handdator

Visa fullständig version : Hur efterbliven är du?

Krampus
2007-12-03, 10:01
Vad har du för udda egenheter som du inte kan eller vill bli av med?

*Jag äter med gaffeln i höger hand.
*Jag knyter fortfarande skorna med två öglor som jag slår om varandra kanske kan jag lära mig att slå en vanligt rosett om jag tränar. :D
*Jag drägglar frentiskt tandkräms-skum när jag bortstar tänderna (Rabies-look).
*Jag känner en kille som heter Valdemar.

:Virro *drool*

Ignatius72
2007-12-03, 10:06
Jag kan dra en tarzan lika bra med vänstran som med högran.

Ironbabe
2007-12-03, 10:10

Isch..jag me! Jag är efterbliven!!

Palm
2007-12-03, 10:13

You freak of nature!!

ZHTOHELLAS
2007-12-03, 10:16
*Jag knyter fortfarande skorna med två öglor som jag slår om varandra kanske kan jag lära mig att slå en vanligt rosett om jag tränar.

ALLA stämmer in på mig :D

coxie
2007-12-03, 10:33
Det där med tankräm stämmer på mig med, extra snyggt när man har skägg så man verkligen ser hur mycket som runnit ut.

- Jag måste använda lakan som jag spänner fast, annars vaknar jag med lakanet i en klump nere vid fötterna.

krebbe
2007-12-03, 10:47
Det där med tankräm stämmer på mig med, extra snyggt när man har skägg så man verkligen ser hur mycket som runnit ut.

- Jag måste använda lakan som jag spänner fast, annars vaknar jag med lakanet i en klump nere vid fötterna.

Jag har liknande, jag roterar alltid åt samma håll när jag sover, så om jag inte sover på rätt sida sängen så rullas lakanet upp och jag hamnar direkt på madrassen.

Kurash
2007-12-03, 10:49
När jag visslar låter det "Pffft, Pfffft".

Octavus Fortuna
2007-12-03, 11:10
*Knyter skorna med två öglor.
*Sover fortfarande bort helgerna precis som i tonåren.
*Lyckas alltid spilla tandkräm på tröjan när jag borstar.
*Är tidoptimist och väntar alltid in i det sista med saker.

Octavus Fortuna
2007-12-03, 11:12

Jag borde också använda såna lakan, känner igen fenomenet! *gah!*

Snafu
2007-12-03, 11:16
Jag borde också använda såna lakan, känner igen fenomenet! *gah!*

Räknas saker man gör när man är full?

off topi: i England kan man typ bara köpa lakan som har resår, man liksom klär in madrassen med lakanet och det liksom håller sig på plats automatiskt. Världens bästa.

vesterberg
2007-12-03, 11:17
käkar med gaffeln i högerhanden.
hyffsat bra på att härma Herbert i Family Guy.
knyter skorna på ett udda sätt. aldrig sett någon göra likadant. film (http://youtube.com/watch?v=K1ygkq1d7rM).

Chaan

Hehe jag har lärt mig att det hjälper att köpa större lakan. Så även om man går en boxningsmatch i sömnen stannar det kvar :thumbup:

Shakemynuts
- Alltid ätit med gaffeln i högerhanden, det är som om man har något fel på armen när man lägger den i vänster.

- Behöver också använda fastspända lakan, brukar iofs ändå vakna upp med lakanet virrat runt kroppen, kudden ligger bortslängd och täcket på golvet. Men inte lika ofta.

- Dammsuger ungefär varannan dag.

Kommer inte på mer nu.

Prankie
2007-12-03, 11:24
Jag brukar skriva dryga inlägg i kolozzeum, och sen ta bort de. Alltså jag skiter i att posta de överhuvud taget.

tntballe
2007-12-03, 11:27
Hinner trycka på "New posts" flera ggr trots att det står vänta x antal sekunder.

Ganymedes
2007-12-03, 12:00
Jag går JÄMT in i saker. Vill gärna tro att det är för att min kropp blivit större, men det håller inte. Jag gick jämt in i saker även när jag var mindre i storlek. :(

Kan känna ett snudd på oemotståndligt sug efter att "straffa" skåp, dörrar, trösklar, sängkanter etc som jag skadat mig på. De relativt få gånger jag gett mig på dem, har det känts bättre. De gånger jag undviker våldsamma utspel har det tagit längre tid att lugna ner sig. Fatta vad sur man kan bli av att slå lilltån i en tröskel t.ex.

Måste spänna mig när jag passerar en spegel, om ingen annan är i närheten så klart.

Jag har skitsvårt för att hålla tyst när någon säger något som jag tycker är helt uppåt väggarna. Av någon anlednign verkar praxis vara att man inte ska säga sin åsikt eller att man ska "ge upp" trots att man lätt argumenterar ut vederbörande. Annars är man "jobbig". Varför är det aldrig motparten som ska ge sig eller som är jobbig, tro? Folk är så jävla konflikträdda och klarar inte en diskussion som inte innebär att båda suger varandras verbala balle i underbart samförstånd. Usch!

Finns säkert mer som passar in på denna listan.

Osten80
2007-12-03, 12:02
Det är helt omöjligt att hyvla ost.
Hur jag än försöker, så blir det en kälkbacke av den. Jag förstår verkligen inte hur man gör. *gah!*

erks
2007-12-03, 12:06
Det är helt omöjligt att hyvla ost.
Hur jag än försöker, så blir det en kälkbacke av den. Jag förstår verkligen inte hur man gör. *gah!*

Du måste jobba med vinklar!

blekfet2
2007-12-03, 12:07
går ofta in i dörrkarmar.
slår mina sköra smalben i gymmets T-bar.

bertbert
2007-12-03, 12:39
Kan inte heller hyvla ost *gah!*

Skrattar åt dåliga skämt

Går in i saker, tappar saker, stora saker också (klubba kull folk med skivstång klassiker)

Pratar med minst en kartoffel i trynet

Är allmänt senildement

Octavus Fortuna
2007-12-03, 13:03
Brukar argumentera med mig själv när jag är ensam, dvs prata rakt ut om saker bara för att höra hur det låter. Flaschar i spegeln och brukar dimma ner ljuset tills jag känner mig bekväm med min spegelbild. Brukar ta med mp3-spelaren in till badrummet och har konsert framför spegeln (rakapparaten brukar få agera mikrofon).

Gpajpen
2007-12-03, 13:10
försover mig i princip varje dag, oavsett hur många timmar jag kan sova, oavsett när jag går och lägger mig, och oavsett hur många alarmklockor jag har (8st just nu).
=(

DanielF
2007-12-03, 13:12
Jag är sjukt långsam på att klä på mig eller byta om.
När jag tränar med någon får denne person alltid vänta på mig efteråt.

Greg
2007-12-03, 13:27
Jag äter med gaffeln i min högra hand.

Jag har alltid Thai-sås till potatisgratäng.

Ketchup på kebabpizzan är ett måste.

bertbert
2007-12-03, 13:36
Jag äter med gaffeln i min högra hand.

Jag har alltid Thai-sås till potatisgratäng.

Ketchup på kebabpizzan är ett måste.

Du glömde:

Jag har en bra ovana att starta trådar med klassiska byggare :D :hbang:

Greg
2007-12-03, 13:41
Du glömde:

Jag har en bra ovana att starta trådar med klassiska byggare :D :hbang:

Det med :D

Det var ett tag sen nu... Kanske bör starta en till under veckan..

Ganymedes
2007-12-03, 13:46
Jag måste vara så jävla effektiv hela tiden. Det kan vara små tönt grejer som att tända lampan på toa med armbågen, samtidigt som man stänger dörren som för att "spara tid" och slippa vända sig mot knappen.

Exhale_
2007-12-03, 13:47
Jag har en kompis som inte vet hur en kompass fungerar, det gör mig rätt efterbliven :P

LadyInsane
2007-12-03, 13:48
- Äter med högerhanden
- Stirrar på mina egna ben varje gång jag går förbi en spegel/ett skyltfönster
- Är extremt besatt av mitt egna hår och rör vid det hela tiden
- Drack alltid en red bull innan innebandymatcherna för några år sedan.
- Måste ha "min" cykel i spinningsalen, annars blir det ett dåligt pass.

Allt jag kommer på nu..:;)

Lexidos
2007-12-03, 13:49
Jag kan göra Gollums röst ganska bra

Exhale_
2007-12-03, 13:52
- Äter med högerhanden
- Stirrar på mina egna ben varje gång jag går förbi en spegel/ett skyltfönster
- Är extremt besatt av mitt egna hår och rör vid det hela tiden
- Drack alltid en red bull innan innebandymatcherna för några år sedan.
- Måste ha "min" cykel i spinningsalen, annars blir det ett dåligt pass.

