Logga in

Visa fullständig version : Du skall icke hava begär till din nästas hustru.

Piranha
2007-11-19, 11:15
När vi ändå är på temat, när senast bröt du det 10e budordet.

Röda_Lacket
2007-11-19, 11:18
när jag spelade flöjt och tänkte på andra tjejer?

Snafu
2007-11-19, 11:19
Det är grundregel nummer ett att aldrig nånsin ever ever göra nånting med någon polares tjej. Nej, det finns inga särskilda situationer när det är tillåtet och nej det är inte okej ens om det är 5 år efter det tog slut mellan din polare och hans flickvän.

NEJ SÄGER JAG.

Jag kan dock tänka snuskiga tankar så jag antar att jag fallerar iaf. Jag skulle dock aldrig göra något, för då brinner man i helvetet.

bulldozer
2007-11-19, 11:29
Jag har aldrig vart intresserad av nån jag vetat var upptagen, men efter att
ha tänkt efter så har ju sånt framkommit senare.. Röstade iallafall aldrig..

Slartibartfast
2007-11-19, 11:33
Din nästa innebär ju inte bara ens innerska vänkrets, utan alla ens medmänniskor.

Alexton
2007-11-19, 11:58
Det finns tillräckligt mycket tjejer i denna värld för att man inte ska intressera sig för vännernas.

machine gun
2007-11-19, 12:03
Seriöst, det är klart att man någon gång under livet varit intresserad av någon som råkat vara upptagen. Det betyder ju inte nödvändigtvis att man lyckats ragga upp personen i fråga (eller ens försökt).

EDIT: Som sagt, "din nästa" betyder i princip vemsomhelst, inte bara dina närmaste vänner.

Tricklev
2007-11-19, 12:07
Händer dagligen att man havar ett begär till upptagna tjejer, därmed inte sagt att jag agerar på det dock.

von huff
2007-11-19, 12:08
Skullle aldrig kunna ha en relation med en kompis tjej även fast det vore ex-flickvän

agazza
2007-11-19, 12:11
man är aldrig otrogen. Spelar ingen roll vad det är för situation. Varför ska man vara en sämre människa för?

Tricklev
2007-11-19, 12:14
Skullle aldrig kunna ha en relation med en kompis tjej även fast det vore ex-flickvän

Det är inte frågan.

man är aldrig otrogen. Spelar ingen roll vad det är för situation. Varför ska man vara en sämre människa för?

Det är inte heller frågan.

mela
2007-11-19, 12:15

Fast det är inte riktigt det det innebär, om du nu inte är gift eller liknande. Man kan vara intresserad av en person som är upptagen även om man själv är singel.

skaparn
2007-11-19, 12:18

Har hänt

Hmm, när du säger det. Undrar om det är ordnade efter betydelse. Då kanske jag inte skickas raka vägen till helvetet då jag brukar följa de första nio.

Honn
2007-11-19, 12:19
Begäret har väl hänt någon gång, men vanligtvis undviker jag det. Onödigt att vilja ha förbjuden frukt.

skaparn
2007-11-19, 12:20
Begäret har väl hänt någon gång, men vanligtvis undviker jag det. Onödigt att vilja ha förbjuden frukt.

Undviker du begäret? Det är onödigt att ha godissug också. Fler borde undvika det.

erik_strid
2007-11-19, 13:12
Åh min kompis va otrogen med sin tjejs bästa kompis, sen gör han slut med sin tjej på msn:S Det var väldigt taskigt gjort. Jag själv har alldrig varit otrogen, fast jag har alldrig haft något seriöst förhållande heller.

fonzie
2007-11-19, 13:38
Har ganska snuskiga fantasier om min bästa kompis tjej som också går i min klass. Skulle aldrig göra något sådant mot honom dock.

dumstrut
2007-11-19, 13:41
Jag svarade dagligen. För innerst inne vill man ha alla kvinnor i säng. Iaf de attraktiva. Så är det fan.

lectris
2007-11-19, 13:48

har aldrig varit otrogen, dock har min (dåvarande) respektive varit otrogen mot mig.

känslan just då: avrättning nästa? :D

Ironbabe
2007-11-19, 13:52
Bryter mot det dagligen! (Bara i tanken förstås) De är ju så jädrans läckra hela bunten!

Kurash
2007-11-19, 13:53
Jag svarade dagligen. För innerst inne vill man ha alla kvinnor i säng. Iaf de attraktiva. Så är det fan.

Så är det faktiskt. Det finns alltid nåt på varje tjej man hava begär till. Lite fantasier har aldrig skadat någon.

