Visa fullständig version : När var ni i kyrkan sist, va!
Fifan alltså,
Med anledning av Skarparns inlägg i "hur ofta dricker du alkohol" och brukandet av ordet evangelisk.
Jag gick på dop igår i en katolsk kyrka igår söndag. Jag satt mest chockad genom hela grejjen, tacka vet jag protestantisk träighet om jag nu måste välja.
Det var gud hit och gud dit och vi har alla syndat och riktig pingstkyrko-sång av en av sångarna (tillika även barnets far).
Vad får ni får känslor när ni går in i en kyrka?
Wennerberg
2007-11-19, 10:18
Blir smått illamående.
I julas tror jag det var.
Kyrka? vad är det? *bs*
har inte satt min fot i en kyrka sedan jag konfimerades, dvs.. 6 år sen? nåt sånt iaf
hmm... julavslutningen i nian tror jag.
Edit: Känslor: Rätt lugnande ändå.
Det är måndagsmorgon. Det skall naturligtvis vara två frågor, hur ofta går ni i kyrkan och vad får ni för känslor?
De senaste åren har jag varit i kyrkan antingen för konsert, dop eller begravning. Dop är alltid kul, begravning alltid tråkigt och de musiklaiska uppvisningar jag sett senaste tiden i kyrkan har varit att jämföra med en begravning.
Skarparn.... hmpf
De senaste åren har jag varit i kyrkan antingen för konsert, dop eller begravning. Dop är alltid kul, begravning alltid tråkigt och de musiklaiska uppvisningar jag sett senaste tiden i kyrkan har varit att jämföra med en begravning.
Skarparn.... hmpf
hehe
Just det! kom på att jag var på en begravning för något år sen också, men i ett kapell, inte i en kyrka.. men vi var ju på en kyrkogård så det kanske räknas ändå? :confused:
har väl inga känslor jämte mot kyrkan, är ett hus som vilket annat som helst. :Virro går dock inte dit utan anledning eller ens frivilligt. Om det är någon som har dött (alt. gifter sig) så kan jag dock göra ett undantag..
dop är för mesar, jag döptes inte när jag föddes. :D
Var en begravning för några år sedan.
Enda känslan jag får när jag går in i en kyrka är avsmak för allt vad religon heter.
Rättelse: Min kompis gifte sig i sommras och jag var där.
Det var nog min systersons dop i somras. Annars brukar jag gå på julafon. Jag tycker att det kan vara ganska trevligt om det inte är så religiöst. ;)
Just det, jag promenerade på en kyrkogård för ett par veckor sedan. Räknas det? Det var trevligt.
Min kusins begravning för 5 år sen.
Annars är jag i församlingshem ibland och serverar. Men det är inte i själva kyrkan.
Kyrka? vad är det? *bs*
har inte satt min fot i en kyrka sedan jag konfimerades, dvs.. 6 år sen? nåt sånt iaf
och ändå konfirmerade du dig, trots att det låter som att du har ett förakt mot det hela?
och ändå konfirmerade du dig, trots att det låter som att du har ett förakt mot det hela?
Jag blev antikyrkan efter konfirmationen ;) Kanske var lectris likadan. Innan ville jag gärna tro, efter vill jag bara *slap* prästen.
machine gun
2007-11-19, 11:20
Senast jag var i kyrkan var jag på bröllop, i somras.
Mescreant
2007-11-19, 11:23
Kyrkor är fina. Sist var nog i Paris i somras. Om det bara gäller cermonier och inte för att beundra arkitekturen så var det min fars bröllop för 12 år sedan.
Någon gång i våras när min gammelmormor begravdes.
Jag känner egentligen inte någonting när jag går in i en kyrka.
I sommras. Nästa gång blir säkert 1:a advent.
Lugn, rofylld. Nyfiken, alltid spännande att komma till "nya" kyrkor och se på det vackra kyrkorummet.
När min farfar dog för en 3 år sedan. Annars är det intressant att kolla arkitekturen i olika större kyrkor. Kyrkor är mysiga så länge de är tomma, om det är någon cermoni tänker jag alltid : Stackare, att ni inte förstår bättre : /
jag har inget förakt mot något, jag är bara inte intresserad. det var mina föräldrar som skickade iväg mig på konfaläger med motivationen att det är just ett läger som man har skitkul på under två veckor, men varken jag eller min familj är kristna. Jag ville nödvändigtvis inte gå, men när man är 14 har man inte så mycket att säga till om när föräldrarna är envisa.
och ja, jag hade skitkul på mitt konfaläger men går inte i kyrkan för det :)
Tricklev
2007-11-19, 12:04
När jag slutade 9an, fast det var ett kapell.
