Visa fullständig version : VM-kvaldragning
Är det någon som tittar? Vilka vill vi ha i gruppen?
orkar någon titta?
annars kan man läsa på nätet när det är klart eller titta på sammanfattningen på sporten
Klart man tittar, det är ju jättespännande!
Seedningen.
Pot 1
Italy, Spain, Germany, Czech Republic, France, Portugal, Netherlands, Croatia, Greece.
Pot 2
ENGLAND, Romania, SCOTLAND, Turkey, Bulgaria, Russia, Poland, Sweden, Israel.
Pot 3
Norway, Ukraine, Serbia, Denmark, NORTHERN IRELAND, Republic of Ireland, Finland, Switzerland, Belgium.
Pot 4
Slovakia, Bosnia-Herzegovina, Hungary, Moldova, WALES, FYR Macedonia, Belarus, Lithuania, Cyprus.
Pot 5
Georgia, Albania, Slovenia, Latvia, Iceland, Armenia, Austria, Kazakhastan, Azerbaijan.
Pot 6
Liechenstein, Estonia, Malta, Luxembourg, Montenegro, Andorra, Faroe Islands, San Marino.
När är det på TV? Och vart kan jag läsa om det hela på nätet live, om possible?
Jag tittar på en stream
mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid03_h
Dragninge pågår just nu.
sleep is the enemy
2007-11-25, 17:17
De går på fyran just nu, sverige e draget mot bl.a. danmark å ungern
Hoppas på Grekland nu som sista laget i gruppen, kan bli tungt annars.
Fan vi fick ju en rätt bra grupp.
Det var ju inte den bästa möjliga, men inte omöjlig. Blir väldigt intressant, ett generationsbyte lär väl stå inför dörren för Sverige.
Sverige
Danmark
Ungern
Albanien
Malta
Portugal
OK grupp tycker jag.
Kan man väl inte klaga på?
DenSisteMohikanen
2007-11-25, 17:59
Ser rätt ok ut.
Visst spelade portugal bra under vm förra året?
Ser rätt ok ut.
Visst spelade portugal bra under vm förra året?
Jupp, 4:a kom dom. Är Scolari fortfarande förbundskapten?
Löjtnant Blank
2007-11-25, 18:45
Jupp, 4:a kom dom. Är Scolari fortfarande förbundskapten?
Yes. Tänk om Sverige kunde få tag i en lika kreativ coach. Jävlar vad less jag är på Lagerbäcks feghet.
Yes. Tänk om Sverige kunde få tag i en lika kreativ coach. Jävlar vad less jag är på Lagerbäcks feghet.
De "kreativa" spelarna viker ju sig konstant i landslaget och Sverige har knappast materialet för att dominera. Känns som trygghet och defensiv är det som kan få Sverige att gå långt. Blir galen som alla gnäller på att Kim spelar i Lyon och att han skall spela istället för Anders Svensson när Anders är så totalt jäkla mycket bättre i landslaget.
OK grupp tycker jag.
Kan man väl inte klaga på?
Nej, kunde blivit en mycket läskigare grupp om vi hade haft otur. Kul med "derby" mot Danmark igen. Portugal slår vi en bra dag men jag tippar dem som gruppsegrare.
Löjtnant Blank
2007-11-25, 19:04
De "kreativa" spelarna viker ju sig konstant i landslaget och Sverige har knappast materialet för att dominera. Känns som trygghet och defensiv är det som kan få Sverige att gå långt. Blir galen som alla gnäller på att Kim spelar i Lyon och att han skall spela istället för Anders Svensson när Anders är så totalt jäkla mycket bättre i landslaget.
Kim ska spela istället för Svensson. Hur ofta får Källström chansen från start? Det är klart han inte presterar maximalt när Lagerbäck aldrig visar något förtroende för honom.
På vilket sätt är Svensson bättre, menar du?
De "kreativa" spelarna viker ju sig konstant i landslaget
Har du sett de senaste matcherna? Zlatan är ju nästan den ende som skapar något runt boxen. Vad har Svensson och Ljungberg bidraget med i anfallsväg?
Löjtnant Blank
2007-11-25, 19:07
Att inte spela Källström från start är lika fuckat som när Aragonés vägrar ta med Raúl i truppen.
sleep is the enemy
2007-11-25, 19:09
Kim ska spela istället för Svensson. Hur ofta får Källström chansen från start? Det är klart han inte presterar maximalt när Lagerbäck aldrig visar något förtroende för honom.?
Kim har fått chansen flera gånger, utan att gjort det speciellt bra.
Har du sett de senaste matcherna? Zlatan är ju nästan den ende som skapar något runt boxen. Vad har Svensson och Ljungberg bidraget med i anfallsväg?
