Visa fullständig version : Torr fysik utan doping?
Postar här för det verkar rätt dött i "Tävlingsförberedelser"...
Vad använder rena byggare osv för metoder för att uppnå en torr fysik? Inom doping är det väl typ blodtrycksmedicin man tar. Är mängder med kaffe den enda metoden?
Postar här för det verkar rätt dött i "Tävlingsförberedelser"...
Vad använder rena byggare osv för metoder för att uppnå en torr fysik? Inom doping är det väl typ blodtrycksmedicin man tar. Är mängder med kaffe den enda metoden?
Lite grann om det:
http://forum.body.se/showthread.php?t=250
Lite grann om det:
http://forum.body.se/showthread.php?t=250
Intressant läsning, något ambitiöst för min del dock ;) Andra förslag på hur man kan göra?
Intressant läsning, något ambitiöst för min del dock ;) Andra förslag på hur man kan göra?
Deffa bort fettet. That's it.
Deffa bort fettet. That's it.
Då blir man inte nödvändigtvis torr.
Det primära är väl ändå att bli "hård", eller varför vill du just bli torr? Delvis går det väl hand i hand också.
Alltså... om du verligen deffat färdigt - det är ovanligt som fan nuförtiden - så är du bra torr. Undantaget är om du deffat färdigt men samtidigt använt megadoser av AAS och/eller hGH för då kommer du även att ha en massa kilo vätska subkutant att bli av med som gör att du ser fet ut. Vi som tränar rent har inte det problemet (i samma utsträckning).
Det primära är väl ändå att bli "hård", eller varför vill du just bli torr? Delvis går det väl hand i hand också.
Om jag förstått rätt vad det innebär att vara "torr" så vill jag uppnå det för att det ser snyggt ut. Eller så kanske det är som jwzrd säger att det endast är nåt man behöver bekymra sig om om man tar anabola, och att rena personer inte har detta "problem" öht. Deffar f.ö. inte nu, är mest en undran inför framtida ev. deff ;)
Om jag förstått rätt vad det innebär att vara "torr" så vill jag uppnå det för att det ser snyggt ut. Eller så kanske det är som jwzrd säger att det endast är nåt man behöver bekymra sig om om man tar anabola, och att rena personer inte har detta "problem" öht. Deffar f.ö. inte nu, är mest en undran inför framtida ev. deff ;)
Jag är inte helt säker på vad du menar med torr ska jag erkänna.
Jag är inte helt säker på vad du menar med torr ska jag erkänna.
Inte jag heller, litade på er experter ;) Nej men om man kollar på tävlingar, året Olympia t.ex., "Jay was holding a bit of water during the prejudging", och liknande kommentarer. Body brukar ha liknande kommentarer även om tävlande på lägre nivå osv...
Inte jag heller, litade på er experter ;) Nej men om man kollar på tävlingar, året Olympia t.ex., "Jay was holding a bit of water during the prejudging", och liknande kommentarer. Body brukar ha liknande kommentarer även om tävlande på lägre nivå osv...
Jag är verkligen ingen expert på detta även om jag förstår lite grundläggande biokemi. Jag vet att många talar om "torra" resp. "holding water" men oftast handlar det om att personen inte alls är färdigdeffad och förutom det antagligen sabbat fysiken helt genom att tömma kolhydrater, tömma vätska (kemiskt) och sen tokladda med kolhydrater, insulin och fan och hans laser. Resultatet är helt enkelt en kroppslig nära-döden-cirkus.
Fredrik_S
2007-11-26, 05:42
Som sagt så är det väldigt otroligt att du skulle behöva göra något annat än att deffa bort så mycket fett du bara kan. Att göra någon slags tömning av vätska för att se bra ut är väldig overkill om du inte ska tävla. Du kommer ändå bara kunna hålla en sån tömning någon dag eller två.
Du kommer när du har deffat bort så mycket fett som går vara extremt stenhård redan.
Sverker har skrivit (minst) en beskrivning för hur han gör inför en tävling och den bör ligga i tävlingsdelen, antingen i en av hans tävlingsjournaler eller i en särskild tråd om tävlingsförberedelser. Där handlar det inte om några tips som är från steroidsidan som sen är direkt överförda till steroidfribyggning utan vad han har märkt funkar för honom. Det är även bland det enklaste jag har sett någon utföra i förberedelser och jag ser ingen anledning att krångla till det och chansa för att ev få till formen någon bråkdels procent bättre då chansningen lika gärna kan innebära att man ser ut som en vattenfylld ballong.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.