? En tripp förbi spegeln (utifall du glömde).
Jag förstår inte vad det är du menar som Min Ståndpunkt i tråden. Du knyter vistelse på McD till en osund inställning till kost, går vidare med att kalla mig (och andra som besöker McD) för feta (eller ja, icke-rippade men ändock frekventa besökare) och DU raljerar sen över min ståndpunkt? Min ståndpunkt är den att någon som kan besöka McD utan att må dåligt och utan att äta allt han eller hon ser, den personen har sannolikt inga som helst problem med kosten. Vidare innebär den, min ståndpunkt alltså, att man INTE får svår ångest och behöver idka 2Mcal cardio efteråt. Det går inte att tolka ditt konstrande som något annat än att du anser att det tvärtom är helt normalt att bete sig så.
Det är inte sunt att få ångest av mat.
Ahhh, så fick jag kryssa den sista rutan. Vid den står "ta illa upp över ett litet personangrepp, trots att man själv stoltserar med sin nuna bredvid själva ordet i SAOL". Det finns en subkategori också som handlar om att du ska ta illa upp ifall någon lägger ord i din mun också, efter att du just, likt ovan, gjort det själv. Men jag ämnar inte lägga några ord alls nu, för du gör det så bra att debattera mot dig själv. Så den förblir nog tom den rutan.
Sedan, med risk för att göra dig ledsen, "Du kallar det osunt att öht vistas på McD" blir inte rätt för att du påstår det en andra gång.
En halv cheeseburgare kanske, man är ju så lätt och äter inte mkt :/
En halv cheeseburgare kanske, man är ju så lätt och äter inte mkt :/
Nekar du även fast vi har bildbevis?
http://blog.somekool.net/files/cheeseburger.jpg
http://blog.somekool.net/files/cheeseburger.jpg
den där ser faktiskt jävligt god ut, förutom det där på toppen :confused:
Ahhh, så fick jag kryssa den sista rutan. Vid den står "ta illa upp över ett litet personangrepp, trots att man själv stoltserar med sin nuna bredvid själva ordet i SAOL". Det finns en subkategori också som handlar om att du ska ta illa upp ifall någon lägger ord i din mun också, efter att du just, likt ovan, gjort det själv. Men jag ämnar inte lägga några ord alls nu, för du gör det så bra att debattera mot dig själv. Så den förblir nog tom den rutan.
Sedan, med risk för att göra dig ledsen, "Du kallar det osunt att öht vistas på McD" blir inte rätt för att du påstår det en andra gång.
Hahaha sicken fars du sparkat upp. Jag tar inte illa upp av något du skriver. Däremot ville jag göra dig uppmärksam på mängden tryffel du sparka åt mitt håll när du samtidigt håller dig med en checklista för det du tycker att jag gör. Man kan tycka att det är lite ensidigt. Allt detta för att du tagits med brallan kring anklarna om huruvida ätande på McD är förknippat med ett osunt förhållande till mat eller om det i själva verket handlar om en projektion. För även om du inte, som jag felaktigt skrivit, påstår att det är vistelsen i McDonalds lokaler som bär det osunda så gäller det iallafall de som äter där.
Är det något kvar på checklistan nu?
Det enda jag undrar, efter det tramsiga bråket, är hur många BigMac's jwzrd kan trycka i sig?
Jävla facebook :(
Hahaha sicken fars du sparkat upp. Jag tar inte illa upp av något du skriver. Däremot ville jag göra dig uppmärksam på mängden tryffel du sparka åt mitt håll när du samtidigt håller dig med en checklista för det du tycker att jag gör. Man kan tycka att det är lite ensidigt. Allt detta för att du tagits med brallan kring anklarna om huruvida ätande på McD är förknippat med ett osunt förhållande till mat eller om det i själva verket handlar om en projektion. För även om du inte, som jag felaktigt skrivit, påstår att det är vistelsen i McDonalds lokaler som bär det osunda så gäller det iallafall de som äter där.
Är det något kvar på checklistan nu?
Nej, jag skulle kunna lägga till "förneka att du tog illa upp efter att ha nedkallat några svavelregn bara för att man blir ifrågasatt mitt i fingerpekandet", men jag har slut på blyerts.
Det enda jag undrar, efter det tramsiga bråket, är hur många BigMac's jwzrd kan trycka i sig?
Faktum är, att jag är ganska övertygad om att jag skulle ge honom en ganska tuff match om segern. Däremot så har jag för tillfället energimängdsmässiga hinder för att genomföra några egentliga tester på den fronten.