Pepz
2007-11-19, 13:58
albatross
-bleeding seabird bleeding flavour.. bloody albatrossflavour

dumstrut
2007-11-19, 14:18
har aldrig varit otrogen, dock har min (dåvarande) respektive varit otrogen mot mig.

känslan just då: avrättning nästa? :D

Att verkligen GÖRA nåt är ju en helt annan sak. Det är rentav vidrigt. Men enligt GUD får man inte ens tänka tanken. Hur hindrar man det?

Ignatius72
2007-11-19, 14:20
vad fan, radarn är ju alltid påslagen. Rör det sig snygga brudar inom radarns upptagningsförmåga så kommer det att bli snuskiga tankar av det. oavsett om objektet ifråga är upptagen eller ej.

skaparn
2007-11-19, 14:21
Men enligt GUD får man inte ens tänka tanken. Hur hindrar man det?

Fråga Honn. Han tycker det är onödigt att vilja ha förbjuden frukt och undviker det därför.

dumstrut
2007-11-19, 14:22
vad fan, radarn är ju alltid påslagen. Rör det sig snygga brudar inom radarns upptagningsförmåga så kommer det att bli snuskiga tankar av det. oavsett om objektet ifråga är upptagen eller ej.

Var det jag menade. Sen är det väl en annan sak om man verkligen gör nåt, eller ens om man skulle vilja, fick göra nåt... ehe...

Ignatius72
2007-11-19, 14:25
Var det jag menade. Sen är det väl en annan sak om man verkligen gör nåt, eller ens om man skulle vilja, fick göra nåt... ehe...

Präxis. Det är därför homosarna har det så bra. Alla vill, hela tiden. Fan det är ju kö på de offentliga dassen. Det är skit att man tvunget ska hålla sig till den ena modellen bara. Men man kanske kan köra en Pastor Greens formula baklänges...

dumstrut
2007-11-19, 14:36
Präxis. Det är därför homosarna har det så bra. Alla vill, hela tiden. Fan det är ju kö på de offentliga dassen. Det är skit att man tvunget ska hålla sig till den ena modellen bara. Men man kanske kan köra en Pastor Greens formula baklänges...

Jag gjorde nyss en tråd med frågan om "Är du bisexuell?", där fick jag lite smisk p g a generaliseringar. Av den anledningen bör jag nog inte hoppa på DIN generalisering att alla homos knullar huller om buller. Även om själva tanken gör att jag kan tycka att alla skulle vara på det viset för att jorden skulle bli ett bättre ställe då.

Loke
2007-11-19, 14:39
Det beror ju lite på hur man tolkar budordet.

Mina vänners tjejer undviker jag helt klart. Känner mig lite dålig om jag ens tänker tanken.

Okända eller avlägset bekanta killars tjejer har jag dock inga problem alls att ragga på. Faktum är att det nog är det enda tillfället då jag känner mig riktigt motiverad att ragga ordentligt och lägga fram mina bästa sidor. Min tävlingsinstinkt är starkare än min kåthet helt enkelt.

dumstrut
2007-11-19, 14:41

Mina vänners tjejer undviker jag helt klart. Känner mig lite dålig om jag ens tänker tanken.

Okända eller avlägset bekanta killars tjejer har jag dock inga problem alls att ragga på. Faktum är att det nog är det enda tillfället då jag känner mig riktigt motiverad att ragga ordentligt och lägga fram mina bästa sidor. Min tävlingsinstinkt är starkare än min kåthet helt enkelt.

Man skall icke hava begär till sin nästas egendom eller hustru, alltså räknas det med att man tänker tanken, det är ju därför det blir jobbigt.

Ignatius72
2007-11-19, 15:27
Jag gjorde nyss en tråd med frågan om "Är du bisexuell?", där fick jag lite smisk p g a generaliseringar. Av den anledningen bör jag nog inte hoppa på DIN generalisering att alla homos knullar huller om buller. Även om själva tanken gör att jag kan tycka att alla skulle vara på det viset för att jorden skulle bli ett bättre ställe då.

oh:em:
När jag bodde i malmö och gick på Aq-va kul och badade så fanns det en avdelning (turkbadet) där det var 18-års gräns och där det var så ordnat att alla hade eget omklädningsrum med en liten dörr. Dörren var de dock tvungna att ta bort då det gökades så in i helvete där inne med dörren stängd. Problemen minskade med lite mer offentlighet.

dumstrut
2007-11-19, 15:30
oh:em:
När jag bodde i malmö och gick på Aq-va kul och badade så fanns det en avdelning (turkbadet) där det var 18-års gräns och där det var så ordnat att alla hade eget omklädningsrum med en liten dörr. Dörren var de dock tvungna att ta bort då det gökades så in i helvete där inne med dörren stängd. Problemen minskade med lite mer offentlighet.

Men helvete vad alla bara gökar runt dig? Jag ser fan aldrig sånt. Nu blir jag sur.