Fettecke
2007-11-19, 12:05
senast var när jag lämnade in lappen om mitt urträde ur kyrkan... det kändes jävligt bra att gå in då.
2v sedan, dop. Bland det värsta jag varit med om.
King Grub
2007-11-19, 12:13
Det måste varit vid mormors begravning för sex år sedan. Före det var det nog avslutningen i nian.
2v sedan, dop. Bland det värsta jag varit med om.
Vad hände?
Vad hände?
En liten pojke döptes.
Problemet låg i att det ägde rum i samband med en gudstjänst.
Dop av min son för två-tre månader sen. Tjejen är kristen och jag är väl mer agnostiker men det funkade ändå.
Innan det har det vart två bröllop i år, lite väl mycket snack om gud för min del.
Högstadiet kanske eller något sånt.
För några veckor sedan, Eric skulle få sin barnbibel (dom ger den till alla 5 åringar).
erik_strid
2007-11-19, 13:07
Åh, jag va på dop förra helgen. Trodde jag skulle dö! hur segt som helst. Jag ångrar faktist lite att jag konfirmerade mej i somras, eftersom jag inte är troende. Mina föräldrar är troende, så när jag va liten va jag tvungen att följa med till kyrkan varje söndag...Jag sätter inte min fot i en kyrka igen, om det inte är dop eller bröllop. Fattar inte hur folk fortfarande kan gå till kyrkan, är ju hur tråkigt som helst! Tycker bara det är löjligt..
Jag pluggar till byggnadsantikvarie så jag är väldigt ofta i kyrkan, fast då i antikvariska sammanhang.
Känslan jag får när jag går in i kyrkan är att jag tycker det är "spännande" att kolla arkitekturen, byggnadsskeenden osv.
Dissector
2007-11-19, 13:15
Det var nog när min farfars begravdes.
Det är såklart om man räknar bort de kyrkor jag varit i i "sightsseeing-syfte", t.e.x några i New York och massvis i Rom.
Jag går inte gärna i kyrkan. Jag kan tycka att kyrkobyggnaderna är väldigt fina och behagliga i sig, men jag är desto mindre glad i vad som sägs och förkunnas där inne, så det blir inte så många besök.
Emil_Larsson
2007-11-19, 13:16
Kyrka? vad är det? *bs*
Själv hoppade man av UNDER konfirmationstiden för jag pallade det inte. Sen dess har jag inte sattit min fot i kyrkan.
erik_strid
2007-11-19, 13:19
Själv hoppade man av UNDER konfirmationstiden för jag pallade det inte. Sen dess har jag inte sattit min fot i kyrkan.
Jag hade tänkt att hoppa av en vecka innan konfirmation, men prästen övertalade mej att stanna:/
good for you :smash:
Emil_Larsson
2007-11-19, 13:39
good for you :smash:
Ja vet, I´m the man! No shjiet :D
Brorsans konfirmation för 2(?) år sedan. Tycker det kan vara trevligt ibland men det har bara inte blivit av sedan dess.
Sist jag var i en riktig kyrka måste ha varit 1995.
Vad jag fick för känslor minns jag då inte, var ju bara 6år :D
Senast var på en Söndag för ca 2-3 veckor sedan.
Det var trevligt och mysigt. När man lever ett fullt liv så tar man även vara på en chans att sitta ner och ta det lungt. Jag tycker att kyrkan känns väldigt bra på det sättet. Dock går jag sällan på Gudstjänster, i och med att de känns opersonliga för mig.
Men kyrkan och tillfället i sig tycker jag mycket om.
Arf Pingvin
2007-11-19, 14:43
Ett bröllop för 2 år sen. Jag tror jag bröt mot det 10e budordet :/
130kg finsk sisu
2007-11-19, 14:47
Vet inte om jag varit något detta år. Kanske en gång.
Brukar gå varje självständighetsdag +dop, begravningar osv.
Känslan är tillika mäktig tillika utråkad. Många psalmer är mäktiga. När man ser en 90-årig krigsveteran sjunga "Vår gud är oss en väldig borg" blir man rörd.
Sen räknar jag mej till kristen men jag lever inte som en kristen bör göra fullt ut. Men jag räknar kristendomen som en viktig grundpelare i vårt samhälle. Tyvärr håller det på att försvinna. må så vara.
