handdator

Visa fullständig version : Någon här som tränar på IKSU?

Martinl
2007-11-19, 17:07
Ja, någon här? Skulle vara kul att veta.

Handcuff
2007-11-19, 17:11
Ja, någon här? Skulle vara kul att veta.

I februari börjar jag träna där :)

Imni
2007-11-19, 17:43
Ja, jag tränar där. Stort, bra, har allt, relativt billigt om du är student men det är inget hard-core gym direkt. Mycket disco men om du bara kör ditt så ordnar det sig ju... 5 stänger med tillhörande ställning, hantlar från 1 - typ 55 kg och all världens maskiner. Tyvärr så har många av Umeås invånare hittat dit så ca 19 på vardagar är det MYCKET folk. Enda riktiga nackdelen förutom den lite discoaktiga stämningen men det är ju en smaksak om man ser det som positivt eller inte. Det ska sägas att IKSU också har simhall, klättervägg, löpband o allt sånt, massa hallar för allt från squash till fotboll och inomhus-beachvolleyboll. Dessutom finns stepup, aerobics, yoga, you name it.

Mental
2007-11-19, 18:11
Jo, jag simmar, löper cyklar och leker gruppaktiviteter ibland.

Isabella
2007-11-19, 20:35
Jag tränar där. Håll dig borta på måndagkvällar, va där nyss FÖR mycket folk*mini*

C.E.J.
2007-11-19, 20:39
Av ren nyfikenhet, varför väljer folk som är seriösa med sin träning (vilket folk här på kollo i allmänhet är) att gymma på IKSU? Nu tränar jag på Sporthallen för att min tränare tränar där, men skulle jag kunna välja skulle det bli Sporthallen ändå, trots att - eller kanske just för att - alla jag känner tränar där.

Timmi
2007-11-19, 20:42
Jag tränar där. Håll dig borta på måndagkvällar, va där nyss FÖR mycket folk*mini*

Var där halv fem, för mycket folk för min smak redan då, kan bara gissa hur illa det var för dig ;)

Av ren nyfikenhet, varför väljer folk som är seriösa med sin träning (vilket folk här på kollo i allmänhet är) att gymma på IKSU? Nu tränar jag på Sporthallen för att min tränare tränar där, men skulle jag kunna välja skulle det bli Sporthallen ändå, trots att - eller kanske just för att - alla jag känner tränar där.

Kanske för att det ligger tokigt nära där man bor/pluggar? Sporthallen vet jag int ens vart den ligger :D

För att svara på frågan (om någon nu inte räknat ut det) ja, jag tränar på IKSU.

Frustrator
2007-11-19, 20:56
Jag håller till på IKSU :D

Största skälet till att träna där är att det är dubbelt så långt bort till nästa träningsanläggning...sen får man passa på att träna innan kl 18 då fysgympan börjar och alla tjejer släpper av sinna killar på gymmet för att de ska leka av sig.

major Pectoralis
2007-11-19, 21:15
Jag tränar på IKSU.

:confused: Har du varit på IKSU? På IKSU tränar alla möjliga kategorier människor; både seriösa och oseriösa och såväl världselit som noobs. Där finns kroppsbyggare, stromgmän, friidrottare, pensionärer, fitnesstävlande, studenter, judofolk, fotbollsspelare, tävlingssimmare, tävlingskamsportare, pentabrudar, poliser, alpinister etc.
Jag vill dock även poängtera att jag aldrig varit på ett gym där så många tränar så mycket frivändningar och knäböj som på IKSU.
Charmen med IKSU, för mig, är den otroliga mångfalden. Jag ser dock även charmen med sporthallen.

Timmi
2007-11-19, 21:30
Jag tränar på IKSU.

:confused: Har du varit på IKSU? På IKSU tränar alla möjliga kategorier människor; både seriösa och oseriösa och såväl världselit som noobs. Där finns kroppsbyggare, stromgmän, friidrottare, pensionärer, fitnesstävlande, studenter, judofolk, fotbollsspelare, tävlingssimmare, tävlingskamsportare, pentabrudar, poliser, alpinister etc.
Jag vill dock även poängtera att jag aldrig varit på ett gym där så många tränar så mycket frivändningar och knäböj som på IKSU.
Charmen med IKSU, för mig, är den otroliga mångfalden. Jag ser dock även charmen med sporthallen.

Inte för att jag tränat på så många gym men det är helt sjukt så mkt frivändningar/knäböj det är. Allt från större killar till mindre tjejer (som spelar bandy eller liknande för alla har likadana shorts) tycker det är skitkul.

ArcTiC
2007-11-19, 22:05
Tränar där då det är nära från jobbet. Försöker undvika kvällar då det är alldeles för mycket folk där som sagt.

augustsson
2007-11-19, 22:09
jag tränar där, har köpt en vit kollo tröja som jag har på mig.
jo satan va mycket folk där vart idag, blev inte mindre under den tiden jag var där heller.

O.W.
2007-11-19, 22:11
Jag har tränat där några gånger både styrka och diverse annat.

Mago
2007-11-19, 22:13
Jag brukar simma där. Ser ni någon som plaskar och flåsar rejält så kan det vara jag. Crawl är ju skitsvårt. Håller på att dränka mig själv vid varje pass.

