handdator

Visa fullständig version : Buken's deff, tyck till/kom med förslag/hjälp.

Buken
2007-11-27, 21:37
Nu ska det börjas med seriös viknedgång, ska i alla fall ner 5-6 kilo och bli relativt hård. Nu är jag ganska korkad av mig i viktnedgång pga att jag har skitit i det hela mitt liv ca. Räknade ut att jag förbrukar ca 2005 kalorier om dagen, stilla sittande. Då ska jag med andra ord inta ca 1500 kaloriet om dagen för att gå ner ca 0,5 kilo i veckan. Rätt?

Nu kör jag styrketräning + joggning, Måndag bröst+biceps mage, Tisdag, joggning, 3,5-4km vet inte exakt. Onsdag, axlar+ben+underarmar, torsdag joggning samma runda. Fredag, rygg+triceps Lördag vila, Söndag joggning igen.

Räknade lite på hur mycket jag bränner, med den där kalkulatorn som fanns i deff guiden, Män: 336 kaloriet blev det per jogging runda.

Bör jag då äta cirkus, 1866 kalorier om dagen förutsättande att jag sitter och lusläser på Koluzzeum resten av dagen då? Sen får jag ju helt klart räkna in mitt arbete i det hela, som vaktmästare är det knappast tungt fysiskt arbete, men man sitter ju aldrig still och jag rör på mig hela tiden, Så då kanske jag får äta 2200 kalorier om dagen eller något sådant ?

Sen hur mycket styrketräning bränner kanske någon kunnig kan svara på, vi tar te.x mitt måndags pass: Bänkpress efter uppvärmning 3 tunga set med 6 repetitioner,("Tunga" 60 kilo men tungt för mig iaf.) Lutande hantel press 3 tunga set 6 reps, Nedåtlutande bänkpress 3 tunga 6rep set.

Växlande hantelcurl, 3set 6 reps, Skivstång curl 3 set 6 reps, Concentrationscurl 3 set 6 reps.

Hur mycket kan detta bränna på ett dygn? 400 kalorier kanske? Lite mer på onsdagen antar jag då det är knöböj mark benpress, benspark med i leken??

Men jag kanske skulle käka ca 2200 kalorier om dagen då? någon mindre på lördagen eftersom jag rör mindre på mig då pga att det är min vilodag.

Nu får ni gärna kasta grus på min kebab så att säga, jag kanske är totalt ute och cyklar men reflektera gärna och för guds skull! Säg att jag är korkad som äter så lite/mycket, Jag har aldrig varit inne på viktnedgång förut och har knappast någon koll på området. Men de va mina 2 cent, Berätta nu hur duktig/korkad jag är, gärna med medföljande konstruktiv kritik/förslag.

MVH Buken-

Morty
2007-11-27, 22:29
2200kcal/dag låter lagom för dig. Pröva!

Buken
2007-11-27, 22:36
2200kcal/dag låter lagom för dig. Pröva!
Oki doki, eftersom jag e ganska klen, har jag ju inte så mycket muskler att tappa heller? haha, kan ju inte tappa något man inte har så jag har ju inget att förlora ^^

Morty
2007-11-27, 22:56
Håll dig högt på protein, drick mycket vatten och ge järnet på gymmet så behåller du mycket muskler.