Men jag kommer att sakna alla kusinknull och annat kul som kyrkan fört med sig. Eller hur jwzrd?:thumbup: :naughty:
Förr vägrade jag, är tex inte konfirmerad och blev riktigt irriterad när jag var på släktingars begravningar och prästen snackade om gud för länge (när jag visste att personen ifråga inte alls var troende). Konfirmationer gick jag inte på för jag kände avsmak för religion som företeelse. Bröllop och dop var ok eftersom det firar kärlek och liv ffa.
Numera är det bara en lokal för mig; ett vackert ställe där jag deltar i högtider människor jag tycker om håller. Dog, bröllop, begravning. Minst en gång per år iaf? Fast sonen ville jag inte döpa, eftersom det ingår trosbekännelse och det vill jag inte tvinga på honom. Är inte gift och har inte dött heller så..
Senaste begravningen var min farmors och prästen hade vett att prata om HENNE och musken var sådan min farfar skrivit etc. När det så kom en psalm kände jag mig inte som en hycklare utan nynnade med. Det var en riktigt fint avslut på ett långt liv i en vacker sal. Så kände jag senast. :)
Förr hade jag noll respekt för troende, numera respekterar jag dem + att kyrkan är ett speciellt ställe för dem - men känner inte att jag hycklar om jag besöker en som icke troende.
Bla bla blaaa blablabaa´blaaaaa
När min barndomspolare gifte sig.
Brorsans skolavslutning i våras var sista gången jag var in i en kyrka. Hmmm, vad jag tänker när jag kommer in i en kyrka vet jag inte riktigt. "Detta är guds hus" kanske jag tänker. Ingen aning faktiskt.
Tjejen jag gick dit med är katolsk och har gått i katolsk skola und so weiter, kvasi-religiös fast hon naturligtvis aldrig skulle använda kvasi-epitetet.
Hursomhaver, vi går in genom entrén och genom kyrkgången och plötsligt går hon ner på knä och gör nånting framför bröstet som jag inte ser. I ren panik går jag ner på knä och typ...viftar framför bröstkorgen. I ungefär samma ögonblick inser jag att hon nog troligtvis gjorde ett korstecken. Paniken som kryper på mig när jag inser att någon antagligen såg att jag inte hade en aning om vad jag gjorde höjde temperaturen i den tämligen färgglada men kalla lokalen.
*VIFTAAAAA*
champion
2007-11-19, 15:59
Var där för ca 2v sen.
Tjejen jag gick dit med är katolsk och har gått i katolsk skola und so weiter, kvasi-religiös fast hon naturligtvis aldrig skulle använda kvasi-epitetet.
Hursomhaver, vi går in genom entrén och genom kyrkgången och plötsligt går hon ner på knä och gör nånting framför bröstet som jag inte ser. I ren panik går jag ner på knä och typ...viftar framför bröstkorgen. I ungefär samma ögonblick inser jag att hon nog troligtvis gjorde ett korstecken. Paniken som kryper på mig när jag inser att någon antagligen såg att jag inte hade en aning om vad jag gjorde höjde temperaturen i den tämligen färgglada men kalla lokalen.
*VIFTAAAAA*
Hahaha, sådana situationer har man ju varit i :D
Under en Gudstjänst som jag besökte när jag precis börjat studera Teologi så vände sig en tjej om till mig och sade något som jag tyckte var "Kristin" då det egentligen var "Kristi Frid". Jag räkte fram handen och sade "Stoltz".
:em:
Detta visade sig inte vara helt ovanligt då två andra i min klass berättade samma story måndagen därpå :)
*VIFTAAAAA*
:laugh: :laugh:
dagens garv. kan verkligen se det framför mig :D
Senast jag var i kyrkan var på julafton förra året. Jag skulle gärna gå oftare men jag har svårt att få tid förutom vid högtider.
Fatalist
2007-11-19, 17:04
Känslan av att gå in i en kyrka, är ungefär som att komma in hos en kompis när han har suttit och spelat dator i två dygn utan avbrott. Det luktar lite runk, det är dammigt och jävligt kvavt. Sen undrar man, vafan, är han seriös? Precis som i kyrkan.
Scratch89
2007-11-19, 17:04
dop är för mesar, jag döptes inte när jag föddes. :D
Det är ju ännu tuffare att konfirmera sig när man inte är troende.