Faktum är, att jag är ganska övertygad om att jag skulle ge honom en ganska tuff match om segern. Däremot så har jag för tillfället energimängdsmässiga hinder för att genomföra några egentliga tester på den fronten.
Just hamburgelätande är lätt en av mina paradgrenar också. Hur det ligger till med BigMac's vet jag dock inte riktigt. Jag tror dock javamaskinen kan bli en tuff motståndare för vem som helst. Karln är ju liksom hyffsat stor och jag har hört ryktas att även han är rätt förtjust i burglare.
Nitrometan
2007-12-04, 19:11
Karln är ju liksom hyffsat stor och jag har hört ryktas att även han är rätt förtjust i burglare.
"Rätt förtjust" är inte rätt uttryck - ingen skulle vara lyckligare än javatrollkarlen om det gick att andas hamburglare, kanske med nåt inslag av stärkande pizza.
Nu får han nöja sig med att inhalera dem tills han drabbas av andnöd.
hahavaffan
2007-12-04, 19:37
Herregud vad hungrig jag blev nu.
-1mcal efter ett styrkepass, 1,5mcal efter ett hårdare konditionspass.
-1mcal efter ett styrkepass, 1,5mcal efter ett hårdare konditionspass.
-1mcal, du spyr?
Just hamburgelätande är lätt en av mina paradgrenar också. Hur det ligger till med BigMac's vet jag dock inte riktigt. Jag tror dock javamaskinen kan bli en tuff motståndare för vem som helst. Karln är ju liksom hyffsat stor och jag har hört ryktas att även han är rätt förtjust i burglare.
Just BigMac som är McDs äckligaste burglare blir svårt att få ner fler än tre utan missljud tror jag. QP däremot!
-1mcal, du spyr?
Väldigt lite isåfall, han kanske spottar en gång.
Deceiver85
2007-12-04, 20:23
Just BigMac som är McDs äckligaste burglare blir svårt att få ner fler än tre utan missljud tror jag. QP däremot!
QP&Co, stor dricka och pommes, cheddar cheese dipsås och en extra QP-burglare, det är grejor det.
QP&Co, stor dricka och pommes, cheddar cheese dipsås och en extra QP-burglare, det är grejor det.
Om man städar bort dipssåsen så är det nog min favoritkombo.
Lås trådjäveln innan jag flippar.
Deceiver85
2007-12-04, 20:29
Om man städar bort dipssåsen så är det nog min favoritkombo.
Tänk att vi kunde ha så mycket gemensamt, med dipssåsen så har du mitt standardmål när jag äter på Donken, förutom de gånger då de har specialburgare med bacon i...mmm, bacon...
Väldigt lite isåfall, han kanske spottar en gång.
Jo, sant, tänkte inte på att det var en gemen.
Hädare! Big Mac & Co (stor dricka och pommes) + 3 chickenburger (10krs burgarn) är nog det godaste man kan äta, alla kategorier.
Glöm sen inte att DELA Big Macen, annars missar ni 50% av njutningen.
Underdelen äts sist, för den är godast.
Deceiver85
2007-12-04, 20:37
Hädare! Big Mac & Co (stor dricka och pommes) + 3 chickenburger (10krs burgarn) är nog det godaste man kan äta, alla kategorier.
BigMacen är avskyvärd, usch för den, och chickenburger kan jag inte äta (fågelallergiker).
McFeast Fullkorn är för övrigt väldigt gott...en sån, light-cola, morötter istället för pommes...och bearnesesås givetvis :D
Big Mac kan jag tänka mig är gott. Om man levt på vatten och bröd i flera år.
Dags att starta en ätartävling? Alla ålänningar är med automatik diskade då de inte är kloka när det gäller hamburgare
Tre BigMac trycker jag lätt efter ett pass. Men jag gillar inte pommesfrites - vad kan man ersätta det med? Äppelpaj?
Tre BigMac trycker jag lätt efter ett pass. Men jag gillar inte pommesfrites - vad kan man ersätta det med? Äppelpaj?
Havregrynsgröt? Kanske i samma förpackning :) Det vore något.
Tricklev
2007-12-04, 20:58
Man byter ut pommesfrites emot mer hamburgare, mcdonalds har helt avskyvärda frittar.
Nitrometan
2007-12-04, 21:00
Dags att starta en ätartävling? Alla ålänningar är med automatik diskade då de inte är kloka när det gäller hamburgare
Eller så kör vi tre klasser:
Folk under 100 kg
Folk över 100 kg
Ålänningar
En vanlig storlekshamburgare, en extra cheesburgare och en cola zero. Äter upp halva pomfritten och ger resten till en kompis som man vill ha fetare.
