handdator

Visa fullständig version : Resa i asien med 70.000:-

Tomten
2007-12-03, 11:49
Har sparat undan 70.000:-

Studerar just nu japanska i göteborg, och funderar på fara som utbytesstudent till japan hösten -08 (om allt går som planerat). Väl där så funderar jag endera på att använda de här undansparade pengarna när jag studerar i Japan och istället ta mindre studielån... ELLER så sparar jag pengarna och far runt på en tur i olika länder i asien när jag är klar med mina utbytesstudier. Nu är bara frågan, hur länge kan man dra runt i asien med 70.000? Vart borde man fara, vad borde man se? Vill ha tips!

Olof
2007-12-03, 11:56
Hmm du kommer att uppleva en av mina drömmar...

Prankie
2007-12-03, 12:01
Beror självklart på vilket land du bor i. Ska du inte ta lån räcker det inte alls så länge i Japan. Utbildnings avgift ligger över 20000 per termin, studenthyra är otrolig dyrt också. Så en termin Japan är nog ganska realistisk beräkning. I Kina 1-2 år beroende på hur du spenderar dina pengar.

hahavaffan
2007-12-03, 12:05
hur länge kan man dra runt i asien med 70.000? Vart borde man fara, vad borde man se? Vill ha tips!Jävligt länge. Vi klarade oss på ca 4-5000 kr per månad när vi var i Thailand. Och då åt vi okej och drack som alkoholister varje kväll. Vi bodde dock ganska billigt, men vem vill bo på lyxhotell när man backpackar? Men vi besökte ju bara Thailand och de mest kända platserna där, och då alltså de dyraste. Vietnam, Kambodja osv är ju billigare.

Tomten
2007-12-03, 12:23
Beror självklart på vilket land du bor i. Ska du inte ta lån räcker det inte alls så länge i Japan. Utbildnings avgift ligger över 20000 per termin, studenthyra är otrolig dyrt också. Så en termin Japan är nog ganska realistisk beräkning. I Kina 1-2 år beroende på hur du spenderar dina pengar.

Fast nu missförstår du ju frågan ;)