Fatalist
2007-11-19, 17:08
Jag är varken döpt eller konfirmerad. Jag är stolt över mina föräldrar som trots sina kristna uppväxter stått över hjärntvätten. :)
Kyrkor är häftiga. Jag brukar ta tillfället i akt och gå in och titta lite i kyrkor som ser tuffa ut utifrån.
Jag var på dop för drygt ett halvår sedan. Jag blev rätt arg när de förväntade sig att alla (även publiken) skulle sjunga och svära sin trohet till gud, jefla nötter.
Det var när en släkting dog i somras. Fifan blev illamående att höra prästen snacka som om han kände henne och varit kompisar sedan de var 3 år. Men men nää kyrkor är inget för mig, gillar dem inte vid dörren heller.
Senaste gångerna jag har besökt en kyrka har de varit för begravningar och känslorna man får då kan ni räkna ut själva. Nästa besök är begravning det med.
Sist jag var i en kyrka var Juni 2005 och det känns tryggt när man är inne i en kyrka.
Sist jag var i en kyrka var Juni 2005 och det känns tryggt när man är inne i en kyrka.
Tryggt? Kan jag ju förstå, men oj vad olika tankar man har om kyrkor. Intressant.
Deceiver85
2007-11-19, 18:00
Senast i kyrkan: Runt jul 2006
Känslor i kyrkan: Lugn och harmonisk, överlag tycker jag det är en väldigt behaglig och stillsam upplevelse. Sen beror det på kyrkan också. När jag var i Barcelona och i dess katedral Santa Eulàlia så var känslan näst inpå religiös, det kan ha varit det mäktigaste ögonblicket i mitt liv.
Jag var på dop för drygt ett halvår sedan. Jag blev rätt arg när de förväntade sig att alla (även publiken) skulle sjunga och svära sin trohet till gud, jefla nötter.
Ja:confused: ni var ju med och välkomnade en ny medlem i församlingen. Vad är det för konstigt att sjunga med i välkomstsångerna ?
Det är ju ett tillfälle av framtidstro och lycka.
*VIFTAAAAA*
Haha, jösses. Men varför kände du dig tvingad att kasta dig ner på knä?
Är man inte religös så ser jag ingen anledning att "spela med" i riterna. Jag knäpper exempelvis inte händerna och följer med i Fader vår, utan sitter bara tyst.
Senast jag var i kyrkan var på syrrans bröllop för några månader sedan.
Deceiver85
2007-11-19, 18:12
Är man inte religös så ser jag ingen anledning att "spela med" i riterna. Jag knäpper exempelvis inte händerna och följer med i Fader vår, utan sitter bara tyst.
+1, jag tror inte Gud ser så snällt på falska böner...
+1, jag tror inte Gud ser så snällt på falska böner...
Undrar om han inte börjar bli trött på "Fader vår" också.
”Citerat från Matteus 6:7-8 "Och när ni ber skall ni inte rabbla långa böner som hedningarna. De menar att de skall bli bönhörda för sina många ords skull. Var inte som de. Er Fader vet vad ni behöver, innan ni ber honom om det.”"
:D
Animalistic
2007-11-19, 19:00
aldrig någonsin mer sätta min fot i en kyrka.
sanslöst skrattretande med troende och en kyrka som tigger pengar. fyfan
oh yeah, yttrandefrihet
Minns inte när jag var i kyrkan sist, men troligen då min bror gifte sej. Avskyr allt som har med religion att göra.
Senast jag var i kyrkan var på syrrans bröllop för några månader sedan.
Kände mig inte tvingad, det var en ickegenomtänkt panik-reflex, ungefär. Innan vi gick in sa hon "gör som jag gör" och jag hade det i bakhuvudet och plötsligt stod jag där på knä och kände mig missförstådd. I was fooled :(
Kände mig inte tvingad, det var en ickegenomtänkt panik-reflex, ungefär. Innan vi gick in sa hon "gör som jag gör" och jag hade det i bakhuvudet och plötsligt stod jag där på knä och kände mig missförstådd. I was fooled :(
Det var ganska roligt i alla fall. Sånt kan man bjuda på.
Muskelbyggaren
2007-11-19, 19:35
Jag brukar känna mig överväldigad. Det är något över kyrkor, de har funnits länge, och tankarna går till de tusentals generationer före mig som satt sitt tro och hopp till denna rörelse. Sen slår mig förstås en lättnad över att vi idag går mot bättre vetande vilket, hur trotsig man än är, inte är något relativt.