Det är väl det som är poängen, dom skapar inget kreativt.
Kim ska spela istället för Svensson. Hur ofta får Källström chansen från start? Det är klart han inte presterar maximalt när Lagerbäck aldrig visar något förtroende för honom.
Typ som sista matchen där Källström gjorde ett mål men det förändrar inte att han sög. Svensson är bättre på det sättet att han inte läcker som ett såll bakåt. Om jag minns rätt så blev han väl utsedd till matchens lirare sist och ändå buar idioter som går på aftonbladets hat-kampanjer.
Pratade inte nödvändigtvis om Zlatan, även om han inte gör mål så bidrar han relativt ofta. Men man kan inte bygga ett spelsätt på en ensam forward.
Att inte spela Källström från start är lika fuckat som när Aragonés vägrar ta med Raúl i truppen.
Är Kim ordinarie i sitt klubblag och gör han bra ifrån sig där? Jag har för mig att svaret är nja men du följer nog mer fotobll än mig så det är en fråga ;)
Förstår inte att folk klagar på offensiven, vårat försvar är väl ändå ett mycket större problem i dagsläget?
Grupp 5
Estland
Armenien
Bosnien-Hercegovina
Belgien
Turkiet
Spanien
En bra grupp för oss turkar. Högst troligt att toppstriden kommer vara mellan Belgien Turkiet och Spanien.
Grupp 5
Estland
Armenien
Bosnien-Hercegovina
Belgien
Turkiet
Spanien
En bra grupp för oss turkar. Högst troligt att toppstriden kommer vara mellan Belgien Turkiet och Spanien.
Turkiet och Spanien är lite givna som topp 2, men Bosnien och Belgien borde ligga på ungefär samma nivå så där kan det bli lite fight. Bosnien spelar dock sjukt ojämnt, om dom äntligen får landslaget att funka så blir dom lätt bättre än Belgien iaf. Estland och Armenien borde vara ganska ointressanta.
Hur faan kan man spela deffensivt med detta svenska lag???? Nu måste Sverige få tag i en riktig coach och inte en som ser ut som en elektriker från kockums varv. Sverige måste börja ta för sig och leda matcher, och inte ledas. Dessa spelare är i sina klubblag väldigt energiska, men i landslaget får dom inte göra det dom är bra på, pga vi spelar för deffensivt och låter andra lag föra matcherna. Zlatan gör mål i Inter men inte i Landslaget......det säger väl allt. Källström är kung i Lyon, men inte i Landslaget m.m. Nä byt ut Lagerkrans och in med en mer kunnig person typ Mourinho eller Svennis. Så ska ni få se att vi kommer att klättra i rankingen.
sleep is the enemy
2007-11-25, 20:11
Hur faan kan man spela deffensivt med detta svenska lag???? Nu måste Sverige få tag i en riktig coach och inte en som ser ut som en elektriker från kockums varv. Sverige måste börja ta för sig och leda matcher, och inte ledas. Dessa spelare är i sina klubblag väldigt energiska, men i landslaget får dom inte göra det dom är bra på, pga vi spelar för deffensivt och låter andra lag föra matcherna. Zlatan gör mål i Inter men inte i Landslaget......det säger väl allt. Källström är kung i Lyon, men inte i Landslaget m.m. Nä byt ut Lagerkrans och in med en mer kunnig person typ Mourinho eller Svennis. Så ska ni få se att vi kommer att klättra i rankingen.
Du vet ju inte va du pratar om, som att de ens går att jämföra zlatans lagspelare i klubblaget mot vårt landslag...
Löjtnant Blank
2007-11-25, 20:17
Är Kim ordinarie i sitt klubblag och gör han bra ifrån sig där?
Ja och ja. Viasat Sport sänder franska ligan, och jag tycker att han gör bra ifrån sig. Visst, han har bara gjort två mål i ligan än så länge, men tränaren ger honom förtroende eftersom han ser Kims talang. Dessutom är det inte hans jobb att göra mål, det sköter Benzema (leder skytteligan), Juninho och Baros ypperligt.
Han är ordinarie i ett av Europas bästa klubblag, som vinner sin liga år efter år, men Lagerbäck vägrar använda honom. Jag kan inte svälja det.
Löjtnant Blank
2007-11-25, 20:21
Kim har fått chansen flera gånger, utan att gjort det speciellt bra.
Det jag menar är att Kim behöver känna tränarens förtroende för att prestera, inte bara hoppa in med två minuters varsel när Ljungberg eller någon annan är skadad. Låt Källström känna att han är ordinarie, så lovar jag att vi kommer att få se en spelare i världsklass - någon som förstår Zlatan och kan skapa chanser därefter.