Fartman
2007-11-19, 22:20

Nog för att det är femtielvamiljarder personer på iksu hela tiden typ men det är trots det inte så svårt att få tag i det man vill ha, vilket i mitt fall nästan alltid är fria stänger och eventuellt också en ställning. Många av dom som tränar på iksu är typ motionärer och tar inte speciellt lång tid på sig så det är rätt bra ruljans ändå så man behöver sällan vänta länge innan man får tag i en stång.
Min erfarenhet av folk som sysslar med SL (vilket jag antar är en stor del av folket på gammlia/sporthallen) och dylikt är däremot att när dom väl fått vantarna på en stång så tar den 3h innan den är ledig igen. Är det så på Gammlia? Eller det kanske finns väldigt många stänger?

agazza
2007-11-19, 22:21
har gjort iaf, har några kompisar som går där

C.E.J.
2007-11-19, 22:41
Nog för att det är femtielvamiljarder personer på iksu hela tiden typ men det är trots det inte så svårt att få tag i det man vill ha, vilket i mitt fall nästan alltid är fria stänger och eventuellt också en ställning. Många av dom som tränar på iksu är typ motionärer och tar inte speciellt lång tid på sig så det är rätt bra ruljans ändå så man behöver sällan vänta länge innan man får tag i en stång.
Min erfarenhet av folk som sysslar med SL (vilket jag antar är en stor del av folket på gammlia/sporthallen) och dylikt är däremot att när dom väl fått vantarna på en stång så tar den 3h innan den är ledig igen. Är det så på Gammlia? Eller det kanske finns väldigt många stänger?

Mjo det gör de nog, men det finns tillräckligt med stänger så. De som tar upp plats är de som spelar nån sport och kommer in truppvis och ockuperar varenda jävla stång och kvadratmeter *mini*

Major Pectoralis: Hade för mig att det var du som rätt nyligen skrev nåt i stil med "vill man TRÄNA går man till sporthallen, men vill man hoppa omkring och leka är iksu rätt ställe". Antar att det var nån annan ;)

Nåväl, ska inte förstöra tråden, carry on...

Absinteh
2007-11-19, 23:03
Word C.E.J

(Oj jag sa word)

Imni
2007-11-19, 23:28
Mångfalden poå IKSU är total. Allt möjligt folk tränar där och för en som mest använder stång behöver man inte vänta speciellt länge innan någon är ledig. Sedan att man själv ockuperar stången i 2 timmar ibland är ju en annan sak;)

Närheten till universitetet är nog en av orsakerna till att det är så många som går där, det stora urvalet en annan. Summa summarum kan jag bara säga att IKSU är bra, helt klart.*flex*

Tolkia
2007-11-19, 23:39
Summa summarum kan jag bara säga att IKSU är bra, helt klart.
Jao. *flex*

(Jaja, det finns mycket som lämnar övrigt att önska, precis som på alla ställen, men man måste ju vara lite lokalpatriotisk.)

major Pectoralis
2007-11-20, 10:32
Major Pectoralis: Hade för mig att det var du som rätt nyligen skrev nåt i stil med "vill man TRÄNA går man till sporthallen, men vill man hoppa omkring och leka är iksu rätt ställe". Antar att det var nån annan ;)

Det var knappast jag eftersom den typen av generaliseringar är mig helt främmande.
På IKSU kan man träna och hoppa omkring och leka, vilket man vill. Vissa lyckas t.o.m. med alla tre samtidigt....

skaparn
2007-11-20, 11:11
Vissa minnesbilder från IKSU passerar inte min inre näthinna utan att jag blir lite pilsk. Det är alla studentbrudsgyms moder.

Är man dessutom där i tid på morgonen får man en bana i simbassängen för sig själv, fri från både parfymdoft och könshår. Lyx.

Snafu
2007-11-20, 11:18
Vissa minnesbilder från IKSU passerar inte min inre näthinna utan att jag blir lite pilsk. Det är alla studentbrudsgyms moder.

Jag går faktiskt till ett studentgym här också (körde med IKSU i Umeå) och här klär sig brudar betydligt sexigare. Nu är det såklart inte ofta man faktiskt ser attraktiva kvinnor på det här gymmet men igår var det fanimig helt osannolikt vackert.

Det är två rader med såna där löpband, alla brudar stod på det bakre så jag ställde mig med mina svällande armar och brunbrända kropp på främre bandet och tänkte visa vart fan skåpet skall stå!!"#!#!"#

3.5 minuter senare klev jag av. Där fick dom.

Body Guard
2007-11-20, 19:53
Tränar också på iksu, trivs jävligt bra där. Någon som vet om de kommer öppna gammla beachvolley hallen så de blir gym? Hade hört rykten om att hela den hallen skulle byggas om till fria vikter och öppna i februari -07, de ligger i lä där kan man säga =)

Manta
2007-11-20, 20:45
Tränade på IKSU förut när jag hade gratis guldkort där. Det är ju en sjukt fin anläggning och så länge man inte tränar efter sju på kvällen så är det ju inga problem.

Nu är det dock Sporthallen som gäller, fungerar ju fint det också så länge man lyckas undvika innebandy- och basketlagen.