Lellan
2007-11-19, 15:51

+1

Haha.. udda. Får sätta -1 på den då. Tycker det är extremt avtändande om någon har tjej men ändå raggar, å min instinkt blir absolut "flykt" hellre än "fäkta" (om fäkta = ragga). Raggar inte på upptaget alltså, oskyldig flört kanske men får jag känslor lägger jag benen på ryggen. Vare sig jag vill eller inte, vissa saker har jag för mkt samvete för.

Men jag bryter ju budordet, jag kan känna begär.

dumstrut
2007-11-19, 15:55
+1

Haha.. udda. Får sätta -1 på den då. Tycker det är extremt avtändande om någon har tjej men ändå raggar, å min instinkt blir absolut "flykt" hellre än "fäkta" (om fäkta = ragga). Raggar inte på upptaget alltså, oskyldig flört kanske men får jag känslor lägger jag benen på ryggen. Vare sig jag vill eller inte, vissa saker har jag för mkt samvete för.

Men jag bryter ju budordet, jag kan känna begär.

Det är ju själva fråga, kan du begära?

Och du svarade precis JA på samma sätt som jag tror de flesta skulle göra. Alltså, man kan vara den som begär men man vill inte vara den som blir bedragen. Och är man en god människa gör man inte slag i saken, men tanken finns ju där & man har brutit mot budet...

Lellan
2007-11-19, 15:59
[QUOTE=dumstrut;2649188]Det är ju själva fråga, kan du begära? [QUOTE]

Alltså, tidigare stod det "babblig medlem" under mitt nick. Betydligt mer rättvisande än nuvarande. Jag är vida känd för att inte kunna svara JA eller NEJ på en fråga. Fast jag tycker jag var rätt nära eftersom du tolkade mitt utlägg i inlägget som ett ja. :thumbup:

Förresten nämnde jag inget om att vara den som blir bedragen. Blir jag bedragen ser jag min respektive som en sämre människa som tom agerar fel, inte bara tänker/begär fel. Att jag själv skulle bedra är dock uteslutet.

dumstrut
2007-11-19, 16:39
[QUOTE=dumstrut;2649188]Det är ju själva fråga, kan du begära? [QUOTE]

Alltså, tidigare stod det "babblig medlem" under mitt nick. Betydligt mer rättvisande än nuvarande. Jag är vida känd för att inte kunna svara JA eller NEJ på en fråga. Fast jag tycker jag var rätt nära eftersom du tolkade mitt utlägg i inlägget som ett ja. :thumbup:

Förresten nämnde jag inget om att vara den som blir bedragen. Blir jag bedragen ser jag min respektive som en sämre människa som tom agerar fel, inte bara tänker/begär fel. Att jag själv skulle bedra är dock uteslutet.

Det man begär är långt ifrån något man vill vända åt andra hållet?
Man vill ha men inte ge? Så tänker iaf jag, det går av bara farten att åtrå nån tjej men fan man skulle bjuda kompisen på en natt med sin kära...

Fatalist
2007-11-19, 16:47
Tänkt och gjort. Inget regelbundet, men snart ska vi nog se att jag kan svara annorlunda. :)

Deceiver85
2007-11-19, 17:23
Visst har det hänt förr att man har känt begär efter någon annan, men jag har aldrig agerat på det...och nu är jag lyckligt occupado så orka titta efter andra :D

Tjuckot
2007-11-19, 17:25
Har hänt, shit happends.

Cilia
2007-11-19, 17:29
Jag har aldrig mig veterligen varit ute efter ngn kompis eller bekants pojkvän.
Inte heller haft begär.

När det gäller okända personers respektive har jag syndat i mina dagar.

Fatalist
2007-11-19, 17:34
Inte heller haft begär.

Jag trodde frågan gällde okända personer. Givetvis har jag aldrig rört en kompis tjej.

hahavaffan
2007-11-19, 17:44
Ja det har hänt.

machine gun
2007-11-19, 17:58
Hmm, när du säger det. Undrar om det är ordnade efter betydelse. Då kanske jag inte skickas raka vägen till helvetet då jag brukar följa de första nio.

"9. Du skall inte ha begär till din nästas hus."
Om det inkluderar din nästas cykel, så är du illa ute.

dumstrut
2007-11-19, 17:58
Inte heller haft begär.

Du är kvinna. Jag lovar dig att män funkar annorlunda. De som säger annat ljuger!!!!

rolf
2007-11-19, 20:33
Begär kan man väl inget åt. Jag är sjukt kåt på en polares brud men det betyder inte att jag tänker försöka göra något åt det.

mini
2007-11-19, 20:36
Du är kvinna. Jag lovar dig att män funkar annorlunda. De som säger annat ljuger!!!!