Animalistic
2007-11-19, 19:46
Minns inte när jag var i kyrkan sist, men troligen då min bror gifte sej. Avskyr allt som har med religion att göra.
+ 1,000,000
Super_Johan
2007-11-19, 21:36
meh, nvm.
aldrig någonsin mer sätta min fot i en kyrka.
sanslöst skrattretande med troende och en kyrka som tigger pengar. fyfan
oh yeah, yttrandefrihet
Yeah! Mannen, du är tuff.
NiXPhoenix
2007-11-19, 21:56
Kommer inte ihåg riktigt, har inte varit så mycket sen skoltiden men senast var väl för 1-2 år sen då jag följde med morsan på nån kyrkokonsert...
Varierar väl hur man upplever kyrkobesöket.
Eddie Vedder
2007-11-19, 22:06
När jag precis hade flyttat hit till Uppsala. Jag gillar gamla stora byggnader, där är kyrkor ofta praktexemplar. Notre Dame är den största jag besökt och det var en upplevelse.
Men den känslan får jag av alla storslagna gamla byggnader som andas historia.
Religiös är jag absolut inte, senaste kyrkoritualen jag besökte var min kusins dop förra året och jag tyckte det inte det kändes bra att höra prästen prata om att uppfostra honom enligt den kristna tron o.s.v.
Men kyrkan som byggnad och känslan där inne imponeras och överväldigas jag ofta av.
Animalistic
2007-11-19, 22:11
Yeah! Mannen, du är tuff.
du med
wintersnowdrift
2007-11-19, 22:26
Jag fascineras av och tycker om att vistas i kyrkor. Särskilt stora, maffiga katedraler. Tanken slår mig alltid hur det måste ha kännts som medeltismänniska att stiga in där, när man vanligtvis bor i ett hus motsvarande en lumphög. Rymden, konsten, estetiken - för att inte tala om akustiken. En annan kyrkofavorit att studera är adelssköldarna som rikt högreståndsfolk skänkte till kyrkan när det fortfarande var PK att vara adlig. Jag gillar prålighet och tycker att de är mäktiga.
När var jag senast i en kyrka? För ett par veckor sedan traskade jag runt i Uppsalas Domkyrka, men det var som "turist" och inte i samband med ett religiöst evenemang. Senast jag var på en gudtjänst var nog julotta 2006... Förhoppningsvis blir det av i år också, finare start på juldagen finns inte.
Jag har tyckt om både upplägget och budskapet som predikats på de protestantiska gudtjänster som jag har bevistat. Ganska lågmälda med fin musik hyfsat allmängiltiga, icke-kontroversiella teman ("var snälla mot varandra", typ). Jag har även råkat hamna mitt i en gudtjänst i Pingstkyrkan, och det tyckte jag var skrämmande med "uppviglande" präster och kyrkobesökare som hängivet stod upp i bänkarna och sträckte armarna mot skyn. Då känns det genast mer obehagligt och fanatiskt. Kanske är det för att det är den "mjukare" formen av religiositet som jag är van vid? (Jag är inte uppfostrat religiöst - mer än att jag är döpt och konfirmerad, men mina föräldrar har aldrig bett bordsbön eller ens diskuterat tro med mig.)
Jaha. Jag antar att jag är typiskt svenskt(?) "mesreligiös", men ibland är det skönt att komma till en plats där kärlek och godhet är i fokus (så upplever jag i alla fall svenska kyrkan), som motsats till all cynism man vanligtvis möts av i samhället.
//Kristin
Dissector
2007-11-19, 22:36
Kyrkor är häftiga. Jag brukar ta tillfället i akt och gå in och titta lite i kyrkor som ser tuffa ut utifrån.
Fast... du. Inte kan man väl bli arg över att de förväntar sig att folk ska sjunga och hela det där när de faktiskt är i en kyrka. Kyrkan i sig har ju ett syfte. Visst, det är klart att inte alla besökare vid ett bröllop eller dop är troende, men egentligen ska det ju vara tanken med att vara där. Det är väl inte så konstigt om prästerna/pastorerna håller vid det.
