handdator

Visa fullständig version : Tidningar på nätet med Webb-TV - bra eller dåligt?

Snafu
2007-11-19, 13:24
Hej,

Jag blir arg. Nästan sådär att det börjar pulsera vid tinningen.

Man läser någon häftig ingress om en artikel man vill läsa på någon tidning på nätet (DN, SVD, Aftonbladet [det är min livlina till Sverige]) och när det är för sent märker man att man klickat på en Webb-Tvlänk.

Jag skriker FAN inombords och stänger ner Webb-tvn och ursprungstidningen i ren förbannelse.

Vill jag se på TV ser jag på TV. Satans jävla interactive media manager eller vad dom kan tänkas heta som bestämmer om denna dynga.

Jag sitter ju på jobbet och läser tidningar på arbetstid och när satans TV-n ploppar fram blir det svårare att dölja. Jävulskap!

Frågan: bra eller dålig med Webb-tv på nättidningar?

Poll kommer (min första ever).

lectris
2007-11-19, 13:28
hemma - bra
jobbet - dåligt eftersom datorn inte stödjer skiten *grr*

erik_strid
2007-11-19, 13:31
Jag tycker det är lite onödigt med Webb-TV på nättidningar. Dels för att inslagen brukar vara så dåligt gjorda.

ArcTiC
2007-11-19, 13:32
+1 @ Snafu

det är så j#¤%& irriterande!

Fartman
2007-11-19, 18:46
Jag hatar det, jag vill döda! *mini*

Loke
2007-11-19, 18:56
Det är kasst att de oftast kräver windows, internt explorer och windows media player eller nån kombination av dessa. Kan ingen meddela aftonbladet att de aldrig kan konkurrera med youtube när deras system faktiskt är sämre?

Sen är ju inslagen helt kassa också, men det är en annan sak.

kelk
2007-11-19, 18:57
Dåligt, speciellt om man sitter vid en PC och sidan kräver QuickTime. Då är man helstekt!

tp_88
2007-11-19, 19:02
Man läser någon häftig ingress om en artikel man vill läsa på någon tidning på nätet (DN, SVD, Aftonbladet [det är min livlina till Sverige]) och när det är för sent märker man att man klickat på en Webb-Tvlänk.

Jag skriker FAN inombords och stänger ner Webb-tvn och ursprungstidningen i ren förbannelse.
Been there, done that, bought the t-shirt.

Om det dessutom, för ovanligheternas skull, är någon tv-länk man VILL se så är det först 15 sekunders reklam, sen lagom efter det brukar man få ett smaskigt felmeddelande som stänger ner hela skiten. Ytterst, ytterst sällan jag får skiten att funka.