Jag lovar dig att många kvinnor funkar annorlunda också. Tror inte det är speciellt könsbundet.

Trance
2007-11-19, 20:38
Jag är annorlunda, folk säger det hela tiden.

Ignatius72
2007-11-20, 13:31
Jag lovar dig att många kvinnor funkar annorlunda också. Tror inte det är speciellt könsbundet.

Vad tror du gör att homo-killar har bastuklubbar och gökar överallt var de kommer åt (mitt badhusexempel eller offentliga dass). Jag hör inte att det händer lesbiska så ofta eller alls.

machine gun
2007-11-20, 13:45
Vad tror du gör att homo-killar har bastuklubbar och gökar överallt var de kommer åt (mitt badhusexempel eller offentliga dass). Jag hör inte att det händer lesbiska så ofta eller alls.

Du har inte vart på många flatklubbar, det hör ju jag...

(straighta är för övrigt minst lika aktiva).

Ignatius72
2007-11-20, 14:08
Du har inte vart på många flatklubbar, det hör ju jag...

(straighta är för övrigt minst lika aktiva).

Nä, det är sant. Av naturliga skäl har jag inte varit på flatklubb:D
Det är möjligt jag har fel, men jag har då iaf fått intrycket av att det i bögkulturen finns stora inslag av promiskuisitet. Dvs mer än det skulle finnas både bland lesbiska och hetrosexuella. jag har tex inte hört att de byggde om badhusets kvinliga avdelning. Men om jag har fel, då vill jag inte alls vara bs utan riktar även i fortsättningen min uppmärksamhet mot tjejerna.

Trance
2007-11-20, 14:10
Nä, det är sant. Av naturliga skäl har jag inte varit på flatklubb:D
Det är möjligt jag har fel, men jag har då iaf fått intrycket av att det i bögkulturen finns stora inslag av promiskuisitet. Dvs mer än det skulle finnas både bland lesbiska och hetrosexuella. jag har tex inte hört att de byggde om badhusets kvinliga avdelning. Men om jag har fel, då vill jag inte alls vara bs utan riktar även i fortsättningen min uppmärksamhet mot tjejerna.

Inte helt ologiskt då de förmodligen känner att de definieras som personer av sin sexualitet, lite som en cancer-patients absolut största attribut alltid blir cancern. Så en kultur baserat på sådant och som dessutom bryter mot den sexualmoral vi har haft är nog dragen till att ha rätt mycket sex.

Stoltz
2007-11-20, 14:40

Hahahha, fan vilket fail du är.

shut teh face
2007-11-20, 15:09
Nygligen råkat ut för en sådan "sak".

Fast killen i fråga är väl lika bra vän med mig som sambon.

Han la inte ens av när sambon bad honom sluta.

Han är inte välkommen på något sätt längre. :cool:

Hans tjej var dessutom där, vikket "offer". :thumbup:

Shakemynuts
2007-11-20, 15:25
Det är grundregel nummer ett att aldrig nånsin ever ever göra nånting med någon polares tjej. Nej, det finns inga särskilda situationer när det är tillåtet och nej det är inte okej ens om det är 5 år efter det tog slut mellan din polare och hans flickvän.

NEJ SÄGER JAG.

Jag kan dock tänka snuskiga tankar så jag antar att jag fallerar iaf. Jag skulle dock aldrig göra något, för då brinner man i helvetet.

Jaha?

Så om du och jag är polare och känner Lisa. Du är tillsamans med Lisa, ni gör slut, 5 år senare finner vi varandra. Vi blir kära, alltså, på riktigt, vilken jävla kompis är du då som tror att du har något sorts veto på henne för att ni var tillsamans för 5 år sedan? Vem är du att bestämma vem hon och jag får träffa? För att vi är kompisar? Om vi är kompisar ska du väl vara glad över att din kompis funnit någon?

Edit: Det har hänt, svarade jag. För, det har det ju. Men så fort det är en kompis flickvän tittar jag inte på henne på samma sätt som om jag såg en het brud på stan. Respekt grej, men av texten ovan kanske ni förstår att jag tycker det är helt okej att bli tillsamans med kompisars ex. Förutsatt att man pratar med kompisen först och får ett medgivande, det tycker jag är regel, samtidigt som det är regel av kompisen att ge sitt medgivande.

skaparn
2007-11-20, 15:28
Jaha?

Så om du och jag är polare och känner Lisa. Du är tillsamans med Lisa, ni gör slut, 5 år senare finner vi varandra. Vi blir kära, alltså, på riktigt, vilken jävla kompis är du då som tror att du har något sorts veto på henne för att ni var tillsamans för 5 år sedan? Vem är du att bestämma vem hon och jag får träffa? För att vi är kompisar? Om vi är kompisar ska du väl vara glad över att din kompis funnit någon?

