Visa fullständig version : Hur ofta äter du skräpmat ?
Psychological
2007-11-18, 17:08
Jag gör det ca tre gånger i veckan !
2-3 ggr veckan--då menar jag pizza,hamburgare osv..inte godis,chips m.m
Alfred Nobel
2007-11-18, 17:11
Om Sushi räknas som skräpmat kan det bli mot 2-3ggr i veckan. Annars väldigt sällan, 1-2ggr i månaden som jag käkar pizza/hamburgare/kebab/korv.
2-3 ggr veckan--då menar jag pizza,hamburgare osv..inte godis,chips m.m
Samma här. Äter skräpmat ganska ofta men väldigt sällan snacks, läsk och godis dvs inte mycket socker i kosten trots ganska "fri" kosthållning.
väldigt sällan, 0-1 ggr i månaden. godis lite oftare, kanske 2ggr i månaden :D
Godis extremt sällan men snabb mat som hamburgare etc kanske i snitt 1-2 ggr per vecka. Bulkar konstant iaf så ser det inte som skräpmat^^
Definiera skräpmat. En rejäl hamburgare är inte alls dålig mat.
Eddie Vedder
2007-11-18, 17:42
En eller två gånger i veckan typ. Igår var det en hamburgare (iofs inte "skräp" i sig) och påse gifflar med vaniljkolasmak t.ex.:)
Sen beror det väl lite på hur extrem man är också, skulle Anna Skipper se över min kost kanske hon skulle anse att det är oftare. Men då gäller det sånt jag personligen inte klassar som dåligt.
Men Aftonbladet säger ju...
Jag äter vad jag klassar som dålig mat ca 1 gång i veckan om man bortser från frystorkat när jag måste äta det.
En gång i veckan. Pizza varje onsdag.
tigerofsweden
2007-11-18, 17:47
Fint med rutiner *drool*
Blir när jag känner för det, oftare när jag inte är under diet. Försöker dock äta ute så lite som möjligt, är en riktigt snåljåp när det kommer till sånt!
Lillgrabben
2007-11-18, 17:47
Så ofta som jag vill det, men ändå inte alltför ofta.
Det blir kanske en gång / vecka jag äter hamburgare eller pizza.
Frekvensen är lite beroende på hur man definierar skräpmat, själv tycker jag inte att det är ngt större fel att äta en / några rejäla hamburgare med lättdressing, sallad, lök samt tomat på!
Så ofta som jag vill det, men ändå inte alltför ofta.
Det blir kanske en gång / vecka jag äter hamburgare eller pizza.
Frekvensen är lite beroende på hur man definierar skräpmat, själv tycker jag inte att det är ngt större fel att äta en / några rejäla hamburgare med lättdressing, sallad, lök samt tomat på!
Precis! Tre eller fyra Dubbelwhopper utan dressing är en mänsklig rättighet
Poll? Äter ganska sällan skräpmat. Ca 1 gång varannan vecka. Och då nästan uteslutande pizza.
Circa 1-2 gånger i månaden (om vi bortser från min egen och morsans kokkonst :( )
*väntar på vad Grub skall skriva*
Ignatius72
2007-11-18, 18:15
Hamburgare blir det nog en 3-4 ggr i veckan, men med mjölk, grovt bröd och utan pommes definierar jag det som hyfsat käk
blekfet2
2007-11-18, 18:22
1 max 2 gånger i veckan.
varför äter du pizza varje onsdag?
Jag skulle också vilja ha definition på skräpmat.
Köpa färdigmat ute i korvmoj eller på typ McD eller pizza sker sällan.
Jag tycker det är omständigt
Nån gång i månaden kanske.
Värre är att jag på sistone har börjat äta godis och bullar regelbundet igen efter att ha varit avhållsam i nästan 5 år. Munk, kaffe och vit chocklad är ju så jäkla gott!
I samband med fylla. Jag tippar på 3ggr i veckan.
Hamburgare blir det ungefär 2 gånger per vecka, ibland pommes till men inte särskilt ofta..
Animalistic
2007-11-18, 18:38
varannan helg blir det oftast någon form utav köpmat. dock inte alltid skräpmat, men man kan undra vad som räknas som skräpmat mer än pizza & hamburgare
En gång varannan/var tredje vecka. Det går i perioder.