Allt jag kommer på nu..:;)

Det kan jag förstå, ditt hår är ju som en egen personlighet. Vilken massa! :D

LadyInsane
2007-12-03, 13:54
Det kan jag förstå, ditt hår är ju som en egen personlighet. Vilken massa! :D

Åhh Tack!!

Det där lär jag leva på resten av dagen...*cupid*

Snafu
2007-12-03, 13:54
Jag har smaklökar som en fyraåring ungefär, dvs jag gillar inte krydstark mat och jag älskar att blanda in söta saker i vanlig mat.

Såledse äts ibland (läs ofta) efterätt samtidigt som huvudrätten. Detta brukar störa folk något så förbannat och hade jag sett mig själv hade jag nog tyckt att personen ifråga var riktigt dum i huvudet.

Ganymedes
2007-12-03, 14:11
När vi ändå är inne på matrelaterade handikapp: jag måste alltid duka ut allt på en och samma gång. Finns det den minsta chans att slippa gå två vändor, så tar jag den. Vilket allt för ofta har inneburit att jag fått torka upp efter tappade mjölkpaket eller krossade tallrikar. Äh.

Frillan
2007-12-03, 14:14
Jag knyter också mina skor med två öglor, kan inte göra det vanligt, haha.

Dushar tre gånger per dag.

På träslöjden känner jag mig tvungen att riva bort limbitar som sitter på flaskorna.

Snafu
2007-12-03, 14:16
Fasen man borde få en timme i veckan och ha lite träslöjd igen. Det vore så jäkla nice. Eller kanske två timmar per vecka.

Shakemynuts
2007-12-03, 14:25
Juste, hur otrevligt det än kan verka så äter jag aldrig någonsin med kniv, jag delar maten med gaffeln. Jag brukar ta en kniv och gaffel när jag tar tallriken och går till köksbordet eller soffan, men, jag använder den aldrig någonsin.

Det är väl lite efterblivet tror jag.

+1 på Snafu, 2 timmar tillgägnad träslöjd i veckan åt alla som vill vore galet nice. Tänk att få känna den där sågspånslukten samtidigt som man står och filar på sin nygjorda smörkniv.

mela
2007-12-03, 14:32
- Jag äter alltid ur en djup tallrik om möjligheten finns.
- Äter jag med bara gaffel/sked så äter jag med högerhanden.
- Jag måste sitta på högersidan i bussar/spårvagnar
- Jag måste planera mitt liv och får lätt panik om oväntade saker som jag MÅSTE vara med på kommer helt plötsligt. Hur ska det gå med träningen? Hinner jag äta ordentligt? Behöver jag tvätta strumpor innan? osv.
- Jag måste gå upp i brygga och knäcka i ryggen minst en gång om dagen. Varje gång är det tävling mot mig själv om att kunna gå längre och längre.
- Jag smeker alltid min axel när jag sitter ner :D
- Jag spanar alltid in min rumpa när jag går förbi speglar/fönster.
- Brer på med gbgskan så fort jag pratar med folk som har en extrem dialekt av något slag. Sthlmska/norrländska/skånska, ja allt. Känns som att jag måste skydda min dialekt och inte bli smittad.
- Jag vägrar att kliva in i en dusch som jag inte har duschat ur innan, och det är anledningen till att jag inte duschar på gymmet :D
- Går alltid in i saker med höger höft och har alltid ett blåmärke där i princip.

Det finns massor av mer tetiga saker jag har för mig.

TheImp
2007-12-03, 14:35
Jag brukar dra av tånaglarna och lukta på dessa, de luktar ostbågar!

Shakemynuts
2007-12-03, 14:36
Jag brukar dra av tånaglarna och lukta på dessa, de luktar ostbågar!

Det där var nog det äckligaste jag hört på ett bra tag. :D Ostbågar är viiiiiidrigt *spy*

mangs
2007-12-03, 14:47
Oväntat att det kom av en 0-postare?

jag håller med, det lät vidrigt, inte efterblivet.

Äter jag mat som inte behöver delas med kniv håller jag gaffeln, skeden i höger hand. Jag vet inte om det anses vara efterblivet eller bara mer effektivt då jag ju är högerhänt?

Palm
2007-12-03, 14:58
Jag måste vara så jävla effektiv hela tiden. Det kan vara små tönt grejer som att tända lampan på toa med armbågen, samtidigt som man stänger dörren som för att "spara tid" och slippa vända sig mot knappen.

Haha, det där gör jag också :D. Jobbar på att liksom ta mig fram i en lång flytande rörelse från uppstigning till läggdags.

Cerberus
2007-12-03, 15:02
jag trodde jag var den enda som knöt skorna me två öglor! vi har htitat varandra :) käärlek

PowPow
2007-12-03, 15:30
Äter jag mat som inte behöver delas med kniv håller jag gaffeln, skeden i höger hand. Jag vet inte om det anses vara efterblivet eller bara mer effektivt då jag ju är högerhänt?

Det trodde jag att de flesta gjorde. Jag brukar köra det som argument när folk dissar min bestickhållning (äter alltid med gaffel i höger och kniv i vänster hand). Jag brukar säga att man borde hålla gaffeln i höger hand eftersom man är högerhänt. Det gör man ju när man inte har någon kniv i handen. Folk brukar inte säga emot mig.

Vem vadå.. brukar verkligen högerhänta hålla t.ex. soppskeden i vänster hand? Det verkar korkat.

agazza
2007-12-03, 15:32

*Jag knyter fortfarande skorna med två öglor som jag slår om varandra kanske kan jag lära mig att slå en vanligt rosett om jag tränar. :D

:D

Octavus Fortuna
2007-12-03, 15:37
Om jag sätter mig vid ett stökigt bord måste jag alltid stapla grejjer i en enda stor hög, hatar när saker ligger utspridda. Brukar också skjuta in glas och dylikt om dessa står för nära bordskanten i nått slags förberedande syfte. Försöker också hela tiden va så j-vla effektiv och vägrar att gå mer än en vända. Om jag ska bära saker brukar jag använda alla fickor och balansera så mycket i händerna jag bara kan i tron om att jag är jättesmart och sparar både tid och energi, yeah right! :) När jag är ute måste jag hela tiden känna efter i fickorna om alla grejjerna ligger kvar.

überstarken
2007-12-03, 15:44
Jag kan röra på senan som går utmed knölarna på utsidorna av fötterna (vid vristen) så det knäpper. Folk brukar tycka det är rätt creapy :D

Cerberus
2007-12-03, 15:51
jag kan vicka på hela huden på mitt huvud samt öronen, ser skitknasigt ut, drar fram o tillbaka hår o hud :D. Jag kanske jobbar i cirkus i ett senare stadie i mitt liv

scum
2007-12-03, 16:06
tidsoptimist.. mitt största problem :(
förstör mer än man kan tro..

mela
2007-12-03, 16:08
tidsoptimist.. mitt största problem :(
förstör mer än man kan tro..

Jag är tidspessimist = ofta stå i regn och frysa.

Frida.B
2007-12-03, 16:08
Mela om du inte kan duscha i en dusch du aldrig klivit in i innan så kan du i princip aldrig ha duschat i hela ditt liv om det nu inte är så att den egenskapen kom till på senare dar men det resulterar i att du aldrig kommer kunna flytta om du vill kunna duscha.

När jag var liten så använde jag tvål till att "schamponera" in håret för att spara tid. Måste jag göra något som jag inte vill göra väntar jag in i det sista med att göra det så att jag måste stressa som en galning, trots att jag inte tycker om att stressa vilket oftast resulterar i att jag kommer för sent till det som jag måste göra, eller det som jag hade tänkt göra efter det jag måste göra. Jag sminkar mig med båda händerna, mascara på vänster öga hålla med vänstra handen och sen byta. Om jag har ätit een dålig frukost (onyttig) så kan jag inte träna senare under dagen för då känns det som att träningen inte har någon betydelse (när det egentligen har mer betydelse då).

mela
2007-12-03, 16:11
Mela om du inte kan duscha i en dusch du aldrig klivit in i innan så kan du i princip aldrig ha duschat i hela ditt liv om det nu inte är så att den egenskapen kom till på senare dar men det resulterar i att du aldrig kommer kunna flytta om du vill kunna duscha.