Tack. Jag kan bara hålla med.

Det var en tråd om det där för ett tag sedan som blev lika lång som den blev infekterad. Vuxna och mogna människor kan hantera en vän som blir tillsammans med ett ex, och ännu vuxnare och ännu mognare människor kan dessutom glädjas åt sina vänners lycka.

Ignatius72
2007-11-20, 15:35
Hahahha, fan vilket fail du är.

Hmm, undra om det är något bra eller dåligt??

Stoltz
2007-11-20, 16:52
Hmm, undra om det är något bra eller dåligt??

Fail = Failure = Dåligt. Uruselt.

(Var riktat mot din generalisering av homosexuella som swingers, det är ju pinsamt att ens vara samma ras som någon som tror på det)

Snafu
2007-11-20, 17:00
Jaha?

N E J.

Ignatius72
2007-11-20, 17:58
Fail = Failure = Dåligt. Uruselt.

(Var riktat mot din generalisering av homosexuella som swingers, det är ju pinsamt att ens vara samma ras som någon som tror på det)

Jag tog det iofs mest från mina egna erfarenheter och raljerade lite. Men vet du något om det sexuella mönstret bland homosexuella män eller försöker du bara vara politiskt korrekt?

Lillstrumpa
2007-11-20, 18:06
Snafu, det där håller ju inte riktigt. Känslor förändras ju med åldern osv, inte kan du väl säga att det är totalförbjudet att t.ex. gifta sig med en kvinna som polaren var tillsammans med för 5-10 år sedan? Förstår inte alls resonemanget. Polaren kanske är lyckligt gift med en ny kvinna sedan flera år. Eller har jag missat något för att jag skippade sidorna två och tre i tråden? :)

Begär till någon kompis tjej/fru har man väl känt någon gång, men att ta steget och bada bubbel tillsammans är ju en annan sak. :)

Yankeee
2007-11-20, 18:08
N E J.

Vi vet alla att du har mer vett än så. Sluta trolla.

Stoltz
2007-11-20, 18:51
Jag tog det iofs mest från mina egna erfarenheter och raljerade lite. Men vet du något om det sexuella mönstret bland homosexuella män eller försöker du bara vara politiskt korrekt?

Err, deras sexuella mönster är inte vidare annorlunda jämfört med heterosexuella enligt min vetskap. De besitter förmågan till kärlek och att vara bunden en partner, att vara lojala eller otrogna, sticka in den eller ge den ett handjob. Vad trodde du att homosexuella män var? Rymdvarelser med annorlunda anatomi och beteende utöver att de faller för män?

Rolig notis: Jag visade min bisexuella korridorare det du skrev och han ville att jag skulle säga följande:

"Att en man skulle älska en annan man kanske är skrämmande, men hur förvånande detta än är så betyder det inte att man är nymfoman och swinger i och med att man är homosexuell. Lika lite som det betyder att du onanerar och raggar på allting med bröst."

Hoppas din vetskap om homosexuella utvidgas härifrån dock, det var allvarligt talat rätt hemskt att läsa att du trodde att alla/de flesta homosexuella betedde sig som swingers med nymfomani.

Ignatius72
2007-11-20, 19:03
Err, deras sexuella mönster är inte vidare annorlunda jämfört med heterosexuella enligt min vetskap. De besitter förmågan till kärlek och att vara bunden en partner, att vara lojala eller otrogna, sticka in den eller ge den ett handjob. Vad trodde du att homosexuella män var? Rymdvarelser med annorlunda anatomi och beteende utöver att de faller för män?

Rolig notis: Jag visade min bisexuella korridorare det du skrev och han ville att jag skulle säga följande:

"Att en man skulle älska en annan man kanske är skrämmande, men hur förvånande detta än är så betyder det inte att man är nymfoman och swinger i och med att man är homosexuell. Lika lite som det betyder att du onanerar och raggar på allting med bröst."

Hoppas din vetskap om homosexuella utvidgas härifrån dock, det var allvarligt talat rätt hemskt att läsa att du trodde att alla/de flesta homosexuella betedde sig som swingers med nymfomani.

Mycket text för aatt skriva att du inte vet mer än jag. Du har din bisexuella polare och jag ser att de får bygga om omklädningsrummet för att det gökas för mycket där. Sen missade du nog punkten där jag skrev att jag raljerade lite. Bara för att man är homo så är ju inte gruppen som sådan homogen.
Min stånd(!)punkt var att jag tror att killar, generellt sett, är valdigt lättraggade. OM då två killar vill vara med varann så är raggningsproceduren kort.

