Visa fullständig version : Martin Kjellström, 20/11
http://www.martinkjellstrom.com/blog/index.php
New pics taken yesterday nov 20!
Pics by Palle.
Martins current weight is 309.1 lbs ( 140,5 kg)
Martin will start out his contest prep for Australia GP in the middle of December .
http://www.martinkjellstrom.com/blog/wp-content/2007/11/martin_03.jpghttp://www.martinkjellstrom.com/blog/wp-content/2007/11/martin_02.jpghttp://www.martinkjellstrom.com/blog/wp-content/2007/11/martin_01.jpg
SJUKT GRYMT!! :hbang: :hbang:
Sheogorath
2007-11-24, 17:18
Woho. Ser sjukt bra ut. Jag gillar front och back bäst. Är väl inte stormförtjust i hans armar. Förhållandevis bättre underarmar är vad han behöver.
Handcuff
2007-11-24, 17:21
Vid en viss nivå slutar jag att imponeras. Han har passerat den nivån. Detta kan ta som en komplimang i så fall.
Tråkigt små bilder men håller med om armarna, massan finns men dom ser bra bulkade ut fastän han egentligen ändå inte är så bulkad, eller ja skulle tom säga hård med lite kvra att gå..
140kg och sådana magrutor är respekt!
Tråkigt små bilder men håller med om armarna, massan finns men dom ser bra bulkade ut fastän han egentligen ändå inte är så bulkad, eller ja skulle tom säga hård med lite kvra att gå..
Håller med där.
det är något med Martins fysik (eller muskelstruktur) som gör att han
ser bulkig ut, hur mycket han än deffar.
Om nu personen vars inlägg blev borttaget är förvirrad. Jag tror inte man får fråga om personer från Sverige dopar sig här då de kanske kan läsa det och oskyldiga kan börja anklagas och ta illa upp.
Däremot räcker det väl att säga att han tävlar i bodybuilding, tungvikt och internationellt. Verkar vara en trevlig kille dessutom.
RÅTTKÖTT
2007-11-24, 20:40
det var mer inget illa menat jag undrar bara för att jag har hört att för att bli så pass stor som body buildare är så måste man ha sådana hjälpmedel, och varför skulla han ta illa upp om han inte använder skiten? frågan var inte ens särskilt riktad mot honom. jag undrar bara för bekräfta om vad jag har hört är fel eller om det finns nån sanning i det. och jag kan ju även påpeka att jag absolut inte hade en aning om att det var totalförbud mot frågor om doping på det här forumet och är därför ledsen om jag sårade någons känslor
RÅTTKÖTT
2007-11-24, 20:42
och jag kan även påpeka att jag inte är förvirrad och tycker inte direkt att jag gav det intrycket.
Tänkte om du blev förvirrad om poster börjar försvinna rakt av.
Detta forumet är lite speciellt på den punkten, officiellt är moderatorerna och forumet strängt emot doping men samtidigt så består väldigt mycket av inläggen om bodybuilding från proffs-scenen(t.ex. olympia) där alla dopar sig. Lite öppnare diskussion vore väl välkommet så unga människor förstår att det inte går att uppnå Jay Cutlers massa utan att dopa sig, så man inte håller det som ett ideal.
RÅTTKÖTT
2007-11-24, 20:48
sorry då missuppfatta jag inlägget.
det var mer inget illa menat jag undrar bara för att jag har hört att för att bli så pass stor som body buildare är så måste man ha sådana hjälpmedel, och varför skulla han ta illa upp om han inte använder skiten? frågan var inte ens särskilt riktad mot honom. jag undrar bara för bekräfta om vad jag har hört är fel eller om det finns nån sanning i det. och jag kan ju även påpeka att jag absolut inte hade en aning om att det var totalförbud mot frågor om doping på det här forumet och är därför ledsen om jag sårade någons känslor
Nu var det inte att du sårade nåns känslor. Jag gissar att den regeln finns för att vi ska slippa all skiten som är förknippad med AAS, samt att vi inte spekulerar om vem som kanske tar vad i vilka mängder - förtal alltså.
Ignatius72
2007-11-24, 21:00
Detta forumet är lite speciellt på den punkten, officiellt är moderatorerna och forumet strängt emot doping men samtidigt så består väldigt mycket av inläggen om bodybuilding från proffs-scenen(t.ex. olympia) där alla dopar sig. Lite öppnare diskussion vore väl välkommet så unga människor förstår att det inte går att uppnå Jay Cutlers massa utan att dopa sig, så man inte håller det som ett ideal.
:thumbup:
Sheogorath
2007-11-24, 21:04
Eller varför inte en regel mot att posta bilder eller diskutera personer som tävlar på proffsnivå? Det är väl djävligt dumt att unga killa och tjejer ser att vi lovordar personer och deras framgångar, om de helt uppenbart är dopade upp till tänderna?
Håller med där.
det är något med Martins fysik (eller muskelstruktur) som gör att han
ser bulkig ut, hur mycket han än deffar.
dålig separation.
- hobbyexpert
Men ni vet väl att BB är som skidåkning. Svenskarna är alltid rena medan tysken och ryssen är dopad.