Eller så kör vi tre klasser:
Folk under 100 kg
Folk över 100 kg
Ålänningar
Hur gör vi med finlandssvenskar? Folk med binnikemask från Jakobsberg?
Jag är lätt med. Ska träningsäta ett par julbord först
Havregrynsgröt? Kanske i samma förpackning :) Det vore något.
Inte går jag på McDonken för att käka havregrynsgröt...
hur bra är det med fett efter ett träningspass
Nitrometan
2007-12-04, 21:05
Såna hårklyverier. ;)
Kom med ett bättre förslag om du inte tycker att min indelning duger.
von huff
2007-12-04, 21:06
Hur många big mac man klarar vet jag inte men man borde klara ca 15 cheeseburgers
Nitrometan
2007-12-04, 21:06
Varför skulle fett vara sämre efter ett träningspass än annars?
Oerhört bra!
En vanlig meny typ mcfeast eller liknande kanske. Jag har faktiskt aldrig ätit på McDonalds efter ett pass. O_o
Finns tillväxthormon i mcdonalds burgare så man växer så det knaAKARRRR!!!
Oerhört bra!
fick veta att det inte skulle vara bra med fett direkt efter ett pass, opti va snabba kolhydrater och protein... men men, då kan jag käka hamburgare med gott samvete då*popcorn*
fick veta att det inte skulle vara bra med fett direkt efter ett pass, opti va snabba kolhydrater och protein... men men, då kan jag käka hamburgare med gott samvete då*popcorn*
Det finns ett undantag och det gäller tjejer. Om tjejer äter McD efter träningen så får de stora blockiga musker och en manlig uppsyn. Det har med fettet i osten i burgaren att göra. Äter du en en BigMac så är du ok dock.
fick veta att det inte skulle vara bra med fett direkt efter ett pass, opti va snabba kolhydrater och protein...
Lyssna inte på mig när det gäller kost. Jag fullkomligt SKITER i näringslära och skulle inte kunna redogöra för proteinsyntesen ens om de hotade mig med pistol. Jag äter allt som inte är fastspikat och tränar bort eventuellt överskott. På sin höjd har jag blivit något mindre sugen på slaskmat på sista tio åren.
Jag vet inte om det är bra för kroppen att trycka en burgare efter träningen, men jag vet att det kan vara bra för själen
Det är skillnad på vad som är opti-opti och bra. Men det som är bra kan vara mer opti i längden än det som är opti-opti från början.
Det är skillnad på vad som är opti-opti och bra. Men det som är bra kan vara mer opti i längden än det som är opti-opti från början.
I det här fallet är t ex en tredubbel qp opti-opti-bra medans en vanliga BigMac bara är bra.
Men äppelpaj till måste ju vara crème de la crème
Men äppelpaj till måste ju vara crème de la crème
Kan vara. Men en äppelpaj är samtidigt en burglare man inte äter. :/
Efter träning så skulle jag kunna äta det jag alltid äter på Mcdonalds, en big mac, minimorötter och en cola zero. runt 500-600 kcal kanske?
Nitrometan
2007-12-04, 21:19
Det finns ett undantag och det gäller tjejer. Om tjejer äter McD efter träningen så får de stora blockiga musker och en manlig uppsyn. Det har med fettet i osten i burgaren att göra. Äter du en en BigMac så är du ok dock.
Nu blir jag förvirrad. :Virro Jag trodde att tjejer som åt på donken fick stora lökar?
Nu blir jag förvirrad. :Virro Jag trodde att tjejer som åt på donken fick stora lökar?
Jaa, men muskellökar. Orka få för många muskler :/
Nitrometan
2007-12-04, 21:21
en burglare man inte äter. :/
Den enda dåliga burglaren är den man inte äter.
Nitrometan
2007-12-04, 21:21
Jaa, men muskellökar. Orka få för många muskler :/
Ah. Det var så det var. Näää, orka...
I det här fallet är t ex en tredubbel qp opti-opti-bra medans en vanliga BigMac bara är bra.
Jag tänkte mest på skjuta esapro i pungen eller trycka 1 big and tasty+liten hamburgare och en juice :/
Jag har aldrig ätit qp..
:/
Frågan var lite dåligt ställd till en finsmakare. Tanken var bara att BigMac är ett ganska bra standardmått.