Tricklev
2007-11-20, 19:05
Alla ställen där det är relativt lätt att ha sex, där man inte ska, kommer ju råka ut för sex, det finns ju en anledning till att man alltid undviker avslappningsrum när man är i badhus.

skaparn
2007-11-20, 19:07
"Råka ut för sex" var ganska kul.

Stoltz
2007-11-20, 19:14
Mycket text för aatt skriva att du inte vet mer än jag. Du har din bisexuella polare och jag ser att de får bygga om omklädningsrummet för att det gökas för mycket där. Sen missade du nog punkten där jag skrev att jag raljerade lite. Bara för att man är homo så är ju inte gruppen som sådan homogen.
Min stånd(!)punkt var att jag tror att killar, generellt sett, är valdigt lättraggade. OM då två killar vill vara med varann så är raggningsproceduren kort.

Vad är det egentligen att veta? tror du själv att homosexuella är så jävla annorlunda? Jag har inte räknat hur många homosexuella jag känner, men det verkar som om jag har vistats runt flera än vad du har, och på så sätt lyckats få en mer verklighetsförankrad syn på homosexuella män och kvinnor jämfört med din som utgår från att någon knullat runt på ett badhus. Jag har också stött på par som haft sex i omklädningsrummet, dock endast heterosexuella par. Hmm... Jag undrar om de är nymfomaner och swingeraktiga de med, de där heterosexuella.

Ignatius72
2007-11-20, 19:22
Vad är det egentligen att veta? tror du själv att homosexuella är så jävla annorlunda? Jag har inte räknat hur många homosexuella jag känner, men det verkar som om jag har vistats runt flera än vad du har, och på så sätt lyckats få en mer verklighetsförankrad syn på homosexuella män och kvinnor jämfört med din som utgår från att någon knullat runt på ett badhus. Jag har också stött på par som haft sex i omklädningsrummet, dock endast heterosexuella par. Hmm... Jag undrar om de är nymfomaner och swingeraktiga de med, de där heterosexuella.

Du vill gärna få det att framstå som att jag är helt verklighetsfrånvänd och helst av allt homofob. Släpp sargen och kom in i matchen. För min del så får bögarna vara frigida om det är på det sättet. Jag struntar högaktningsfullt i vilket. Bastuklubbarna som var populära för något decennie sedan var till för just tillfälliga homosexuella aktiviteter. Men vill folk träffas och pöka (oavsett sexuell läggning) så är det väl bra. Det är upp till dem.

Stoltz
2007-11-20, 19:26
Du vill gärna få det att framstå som att jag är helt verklighetsfrånvänd och helst av allt homofob. Släpp sargen och kom in i matchen. För min del så får bögarna vara frigida om det är på det sättet. Jag struntar högaktningsfullt i vilket. Bastuklubbarna som var populära för något decennie sedan var till för just tillfälliga homosexuella aktiviteter. Men vill folk träffas och pöka (oavsett sexuell läggning) så är det väl bra. Det är upp till dem.

Jag utgår endast från vad du skrev, ingenting annat. Jag tycker inte du verkar vara särskilt homofobisk, bara att du saknade någon verklighetsförankring till ämnet, med tanke på vilka frågor du ställde.

Ignatius72
2007-11-20, 19:38
Jag utgår endast från vad du skrev, ingenting annat. Jag tycker inte du verkar vara särskilt homofobisk, bara att du saknade någon verklighetsförankring till ämnet, med tanke på vilka frågor du ställde.

Du påstår att jag inte är verklighetsförankrad. Vems verklighet pratar vi om? Din korridorsverklighet eller den ute i den stora vida världen? Kan du på några raljerande rader från min sida avgöra om jag saknar verklighetsförankring i ämnet?
Eftersom jag,enligt dig är helt ute och turnerar, så ställde jag en fråga om du hade bättre kunskaper i ämnet. Uppenbarligen inte.

Stoltz
2007-11-20, 19:49
Du påstår att jag inte är verklighetsförankrad. Vems verklighet pratar vi om? Din korridorsverklighet eller den ute i den stora vida världen? Kan du på några raljerande rader från min sida avgöra om jag saknar verklighetsförankring i ämnet?
Eftersom jag,enligt dig är helt ute och turnerar, så ställde jag en fråga om du hade bättre kunskaper i ämnet. Uppenbarligen inte.

Jag har inte hört ordet "raljerande" förut, vad är det du menar med detta?

Hur som haver - Var får du det ifrån att min verklighet bygger på min korridor? Här har jag nyss bott i ett år, det utgör knappast hela mitt liv och min verklighet.

Jag svarade på din fråga genom att ge min syn och vetskap på det, sen har jag inte sett dig lägga fram några argument för att denna skulle vara fel, vilket lämnar mig till att vara helt ovetande om vad du försöker bevisa genom dina "svar" på det jag skriver.