Eller varför inte en regel mot att posta bilder eller diskutera personer som tävlar på proffsnivå? Det är väl djävligt dumt att unga killa och tjejer ser att vi lovordar personer och deras framgångar, om de helt uppenbart är dopade upp till tänderna?
Om de _enbart_ är det ja. Vi snackar om människor här och även om han bryter mot DIN etik, Sheo, kan du väl uppskatta hans bedrift? Han är onekligen oerhört duktig på det han gör och har en sjukt imponerande fysik.
Jag tycker hans rygg ser förbättrad ut. (Bortsett från att han är större än livet)
Förövrigt är det fanimej sjukt hur en byggartråd ALDRIG kan hålla sig OnT, utan alltid komma in på aas.
Någon fyndig jävel som bara måste sprida sina klämkäcka kommentarer istil med:
"Han har minsann ätit sin "grät"... GAHAHAHAHAHA!!!!111"
Förövrigt är det fanimej sjukt hur en byggartråd ALDRIG kan hålla sig OnT, utan alltid komma in på aas.
Någon fyndig jävel som bara måste sprida sina klämkäcka kommentarer istil med:
"Han har minsann ätit sin "grät"... GAHAHAHAHAHA!!!!111"
De flesta är väl on topic, någon postar några bilder. Får 6-7 kommentarer och sedan är det allt.
De flesta är väl on topic, någon postar några bilder. Får 6-7 kommentarer och sedan är det allt.
Nej, inte innan den ständiga censuren. Inom 30min efter jag startade tråden var 2/5 (ev. 6) inlägg om just det, nu är dom borttagna.
Håller med TP88, Trådar som denna brukar alltid spåra ut.
har jag fel när jag påstår att han är typ. Mr.O -stor!? O_o
Kan behöva lite mer bröst och ben dock kanske...
Nej, inte innan den ständiga censuren. Inom 30min efter jag startade tråden var 2/5 (ev. 6) inlägg om just det, nu är dom borttagna.
De flesta trådar ser ut såhär enligt mig: http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=104751
Sedan kommer väl det ibland in någon nybörjar och undrar och beroende på vilken moderator som är inloggad så är modereringen rätt skiljd så ibland kan man svara och ibland inte. Typ fattar inte varför ditt förra inlägg blev borttaget (om du inte tog bort det själv).
Den som vill diskutera andra saker håller sig borta. Svårare än så var det inte
von huff
2007-11-24, 21:53
just det!!
dålig separation.
- hobbyexpert
Jag har aldrig utgett mej för att vara expert.
Däremot skriver jag gärna i trådar där man
kan bidra med något.
Att komma med negativa kommentarer och förklara hur
korkad någon är, tycker jag inte är speciellt konstruktivt.
Sån pajkastning hör väl hemma på Body´s forum om jag
inte minns fel. Där finns alla experter.......
Dålig separation kan jag hålla med om, sen har han ju
en relativt bred midja också.
Nån som vet om Martin funderat på Strongman?
De flesta trådar ser ut såhär enligt mig: http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=104751
Sedan kommer väl det ibland in någon nybörjar och undrar och beroende på vilken moderator som är inloggad så är modereringen rätt skiljd så ibland kan man svara och ibland inte. Typ fattar inte varför ditt förra inlägg blev borttaget (om du inte tog bort det själv).
Ja, men ofta är det inlägg som tas bort innan så många hinner se dom, det är iaf min uppfattning.
Nej, jag tog inte bort mitt inlägg. Däremot fick jag ett argt PM av Allan precis, där han förnekar det jag påstod han sa för någon vecka sedan, dessvärre försvann ju hans inlägg samma kväll... Men jag var inte ensam om att hinna se det.
Nu kommer väl även detta inlägget tas bort iofs...
Varför kan folk inte bara knipa käft och inte bryta mot några regler i fråga om att börja diskutera aas. Kommentera bilderna eller var tyst. Hur svårt kan det vara. Brööööööl
Suck. Fan vad du tjafsar då. Nej, jag skrev inte att bilder på folk som dopat sig vare sig förr eller senare skulle tas bort. Däremot ansåg vi inte att det var lämpligt att en känd missbrukare som kunde identifieras från andra forum där han inte alls skämts för sitt bruk, la upp sina bilder i Dagsformstråden. Det ansåg f ö inte medlemmarna heller - det var många som använde reportknappen där.
Vi vill inte ha såna bilder på Kolozzeum. Vi vill inte heller att man insinuerar att någon kurar. Gör man det kan man gärna skriva exakt vem man själv är, var man bor och hur man kan kontaktas. Byggar-Sverige är inte större än att flera av moderatorerna kommer att kunna springa på någr av de som är populärast att anklaga, och då är det inte mer än rättvist att den som börjat pajkastningen ställer upp med namn. Och framförallt handlar det om att den här pajkastningen idag har börjat handla om juniorer på Luciatrofen eller om man kan knäböja 200 kg utan att kura.
Vi behöver inte heller medlemmar som förklarar för andra medlemmar hur modereringen fungerar på Kolozzeum. Den sortens inlägg kommer i fortsättningen att tas bort; de tillför ingenting. Ni kan vara lugna för att nivån på sheriffandet diskuteras hela tiden av de som har med saken att göra. Och allmänt gnäll kommer inte längre att accepteras.