Jag har sjäv fått i mig tre stycken en gång men har klarat långt mycket värre hamburgelsvullningar så jag tror att i varje fall det dubbla skulle gå ned. Fast det är förstås bara spekulationer, det är en helt annan sak att få resultaten dokumenterade på en regelrätt tävling.
Jamen då drar jag i mig FYRA BigMac nästa gång. Ska tammefan se till att filma det också
Scratch89
2007-12-04, 21:25
Kan inte tävlingen vara på de vanliga burgarna för 10 kr? Det blir lätt att köpa och äta i stora kvantiteter.
Var det inte en tråd om det här för ett tag sedan, och han blev hånad? Nu sitter hela eliten och skryter om sina burgarvanor. :D
Frågan var lite dåligt ställd till en finsmakare. Tanken var bara att BigMac är ett ganska bra standardmått.
Jag har sjäv fått i mig tre stycken en gång men har klarat långt mycket värre hamburgelsvullningar så jag tror att i varje fall det dubbla skulle gå ned. Fast det är förstås bara spekulationer, det är en helt annan sak att få resultaten dokumenterade på en regelrätt tävling.
Grejen är att man blir lite illamående om man passerar den sk trippelententen. Tre burglare av vilket slag som helst på McD är förenat med svårigheter som kräver en mental förberedelse. Man behöver sjunka ner i trans och/eller roida i 2.5 timmar på STK.
Jag ska häda i McD-tråden och säga att hamburgare från Max bygger bättre.
Alla som inte säger att knepet för att få i sig fem stycken 200 grams hamburgare vid samma tillfälle är att bara äta menyer till de två första borde få vara med.
Grejen är att man blir lite illamående om man passerar den sk trippelententen. Tre burglare av vilket slag som helst på McD är förenat med svårigheter som kräver en mental förberedelse. Man behöver sjunka ner i trans och/eller roida i 2.5 timmar på STK.
Ja, problemet med McD och kanske framförallt BigMac är den jävla dressingen som helt enkelt blir för mycket.
Optimalt för en tväling vore helt enkelt att grilla egna. 120g kött, XL-bröd, en skiva ched-up, lite tomat och sallad plus såndär amerikansk hamburglerdressing - light.
Mitt rekord ligger på fem och en halv sådana. Då fick jag lättare bröstsmärtor efteråt...
Två mega-menyer har jag tryckt i mig, bara en läsk dock. Mao 4 big mac och två stora pommes. Lär inte klara det igen.
Jag inlägger veto mot egna produkter. Då kan ju folk blanda i gudvetvad nyttigheter
Alla som inte säger att knepet för att få i sig fem stycken 200 grams hamburgare vid samma tillfälle är att bara äta menyer till de två första borde få vara med.
De får vara domare vid eventuell tävling. :D
Jag inlägger veto mot egna produkter. Då kan ju folk blanda i gudvetvad nyttigheter
Jag förstår vad du menar. Svårt att standardisera egna recept.
Jamen då drar jag i mig FYRA BigMac nästa gång. Ska tammefan se till att filma det också
Men alltså vad är så hardcore med 4 bigmac? En Big Mac är ju som en lite större macka bara.. Kan trycka i mig en hel skogaholmslimpa med varierande pålägg så varför inte minst lika mycket Big Mac som är 100ggr godare?
Man skulle ju faktiskt för smaklökarnas skull kunna göra det hela till en tävling i hur många Frisco på Max man klarar.
På ett tidigare jobb så hade man en tävling i hur många mini-cheese från McD som man kunde äta under en timme. Om jag inte minns fel tryckte vinnaren 12 stycken utan att spy. Tvåan klarade visserligen 12 han med, men lyckades inte få behålla burgarna.
Mats Loefstroem
2007-12-05, 10:43
Emmceedee har visserligen utökat sitt sortiment med lite etniska utvikningar på sistone, men jag saknar ännu den äktsvenska Gustavskorven. Den skulle jag kunna äta jättemycket av efter vilket pass som helst.
Men eftersom Gustavskorv är gjord på hästkött finns väl risken att man gnäggar efter ett par tre Mcal?
bertbert
2007-12-05, 10:48
Men eftersom Gustavskorv är gjord på hästkött finns väl risken att man gnäggar efter ett par tre Mcal?
Man blir vad man äter alltså? Verkar oroväckande med tanke på bananshaken som slank ner igår på gyllene bågarna
Mats Loefstroem
2007-12-05, 10:55
Man blir vad man äter alltså? Verkar oroväckande med tanke på bananshaken som slank ner igår på gyllene bågarna
Ja, hur tror du Pony blev Pony?
tntballe
2007-12-05, 11:37
Ni påminner om min flickvän, även hon gillar qp.