Löjtnant Blank
2007-11-25, 20:23
Typ som sista matchen där Källström gjorde ett mål men det förändrar inte att han sög. Svensson är bättre på det sättet att han inte läcker som ett såll bakåt. Om jag minns rätt så blev han väl utsedd till matchens lirare sist och ändå buar idioter som går på aftonbladets hat-kampanjer.
Aftonbladets hatkampanjer? Vad fan snackar du om?
Det är inte en offensiv mittfältares roll att täppa till bakåt. Det hörs nästan på namnet - offensiv mittfältare. Det är det vi har Linderoth och backlinjen till.
Visst skulle det var trevligt med en riktig topptränare men det är ju helt orealistiskt. Skulle vara förvånad om Lagerbäck ens får 1/10-del av det dessa två kräver.
Du vet ju inte va du pratar om, som att de ens går att jämföra zlatans lagspelare i klubblaget mot vårt landslag...
Mmm.....jag har väl aldrig jämfört spelare heller, jag sade att dom skulle spela mer offensivt och jag menar mer likt som dom gör i sina klubblag.
Du vet ju inte va du pratar om Utveckla det!
Var det nått mer?
Visst skulle det var trevligt med en riktig topptränare men det är ju helt orealistiskt. Skulle vara förvånad om Lagerbäck ens får 1/10-del av det dessa två kräver.
Jo helt klart så skulle det bli en dyr affär för SFF om vi värvade Mourinho :D , men egentligen menar jag en coach med samma beslutsamhet och som vågar.
Aftonbladets hatkampanjer? Vad fan snackar du om?
Det är inte en offensiv mittfältares roll att täppa till bakåt. Det hörs nästan på namnet - offensiv mittfältare. Det är det vi har Linderoth och backlinjen till.
Förra VM.
Sedan krävs det självklart en defensiv roll och att inte konstant tappa boll som Kim gör. Vi har inte talangen att kunna hålla i spelet, ingen förutom Zlatan i form är uppe i den individuella skicklighet som så många andra lag har. Titta på de lag vi måste slå för att gå långt, hur kan man ens jämföra Kims skicklighet med t.ex. Portugals mittfält. Vi kan inte ha en mittfältare som släpper igenom dem, vi behöver mittfältare som är förbannat säkra bakåt. Att spela offensivt mot dem är självmord eftersom vi helt enkelt inte har talangen i laget.
Kan hålla med den som tycker att backlinjen är en större fråga än Kim.. den känns väldigt kass. :)
sleep is the enemy
2007-11-25, 20:44
Mmm.....jag har väl aldrig jämfört spelare heller, jag sade att dom skulle spela mer offensivt och jag menar mer likt som dom gör i sina klubblag.
Du vet ju inte va du pratar om Utveckla det!
Var det nått mer?
Ja, du kan ja för det första försöka förstå vad ja menar, du tror man kan spela på vilket sätt man vill oberoende på vilka spelare man har att tillgå? Ett div. 5 lag skulle kunna spela offensivt mot ett allsvenskt lag t.ex.
Lite favorit i repris. Portugal vinner gruppen och vi får slåss mot Danmark igen. Möjligtvis så har Danmarks landslag mer framtiden för sig men flera av våra toppspelare hänger nog med en vända till.
Löjtnant Blank
2007-11-25, 20:53
Förra VM.
Sedan krävs det självklart en defensiv roll och att inte konstant tappa boll som Kim gör. Vi har inte talangen att kunna hålla i spelet, ingen förutom Zlatan i form är uppe i den individuella skicklighet som så många andra lag har. Titta på de lag vi måste slå för att gå långt, hur kan man ens jämföra Kims skicklighet med t.ex. Portugals mittfält. Vi kan inte ha en mittfältare som släpper igenom dem, vi behöver mittfältare som är förbannat säkra bakåt. Att spela offensivt mot dem är självmord eftersom vi helt enkelt inte har talangen i laget.
Ha, ha. Det var ju Svensson själv som bröt ihop och började grina i media. AB hade inget med saken att göra.
Kim tappar inte konstant boll. Deco och Maniche är bättre fotbollsspelare än Kim, men jämför Deco och Svensson. That's right, natt och dag.
vi behöver mittfältare som är förbannat säkra bakåt. Att spela offensivt mot dem är självmord eftersom vi helt enkelt inte har talangen i laget.
Om vi spelar med fyra backar och fyra defensiva mittfältare, hur blir spelet då? Hur ska vi göra mål med den attityden? Kims roll är inte defensiv, låt andra ta hand om den biten, och låt Kim skapa målchanser.
Sverige har definitivt kapacitet att spela offensiv fotboll. Att spela Drillo-fotboll i 90 minuter vinner inga matcher. Anfall är bästa...