Med detta lämnar vi ämnet.
Psychological
2007-11-24, 22:17
Varför kan folk inte bara knipa käft och inte bryta mot några regler i fråga om att börja diskutera aas. Kommentera bilderna eller var tyst. Hur svårt kan det vara. Brööööööl
"hur svårt kan det vara "var min signature här för ett tag sen!
"hur svårt kan det vara "var min signature här för ett tag sen!
vi har så mycket gemensamt
jag tycker martin e grym
Cerberus
2007-11-24, 22:26
fy fan va stor han är, ryggen e helt sjuk ju. Hoppas han kan tävla på Olympia nån dag, sämre byggare har man ju sett där.
Suck. Fan vad du tjafsar då. Nej, jag skrev inte att bilder på folk som dopat sig vare sig förr eller senare skulle tas bort. Däremot ansåg vi inte att det var lämpligt att en känd missbrukare som kunde identifieras från andra forum där han inte alls skämts för sitt bruk, la upp sina bilder i Dagsformstråden.
Är det så konstigt då? Inte nog med att du förnekar vad du själv sagt, utan dessutom anklagar du mig för att ljuga om det.
Jo, det skrev du visst, och det var fler än jag som hann se det innan någon tog bort dina egna inlägg. Är det vanligt förresten, att inlägg av mods tas bort?
Vad gällde förresten; är det OK eller ej för kända aasbrukare att posta bilder på Kolo?
Ta det via PM istället. Börjar bli lite OT i tråden.
Jag har aldrig utgett mej för att vara expert.
Däremot skriver jag gärna i trådar där man
kan bidra med något.
Att komma med negativa kommentarer och förklara hur
korkad någon är, tycker jag inte är speciellt konstruktivt.
Sån pajkastning hör väl hemma på Body´s forum om jag
inte minns fel. Där finns alla experter.......
Dålig separation kan jag hålla med om, sen har han ju
en relativt bred midja också.
Nån som vet om Martin funderat på Strongman?
jeez.
menade att "dålig separation" var min egna teori som självutnämnd hobbyexpert.
jeez.
menade att "dålig separation" var min egna teori som självutnämnd hobbyexpert.
Ojdå!
Total missuppfattning. Ber så mycket om ursäkt!*spy*
Är väl lite för inkörd i pajkastandet på Body.se:D
schabo-labo
2007-11-25, 00:38
Har sett honom på gymmet några gånger och han mycket är större än vad jag trodde. :)
Krille 87
2007-11-25, 00:52
fy fan va stor han är, ryggen e helt sjuk ju. Hoppas han kan tävla på Olympia nån dag, sämre byggare har man ju sett där.
Jag tycker iofs ryggen, eller ah, främst vidden, e hans sämsta kroppsdel ;) ...
Cerberus
2007-11-25, 01:11
Jag tycker iofs ryggen, eller ah, främst vidden, e hans sämsta kroppsdel ;) ...
http://www.martinkjellstrom.com/blog/wp-content/2007/11/martin_03.jpg
ja tycker hans rygg e sjukt bred här iaf
http://www.martinkjellstrom.com/blog/wp-content/2007/11/martin_03.jpg
ja tycker hans rygg e sjukt bred här iaf
Den kan väl vara sjukt bred samtidigt som den är hans svaghet? Vi snackar om någon som utvecklat sin fysik till artonde dimensionen här...
Otto GROV
2007-11-25, 01:50
hans fysik framifrån påminer lite om dexters-fysik, särskilt midjan. Anars borde han kunna göra hyffsat mycket skada pga av sin längd och ram
Martin är riktigt stor!
Såg han på gymmet häromdagen då jag var och träna och hans rygg är fan bredare än en ladugårdsvägg! O_o
Cerberus
2007-11-25, 07:30
Den kan väl vara sjukt bred samtidigt som den är hans svaghet? Vi snackar om någon som utvecklat sin fysik till artonde dimensionen här...
jodå men ja tycker inte den ser ut som en svaghet där iaf :D
MK har byggt upp rejält med tjocklek i ryggen, armarna har lyft sig, tycker han ser grym ut o kommer han in i bra form så tycker jag att det finns top 5 potential beroende på motståndet.
jodå men ja tycker inte den ser ut som en svaghet där iaf :D
Det är noterat.
Cerberus
2007-11-25, 14:08
Det är noterat.
bra! :D
Commando1980
2007-11-27, 16:49
kjellström har gjort tydliga förbättringar! ben, rygg (bredd och djup) har fått ännu mer massa...
armarna är stora men han kanske inte har den bästa formen på dem.
mycket bra! martin har ju gått om jay cutler (jag vet, galen kommentar...men sann enligt mig)
För övrigt så har han ju bättre fysik än många hade vid mr olympia tidigare i år (vilket iofs kanske inte säger så mycket då standarden gått ner något fruktansvärt jämfört med 90 talet)
kjellström har gjort tydliga förbättringar! ben, rygg (bredd och djup) har fått ännu mer massa...
mycket bra! martin har ju gått om jay cutler (jag vet, galen kommentar...men sann enligt mig)
För övrigt så har han ju bättre fysik än många hade vid mr olympia tidigare i år (vilket iofs kanske inte säger så mycket då standarden gått ner något fruktansvärt jämfört med 90 talet)
Gått om Cutler på vad sätt?