Får mig att tänka på när vi var i New York, vi gick förbi utanför en gospelkyrka i Harlem. Vi hörde en turist som stod och pratade med en entrévärd vid kyrkan och sa:
-"We're here to hear some gospel music..." och entrévärden sa vänligt men bestämt:
-"If you want entertainment, you're probably looking for Broadway. This is a church. We serve the lord. If you want to join us with that, you're more than welcome, but this is not an amusement show" :D (ungefär)
Tycker han har en poäng i det. Syftet med att besöka kyrkan är ju faktiskt att utöva religion.
NiXPhoenix
2007-11-19, 22:36
Vilka stora kyrkor har ni varit i då?
Den här var jag i för snart 10 år sen. Domen i Milano. En av världens största katedraler. Kommer inte ihåg så mycket men väldigt snirklig och invecklad arkitektur som bilderna visar.
http://www.sacred-destinations.com/italy/milan-duomo.htm
http://it.wikipedia.org/wiki/Duomo_di_Milano
http://www.cwp.mines.edu/~norm/Photos/Italy/images/Il%20Domo%2C%20Milan.jpg
Animalistic
2007-11-19, 23:13
Vilka stora kyrkor har ni varit i då?
Den här var jag i för snart 10 år sen. Domen i Milano. En av världens största katedraler. Kommer inte ihåg så mycket men väldigt snirklig och invecklad arkitektur som bilderna visar.
http://www.sacred-destinations.com/italy/milan-duomo.htm
http://it.wikipedia.org/wiki/Duomo_di_Milano
http://www.cwp.mines.edu/~norm/Photos/Italy/images/Il%20Domo%2C%20Milan.jpg
uh, slösa med pengar för att bygga de kåkarna *popcorn*
Tycker han har en poäng i det. Syftet med att besöka kyrkan är ju faktiskt att utöva religion.
Nej. Ibland blir man inbjuden till kyrkor för att någon man står mer eller mindre nära har bett en att komma. Dop, bröllop, begravning. Att stå över att exempelvis läsa med i trosbekännelsen ser jag som min rätt som icke troende.
Nej. Ibland blir man inbjuden till kyrkor för att någon man står mer eller mindre nära har bett en att komma. Dop, bröllop, begravning. Att stå över att exempelvis läsa med i trosbekännelsen ser jag som min rätt som icke troende.
Men här pratades det om någon som sade att han blev arg när de ville att folk skulle ställa sig upp och läsa med i trosbekännelsen, inte om någons rätt att inte göra något. Jag tror inte någon hade anklagat honom ifall han inte läst.
Min konfirmation för 5 år sedan
Dissector
2007-11-19, 23:49
Javisst, jag tänker inte heller läsa någon trosbekännelse om jag skulle vara i kyrkan någon gång, och min poäng är inte att enbart troende ska få röra sig i kyrkor, utan bara att det inte känns särskilt riktigt att bli arg och tycka dom är "nötter" när dom väljer att se på kyrkobesökarna som kristna.
I söndags i Prag. Grymt cool byggnad.
+1
Går jag till kyrkan pga begravningar, som anledningen brukar vara, är det verkligen inte pga att jag vill utöva någon andlighet. Jag är där för att säga godnatt och hejdå. Prästerna brukar ju respektera om personen som ska begravas ville ha med massor med psalmer, böner osv..
Även om man är ateist i övrigt så är det just då ändå en ganska mysig tanke att personen som ska begravas faktiskt får det bättre sen. Det tröstar i alla fall.
Dop låter bara bajstrist.
Jag är i kyrkan i stort sett varje dag, går på gudstjänster och bönemöten så ofta jag får tid. Att möta Jesus ofta är viktigt för mig, och den upplevelsen är ofta väldigt intensiv just under gudstjänst för min del.
Ganymedes
2007-11-28, 13:30
Det börjar svida lite i ögonen först, sedan bränner det i huden. När folk vänder sig om och undrar vem som grillar bacon är det dags att gå. Och nej, jag tänker ICKE genomföra den där exorcismen!
Det börjar svida lite i ögonen först, sedan bränner det i huden. När folk vänder sig om och undrar vem som grillar bacon är det dags att gå. Och nej, jag tänker ICKE genomföra den där exorcismen!
:devil:
Ignatius72
2007-11-28, 13:46
Jag var i kyrken för drygt 4 år sedan på min mamma begravning. hade först tänkt undvika hela akten men jag beslöt mig för att åka dit iaf och då är det hela kitet med att bära kista och sänka ner i svart hål som gäller. Nåja, det blev vädligt bra och ajg är mycket nöjd över att jag gick dit. Är dock itne troende på något sätt, men det var värdigt, vackert och ett bra slut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.