Jag kan inte duscha i en dusch jag inte duschat ur innan. Alltså, tvättat ur, sköljt bort alla bassilusker ifrån människor som duschat där tidigare:D På/i badhus/gym osv går det inte eftersom duschgolvet ofta är jättestort. Jag behöver stå utanför duschen och duscha ur den och sedan kan jag kliva in.

Piranha
2007-12-03, 16:11

Släkt med McGyver?

Frida.B
2007-12-03, 16:13
Jag kan inte duscha i en dusch jag inte duschat ur innan. Alltså, tvättat ur, sköljt bort alla bassilusker ifrån människor som duschat där tidigare:D På/i badhus/gym osv går det inte eftersom duschgolvet ofta är jättestort. Jag behöver stå utanför duschen och duscha ur den och sedan kan jag kliva in.

Okej du måste vara bombsäker på att allt är rent och inte har några spår efter tidigare duschande människor. Det låter lite mindre efterblivet

Nimille
2007-12-03, 16:21
Jag är inte efterbliven alls. Yay!

mela
2007-12-03, 16:22
Okej du måste vara bombsäker på att allt är rent och inte har några spår efter tidigare duschande människor. Det låter lite mindre efterblivet

Precis. Folk kissar i duschen och tappar hår och könshår och..ehw *spy*

Arf Pingvin
2007-12-03, 16:22
Prokrastinerar sjukligt mycket. Vi snackar åratal för saker som borde vara gjorda för länge sen. Jag tar hellre en förseningsavgift än betalar saker i tid.

Absinteh
2007-12-03, 16:45
När jag visslar låter det "Pffft, Pfffft".

Ahhhhh misslyckade människa!!

Prankie
2007-12-03, 16:49
Precis. Folk kissar i duschen och tappar hår och könshår och..ehw *spy*

Folk gör betydlig äckligare saker i sängkammare... :D

foxx
2007-12-03, 16:50
*Jag knyter fortfarande skorna med två öglor som jag slår om varandra kanske kan jag lära mig att slå en vanligt rosett om jag tränar.
*Jag lyckas fan alltid välta något vid matbordet.

Osten80
2007-12-03, 16:52
Folk kissar i duschen

Det är min mänskliga rättighet att få kissa i duschen. Det kommer jag aldrig
att sluta med.

Snafu
2007-12-03, 16:54
alltså, varför knyter man skorna med två öglor? Jag förstår inte. Sitter det bättre eller är det för att skosnörena inte skall nå till marken eller särskilt långt?

Förklara.

mela
2007-12-03, 16:56
Det är min mänskliga rättighet att få kissa i duschen. Det kommer jag aldrig
att sluta med.

Kissa på, bara jag får skölja ur duschen efteråt.

adde
2007-12-03, 16:56
Jag kan inte låta bli att rabbla statistik.

Prankie
2007-12-03, 17:28
Jag kan inte låta bli att rabbla statistik.

Säger saker som "statistisk sett är blablablha"?

Cilia
2007-12-03, 17:42
* Jag äter alltid med sked i vänster hand
* Jag känner en som heter Valdemar
* Jag måste alltid tävla med alla när jag cyklar
* Jag vägrar att ställa om väckarklockan till vintertid så jag kan lura mig själv att jag går upp en timme senare än vad jag eg gör.

Mago
2007-12-03, 17:52
alltså, varför knyter man skorna med två öglor? Jag förstår inte. Sitter det bättre eller är det för att skosnörena inte skall nå till marken eller särskilt långt?

Förklara.

För att man inte kan knyta "normalt", utan man gör 2 ögglor och kärringknutar ihop dem.

Deceiver85
2007-12-03, 17:56
Hur efterbliven? Låt oss bara säga "väldigt"...

foxx
2007-12-03, 17:59

Förklara.

Haha det är ett mysterium, nej men jag har alltid knutit så, det går fort och är lätt.

Handcuff
2007-12-03, 18:01
Haha det är ett mysterium, nej men jag har alltid knutit så, det går fort och är lätt.

Vaddå? kan man knyta på OLIKA sätt :confused:

Illustrationer tack :)

Frida.B
2007-12-03, 18:01
Om man knyter skorna genom att göra två öglar och sedan knyta ihop dem eller göra en ögla för att sedan göra en till i samband med att man knyter ihop har ju bara att göra med hur man fick lära sig det från början. Jag fick aldrig lära mig att knyta med två öglor från början och tycker det är jobbigt att göra det nu om jag ska försöka

petah
2007-12-03, 18:02

FREAK

Jaws
2007-12-03, 18:03
* Somnar mycket snabbare om jag ligger på höger sida av min kropp.

* Markerar alltid en text när jag läser på internet.

* Kan inte dricka ur en flaska som någon familjemedlem druckit ur, dock inga problem med kompisar.

* Sjunger alltid högt och falskt i bilen när föraren ska handla något.

* Har haft en reserverad stol i den bussen jag tar under 1 års tid.

* Brukar nästan alltid vakna av mina egna snarkningar.

* kan lyssna på samma låt i en timme utan att märka att det är samma låt som spelas om och om.

* verkar som att jag alltid har haft 363 inlägg på kolozzeum.

jag är retard.

redbrigade
2007-12-03, 18:05

.

ME2 :)

foxx
2007-12-03, 18:08
Vaddå? kan man knyta på OLIKA sätt :confused:

Illustrationer tack :)

Haha, som Frida skrev, man använder 2 öglor istället för hm, hur fan knyter man vanligtvis? Man trär igenom en ögla igenom nånting nånting, jag har ingen aning haha.

Tja, där har du svaret iaf. :D

mela
2007-12-03, 18:21
Haha, som Frida skrev, man använder 2 öglor istället för hm, hur fan knyter man vanligtvis? Man trär igenom en ögla igenom nånting nånting, jag har ingen aning haha.

Tja, där har du svaret iaf. :D

Här fanns en massa olika sätt att knyta skor på länk (http://www.fieggen.com/shoelace/knots.htm)

JustinCredible
2007-12-03, 18:27
*Ljudeffekts-tourettes typ. Kan få impulser att låta som en bil, helikopter, katt eller skälla som en hund eller vad som helst. Jobbigt på bussen.

*Att hyvla ost är som sagt omöjligt.

* Har nästan alltid öronproppar i öronen. Började med att jag såg en spindel i sängen och blev nojjig att den skulle krypa in i örat och lägga ägg i hjärnan när jag sov, så jag satte i öronproppar. Då märkte jag hur grymt skönt det är att allt ljud dämpas, så jag började ha det under dagen också. Min hörsel har blivit sjukt mycket bättre av det också.

Slabbefusk
2007-12-03, 18:29
Har aldrig förstått felet med att hålla gaffeln i höger hand. Sålänge maten kommer dit den ska är jag nöjd.

Frida.B
2007-12-03, 18:33
Om skeden ligger på vänster sida av skålen så äter ja med vänster hand om skeden ligger på höger sida äter jag med höger hand.

Hockeyplayer
2007-12-03, 18:39
Jag kan inte vissla alls.

bertbert
2007-12-03, 19:22

Nåja, copy-paste har du lärt dig så helt efterbliven kan du inte vara :D

Baan
2007-12-03, 19:40
Curlar alltid med bar överkropp.

Nimille
2007-12-03, 19:42
* Har nästan alltid öronproppar i öronen. Började med att jag såg en spindel i sängen och blev nojjig att den skulle krypa in i örat och lägga ägg i hjärnan när jag sov, så jag satte i öronproppar. Då märkte jag hur grymt skönt det är att allt ljud dämpas, så jag började ha det under dagen också. Min hörsel har blivit sjukt mycket bättre av det också.
Oj, de där lät intressant konstigt nog :) Känner för att prova de

snej
2007-12-03, 19:43
Äter alltid med höger hand, wtf jag är ju högerhänt. Måste alltid lukta på fingret efter jag har petat/kliat mej i örat, det luktar... konstigt, fast intressant på nåt sätt. Oxå måste jag skaka på huvudet lite då o då under dagen, eller igentligen skaka mitt örhänge, men det ser riktigt RIKTIGT efterblivet ut, har jag fått höra.

scum
2007-12-03, 20:50
Oj, de där lät intressant konstigt nog :) Känner för att prova de

+1..
jag lär aldrig göra det, för jag gör allt half-assed,
men det lät riktigt intressant :)

Nimille
2007-12-03, 20:51
Vad är de för öronproppar du använder? Tänker köpa imorgon och prova i några dagar

C.E.J.
2007-12-03, 21:44
Spänner biceps när jag trycker på shoaletten :D

Dreas
2007-12-03, 21:57

+1

JustinCredible
2007-12-03, 22:06
Vad är de för öronproppar du använder? Tänker köpa imorgon och prova i några dagar
Howard Leight heter dom. Finns på alla apotek. Dom är gula och man rullar ihop dom så dom blir smala, sen sväller dom i öronen och blockerar hur bra som helst. Kostar 29 spänn/paket med 5 par.