Viktor_Balck
2007-11-27, 17:01
Han kanske gick om honom på gatan.
Annars så undrar jag också hur han gått om Cutler.
Commando1980
2007-11-27, 17:02
som byggare. helt enkelt bättre än cutler.
sen betyder inte det att jag tror att kjellström någonsin kommer att komma i närheten av att vinna Mr O.
Cutler har inte vart bra på flera år, detta årets Mr O var ju ett rent skämt.
Han kanske gick om honom på gatan.
Min typ av humor Vik! :D
OnTopic så tycker jag att Martin är grymt bra!
Hoppas han kommer att dominera!
som byggare. helt enkelt bättre än cutler.
sen betyder inte det att jag tror att kjellström någonsin kommer att komma i närheten av att vinna Mr O.
Cutler har inte vart bra på flera år, detta årets Mr O var ju ett rent skämt.
Du tycker att han är bättre som byggare än Cutler men att han inte kommer att vinna Mr. O. Du vet att Cutler vann Olympia i år (trots dålig form) och förra året (i bra form)?
Commando1980
2007-11-27, 17:08
Du tycker att han är bättre som byggare än Cutler men att han inte kommer att vinna Mr. O. Du vet att Cutler vann Olympia i år (trots dålig form) och förra året (i bra form)?
jo, jag vet att cutler vunnit mr olympia de två senaste åren. Men han borde ju inte varit i närheten av vinst detta året. Tävlingarna handlar iofs mycket om vem du är och vad du gjort tidigare och inte lika mycket om hur du ser ut på scen.
Jacksatan
2007-11-27, 17:09
Fast vart ska du då dra gränsen? Kan man bli så stor som en del medlemmar här? Och så är vi direkt på personangreppsnivå.
Jacksatan
2007-11-27, 17:11
Omöjligt att göra sådana utlåtanden när man inte sett människorna i posedown. Olika ljus och kameror från tävlingar gör ju att det är omöjligt att bedöma på enbart bilder.
Commando1980
2007-11-27, 17:12
Fast vart ska du då dra gränsen? Kan man bli så stor som en del medlemmar här? Och så är vi direkt på personangreppsnivå.
det kan man lösa genom att tillåta en mer allmän diskussion, vilket dock inte kommer att ske. Tycker dock "smusslandet" är värre på body.
det kan man lösa genom att tillåta en mer allmän diskussion, vilket dock inte kommer att ske. Tycker dock "smusslandet" är värre på body.
Problemet är egentligen inte forumets utan att verkligheten möter byggarvärlden här.
von huff
2007-11-27, 17:14
Underligt vad domarna i Mr. Olympia är dåliga:DTyck sju alltid vara fel person som vinner
Commando1980
2007-11-27, 17:14
Omöjligt att göra sådana utlåtanden när man inte sett människorna i posedown. Olika ljus och kameror från tävlingar gör ju att det är omöjligt att bedöma på enbart bilder.
nej det är inte omöjligt, då jag just gjorde det. Sedan är jag inget större fan av jays fysik vare sig han är i form eller inte...
nej det är inte omöjligt, då jag just gjorde det. Sedan är jag inget större fan av jays fysik vare sig han är i form eller inte...
Isf säger jag: Du ser bättre ut i badrumsspegeln än Jay gjorde på senaste Mr. O. Det är inte omöjligt att påstå det eftersom jag just gjorde det.
Commando1980
2007-11-27, 17:19
Problemet är egentligen inte forumets utan att verkligheten möter byggarvärlden här.
jo visst, men jag tycker ändå att forum som detta borde kunna tillåta lite mer, men som tydligt sagts av moderatorerna vid flera tillfällen så kommer det inte att ske.
Commando1980
2007-11-27, 17:24
Underligt vad domarna i Mr. Olympia är dåliga:DTyck sju alltid vara fel person som vinner
jo, ....byggning är ju en väldigt subjektiv sport, sedan när du blandar in "byggarpolitik" så blir det ju inte lättare. Byggarpolitik inkluderar faktorer som vem sög vem, kosttillskottbranschen, rasism, name recognition, byggartidningar etc
Lättast är ju att sluta bry sig om tävlingarna, vilket jag till största del har lyckats med. Denna tråd är dock ett undantag :D
jo visst, men jag tycker ändå att forum som detta borde kunna tillåta lite mer, men som tydligt sagts av moderatorerna vid flera tillfällen så kommer det inte att ske.
Men du inser väl problemet? Om jag t ex säger: Commando1980 dopar sig nog, titta på (x, y och z på din fysik). Din arbetsgivare eller så undrar varför det snackas om doping och din fysik. Eller dina vänner. Det är klart att det är jävligt störigt eftersom många behöver veta vilka som dopar sig, både så att de kan få se att många många som dopar sig - gör det för att se ut som random 16-åring; andra är stora och bra - "men" dopade.