17 cm lätt böjd?
Mats Loefstroem
2007-12-05, 12:04
Frågan är vad man äter för att bli en jwzrd? Alfabetssoppa?
Den här tråden har fått mig på humör för att fylleäta på donken. Det är bara då det är riktigt gott.
Ge ett DAMP-barn testosteron så kommer du nära tror jag :Virro
Ge ett DAMP-barn testosteron så kommer du nära tror jag :Virro
Tsss. Silkesröst Ghandi :)
But still a bit of crazy eyes skäggve.
bertbert
2007-12-05, 12:12
Gorillor, musketörer och akademiker.
Tsss. Silkesröst Ghandi :)
But still a bit of crazy eyes skäggve.
Gaghaga :/
Gorillor, musketörer och akademiker.
Bra diss!
bertbert
2007-12-05, 13:55
Bra diss!
Inte alls! Jag är ju akademiker! Eller råkade jag själv ut för en bra diss nu? :confused:
1,8 Mcal gick ner igår. Sen ville jag inte äta mer. :/
1,8 Mcal gick ner igår. Sen ville jag inte äta mer. :/
Speta.
bertbert
2007-12-05, 14:16
Speta.
Jag vet att jag är en tunnis. 97 kg i morse. :/
Mats Loefstroem
2007-12-05, 14:41
Om bertbert bara kommer ihåg att äta ett flertal dondonkdonkisar efter varje träning ska bertbert snart se att han blir en riktig bertbertbertbert.
bertbert
2007-12-05, 15:03
Jag tror jag försöker hitta lite mer hälsosamma energikällor att bulka på. Men bertbertkvadrat är en trivsam tanke!
Vad är ett pass?
10-15 min "åååh hej!" och "aaaaaaaahrgh"
60-120 min böj
60 min press av något slag
10-15 min "åååh hej!" och "aaaaaaaahrgh"
60-120 min böj
60 min press av något slag
AGHAghahgahghagaahahghahg!!!
Mats Loefstroem
2007-12-05, 15:46
AGHAghahgahghagaahahghahg!!!
NEHEJ du! Det där är inget pass - det är vuxenunderhållning. Passa dig, Skaparn, jawatrollkarlen försöker lura upp dig i skogen!
NEHEJ du! Det där är inget pass - det är vuxenunderhållning. Passa dig, Skaparn, jawatrollkarlen försöker lura upp dig i skogen!
Innan man uttalar sig om vad som är pass eller inte bör man kanske börja med att besöka träningslokalen.
bertbert
2007-12-05, 15:50
Innan man uttalar sig om vad som är pass eller inte bör man kanske börja med att besöka träningslokalen.
Det borde stå dissbert över din avatar.
Det borde stå dissbert över din avatar.
Någon har ju redan roat sig med att byta, kan inte påstå att jag fattar dock.
bertbert
2007-12-05, 15:55
Någon har ju redan roat sig med att byta, kan inte påstå att jag fattar dock.
Min är, dessvärre, något mer lättbegriplig. :D
Tripp, Trapp n Trull.
DRA TILL DONKEN OCH STOPPA MUNNEN FULL GACKGACKHACKHACK
DRA TILL DONKEN OCH STOPPA MUNNEN FULL GACKGACKHACKHACK
Äckäckäckäckäck!
Mats Loefstroem
2007-12-05, 16:01
...något mer lättbegriplig. :D
Herregyyyd! När man inte ens kan begripa varför Yankeee har så många e i slutet av namnet. Möjligen beror det på att han en förvirrad natt tre gånger försökte beställa en e-Burger via Gyllene Måsens hemsida?
Ni äter som kvinnor ffs!!!!!!!!!!!!!!
2000kcal e väll skysst sen så käkar man lite senare en riktigt stor portion "vanlig" mat på 3k eller nått så har man energin för det dygnet räddat:)
Ni äter som kvinnor ffs!!!!!!!!!!!!!!
http://bay01.imagebay.com/_upload/img/25/w_eating.jpg
shut teh face
2007-12-05, 18:48
Den viktigaste frågan är ju helt klart hur många tuggor som krävs för en chessebugare?
Jag klarar på tre. :D
btw jag har jobbat med en snubbe som fick in en bigmac i munnen. inte stängt dårå men ändå
Jag klarar på tre. :D
Speta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.