Troll
2007-12-03, 22:34

:Virro

Fan vi är på pricken lika "Udda"!
Men jag känner ingen Valdemar. :confused:

Kan för övrigt tillägga att jag torkar mig med vänster hand!! :booty: :krampus
Freak?..

Hockeyplayer
2007-12-03, 22:37
Kom på en till grej, sitter och spänner olika muskler då och då bara sådär, "medvetet men ändå omedvetet.":confused: :confused:

burre
2007-12-03, 22:57
Jag blåser på rinnande vatten från kranen för att få det att svalna... vann jag?

Hades
2007-12-03, 23:23
Curlar alltid med bar överkropp.

+1. I power racket.

Greg
2007-12-03, 23:25
Jag såg M*A*S*H-filmen för ofta som liten, så jag går runt och visslar och klickar med tungan hela tiden, precis som Hawkeye...

Tjejer brukar tyda det som något annat, men jag gör alltid det ffs.

Troll
2007-12-03, 23:26
Jag blåser på rinnande vatten från kranen för att få det att svalna... vann jag?

Jag blåser på kall mat och sallader av ren vana, käns lite fånigt eftersom jag ofta fortsätter hela måltiden igenom (helst om man äter på restaurang). :smash:

interpx
2007-12-03, 23:42
Jag runkar med vänster hand istället för höger. Känn på den (Var högern tills för drygt 2 år sen)

mystic[-_-]
2007-12-03, 23:44
Jag runkar med vänster hand istället för höger. Känn på den (Var högern tills för drygt 2 år sen)

Skavsår som fick dig att byta?

Greg
2007-12-03, 23:47
;2678426']Skavsår som fick dig att byta?

Så jävla ägt. 'mystic[-_-] - interpx 15 - 0

Baan
2007-12-04, 00:01
+1. I power racket.

Bäst är på SL-klubb när man frågar någon som böjer tungt om man får köra medan han vilar, sen slänger man av en massa tjugor, sen snyltar man magnesium, sänker ställningen och efter settet så går man bara och sätter sig. Klagar han så är det bara säga "du fixar dina vikter, jag mina". Slår en krabba om det behövs.

Lellan
2007-12-04, 01:17
jag vaknar till 00.40, år upp, läser denna tråd, sedan ut i hallen för att testknyta en sko... det kändes lite efterblivet. Gör den där när man trär nåt i nått så där var jag väl förbliven?

Jag KAN omöjligt lägga mig horisontellt utan aktivitet utan att somna. Räknar inte tv el bok som aktivitet, kroppen måste vara inblandad på nåt sätt för att det ska vara aktivitet. Har faktiskt väldigt lätt för att somna varsomhelst. Bussar, tåg, bil (kör ej).. har även nykter somnat på en hög glasölflaskor.
Vid köksbordet somnade jag idag, fick skäll men förstår att det kan anses.. "ofint". :em:

Är persiennerna uppe vill jag helst ha linserna i. Man vet aldrig vad jag hittar på, ändå har jag bara -0,5 i synfel men de åker i när de åker upp iaf.

Just det, när jag är själv tafsar jag på tuttarna osexuellt, det är nog också efterblivet. Har ju redan kommit ut med det här så rodnar jag inte ens när jag skriver om det iaf.

Just det, det händer faktiskt att jag rodnar ibland när jag läser/skriver här. Inte mycket, en frisk nyans bara.:em: Efterblivet rosig.

Många har nämnt matefterblivenhet men jag är väl utvecklad där. Däremot så har jag rätt kasst procedurminne. Dvs jag har svårt att hålla exakt samma rutiner, tex ordningsföljd på morgonen, hur jag borstar tänder, städar, hur jag gör när jag duschar, omväxlar hejvilt på ett högst efterblivet sätt. :Virro

maaherra
2007-12-04, 01:26
Just det, när jag är själv tafsar jag på tuttarna osexuellt, det är nog också efterblivet. Har ju redan kommit ut med det här så rodnar jag inte ens när jag skriver om det iaf.

Jag brukar också göra det, sitta och bolla med lökarna lixom. Är som, rogivande på något sätt.

Kommer inte på några andra efterblivna sidor för tillfället. Mer än att jag säger fel saker i tid och otid. Råkade en gång dra ett våldtäktsskämt för en våldtagen tjej, så efterbliven är jag.

Psychological
2007-12-04, 01:30

Det kan jag med.. Och om du sitter på ena handen i en kvart och sen kör igång ,så känns det som någon annan gör det!

Lellan
2007-12-04, 01:33
Jag brukar också göra det, sitta och bolla med lökarna lixom. Är som, rogivande på något sätt.

Kommer inte på några andra efterblivna sidor för tillfället. Mer än att jag säger fel saker i tid och otid. Råkade en gång dra ett våldtäktsskämt för en våldtagen tjej, så efterbliven är jag.

Bolla? Mer klämma här. Jag får operera in plast eller bänka mer eller nåt för bolla lät roligare än klämma. Lika efterblivet dock. :thumbup:

maaherra
2007-12-04, 01:33
Det kan jag med.. Och om du sitter på ena handen i en kvart och sen kör igång ,så känns det som någon annan gör det!

Testa halvsov och onanera. Lyckades en gång uppnå ett tillstånd där jag halvsov och dagdrömde samtidigt som jag onanerade. Under några sekunder upplevde jag fysiskt att tjejen i dagdrömmen red på riktigt. Hur häftigt som helst, den absoluta höjdpunkten i min onanikarriär.

maaherra
2007-12-04, 01:35
Bolla? Mer klämma här. Jag får operera in plast eller bänka mer eller nåt för bolla lät roligare än klämma. Lika efterblivet dock. :thumbup:

Testa, jag brukar köra kombon med två bollningar på vänsterbröst följt av en på höger bröst. Lite som beatet till Kelly Rowland - Comeback. Men visst, efterblivet :D

Tricklev
2007-12-04, 01:40
Jag är grymmt impad av dom högerhänta som kan torka sig och/eller onanera med vänstern. :bow:

Troll
2007-12-04, 06:09
Jag är grymmt impad av dom högerhänta som kan torka sig och/eller onanera med vänstern. :bow:

:laugh: :laugh:

Med sjuklig disciplin och mycket hårt arbete kommer du nog också nå dit en vacker dag. :naughty: :thumbup:

interpx
2007-12-04, 08:48
;2678426']Skavsår som fick dig att byta?

Jag tror det var så :O

Octavus Fortuna
2007-12-04, 10:51
Jag kan vibrera mina pupillrar väldigt fort, skakningar som tydligen inte ser mänskliga ut enligt folk. Något jag kunnat sen jag va väldigt liten. Såna vibrationer i ögonen kan folk som har epelepsi få men då utan kontroll. Jag gör det i konrollerat tillstånd. Creepy!

Lellan
2007-12-04, 10:53
Kom på en till rätt efterbliven sak. Jag kan känna mig på, framåt o taggad inombords men bara visa tyst och blygt efterbliven utåt.

Det finns sätt att "snap out of it" men jag trillar efterblivet dit om och om igen.. :Virro

Maharadja
2007-12-04, 10:56
Mycket efterbliven. Jag fattar verkligen inte SKÅNSKA.. Ringer det skånska telefonförsäljare får jag panik och slänger på luren.. obegripligt de där! Allt jag hör är en massa mystiska ljud utan mening ;)

Lellan
2007-12-04, 11:01
Mycket efterbliven. Jag fattar verkligen inte SKÅNSKA.. Ringer det skånska telefonförsäljare får jag panik och slänger på luren.. obegripligt de där! Allt jag hör är en massa mystiska ljud utan mening ;)

Prata på lite obegripligt själv istället? Det brukar hjälpa, då anstränger sig skåningen med att tala tyyydligt och du kan småmumla lite under samtalets gång (så håller sig skåningen alert). Så gör iaf jag. :thumbup:

Octavus Fortuna
2007-12-04, 11:05
Kom på en till rätt efterbliven sak. Jag kan känna mig på, framåt o taggad inombords men bara visa tyst och blygt efterbliven utåt.