Om doping vore lagligt så hade det inte varit något problem med detta. Då hade ju Plucke och Berra kunnat, om de velat, erkänna sitt bruk utan att riskera att åka dit på något vis. (Nu tycker jag inte att det ska vara lagligt bara för att random 88:a ska få dopa sig bara för att han onanerar till amerikanska brädor)
Commando1980
2007-11-27, 17:27
Isf säger jag: Du ser bättre ut i badrumsspegeln än Jay gjorde på senaste Mr. O. Det är inte omöjligt att påstå det eftersom jag just gjorde det.
tack!
dock så ändrar inte det på faktumet att jay såg ut som skit vid detta års mr olympia.
Liten Men Fet
2007-11-27, 17:29
tack!
dock så ändrar inte det på faktumet att jay såg ut som skit vid detta års mr olympia.
Hur kan det vara ett faktum när du själv precis sagt att det är en subjektiv bedömning?
Glad att se Plucke och Berra i ett sammanhang igen!
tack!
Nej. Han såg verkligen ut som skit då. Jag är inte heller ett fan av Cutlers fysik och tycker att Kjellström har en cool fysik.
Commando1980
2007-11-27, 17:35
Men du inser väl problemet? Om jag t ex säger: Commando1980 dopar sig nog, titta på (x, y och z på din fysik). Din arbetsgivare eller så undrar varför det snackas om doping och din fysik. Eller dina vänner. Det är klart att det är jävligt störigt eftersom många behöver veta vilka som dopar sig, både så att de kan få se att många många som dopar sig - gör det för att se ut som random 16-åring; andra är stora och bra - "men" dopade.
Om doping vore lagligt så hade det inte varit något problem med detta. Då hade ju Plucke och Berra kunnat, om de velat, erkänna sitt bruk utan att riskera att åka dit på något vis. (Nu tycker jag inte att det ska vara lagligt bara för att random 88:a ska få dopa sig bara för att han onanerar till amerikanska brädor)
jag inser problemet som du belyser, då jag haft denna diskussion många gånger. Men man borde ändå kunna tillåta lite mer generaliserande diskussioner så att "folk" (= de som inte har lyckats skapa en sanningsbrygga mellan byggarvärlden och "verkligheten") får ta del av information kring dessa ämnen. Alltid (oftast?) bättre att ta debatten än att sopa den under mattan.
Jag kan skriva jättelånga utläggningar om de fördelar som uppväger det problem som du belyste, men i slutändan så måste jag ändå acceptera spelreglerna här.
Commando1980
2007-11-27, 17:37
Hur kan det vara ett faktum när du själv precis sagt att det är en subjektiv bedömning?
subjektivitet är en glidande skala; de flesta tycker att äta bajs är äckligt, en liten del av befolkningen gillar att äta bajs. (har ingen studie på detta)
tycker du cutler såg ut som en värdig mr olympia vinnare detta år?
Kjellströms typ av fysik är inte min favorit, men killen har sjukt mycket kött på kroppen och stort och freakigt är rätt coolt. Någon som minns vad han vägde in på förra tävlingen?
Liten Men Fet
2007-11-27, 17:50
subjektivitet är en glidande skala; de flesta tycker att äta bajs är äckligt, en liten del av befolkningen gillar att äta bajs. (har ingen studie på detta)
tycker du cutler såg ut som en värdig mr olympia vinnare detta år?
Jag är inte så insatt eller intresserad av proffscirkusen men jag tror att dom som är domare är mer kapabla att plocka fram en värdig vinnare än vad jag är.
Precis som jag på samma sätt tror att domare i sverige är bättre på att bedömma om någon är skyldigt eller oskyldig än vad aftonbladets läsare är fast dom är många fler.
Din jämförelse med bajs haltar lite tycker jag, dels försöker du implicera att 99 % tycker att någon annan än cutler skulle vinna och sen så tycker det vore mer rätt att jämföra med vad som är godast av wienerbröd och munkar då det trots allt handlar om en bedömning av två saker som är väldigt lika på det område som det bedöms med.
Hade det varit en bedömning om vem som var bäst kroppsbyggare av en mycket framstående kroppsbyggare X och en förslappad 60-årig sjukskriven reumatiker som väger 50 kg så skulle din jämförelse med huruvida bajs är gott eller inte varit relevant.
Commando1980
2007-11-27, 17:50
Kjellströms typ av fysik är inte min favorit, men killen har sjukt mycket kött på kroppen och stort och freakigt är rätt coolt. Någon som minns vad han vägde in på förra tävlingen?
ca 128kg tror jag.
jag inser problemet som du belyser, då jag haft denna diskussion många gånger. Men man borde ändå kunna tillåta lite mer generaliserande diskussioner så att "folk" (= de som inte har lyckats skapa en sanningsbrygga mellan byggarvärlden och "verkligheten") får ta del av information kring dessa ämnen. Alltid (oftast?) bättre att ta debatten än att sopa den under mattan.
Jag kan skriva jättelånga utläggningar om de fördelar som uppväger det problem som du belyste, men i slutändan så måste jag ändå acceptera spelreglerna här.
