Visa fullständig version : +1
Okej, jag har inte lyckas förstå va de här med +1 betyder/kommer ifrån. Jag har bara sett det här på kollozeum. Att folk skriver det istället för "Jag håller med" vet jag, men varför +1?
Undrar jag också. Inte sett på något annat forum än här där man skriver "+1".
Oftast är det "word", "Håller med!" osv.
Lite roligt och veta varför :)
Okej, jag har inte lyckas förstå va de här med +1 betyder/kommer ifrån. Jag har bara sett det här på kollozeum. Att folk skriver det istället för "Jag håller med" vet jag, men varför +1?
+1
Tycker vi bryter +1-trenden och börjar med *2
Uhm...
Vad är det som är så konstigt med det? Har sett det i många andra forum, är ju standard sedan flera år tillbaka. Själva betydelsen är ju att man håller med, dvs lägger till sin röst eller hur man ska uttrycka sig.
*2;)
Vi kan ju inte ta in hur jävla många engelska uttryck (word) som helst, det urholkar det svenska språket! Därför kör vi med +1, plussett osv. Logiskt.
/5,73%
+1 innebär att man kan lägga till ytterligare en person med samma åsikt som föregående talare....
Eller helt enkelt att man håller med.
Windstalker
2007-11-28, 17:16
+e^0
+e^0
Kan också vara ett alternativ.
Eller varför inte +((e*2)-(32^7))^0 ?
The_RobRoy
2007-11-28, 17:32
+sin(x)/x , x-->0
+1 är lite löjligt egentligen, men, ibland kan det ju ha sin funktion att förstå att många håller med.
Helt galet. Här har vi helt klart folk som inte tittar i backspegeln utan våghalsigt kastar sig ut för matematikens backar för att kunna ge oss en bättre forumupplevelse. Jag ger självklart mitt fulla stöd.
Helt galet. Här har vi helt klart folk som inte tittar i backspegeln utan våghalsigt kastar sig ut för matematikens backar för att kunna ge oss en bättre forumupplevelse. Jag ger självklart mitt fulla stöd.
+1 på den *whistle*
Nitrometan
2007-11-28, 19:32
+1
backflash
2007-11-28, 19:38
+(10-3)
Det har funnits i engelskspråkiga forum en längre tid..
Löjtnant Blank
2007-11-28, 20:10
+ e^i6pi
Okej, vi börjar fatta grejen nu. Fler varianter på skämtet?
+sin(x)/x , x-->0
+1 är lite löjligt egentligen, men, ibland kan det ju ha sin funktion att förstå att många håller med.
+sin(x)/x, x-->0
Jag är inte riktigt säker än faktiskt så fortsätt gärna.
+100
zeusden1
2007-11-28, 20:22
wörd
Vi kan ju inte ta in hur jävla många engelska uttryck (word) som helst, det urholkar det svenska språket! Därför kör vi med +1, plussett osv. Logiskt.
Ord
Hum, okej..
Jag förstår men väntar ännu på historien bakom alla +1:)
Hum, okej..
+1 innebär att man kan lägga till ytterligare en person med samma åsikt som föregående talare....
There you have it. Svårare än så är de inte =)
Om jag skriver -1 borde de ju betyda att jag inte håller med :)
+sin(x)/x, x-->0
Egentligen får man inte bara skriva sin(x)/x, x-->0, måste visa beviset för det också annars ej fullständigt! :)
The_RobRoy
2007-11-28, 23:45
Egentligen får man inte bara skriva sin(x)/x, x-->0, måste visa beviset för det också annars ej fullständigt! :)
Maclaurinutveckling av sinx = x -x^3/3! +O(x^5)
sinx/x = (x -x^3/3! +O(x^5))/x = 1 -x^2/3! + O(x^4) -->1 när x-->0
minus och minus blir plus ;)
sluta glänsa i tråden
Whistler
2007-11-29, 00:15
Det hela är ganska enkelt faktiskt.
Fenomenet med +1 kommer från en funktion vissa forum har där man kan betygsätta en post. Funktionen togs fram för att slippa få en 20-sidorstråd där det inte stod något läsvärt som tillförde argument till diskussionen, utan bara innehöll "Jag håller med"- eller "Jag håller inte med"-liknande inlägg. Därför skapades knappar för + och - för bra respektive dåligt inlägg. När en person tryckt på knappen stod det +1, när två tryckt stod det +2 osv.
På forum som inte har dessa sorters knappar brukar man skriva +1 som en ny post i tråden, vanligen citerandes det inlägg man menar. Brukligt är då att nästa person som håller med om samma sak skriver +2 osv.