Det finns sätt att "snap out of it" men jag trillar efterblivet dit om och om igen.. :Virro

Av ren lathet kan jag göra precis samma sak. Även om jag är framåt så orkar jag inte starta en konversation eller dylikt vid vissa tillfällen och då går jag in i detta mood du beskriver!

Snafu
2007-12-04, 11:06
Prata på lite obegripligt själv istället? Det brukar hjälpa, då anstränger sig skåningen med att tala tyyydligt och du kan småmumla lite under samtalets gång (så håller sig skåningen alert). Så gör iaf jag. :thumbup:

:laugh: fan den där ska jag köra med.

Lellan
2007-12-04, 11:47
:laugh: fan den där ska jag köra med.

:)..Endast ögonblicksvis skymtar mina beteendevetenskapsstudier igenom så vassego.. Funkar dock inte att köra samma stil om någon gormar och man vill få den att prata tystare. Då kan man istället använda sig av en annan metod; Alltså: någon står å gormar (behöver inte vara skåning). Då lutar du dig fram mot personer/ställer dig närmre och talar med en lite tystare förtrolig stämma. Man kan till och med nästan börja viska, och personen hänger på.

Vi människor äro efterblivna. :)..sa jag i förhoppningen att inlägget ska verka mindre ot..

St0ned
2007-12-04, 12:07
Jag ogillar udda antal.. Saker jag äter ska helst vara jämnt antal.. Annars får man göra det bästa av det, om man äten en banan tex, se till att man tar jämnt antal tuggor..

Kan fastna på ord eller meningar och dra dom baklänges för mig själv upprepade ggr..

Resten håller jag nog för mig själv då det är FÖR efterblivet..

von huff
2007-12-04, 12:10
Det kommer ofta ut snor från näsan när jag flinar

mela
2007-12-04, 13:55

Men så är det för hela Sveriges befolkning :D
Nej, men riktigt grov skånska är svår att förstå. Halvdan skånska är jättefint. *cupid*

Gpajpen
2007-12-04, 14:07
Jag kan fortfarande inte knäppa med fingrarna, spelar ingen roll hur mycket jag tränar eller vem som visar. (fyller 21år)

Lärde mig vissla (blåsa luften utåt) för 2 månader sedan..

Kan inte blåsa bubblor med tuggummi, har försökt hela mitt liv, går bara inte, precis som med att knäppa fingrarna.

Vinner jag? :D

mela
2007-12-04, 14:24
Jag kan fortfarande inte knäppa med fingrarna, spelar ingen roll hur mycket jag tränar eller vem som visar. (fyller 21år)

lol jag kan knäppa med alla fingrar :cool: fast pekfingret är svårt att få till.

Prankie
2007-12-04, 14:26
Jag tycker det är skönt att bajsa. Gör det mig gay? :D

Trance
2007-12-04, 14:33

1. Tryck ihop tummen och långfingret hårt, sträckta fingrar. För tummen snabbt åt höger.
2. ?????
3. Profit

tjabon
2007-12-04, 14:36
Lägger in så stora snusar, att jag drägglar och det blir brunt
runt hela käften.

mela
2007-12-04, 14:38
Lägger in så stora snusar, att jag drägglar och det blir brunt
runt hela käften.

Det där är inte sexigt :D Jag må tycka snus är *drool* på killar och ser det snarare som något positivt än negativt. Men när man får bruna ränder på läppar osv är det inte hett längre.

tjabon
2007-12-04, 14:57
Det där är inte sexigt :D Jag må tycka snus är *drool* på killar och ser det snarare som något positivt än negativt. Men när man får bruna ränder på läppar osv är det inte hett längre.

Jag är brun ända ner på hakan....:D

maaherra
2007-12-04, 15:24

Nej då, bajsa är en njutning att likställa med sex. Finns det något bättre än att hålla sig flera timmar för att sedan sätta sig med dagstidningen på toaletten i en halvtimme?

Johan_P
2007-12-04, 15:36
Jag har en smått efterbliven vana att läsa trådar på forum baklänges. Och nej, denna är inget undantag.

mela
2007-12-04, 15:36
Jag är brun ända ner på hakan....:D

Inte hett. *grr*

Prankie
2007-12-04, 15:46
Jag har en smått efterbliven vana att läsa trådar på forum baklänges. Och nej, denna är inget undantag.

Jag gör det också! :D Alltid bakifrån.

champion
2007-12-04, 15:49
Jag kan vibrera mina pupillrar väldigt fort, skakningar som tydligen inte ser mänskliga ut enligt folk. Något jag kunnat sen jag va väldigt liten. Såna vibrationer i ögonen kan folk som har epelepsi få men då utan kontroll. Jag gör det i konrollerat tillstånd. Creepy!

Det kan jag också göra :D
Jag kan lyssna på en å samma låt hela dagarna i 1-2v utan att lessna på den. Sen har jag lyssnat så mycket på den så jag inte kan lyssna på den mer :(

JustinCredible
2007-12-04, 15:55
Same here. Alltid baklänges. Alltid spännande i dagsformstråden när man läser hur folk hyllar en medlem åsså bläddrar man till bilden.

willis
2007-12-04, 16:43
Inget konstigt att kunna runka med vänsterhanden. Det har ju IT-generationen lärt sig för att högerhanden måste man använda till att klicka på datormusen för att hitta schyssta bilder/klipp med

nr16
2007-12-04, 16:53

DÅ e jag med gay, när man skiter så tar man med sig datan in på dass o sätter på tvättkorgen...ahh de e så skönt :D

Jaws
2007-12-04, 17:02

jag med, ingen annan jag vet som kan det.

bolt
2007-12-04, 17:04
DÅ e jag med gay, när man skiter så tar man med sig datan in på dass o sätter på tvättkorgen...ahh de e så skönt :D

Sätter på tvättkorgen? :D

Mago
2007-12-04, 17:06

http://www.cabel.name/images-post/2006/01/roflcopter.gif

Gpajpen
2007-12-04, 17:09
1. Tryck ihop tummen och långfingret hårt, sträckta fingrar. För tummen snabbt åt höger.
2. ?????
3. Profit
Can't do it. Min hand är felbyggd för det, måste vara vinklar och längder osv som inte är opti helt enkelt. *gah!*

nr16
2007-12-04, 17:11

haha jafan :P Har man en laptop o en tvättkorg med platt lock så är det inga som helst problem :D

Prankie
2007-12-04, 17:49
Frågan är, varför sitter du i inne i toan och skiter i tvättkorgen? :D

snej
2007-12-04, 20:37
Jag är högerhänt, men provade att torka mej i bajan med vänsterhanden en gång. tyckte det var sjukt svårt, men gav mej fan på att om jag gör det tillräckligt länge så måste man ju vänja upp vänstern. efter mycket om och men blev det ren rutin, och nu känns det helt efterblivet att använda högern istället!

Troll
2007-12-04, 21:00
Inget konstigt att kunna runka med vänsterhanden. Det har ju IT-generationen lärt sig för att högerhanden måste man använda till att klicka på datormusen för att hitta schyssta bilder/klipp med

Den var bra! :laugh:

Octavus Fortuna
2007-12-04, 21:36
Det kan jag också göra :D
Jag kan lyssna på en å samma låt hela dagarna i 1-2v utan att lessna på den. Sen har jag lyssnat så mycket på den så jag inte kan lyssna på den mer :(
jag med, ingen annan jag vet som kan det.

Där ser man! Skönt att inte va ensam. Frågan är bara hur man kan utnyttja denna egenskap till mer än att bara skrämma folk :confused:
Kom på en till sak, har det man kallar "restless legs syndrome" känns som att ha en hel myrkolloni i kroppen *gah!* Har dock haft det hela livet så för mig är det inge konstigt, har vant mig och det skulle säkert kännas konstigt om jag blev av med det..

nr16
2007-12-04, 21:39
Frågan är, varför sitter du i inne i toan och skiter i tvättkorgen? :D

hahaha va vem jag :P? Nu fattar jag inte, kanske bevisar hur efterbliven jag e *flex*

nr16
2007-12-04, 21:40
AHaaaaaaaaaa, nu fattar jag....hhahahahaa nu fattar jag till o med vad bolt mena hahaha *flex*

Albatross
2007-12-04, 22:13
Högerhänt men torkar mig i röven med vänstern. Stående.

Dreglar okontrollerat när jag sover.

GI-Joe
2007-12-04, 22:22

HAHAHA!