Men det är inte förbjudet att debattera doping på kolozzeum. Tvärtom. Det debatteras och när det gör det så görs det både grundligt och mycket intensivt. Bara det att man inte diskuterar kurer, mediciners effekt, doser, vem som tar vad, etc.
Commando1980
2007-11-27, 18:00
Jag är inte så insatt eller intresserad av proffscirkusen men jag tror att dom som är domare är mer kapabla att plocka fram en värdig vinnare än vad jag är.
Precis som jag på samma sätt tror att domare i sverige är bättre på att bedömma om någon är skyldigt eller oskyldig än vad aftonbladets läsare är fast dom är många fler.
Din jämförelse med bajs haltar lite tycker jag, dels försöker du implicera att 99 % tycker att någon annan än cutler skulle vinna och sen så tycker det vore mer rätt att jämföra med vad som är godast av wienerbröd och munkar då det trots allt handlar om en bedömning av två saker som är väldigt lika på det område som det bedöms med.
Hade det varit en bedömning om vem som var bäst kroppsbyggare av en mycket framstående kroppsbyggare X och en förslappad 60-årig sjukskriven reumatiker som väger 50 kg så skulle din jämförelse med huruvida bajs är gott eller inte varit relevant.
jo, "de flesta" tycker att cutler inte vann mr olympia i år. Min jämförelse är givetvis haltande, jämförelser är ofta det. Poängen är att "majoriteten" tycket att cutler inte var i närheten av att vinna mr olympia i år.
Vem är majoriteten? bara att titta runt på olika byggarforum...sedan har jag givetvis inte talat med varenda person som följde mr olympia i år.
angående domarna så har de gjort oerhörda tabbar senaste åren (enligt mig), en domare som sätter cutler som vinnare är tvivelaktig.
Min jämförelse är givetvis haltande, jämförelser är ofta det. Poängen är att "majoriteten" tycket att cutler inte var i närheten av att vinna mr olympia i år.
Att din jämförelse haltade berodde på att den haltade, inte att det var en jämförelse.
jo, "de flesta" tycker att cutler inte vann mr olympia i år. Min jämförelse är givetvis haltande, jämförelser är ofta det. Poängen är att "majoriteten" tycket att cutler inte var i närheten av att vinna mr olympia i år.
Vem är majoriteten? bara att titta runt på olika byggarforum...sedan har jag givetvis inte talat med varenda person som följde mr olympia i år.
angående domarna så har de gjort oerhörda tabbar senaste åren (enligt mig), en domare som sätter cutler som vinnare är tvivelaktig.
Men backa tillbaka till ursprungsläget nu: du påstod att Kjellström är bättre än Cutler och din grund är att alla inser att bajs inte är gott och att de flesta tycker att Cutler inte var i form för att vinna Mr. O. Att jämförelsen haltar är ok eftersom jämförelser ofta gör det. (Detta är dina ord alltså; inte mina.)
Rimligt?
Commando1980
2007-11-27, 18:05
Men det är inte förbjudet att debattera doping på kolozzeum. Tvärtom. Det debatteras och när det gör det så görs det både grundligt och mycket intensivt. Bara det att man inte diskuterar kurer, mediciners effekt, doser, vem som tar vad, etc.
fair enough, är ju relativ newbie här. Har iaf fått intrycket att hyckleriet ligger på lägre (lägre i positiv mening) nivå här än på body.
Sedan är jag heller inte speciellt intresserad av exakta kurer etc, då jag själv inte nyttjar aas och dylikt.
Commando1980
2007-11-27, 18:08
Att din jämförelse haltade berodde på att den haltade, inte att det var en jämförelse.
sure thing. ändrar dock inte på faktumet (a k a min subjektiva åsikt) att cutler såg/ser ut som deg.
vad tycker du själv om cutler? eller kjellström som tråden trots allt handlar om..
han är enormt stor
men midjan är stor den med
han är långt ifrån cutler
Commando1980
2007-11-27, 18:16
Men backa tillbaka till ursprungsläget nu: du påstod att Kjellström är bättre än Cutler och din grund är att alla inser att bajs inte är gott och att de flesta tycker att Cutler inte var i form för att vinna Mr. O. Att jämförelsen haltar är ok eftersom jämförelser ofta gör det. (Detta är dina ord alltså; inte mina.)
Rimligt?
nej din post är inte rimlig eftersom som du har syntetiserat mina poster.
men ja kjellström>cutler i nuläget enligt mig.
och ja cutler var inte en värdig vinnare enligt mig och många andra (en majoritet skulle jag säga)
sure thing. ändrar dock inte på faktumet (a k a min subjektiva åsikt) att cutler såg/ser ut som deg.
vad tycker du själv om cutler? eller kjellström som tråden trots allt handlar om..
Du försökte försvara dina dåliga liknelser helt enkelt genom att säga att alla liknelser är dåliga, jag ville bara in och föra talan åt alla de liknelser som tog illa upp.
Själv gillar jag Andreas Munzer. Torrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
och ja cutler var inte en värdig vinnare enligt mig och många andra (en majoritet skulle jag säga)
hur fan kan han vara bättre än cutler när han inte når top3 på årets sista proffstävling?