Ja, du kan ja för det första försöka förstå vad ja menar, du tror man kan spela på vilket sätt man vill oberoende på vilka spelare man har att tillgå? Ett div. 5 lag skulle kunna spela offensivt mot ett allsvenskt lag t.ex.
Tror du jag är grönjöling då det gäller fotboll?
Har själv spelat i 20 år, så nog vet jag hur man kan spela efter det material man har. Du kan ju inte jämföra ett div 5 lag mot ett allsvenskt, för så stor är inte skillnaden spel och spelarmässigt mellan sverige och tex spanien, visst har Spanien mer tekniska spelare men som lag ska man ju fungera också. Sverige har ett bra lag med bra spelare som borde fungera bättre spelmässigt, vi har kreativa spelar som Zlatan, Svensson , Kjellström, Chippen, Ljungberg m.m. varför inte spela mer aggresivt då? Det är det jag skulle vilja veta.
Ha, ha. Det var ju Svensson själv som bröt ihop och började grina i media. AB hade inget med saken att göra.
Kim tappar inte konstant boll. Deco och Maniche är bättre fotbollsspelare än Kim, men jämför Deco och Svensson. That's right, natt och dag.
Snackade inte om när han grinade om utom de konstanta "Kim skall spela"-rubrikerna.
Jämför hellre en Svensson och Linderoth mot Deco och Maniche eller en Linderoth mot Deco och Maniche eftersom Källström har blivit för ivrig och lämnat gigantiska ytor. Det är snarare realiteten.
Om vi spelar med fyra backar och fyra defensiva mittfältare, hur blir spelet då? Hur ska vi göra mål med den attityden? Kims roll är inte defensiv, låt andra ta hand om den biten, och låt Kim skapa målchanser.
Sverige har definitivt kapacitet att spela offensiv fotboll. Att spela Drillo-fotboll i 90 minuter vinner inga matcher. Anfall är bästa...
Jag är helt klart för att vi skall kunna spela ett offensivt spel, men det är inte realistiskt mot de bästa. Där gäller det att minska chanserna de får till ett minimum och samtidigt ta vara på de chanserna man får och Kim har helt enkelt aldrig varit duktig i landslaget när det gäller att hjälpa till defensivt (som det krävs att alla gör mot bra lag). Man kan helt enkelt inte låta Portugal komma igenom ett par gånger extra för att Kim skall få försöka spela fin offensiv fotboll.
Har själv spelat i 20 år, så nog vet jag hur man kan spela efter det material man har. Du kan ju inte jämföra ett div 5 lag mot ett allsvenskt, för så stor är inte skillnaden spel och spelarmässigt mellan sverige och tex spanien, visst har Spanien mer tekniska spelare men som lag ska man ju fungera också. Sverige har ett bra lag med bra spelare som borde fungera bättre spelmässigt, vi har kreativa spelar som Zlatan, Svensson , Kjellström, Chippen, Ljungberg m.m. varför inte spela mer aggresivt då? Det är det jag skulle vilja veta.
Ett offensivt spel kräver bra backar och säkert några defensivt duktiga mittfältare med, offensiven är inte tillräckligt bra i alla fall för att man bara ska spela på motståndarens planhalva :) Det känns som backarna är sämst i laget, känns inte som en bra idé att inte hjälpa dom då.
Kan hålla med den som tycker att backlinjen är en större fråga än Kim.. den känns väldigt kass. :)
Håller med. Mellberg fyllde 30 i år, Hansson 31 och Edman fyller 30 nästa år. Kanske dags att skola in lite nya backar?
Varför har Sverige så svårt att få fram spelande ytterbackar? Visst, Edman följer med i anfallen då och då men skapar oftast inga farligheter (iofs var hans inlägg till Henkes språngnick mot Bulgarien otroligt vackert).
Concha borde få chansen lite oftare men han är heller ingen ungdom längre.
Jag har noll koll på allsvenskan men hur ser det ut med våra ytterbackar?
sleep is the enemy
2007-11-25, 21:08
Du uttrycker dig minst sagt så iaf. Ja tror du överskattar våra spelare, förutom Zlatan har vi inga stjärnor i större lag längre.
Och den här lottningen visar återigen att det fuskas med bollarna :)
Nåja, lottningen blev då bra i alla fall.:thumbup:
Nåja, lottningen blev då bra i alla fall.:thumbup:
Nu när jag läser igen vet jag inte längre. Eftersom vi kom från "pot 2" så räknar, i alla fall jag, med en kamp om 2:a-platsen i gruppen vilket betyder att vi vill ha lätt motstånd ur pot 3. Danmark känns som ett ganska starkt kort jämfört med ett par av de andra möjliga alternativen.
Fredriiik
2007-11-25, 22:18
Och den här lottningen visar återigen att det fuskas med bollarna :)
:confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.