Stämmer så jävla bra på mig! Kan fan inte dra i skinnet med höger hand. :laugh:

AFanatic
2007-12-04, 22:36
Jag ogillar udda antal.. Saker jag äter ska helst vara jämnt antal.. Annars får man göra det bästa av det, om man äten en banan tex, se till att man tar jämnt antal tuggor..

Det tog mig ett par år att gå från att bara göra 4-6-8-10-12 reps osv till att tillåta mig att göra udda antal. Oftast sätter jag upp ett mål låt säga 6 reps men gör jag 7 måste jag göra ett till så jag hamnar på 8. Nu är jag mer liberal vad gäller repsantalet, men det gnager lite i huvudet varje gång jag bara gör ex. 5 eller 7...

bompa
2007-12-04, 22:39

* Kan inte dricka ur en flaska som någon familjemedlem druckit ur, dock inga problem med kompisar.

* Sjunger alltid högt och falskt i bilen när föraren ska handla något.

* Har haft en reserverad stol i den bussen jag tar under 1 års tid.

* Brukar nästan alltid vakna av mina egna snarkningar.

* kan lyssna på samma låt i en timme utan att märka att det är samma låt som spelas om och om.

* verkar som att jag alltid har haft 363 inlägg på kolozzeum.

jag är retard.

Måste också alltid markera texten när ja läser, o så flytar jag ner markeringen medans jag läser. Vet inte om det gör mig efterbliven dock*rolleyes*

St0ned
2007-12-04, 22:50
Det tog mig ett par år att gå från att bara göra 4-6-8-10-12 reps osv till att tillåta mig att göra udda antal. Oftast sätter jag upp ett mål låt säga 6 reps men gör jag 7 måste jag göra ett till så jag hamnar på 8. Nu är jag mer liberal vad gäller repsantalet, men det gnager lite i huvudet varje gång jag bara gör ex. 5 eller 7...

Jag kan inte räkna mina reps på gymmet, jag tappar räkningen, och så blir det ojämnt.. Så jag släppte det där, det får bli ojämnt, men jag kompencerar det med att räkna andras ;)

Fangface
2007-12-05, 07:29

Försökte lära mig det för ca 10 år sedan men fick aldrig riktigt kläm på det och så slant jag hela tiden så jag gav upp. Lärde mig köra musen med vänstern istället.....
Antar att jag är lite efterbliven iaf.

En jobbarkompis till mig vänder alla streckkoder han ser bort ifrån sig. Får panik om koderna "tittar" på honom.
Det är rätt efterblivet.....

Blaine
2007-12-05, 10:38
Jag har inga efterblivna drag. Det uppenbarades för mig nu när jag tänkte så det knakade.

Förresten, jag skrattar åt Kolozzeum-kommentarer.

Rikard Jansson
2010-10-23, 18:21
Alltid när jag sätter mig för att äta så ser det ut som jag gör den där "du ska dö"-gesten med pekfingret, när det egentligen bara handlar om att dra tröjsnörena över axeln så de inte hamnar i maten. Gör dock detta av ren vana även när jag inte har några tröjsnören :(

Hemma Gymmaren
2010-10-23, 18:39
Läser alltid tidningar bakifrån när jag sitter på tåget. (bläddrar från sista sidan till första)

Chaan
2010-10-23, 19:02
Läser alltid tidningar bakifrån när jag sitter på tåget. (bläddrar från sista sidan till första)

Vänsterhänt, högerhänt eller konstig koordination (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92990&highlight=koordination)? Jag bläddrar bättre med vänster tumme också, kommer ihåg när jag lurade någon att jag läste från höger till vänster.

Robbelibob
2010-10-23, 19:11
Dreglar tandkräm
Gaffel höger, fast oftast sked till allt

+ tusen efterblivna ocd grejer, fast dom mest komiska är väl:
hålla på dörrar med pekfingret och snabbt peka i luften
göra konstiga ljud med munnen när jag gjort klart nåt
(dom borde vara svårslagna:P)

Piranha
2010-10-23, 19:56

Idag med hela nyllet fullt med snor och bomull i skallen känns jag kraftigt efterblien.

Men än vanligt alltså för er som undrar.

Osten80
2010-10-23, 20:25
Dreglar tandkräm

Haha, samma här och inte så lite heller.
Trettio år gammal och kan inte ens borsta tänderna utan att se ut som ett mongo. Hälften av gångerna lyckas jag dessutom köra ner tandborsten halvvägs ner i halsen så att jag börjar klökas.
En polare har dessutom, vid ett flertal tillfällen, idiotförklarat mig för att jag inte kan duscha och snusa samtidigt. Det är helt omöjligt för mig, det går bara inte. En minut in i duschandet har prillan förvandlats till sörja. Jag försöker hålla munnen stängd så att inte vatten ska rinna in, men jag failar hårt varenda gång.

Beethoven
2010-10-23, 20:37
Pratar högt med mig själv och gestikulerar. Inte bara hemma då, tyvärr.
Kommer på mig själv då och då. Ofta när jag går hemåt efter träningen.

Då kan det bli t.ex:

"Nästa gång måste jag tänka på att prova ny fattning i bänkpressen" *hytter med fingret* "Jaa och undra vad det blir för vikter då om jag.." *slår ut med handflatorna* "Jaa men så var det ju det där med handlederna?" *höjer armarna*

Upplever att det blir mer och mer. Kommer bete mig som Per Oscarsson till slut.

hidden
2010-10-23, 20:42
Jag fortsätter äta trots att jag håller på o spy.

Måste alltid ta av mig till bar överkropp när jag ska klämma en kabel @ toan.

John M
2010-10-23, 20:44

Det här är EXAKT mig/jag

John M
2010-10-23, 20:46
Tabort det här inlägget.

Osten80
2010-10-23, 20:51

En av mina polare är värre. När han ska skita måste han klä av sig helt naken och rulla ihop badrumsmattan innan det är ok att sätta igång. :D

Edit: jag hade en gammal jobbarkompis som alltid åt middag samtidigt som han sket. Varje gång när han var färdig med matlagningen blev han skitnödig, tog med sig maten in på dass och åt därinne.
Jag brukade dricka kaffe samtidigt som jag satt och sket, men han tar nog priset.

Hemma Gymmaren
2010-10-23, 22:28
Vänsterhänt, högerhänt eller konstig koordination (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92990&highlight=koordination)? Jag bläddrar bättre med vänster tumme också, kommer ihåg när jag lurade någon att jag läste från höger till vänster.

Jag är vänsterhänt. True story dude. (not bro)

Chaan
2010-10-23, 22:29
Jag är vänsterhänt. True story dude. (not bro)

ok dude

Inte jag men gör vissa saker bättre med olika händer.

Hemma Gymmaren
2010-10-23, 22:30

hahaha, det där e f*n efterblivet.

stevebc
2010-10-23, 22:31
Haha, samma här och inte så lite heller.
Trettio år gammal och kan inte ens borsta tänderna utan att se ut som ett mongo. Hälften av gångerna lyckas jag dessutom köra ner tandborsten halvvägs ner i halsen så att jag börjar klökas.
En polare har dessutom, vid ett flertal tillfällen, idiotförklarat mig för att jag inte kan duscha och snusa samtidigt. Det är helt omöjligt för mig, det går bara inte. En minut in i duschandet har prillan förvandlats till sörja. Jag försöker hålla munnen stängd så att inte vatten ska rinna in, men jag failar hårt varenda gång.:laugh:

creperiet
2010-10-23, 22:38
När jag spottar låter det som en treåring. Har fan försökt få det att låta coolt sedan första skoldagen men det blir alltid någon trrruuuthh-liknande sprayflaska.

Krampus
2010-10-23, 22:41
Idag med hela nyllet fullt med snor och bomull i skallen känns jag kraftigt efterblien.

Men än vanligt alltså för er som undrar.

Don´t do coke dude! :(

Krampus
2010-10-23, 22:42
Muhaha!
<---Krampuss. :)

Krampus
2010-10-23, 22:47
Det här är EXAKT mig/jag

Som vi/oss/mig/dig! *weeeeeeeeeeeeeird music*

Gabriel Forslund
2010-10-24, 02:44

Gör samma sak när jag sitter på muggen.
Åker tåg och läser tidningar bakifrån.