Jag har läst det du säger och kondenserat det. Jag har inte hittat på något av det. Om du tycker att det ser konstigt ut och är förbannat jävla dumt så är det just det som är ditt problem. Att du skrivit något som är förbannat jävla dumt. Själv tycker jag mest du verkar säga saker som blir lite fel.
jo, "de flesta" tycker att cutler inte vann mr olympia i år.
Oavsett vad "de flesta" tycker så är Cutler Mr.O, typ, han vann.
jwzrd - The Post Synthesizer
Commando1980
2007-11-27, 18:22
Du försökte försvara dina dåliga liknelser helt enkelt genom att säga att alla liknelser är dåliga, jag ville bara in och föra talan åt alla de liknelser som tog illa upp.
Själv gillar jag Andreas Munzer. Torrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
nej inte genom att säga att alla är dåliga utan att en liknelse är just en liknelse dvs den stämmer inte helt. Därav namnet.
Sen var ju min jämförelse lite konstig, visst :D
jwzrd - The Post Synthesizer
I'm Jack... BAUER.
Commando1980
2007-11-27, 18:22
Oavsett vad "de flesta" tycker så är Cutler Mr.O, typ, han vann.
ohh fan. i had no idea.
I'm Jack... BAUER.
Yam Bauer :/
http://www.soundonsound.com/sos/apr01/images/yamahamotif.gif
Commando1980
2007-11-27, 18:23
hur fan kan han vara bättre än cutler när han inte når top3 på årets sista proffstävling?
det undrar jag med
ohh fan. i had no idea.
Varför skrev du som du gjorde då?
Commando1980
2007-11-27, 18:25
Varför skrev du som du gjorde då?
vad tror du?
vad tror du?
Jag vill faktiskt också veta hur en bra byggare är bättre än världens bästa.
Att ni ens orkar tjafsa. Har ni verkligen inget bättre för er?
Men nu kommer domarn in och säger såhär. Kjellström är en mycket bra byggare, dock är han inte alls i samma klass som Cutler. Någon som påstår något annat har fel.
Case closed.
Commando1980
2007-11-27, 18:28
Jag vill faktiskt också veta hur en bra byggare är bättre än världens bästa.
pga cutler är inte är världens bästa och kjellström har gjort förbättringar.
tycker att cutler inte vart bland top 5 vid mr o.
1. wolf
2. martinez
Commando1980
2007-11-27, 18:29
Att ni ens orkar tjafsa. Har ni verkligen inget bättre för er?
Men nu kommer domarn in och säger såhär. Kjellström är en mycket bra byggare, dock är han inte alls i samma klass som Cutler. Någon som påstår något annat har fel.
Case closed.
nej, håller inte med alls. bara min subjektiva åsikt.
tycker du cutler vann mr olympia? :D
nej, håller inte med alls. bara min subjektiva åsikt.
tycker du cutler vann mr olympia? :D
Jag bryr mig inte om din subjektiva åsikt. Du har fel.
Ja, det tycker jag. Ser jag protokollen så står han som etta. Alltså vann han.
Lägg ner.
Commando1980
2007-11-27, 18:39
kom igen nu jorgen du är ju domare! vann cutler mr olympia eller inte?
så att vi verkligen kan säga clase closed!
såg att du han före.
om du tycker att cutler vann så är jag tveksam om dina domarkunskaper.
kom igen nu jorgen du är ju domare! vann cutler mr olympia eller inte?
så att vi verkligen kan säga clase closed!
såg att du han före.
om du tycker att cutler vann så är jag tveksam om dina domarkunskaper.
*suck* Det är mycket möjligt att jag inte alls dömmer bra, det får andra bedömma, men att få kritik ang min kompetens som domare av dig, herr anonym tangentbordsbyggare, är inget som jag direkt tar åt mig.
Commando1980
2007-11-27, 18:47
*suck* Det är mycket möjligt att jag inte alls dömmer bra, det får andra bedömma, men att få kritik ang min kompetens som domare av dig, herr anonym tangentbordsbyggare, är inget som jag direkt tar åt mig.
det får vi hoppas.
over and out. :thumbup:
tycker att cutler inte vart bland top 5 vid mr o.
1. wolf
2. martinez
Hade du Wolf som 1a så har du verkligen stenkoll! *whistle* *rolleyes*
Commando1980
2007-11-27, 18:54
Hade du Wolf som 1a så har du verkligen stenkoll! *whistle* *rolleyes*
ja visst, hade han som klar etta.
vem hade du som vinnare?
vem hade du som vinnare?
Martinez/Cutler, möjligtvis svag övervikt för Victor. Hur någon, som utgår från bedömningskriterierna, kan ha Wolf som 1a är ofattbart.
Commando1980
2007-11-27, 18:59
Martinez/Cutler, möjligtvis svag övervikt för Victor. Hur någon, som utgår från bedömningskriterierna, kan ha Wolf som 1a är ofattbart.
samma sak kan sägas om dig som har cutler i närheten av första plats.
helt ofattbart.
helt ofattbart.