-1 brukar inte användas lika ofta, eftersom man då rimligtvis har något att tillägga i diskussionen, ett motargument som för tråden vidare och därmed inte gör knappen +/-1 nödvändig.
Xtreme-G
2007-11-29, 00:44
+(Maclaurinutveckling av sinx = x -x^3/3! +O(x^5)
sinx/x = (x -x^3/3! +O(x^5))/x = 1 -x^2/3! + O(x^4) -->1 när x-->0) På den!
+1 var en svensk popgrupp från Stockholm. De fick ett stort genombrott 1985 med låten "Nevermore", producerad av Harpo, vilken var den första svenska låt att bli etta på Trackslistan.
Är det inte dom man menar? *whistle*
Undrar jag också. Inte sett på något annat forum än här där man skriver "+1".
Oftast är det "word", "Håller med!" osv.
Lite roligt och veta varför
+1
+1
Syns på flashback också.
Uhm...
Vad är det som är så konstigt med det? Har sett det i många andra forum, är ju standard sedan flera år tillbaka. Själva betydelsen är ju att man håller med, dvs lägger till sin röst eller hur man ska uttrycka sig.
+1 !!!
:d
*2;)
/5,73%
+e^0
Dividerat med nöll
Eller varför inte +((e*2)-(32^7))^0 ?
+sin(x)/x , x-->0
*2
+1 på den *whistle*
+ e^i6pi
+1
+(10-3)
Det har funnits i engelskspråkiga forum en längre tid..
+sin(x)/x, x-->0
+100
wörd
Ord
Hum, okej..
There you have it. Svårare än så är de inte =)
+sin(x)/x, x-->0
Om jag skriver -1 borde de ju betyda att jag inte håller med :)
Egentligen får man inte bara skriva sin(x)/x, x-->0, måste visa beviset för det också annars ej fullständigt!
minus och minus blir plus
sluta glänsa i tråden
Fenomenet med +1 kommer från en funktion vissa forum har där man kan betygsätta en post. Funktionen togs fram för att slippa få en 20-sidorstråd där det inte stod något läsvärt som tillförde argument till diskussionen, utan bara innehöll "Jag håller med"- eller "Jag håller inte med"-liknande inlägg. Därför skapades knappar för + och - för bra respektive dåligt inlägg. När en person tryckt på knappen stod det +1, när två tryckt stod det +2 osv.
På forum som inte har dessa sorters knappar brukar man skriva +1 som en ny post i tråden, vanligen citerandes det inlägg man menar. Brukligt är då att nästa person som håller med om samma sak skriver +2 osv.
-1 brukar inte användas lika ofta, eftersom man då rimligtvis har något att tillägga i diskussionen, ett motargument som för tråden vidare och därmed inte gör knappen +/-1 nödvändig.
+(Maclaurinutveckling av sinx = x -x^3/3! +O(x^5)
sinx/x = (x -x^3/3! +O(x^5))/x = 1 -x^2/3! + O(x^4) -->1 när x-->0) På den!
Maclaurin ftw
+1 var en svensk popgrupp från Stockholm. De fick ett stort genombrott 1985 med låten "Nevermore", producerad av Harpo, vilken var den första svenska låt att bli etta på Trackslistan.
Är det inte dom man menar? *whistle*
+1
backflash
2007-11-29, 12:33
+1
:thumbup:
Hum, okej..
det finns ingen historia bakom.
its magic i tellsya! MAGIC! *gah!* :Virro
det finns ingen historia bakom.
its magic i tellsya! MAGIC! *gah!* :Virro
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/02/magiceye.jpg
http://gallery.digitaldeviation.com/d/1229-1/o+rly__ruserious.JPG
jontahontas
2007-11-29, 14:42
När jag va yngre och hängde på diablo2 forums och folk skrev +1 blev jag tvärsur för jag trodde dom skrev det för att få mer posts. Pinsamt
[+]
Läs detta igen om ni inte fattar
F.ö. en funktion som adminen kanske borde tänka över att lägga till..
(så slipper ni alla +1:are)
[+]
Läs detta igen om ni inte fattar
F.ö. en funktion som adminen kanske borde tänka över att lägga till..
(så slipper ni alla +1:are)
+1
Men det är korkat igentligen, om någon typ Jorgen kommer och säger, jag, krampus och allan äger kolo så kommer först allan o säger "*2" sen kommer krampus o säger "*2" han med o då blir det 4 som håller med
Men det är korkat igentligen, om någon typ Jorgen kommer och säger, jag, krampus och allan äger kolo så kommer först allan o säger "*2" sen kommer krampus o säger "*2" han med o då blir det 4 som håller med
*2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.