Rikard Jansson
2010-10-24, 07:58

+1 på båda xP

pragmatist
2010-10-24, 08:21
Jag använder alla fem fingrarna på vänster hand när jag skriver maskin men i stort sett bara pekfingret på höger. Skyller på AWSD-syndromet, vänsterhanden är mer koordinerad när det gäller just tangenter trots att jag i andra avseenden är väldigt högerhänt. Det är väl inget problem egentligen, det går ganska fort ändå men man anar ju att man har lite mer att ge hastighetsmässigt om man slutar med pekfingervalsen.

Om AWSD-teorin stämmer bör jag inte direkt vara ensam om detta. Eller så är jag bara ett miffo helt enkelt.

Eddie Vedder
2010-10-24, 08:40
Eller så är jag bara ett miffo helt enkelt.

Ja fast inte på grund av dina fingervanor utan det faktum att du 2010 skriver på maskin. :D

EDIT: Tar tillbaka det där. Eddie Vedder skriver också på maskin så det är ju det bästa.

Tabbe
2010-10-24, 08:41
Ogillar att duscha, man blir ju blöt :(
Dock duschar jag varje dag för att man ska men jag gillar det inte.

Tar alltid av mig tröjan när jag ska skita

champion
2010-10-24, 08:43
När jag är på jobbet eller är ensam så kan jag sitta och bokstavera allt jag ser.
Jobbigaste är om jag kör bil och ser för mycket intressant. Då får jag bokstavera snabbt som bara fan :P

champion
2010-10-24, 08:45

Rädd att det ska stänka på tröjan?

Tabbe
2010-10-24, 08:52
Rädd att det ska stänka på tröjan?

jadu om jag kunde svara på det..har inte ens någon spegel i närheten så det kan inte äns vara det,

snej
2010-10-24, 09:10
Känner en som oxå tar av sej tröjan när han skiter. Han förklarade det med att ''lukten går rätt upp i tröjan och fastnar där''. Efter det har jag börjat bli nojig för det oxå och klämmer gärna fast tröjan under hakan lixom, för att den inte ska hänga rätt över the smell-path.. :(

C.E.J.
2010-10-24, 09:30

Gött att man inte är ensam. Maken till obehaglig känsla de få gånger ingen klädkrok/rent golv finns.

Arf Pingvin
2010-10-24, 09:40
Är det för att spänna sig i spegeln eller vad beror det på att man vill ta av sig tröjan? Det är inte varje gång men det händer. Jag är retarderad.

Lellan
2010-10-24, 09:43
Måste smaka på allt. Som går att äta alltså! Även om jag egentligen inte vill. El om det ser/verkar äckligt (alltså, äter inte dålig mat, utan som sagt "sånt som går att äta"). Kan nästan bli jobbigt om jag är på buffé och det finns många saker jag aldrig smakat, då blir det en tesked här och där av allt och det blir sällan gott. Men sen är jag nöjd efteråt, för då vet jag mer hur fler saker smakar! Kneepppt! :Virro

Sen hatar jag att medvetet lukta på saker, om jag inte garanterat garanterat vet att de luktar gott. Typ sonen kan jag avslappnat dra ett andetag av. El i nacken på någon annan man tycker om. Men i övrigt vågar jag inte, inte ens nytvättat tvätt ifall det luktar för mkt. Föredrar att blåsa ut luft, framför in, liksom. Vill inte ha nåt illaluktande i mig! :D Så ofta luktar jag inte alls, men ibland måste man ju, vilket är jobbigt för då försöker jag sniffsniffa så lätt som möjligt ifall det är ngt jag tror jag inte vill känna. Men hatar inte dålig lukt. Vill bara inte dra in den.

C.E.J.
2010-10-24, 09:49
Är det för att spänna sig i spegeln eller vad beror det på att man vill ta av sig tröjan? Det är inte varje gång men det händer. Jag är retarderad.

Haha, jag för min del har inte spegel i sitthöjd ;) Vet inte varför jag gör det, har gjort det i åtminstone 10 år. När pappret ska inspekteras för renhet dras det ju upp vid sidan av kroppen, skulle jag på minsta sätt förnimma att pappret KANSKE snuddade vid kläderna, skulle jag dö.

Kramp
2010-10-24, 11:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155600

Behöver man säga mer? Kan väl tillägga att jag la flera timmar på att leta innan oxå!

Crocker
2010-10-24, 11:25
Måste alltid dra fingret över tandborsten ett par ggr innan jag borstar. :d

Madame
2010-10-24, 12:10
Varje gång jag ser en gravid kvinna tänker jag "åh, hon har fått liGGgA!!1".

Alltså VARJE gång tänker jag så! typ som att jag är extremt avundsjuk och att ligga är nåt väldigt sällsynt som man bara får göra enstaka gånger enbart i syfte att skaffa barn.
Om jag ser ett par med tre ungar tänker jag genast jaha, då har de legat med varandra tre gånger... och sen spinner jag vidare på tanken "vänta lite, med varandra? han kanske inte alls är far till alla barnen? vet han om det själv? vem fan har hon fått ligga med förutom honom?" osv.

Ja, det går att spinna vidare hur långt som helst, men det börjar alltid med att jag ser nån gravid eller med småbarn.

:em:

Gnusram
2010-10-24, 12:13

Åh sjutton, det finns fler. +1

stevebc
2010-10-24, 12:59
Gött att man inte är ensam. Maken till obehaglig känsla de få gånger ingen klädkrok/rent golv finns.Alltså, gör ni det här på offentliga toaletter också? Låter ni tröjan ligga i knäet då, och vad händer med byxor och strumpor?

Har ni med er någon slags ryggsäck?

Nodan
2010-10-24, 13:04

Alltså VARJE gång tänker jag så! typ som att jag är extremt avundsjuk och att ligga är nåt väldigt sällsynt som man bara får göra enstaka gånger enbart i syfte att skaffa barn.
Om jag ser ett par med tre ungar tänker jag genast jaha, då har de legat med varandra tre gånger... och sen spinner jag vidare på tanken "vänta lite, med varandra? han kanske inte alls är far till alla barnen? vet han om det själv? vem fan har hon fått ligga med förutom honom?" osv.

Ja, det går att spinna vidare hur långt som helst, men det börjar alltid med att jag ser nån gravid eller med småbarn.

Jag skulle ju helst vilja peka på dig och skratta för att du tänker knept. Meeen jag är ju likadan :D
Och det går verkligen att spinna vidare på det på alla möjliga konstiga sätt *screwy*

Lellan
2010-10-24, 13:53
Jag skulle ju helst vilja peka på dig och skratta för att du tänker knept. Meeen jag är ju likadan :D
Och det går verkligen att spinna vidare på det på alla möjliga konstiga sätt *screwy*

:D Tänker ni också att själva ligget är liksom, väldigt tillrättalagt, inte direkt svettigt och härligt utan mer, sånt där lördagssex, "jaha, då var det dags" *tänder ljus, kryper ner i sängen när det är dags att ta kväller, båda är så trötta att de mest blundar, nuppa nuppa, hihi det där var trevligt, sznark*?

Inte ohärligt, men liksom, man tänker sig inte att de var jättekåta och typ fick LOV, utan att det var ett mer, "jaha, då var disken undanplockad, lets nuppa".

Nodan
2010-10-24, 14:00
:D Tänker ni också att själva ligget är liksom, väldigt tillrättalagt, inte direkt svettigt och härligt utan mer, sånt där lördagssex, "jaha, då var det dags" *tänder ljus, kryper ner i sängen när det är dags att ta kväller, båda är så trötta att de mest blundar, nuppa nuppa, hihi det där var trevligt, sznark*?

Det beror nog på hur personerna ser ut och beter sig. Ja jag är kanske lite fördomsfull och dömer hunden efter håren *rolleyes*

Dreas
2010-10-24, 14:37
Åh sjutton, det finns fler. +1+1, fast jag spinner inte vidare, men vem vet, kanske har denna tråd nu sått ett frö! *gah!*

Rikard Jansson
2010-10-24, 14:39
Alltså, gör ni det här på offentliga toaletter också? Låter ni tröjan ligga i knäet då, och vad händer med byxor och strumpor?

Har ni med er någon slags ryggsäck?

Inget speciellt händer med byxor och strumpor.

Men på offentliga toaletter brukar jag lägga tröjan ovanpå den där saken som innehåller servetter.

hidden
2010-10-24, 14:57
Den största anledningen till att jag tar över mig till bar överkropp innan jag trücker kabel är för jag måste stå o spänna mig framför spegeln lite innan och efter. Blir väl några double biceps och side-chests.