Ignatius72
2007-11-20, 20:35
Jag har inte hört ordet "raljerande" förut, vad är det du menar med detta?

Hur som haver - Var får du det ifrån att min verklighet bygger på min korridor? Här har jag nyss bott i ett år, det utgör knappast hela mitt liv och min verklighet.

Jag svarade på din fråga genom att ge min syn och vetskap på det, sen har jag inte sett dig lägga fram några argument för att denna skulle vara fel, vilket lämnar mig till att vara helt ovetande om vad du försöker bevisa genom dina "svar" på det jag skriver.

Ett tips är att du läser inläggen du svarar på. Du kommer att hitta ordet "raljerande" vid ett par ställen. Jag tyckte själv att det framgick men det inte gjorde så skrev jag det ordagrant för att undvika missförstånd. Men det hjälper ju inte om man inte läser det som står där. Och är det ord man inte förstår så slår man lämpligen upp dem.

Om du bor på en korridor, inte är direkt lastgammal och hänvisar din "vetskap" till en korridorpolare så är det väl din verklighet här och nu.
Bara för att rätt ska vara rätt, du hävdade att jag var fel ute. Jag undrade om du hade någon mer explicit kunskap kring ämnet. det hade du inte. Jag har ingen avsikt att motbevisa dig på din icke kunskap och jag har inte heller framlagt mitt tyckande som något vetande heller. Men om jag är verklighetsfrånvänd så är det väl på sin plats att du förklarar för denne ovetande man hur verkligheten ser ut. Då gärna bortom korridoren.

Stoltz
2007-11-20, 20:55
Ett tips är att du läser inläggen du svarar på. Du kommer att hitta ordet "raljerande" vid ett par ställen. Jag tyckte själv att det framgick men det inte gjorde så skrev jag det ordagrant för att undvika missförstånd. Men det hjälper ju inte om man inte läser det som står där. Och är det ord man inte förstår så slår man lämpligen upp dem.

Om du bor på en korridor, inte är direkt lastgammal och hänvisar din "vetskap" till en korridorpolare så är det väl din verklighet här och nu.
Bara för att rätt ska vara rätt, du hävdade att jag var fel ute. Jag undrade om du hade någon mer explicit kunskap kring ämnet. det hade du inte. Jag har ingen avsikt att motbevisa dig på din icke kunskap och jag har inte heller framlagt mitt tyckande som något vetande heller. Men om jag är verklighetsfrånvänd så är det väl på sin plats att du förklarar för denne ovetande man hur verkligheten ser ut. Då gärna bortom korridoren.

Angående raljerande: Det stod faktiskt inte i någon av de ordböcker jag fick använda mig av på nätet då jag lånat ut min egen. Dock gick jag nu över och lånade min grannes, och nu när det blivit klart så ser jag väl ingen egentligen anledning till att fortsätta då du uppenbarligen inte ens var seriös i det jag reagerade så starkt mot.

Men jag vill dock försvara mig på en punkt - Du säger att min ålder skulle spela någon roll här och att min enda hänvisning var en korridorspolare. Jag har i mitt tidigare inlägg uttryckt mig om att jag känner flera homosexuella och även om jag inte fördjupat mig i just deras sexuella handlande som sådant, och att min erfarenhet och vetskap angående homosexuella inte ter sig till en person. Ifall du vill veta så baseras den snarare på flera personer, samt mina fritidsstudier om utvecklingen i samhället för HBT-grupper, och därigenom träffat ännu fler, även om jag knappast skulle kalla dem för vänner, då jag knappt känner dem.

hur som helst så återgår jag till det här med åldern - På de senare åren har acceptansen gentemot Homosexuella blivit långt större, och du tror ändå att någon "lastgammal" bör ha mer erfarenhet, då de kanske växte upp i en tid där homosexualitet väldigt ofta hölls hemligt pga saknaden av acceptans, jämfört med de åren då jag växte upp, då acceptansen spred sig hela tiden?

Nåja, det får väl vara som det är med den saken - Men som sagt, om du inte ens var allvarlig i det jag reagerade mot, så är det väl inget mer att diskutera på just den punkten.

Ignatius72
2007-11-20, 21:02
hur som helst så återgår jag till det här med åldern - På de senare åren har acceptansen gentemot Homosexuella blivit långt större, och du tror ändå att någon "lastgammal" bör ha mer erfarenhet, då de kanske växte upp i en tid där homosexualitet väldigt ofta hölls hemligt pga saknaden av acceptans, jämfört med de åren då jag växte upp, då acceptansen spred sig hela tiden?

Nåja, det får väl vara som det är med den saken - Men som sagt, om du inte ens var allvarlig i det jag reagerade mot, så är det väl inget mer att diskutera på just den punkten.

