Visa fullständig version : Din drömsemester!
Som trådtiteln lyder:
Vad är din drömsemester?
Min är att åka till Madagaskar och fotografera kameleonter.....:)
Animalistic
2007-11-19, 19:05
åka till las vegas och träna på golds gym
Åker till Thailand i en månad i Januari, är drömsemestern just nu iaf =) Annars hade rymden ägt.
Löjtnant Blank
2007-11-19, 19:07
Skulle också vilja fota, fast leoparder i södra Afrika.
Var i Las Vegas 2006, det är helt galet där. Man pallar bara en helg, och har bara råd med en helg oxå typ. Svettigt vad man bränner cash i den stan! varit på Gold´s med, fast i Venice, LA.
Miami och spana brudar på beachen
heltzonicka
2007-11-19, 19:08
Min absoluta drömsemester vore något i stil med:
"Hej", chefen kommer in en måndagsmorgon.
"Hej?", jag morgontrött, jävligt lack och allmänt sur.
Chefen räcker fram ett kuvert där jag läser följande.
Hej bäste medarbetare! Iom att du slitit så hårt för företaget så vill vi visa vår goda välvilja och ge dig 68 miljoner plus en enkelresa till Thailand. Du behöver inte jobba mer i ditt liv.
Tio minuter senare tar jag en taxi till Arlanda och lever beachbumliv i resten av mitt liv.
Något åt det hållet vore iaf min drömsemester.
stargate
2007-11-19, 19:10
Jag har aldrig varit i Stockholm, dit skulle jag vilja åka nån gång.
Helt frisk under en månad i Skottland.
Jag har länge funderat på att åka till LA och träna 2-3 veckor.
Favoriten då är, givetvis, Koloseum Gym med Milos Sarcev!
http://www.koloseumgym.com/
Var i Las Vegas 2006, det är helt galet där. Man pallar bara en helg, och har bara råd med en helg oxå typ. Svettigt vad man bränner cash i den stan! varit på Gold´s med, fast i Venice, LA.
Man pallar längre än en helg om man har koll på plånboken.
On-Topic, USA-resan som jag gjorde var min drömresa, nu skulle jag vilja åka till nån liten ö i Söderhavet.
Löjtnant Blank
2007-11-19, 19:23
Jag har aldrig varit i Stockholm, dit skulle jag vilja åka nån gång.
lewl. Är det verkligen din drömsemester, eller är du falskt anspråkslös? Hur svårt är det att åka till Stockholm? Du tömmer soffan på mynt och sätter dig på bussen.
Nästan drömsemester som troligtvis förverkligas i närtid är Tanzania med siktet inställt på Kilimanjaro och antagligen en safarietur.
Sen tjatar polaren om Sydafrika och att sitta i en bur med en 5-6 meter lång fisk som simmar omkring och ser om han kan bita mig på något sätt. Det finns väl goda möjligheter för att det blir av också.
Annars vore en dröm att ha en riktig långsemester till Nya Zeeland med vandring, dykning och dylikt.
TcAnders
2007-11-19, 19:30
Min dröm är Australien, åka dit och köra på deras crossbanor... Eventuellt bli kvar en längre stund och tävla, sen kanske ta dykcert. och dyka lite.
// Anders
Jag vill åka till Mars, hellst med hjälp av egna pengar så jag kan lägga upp resan som jag vill.
Mina två månader i USA i somras var min drömresa, ska tillbaka och besöka Minnesota, Colorado, Texas, Washington, Alaska, Florida och Arizona sen blir det nog att softa runt i Karibien :)
Arf Pingvin
2007-11-19, 19:33
Fiska och åka gummibåt nån månad i Alaska har jag avklarat.
Spendera nån månad i Stewart, BC och köra skoter med killarna från Roops of Hazard kanske.
Åka tillbaka till Nya Zeeland och utforska landet nu när man blivit lite äldre.
Eller västindien och nån dykartur osv.
Lillstrumpa
2007-11-19, 19:35
Klättra Mount Everest smäller högt. Eller en sväng på ISS. I värsta fall får jag nöja mig med en vecka hos morsan på Gotland.
Igentligen vill jag åka till Londn o se på Arsenal - To**enham men sen så vill man ju kunna göra annat också så blir nog en fotbollsresa till Sicilien o se på Palermo, gärna derbyt och i början av säsogem när det är varmt och skönt!