Ok. Jag, alla domare på plats samt i princip alla "förståsigpåare". Men ok.
helt ofattbart.
Inse att du inte har någon koll.
Seså, sluta skriva nu.
Commando1980
2007-11-27, 19:14
Ok. Jag, alla domare på plats samt i princip alla "förståsigpåare". Men ok.
nej långt ifrån alla "förståsigpåare" har cutler som vinnare, snarare tvärtom.
Och det är precis därför de är förståsigpåare och inte domare.
"samma sak kan sägas om dig som har cutler i närheten av första plats."
"tycker att cutler inte vart bland top 5 vid mr o."
Jag sa inte att dom hade honom som vinnare, däremot har i princip alla honom top2-3. Utom typ Milos då, som jag tror hade honom som 8a... :D
Commando1980
2007-11-27, 19:26
Och det är precis därför de är förståsigpåare och inte domare.
nej, de är inte domare pga av att de inte vill det eller inte har de rätta kontakterna. antal måste också begränsas.
nej, de är inte domare pga av att de inte vill det eller inte har de rätta kontakterna. antal måste också begränsas.
Förklara för mig hur du menar med dom rätta kontakterna?
Mass-Tech
2007-11-27, 19:28
:laugh: :laugh:
Du är rolig du:thumbup:
jo, jag vet att cutler vunnit mr olympia de två senaste åren. Men han borde ju inte varit i närheten av vinst detta året. Tävlingarna handlar iofs mycket om vem du är och vad du gjort tidigare och inte lika mycket om hur du ser ut på scen.
Detta måste vara ett av de mest seglivade myterna som finns...
Detta kanske stämmer i pissturneringar, men vi snackar om Mr Olympia.
Dorian Yates var inte direkt synlig, tävlade knappt med lyckades ändå pinka ihop 6 O-titlar.. Varför? För att han var bäst..
Det är konstigt att domarkåren, och en de flesta med bra platser vid MR. O -07 hade Cutler som 1;a.
Istället springer du och andra tangentsbyggare och försöker bevisa motsatsen, med kassa bilder och referat till en jävla stream.
Att du hade Wolf som 1:a bevisar hur lite du vet. Jag älskar Wolf och han är min favoritbyggare tillsammans med Branch Warren, men att ha honom som etta är helt åt helvete..
Cutler var lite off första dagen, precis som många andra, dock så säger, domare och folk på plats, att Cutler under sista dagen hade förbättrat sig och var överlägsen just Martinez när det kom till storlek/seperation i både ben och rygg...
Lägg ner nu. Detta är waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay off topic.
Commando1980
2007-11-28, 03:46
Detta måste vara ett av de mest seglivade myterna som finns...
Detta kanske stämmer i pissturneringar, men vi snackar om Mr Olympia.
Dorian Yates var inte direkt synlig, tävlade knappt med lyckades ändå pinka ihop 6 O-titlar.. Varför? För att han var bäst..
Det är konstigt att domarkåren, och en de flesta med bra platser vid MR. O -07 hade Cutler som 1;a.
Istället springer du och andra tangentsbyggare och försöker bevisa motsatsen, med kassa bilder och referat till en jävla stream.
Att du hade Wolf som 1:a bevisar hur lite du vet. Jag älskar Wolf och han är min favoritbyggare tillsammans med Branch Warren, men att ha honom som etta är helt åt helvete..
Cutler var lite off första dagen, precis som många andra, dock så säger, domare och folk på plats, att Cutler under sista dagen hade förbättrat sig och var överlägsen just Martinez när det kom till storlek/seperation i både ben och rygg...
Lägg ner nu. Detta är waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay off topic.
vadå myter? vet du vad ordet innebär?
att en degklump som cutler vann bevisar att muscletech i princip köpt tävlingen i kombination med hur dålig standarden har blivit på proffsbyggarna jämfört med en 10-15 år sedan. De ser ju ut som skit nästan hela bunten.
på tal om dorian så var han grym, åtminstonne fram tills han började gå sönder. Han var förtjänt av att vinna 92,93 och möjligtvis 95 (året efter att han drog loss sin vänstra biceps)..resten av hans vinstar var skämt. Vad har dorian och hans synlighet (eller brist av) med cutler att göra?
såvitt jag vet har jag inte postat några bilder på cutler i denna tråd men finns ju flera som visar en degig mr olympia som inte ens lyckats deffa ned sig till den viktigaste tävlingen trots att träna, äta, hormonisera är det han gör dagarna i ända. Sedan så undrar jag om inte du också använder tangentbord då du skriver på datorn?
sedan är det ju pinsamt hur folk som du har sänkt standarden, mr olympia ska ju representera the best of the best och man ska inte behöva komma med ursäkter kring cutler...
och ja, jag står fast vid att wolf fullständigt krossade cutler. Det såg ju nästan ut some cutler sprang ifrån wolf i posedownen eftersom han var livrädd för wolf.
:thumbup:
alla hackar på commando som står trogen vid sin wolf. jag tycker det är roligare att så många internetkrigare säger "omg lolz vilken KOLL du har, wolf som etta? gapflabb" osv.. när wolf är 5:e bäst i världen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.