Man har generellt sett mer erfarenhet på livet om man har varit med ett tag eller om man nyss flyttat hemifrån. det har inte så mycket med acceptans av homosexuella att göra.

Men som sagt, det är bra att förstå vad andra skriver innan man börjar tillrättavisa dem.

Tolkia
2007-11-20, 21:09
Jag har då fram till dags dato inte stött på något som tyder på att den genomsnittlige bögen/den genomsnittliga lesbiska skulle ha ett sexuellt beteende som skiljer sig från den genomsnittlige/-s heterosexuelles/-as. Visst finns det de som experimenterar med swinging och pippar i bastun på gymmet, men det finns det å andra sidan heterosexuella som gör också. Jag vet inte vad vi skall dra för slutsatser av de trådar i ämnet "sex, raggning och kanske lite kärlek" som regelbundet dyker upp här på forumet, men inte känner jag mig benägen att dra slutsatsen att heterosexuella har en mer "återhållsam" sexualmoral än andra. Men det är klart, jag kan inte göra anspråk på att känna världens alla homos, så det är klart att jag kan ha fel.

On topic så nej, nej, nej, upptagen går bort.

Stoltz
2007-11-20, 21:13
Man har generellt sett mer erfarenhet på livet om man har varit med ett tag eller om man nyss flyttat hemifrån. det har inte så mycket med acceptans av homosexuella att göra.

Sen är ju "nyss" relativt också, men ja, alla är ju olika.

Men som sagt, det är bra att förstå vad andra skriver innan man börjar tillrättavisa dem.

Rätt, och jag ber om ursäkt för det missförståndet, även om vi inte höll med varandra till punkt och prickar, så diskussionen var ju uppfriskande.

Jax
2007-11-20, 21:22
"Råka ut för sex" var ganska kul.
Ja tänka sig vilka hemskheter man kan råka ut för.

Dr. John "J.D." Dorian: It was an accident.
Dr. Perry Cox: Look... First of all, it's not like you tripped and fell into her... and then out of her... and then into her... again.

Ignatius72
2007-11-20, 22:02
Jag har då fram till dags dato inte stött på något som tyder på att den genomsnittlige bögen/den genomsnittliga lesbiska skulle ha ett sexuellt beteende som skiljer sig från den genomsnittlige/-s heterosexuelles/-as. Visst finns det de som experimenterar med swinging och pippar i bastun på gymmet, men det finns det å andra sidan heterosexuella som gör också. Jag vet inte vad vi skall dra för slutsatser av de trådar i ämnet "sex, raggning och kanske lite kärlek" som regelbundet dyker upp här på forumet, men inte känner jag mig benägen att dra slutsatsen att heterosexuella har en mer "återhållsam" sexualmoral än andra. Men det är klart, jag kan inte göra anspråk på att känna världens alla homos, så det är klart att jag kan ha fel.

On topic så nej, nej, nej, upptagen går bort.

Det man iaf vet är att bögarna hade bastuklubar och videoklubbar som hade ett enda syfte. Motsvarande anläggningar har jag inte hört att lesbiska har elelr för den delen hetrosexuella haft. Vad det beror på vet jag inte.
I en gammal "Social politik" citeras Erik som är homo "Gaysexualiteten ser helt annorlunda ut än den heterosexuella. Inom gaykulturen bejakar man sexualiteten mer. Det ger det en extra spets tror jag. I gaykretsar är man ganska promiskuös, om man får chansen".
Sånt kan ju göra att man får en annorlunda bild. Men jag lägger inte någon värdering i det. Men det förvånar mig att det tydligen bara är jag som hört många homosexuella berätta, helt öppet, om livet i gaykretsar. Särskilt innan AIDS epidemin.

Stoltz
2007-11-20, 22:09
Det man iaf vet är att bögarna hade bastuklubar och videoklubbar som hade ett enda syfte. Motsvarande anläggningar har jag inte hört att lesbiska har elelr för den delen hetrosexuella haft. Vad det beror på vet jag inte.

Men swingerklubbar och liknande har du väl hört talas om? Dessa är väl mer eller mindre samma sak?

Ignatius72
2007-11-20, 22:14
Men swingerklubbar och liknande har du väl hört talas om? Dessa är väl mer eller mindre samma sak?

Absolut, men jag har fått för mig att omfattningen var större på bastuklubbarna, särskilt med tanke på att homosexuella är i klar minoritet. Fast jag var mest förvånad över att raggandet på badhus och liknande gått många förbi. Det räcker med att surfa runt lite så hittar du både böcker, artiklar och anant som beskriver detta. Men strunt i det, har alla bara roligt så är jag nöjd.