Maldiverna i någon månad vore trevligt.
jag åker på en av dem om drygt en månad :D hade kunnat stanna längre, men har alltid velat åka till australien.. och fler gånger lär det bli.
annars vill (ska) jag åka till island och bada i varma källor och äventyrsrida på islandshästar i ett par veckor... *cupid* kombinera en del av den vackraste naturen med en av jordens vackraste hästar. kan det bli bättre?
Maldiverna i någon månad vore trevligt.
Maldiverna för mig med.
Dyktuber, snorkel, kamera med undervattenshus och hängmatta
Vill åka på en roadtrip igenom större delen av USA.
Bila från Alaska till Los Angeles, och stanna på vägen på alla möjliga olika sorters platser.
Det här vore inte så tokigt heller.
http://www.vk.se/uploaded/image/2007/5/3/hundspann-6.jpg
http://www.we-love-dogz.com/siberian-husky.jpg
http://www.spga.se/bilder/hundspann.jpg
TcAnders
2007-11-19, 21:01
jag åker på en av dem om drygt en månad :D hade kunnat stanna längre, men har alltid velat åka till australien.. och fler gånger lär det bli.
annars vill (ska) jag åka till island och bada i varma källor och äventyrsrida på islandshästar i ett par veckor... *cupid* kombinera en del av den vackraste naturen med en av jordens vackraste hästar. kan det bli bättre?
Ja det kan det verkligen.. *screwy* :D
Hur lång tid tar det att flyga till Australien?
// Anders
Köra en gammal muskelbil genom öknen i USA, skulle va fett.*cupid*
Finns många ställen jag gärna vill till men nu i januari så ger jag mig av till Australien och stannar minst 6 månader, max 1 år :) Kommer bli riktigt fint. Annars så vore det riktigt coolt att backpacka igenom Sydamerika också, den resan blir det lite senare.
Ja det kan det verkligen.. *screwy* :D
Hur lång tid tar det att flyga till Australien?
// Anders
jag är mycket tveksam.. :D
har inte räknat på det exakt, men åker ner den 27 dec och kommer fram den 29e.. med två mellanlandningar i london & singapore. so you do the math.. ;p har för mig att det blir typ 36 timmar eller nånting sånt.
..tur att man älskar att flyga :D
jontahontas
2007-11-19, 21:30
Shit. Jag behöver resa. Hittils är alla nämnda drömresor även min drömresa. Förutom stockholm då, what a hell?
Som trådtiteln lyder:
Vad är din drömsemester?
Min är att åka till Madagaskar och fotografera kameleonter.....:)
Canada, lär inte behöva skriva varför :MrT:
Söderhavet med Tahiti, Fiji, Samoa, Tonga m.m.
Eller dyka i Palau, Yap m.m.
TcAnders
2007-11-20, 16:42
jag är mycket tveksam.. :D
har inte räknat på det exakt, men åker ner den 27 dec och kommer fram den 29e.. med två mellanlandningar i london & singapore. so you do the math.. ;p har för mig att det blir typ 36 timmar eller nånting sånt.
..tur att man älskar att flyga :D
Fyfan, det är inte kort tid... Ujujuj, men det kanske det är värt då..
Jag måste säga att jag är faktiskt väldigt sugen på att dra till Usa också..
// Anders
Jag som klättrar på väggarna efter 4.5h på flygplan. Huääää flyga till Australien :(
Dock skulle jag gärna vilja åka. Kanske åka båååååt :)
Flyger ner till antingen buenos aires eller Rio i jan.
Pa lordag ska jag pa kryssning till jamaica :)
Arne Persson
2007-11-20, 18:02
Tveklöst Seychellerna! Förhoppningsvis nästa år med min lilla dotter.
Eftersom det gäller drömsemester så slår jag på stort, jorden runt i segelbåt!
Eftersom det gäller drömsemester så slår jag på stort, jorden runt i segelbåt!
Håller fullständigt med!!
En windsurfresa till Venezuela eller Brasilien vore inte helt fel det heller..
DenSisteMohikanen
2007-11-20, 18:33
Åka till något coolt land och åka bräda, med drömväder och bästa möjliga före.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.