Madame
2010-10-24, 15:16

mmmhm :D

Inte ohärligt, men liksom, man tänker sig inte att de var jättekåta och typ fick LOV, utan att det var ett mer, "jaha, då var disken undanplockad, lets nuppa".

Det finns ingen gräns för vad jag kan fantisera ihop om dessa liggprivilegierade människor.

Fast jag tror inte de kör det sådär slentrianmässigt och oengagerat. Ska man bara ligga en gång (ett ligg per barn, remember) så planeras det in noga i förväg, sen tittar de i kalendern och ser att "jaha, det är nu vi ska på nåt event som heter Ligga, spännande!" Sen gör de det de ska och sen återgår de till vardagen, låtsas de som det regnar ute, går å gör disken kanske.

JB12K
2010-10-24, 15:23
+1 På bar överkropp när man ska skita

Sen så känner jag alltid med handen på spisen om plattorna är varma eller inte.
Likadant om jag ser ett djurstängsel, måste få veta om det är ström i det.

Yes
2010-10-24, 15:29

Själv får jag ofta en impuls att gå fram och säga; "höhö, jag vet nog vad du har gjort!"

En annan sak är att jag alltid försöker föreställa mig hur lite udda människor har sex. Typ om en lite pryd tjej egentligen värsta kinky, eller om den där blyga tjejen förvandlas till en brutal domina. Det i sig är väl inte helt onormalt, men jag kan inte heller sluta när jag ser gamla människor...

Madame
2010-10-24, 15:36
Själv får jag ofta en impuls att gå fram och säga; "höhö, jag vet nog vad du har gjort!"

:laugh:

jag med :em:

En annan sak är att jag alltid försöker föreställa mig hur lite udda människor har sex. Typ om en lite pryd tjej egentligen värsta kinky, eller om den där blyga tjejen förvandlas till en brutal domina. Det i sig är väl inte helt onormalt, men jag kan inte heller sluta när jag ser gamla människor...

mhm. Som sagt, det finns ingen gräns för vad jag kan fantisera ihop om dessa liggprivilegierade människor. Kan. Inte. Sluta. *gah!*

Snobbe
2010-10-24, 15:39
Hahaha ja skönt med en sån här tråd så man ser att man inte är ensam att vara efterbliven här i världen....

Jag fantiserar inte så mycket om folk jag ser på stan tbh.

Dock kan jag ha lite liknande att jag måste ta av mig brallorna och gärna kallingarna när jag ska skita asså helt så dom ligger på golvet...

Som många andra så kan jag inte borstatänderna utan att dregla över alla mina kläder. Försöker planera så jag faktist gör det efter duschen men inte alltid jag käkat frukost då. Angående detta någon som har ett bra tips på att få bort tandkrämsfläckar? Vatten o gnugga funkar inte då kommer den tillbax 10ggr större efter 20min???

Jag kan inte knyta skorna som en normal person kör med 2 öglor som flera i denna tråden.

När jag sitter på tunnelbanan/pendeln och lyssnar på musik har väldigt isolerade lurar så hör ingenting om 2 personer pratar brevid mig speciellt om dom skrattar är jag helt säker ALLTID att dom pratar om mig. Dom sitter brevid mig o snackar skit om mig och ingen bryr sig. Skumma jävla tankar jag har för mig asså.

spann
2010-10-24, 15:43
kan sitta och koncentrera mig till max på vad någon säger och förstår ändå ingenting.. hör typ inte vad som sägs

och när man snackar med någon, så är det jobbigt som fan å veta vilket öga man ska kolla i, högra lr vänstra lr inget? typ mellan ögonen? och syns det att ja kollar i bara ena och ser jag då ut att vara skelögd? fruktansvärt jobbigt, hör ingenting när ja kommer in på dessa tankar

just de, har också sjukt svårt att passa tider. kan ha tre timmar eller 40 minuter på mig innan skolan, blir ändå 5-15 minuter sen.. alltid, och på dessa tre timmar hinner jag bara göra det som jag även gör på 40 min. skumt äre

Valvanto
2010-10-24, 16:17
Hahaha, kung tråd!

* Brukar ha såna här tvångstankar varje dag t.e.x om jag blinkar med höger ögat, måste jag blinka med det vänstra, sedan båda två exakt samtidigt. Annars måste jag göra om proceduren!

* Spänner mig nästan alltid när jag går förbi en spegel eller i alla fall kollar hur jag ser ut.

* Vill alltid ha möjlighet att gå till en toalett (för att kolla i spegeln) för att se att jag inte har nåt skit på kläderna eller i ansiktet.

* Så fort en tjej / kvinna kollar på mig tror jag de tycker jag är snygg *flex*

* Låtsas ofta vara ''cool'' men är sjukt osäker egentligen

* Har lite småfobi att skriva såna här saker på ett forum då jag får för mig att alla vet vem jag är.

hidden
2010-10-24, 16:20
Hahaha, kung tråd!

* Brukar ha såna här tvångstankar varje dag t.e.x om jag blinkar med höger ögat, måste jag blinka med det vänstra, sedan båda två exakt samtidigt. Annars måste jag göra om proceduren!

* Spänner mig nästan alltid när jag går förbi en spegel eller i alla fall kollar hur jag ser ut.

* Vill alltid ha möjlighet att gå till en toalett (för att kolla i spegeln) för att se att jag inte har nåt skit på kläderna eller i ansiktet.

* Låtsas ofta vara ''cool'' men är sjukt osäker egentligen

* Har lite småfobi att skriva såna här saker på ett forum då jag får för mig att alla vet vem jag är.

Word dawg.

Yes
2010-10-24, 16:27

Ptja, om de blev illamående skulle de väl kolla bort. :D

Valvanto
2010-10-24, 16:41
Ptja, om de blev illamående skulle de väl kolla bort. :D

Haha, kan ju hända att de faktiskt tycker att jag ser bra ut. Men ibland tar mitt ego överhand litegrann och alla som ens tittar åt en, får mig att tro detta :D

Yes
2010-10-24, 16:49
Haha, kan ju hända att de faktiskt tycker att jag ser bra ut. Men ibland tar mitt ego överhand litegrann och alla som ens tittar åt en, får mig att tro detta :D
Jag ser bara fördelar med att gå runt i en bubbla övertygad om sin egen snygghet. Man blir ju gladare av det, och om resten av världen inte håller med så... tja, då är jag ju fortfarande glad, eller hur? :D

O_Wao
2010-10-24, 17:06
Såhär ser mina scones ut. De platsar här enligt Stoltz.
http://i56.tinypic.com/25hn0pf.jpg

Crocker
2010-10-24, 17:11
För mig är det tvärtom. :(

Valvanto
2010-10-24, 17:12
Jag ser bara fördelar med att gå runt i en bubbla övertygad om sin egen snygghet. Man blir ju gladare av det, och om resten av världen inte håller med så... tja, då är jag ju fortfarande glad, eller hur? :D

Låter som en klok man du! Kommer nog fortsätta leva i min bubbla, vare sig jag vill eller inte. :cool:

Snobbe
2010-10-24, 17:13
Jag e tvärtom men det är nog för att jag har varit fet i nästan hela mitt liv. Är väl typ 1-2år sen jag gick ner till normal vikt. Varje gång någon tittar på mig så ibland så ser man ju om dom tycker man e intressant men oftast så tänke rjag att dom tittar på mig för att jag antingen har nå skit i ansiktet eller på kläderna eller bara att jag är så ful så att dom måste titta på mig???

lanzal
2010-10-24, 17:14
Kan fortfarande inte bajsa rakt, träffar alltid porslinet så jag måste ta fram toaborsten varje gång.. Försöker lära mig...

Chaan
2010-10-24, 17:16
Såhär ser mina scones ut. De platsar här enligt Stoltz.

Iså fall platsar nog min "svenska flagga" 8 minuters-teckningen. Om ett barn gjort den skulle det nog vara ett ganska begåvat barn, men den är ju gjord i efterbliven stil. Detta är för övrigt en vidareutveckling av mitt konstkoncept "Underkänd med flit", där jag till exempel stavar fel med flit, ritar fula bokstäver med flit osv.

Däremot så är teckningen uppkommen på en avancerad grund eftersom den i själva verket avbildar den här föreläsningen som finns fortfarande kan ses på

http://www.unt.se/tv/default.aspx#category=390&date=2010-10&clip=1068771&startTime=0m0s

av Lars Vilks. Konstnären bevakades av 130 poliser och tillställningen var en enda stor manifestation av yttrandefrihetsbegreppet.

http://chaan.se/kultur/teckning/freedom_of_speech_600b.jpg