Är det mycket kampanjande är det 3-4 ggr i veckan. Är det mycket supande är det 2-3 gånger i veckan.. Mja.
I samband med fylla. Jag tippar på 3ggr i veckan.
super du 3ggr i veckan? :confused:
Räknas falafel så blir det varannan vecka ungefär. Choklad äter jag däremot betydligt oftare.
TcAnders
2007-11-18, 20:19
1 gång per månad max...
Då räknar jag inte in Thaimaten som skräpmat, den intas varje fredag.
// Anders
shut teh face
2007-11-18, 20:36
Jag äter på donken varannan vecka. Då köper jag Big Tasy och pommes med cola, plus två cheeseburgare.
Skräpmat som i snabbmat ute? Nog en gång på senaste tre månaderna. Blev en pizza på mossens i GBG och kan inte säga att den smaka särskilt gott.
Sötsaker (start müsli inräknat), däremot blir det varje dag. Denna månaden har jag knaprat mig igenom två block marabou, ett halvt paket start, en halv tårta och lite pepparkakor. Slå det om ni kan. :)
Ska försöka skära ner på sockerintaget för det kan väl inte vara helt nyttigt med ett allt för högt intag?
super du 3ggr i veckan? :confused:
Det har jag gjort denna vecka :) Nåt kul måste man ju göra när jag ej kan träna. Men vanligtvis blir det 1 gång i veckan.
Kommer inte ihåg när det var senast, minst 1,5 år iaf.
Eller, räknas Subway som skräpmat? Om så är fallet skedde det senast härom veckan. Subway kanske en gång i månaden i snitt-
Käkar pizza och godis varje dag, utan det skulle jag aldrig kunna få i mig nog med mat.
Godis kanske 1-2 gånger i veckan.
Granatgiraffen
2007-11-18, 21:40
Käkar pizza och godis varje dag, utan det skulle jag aldrig kunna få i mig nog med mat.
why?
Ryska_raketen
2007-11-18, 21:42
Nästintill aldrig, dock kan det bli en pizza eller hamburgare, men det är inte ofta. Jag är fet i vilket fall som helst :)
Sheogorath
2007-11-18, 21:52
Kanske 3 ggr per vecka. Under deff 1 ggr per vecka. Under uppbyggnad äter jag vad jag känner, när jag känner för det. Ser bara till att få i mig rimlig mängd protein, och BCAA samt multivitamin varje dag.
panzerpig
2007-11-18, 22:56
för ofta, kanske 1-3 ggr i veckan. pizza, hamburgare osv. ska skärpa mig :)
Skräpmat (pizza, hamburgare, kebab): 1-2 ggr/månad
Godis: 2 - 3 ggr/vecka
Kakor, bullar, muffins, lussekatter: From nu till efter jul lär det bli 3 ggr/vecka, annars 1-2.
why?
Ingen aptit pga medicinering.
heltzonicka
2007-11-19, 07:10
Varje dag.
+1
Vi är få men vi är starka!
Mvh / Brödraskapet "visomäterutevarjedag".
Någon gång i halvåret, kanske. Senast var i sommras, en pizza.
Skulle äta oftare om jag ville, men är aldrig sugen och billigare med vanlig mat.
Men i jul, då j**lar :eating:
dumstrut
2007-11-19, 15:48
Jag måste hålla med. För mig är inte sjävla skräpet problemet utan hela dygnet. Typ hamburgare & cola, sen filmkväll med massa chips & godis, då är det jobbigt.
Sjävla hamburgaren, eller pizzan för den delen om det inte är en halv liter sås är väl inte så illa?
fyfan va hungrig jag blev av den här tråden*drool*
OT: käkar skräpmat 1-3 ggr i veckan och bullar å kakor typ varge lr varannan dag*whistle*
machine gun
2007-11-19, 20:06
Beror på hur man definierar det, men 1-2 ggr/vecka kanske.
2 gånger i månaden kanske...fet ändå!
Edit: Läsk ett par gånger i veckan :(
Nästan bara på bakfyllan, vilket brukar bli 1-2 ggr i månaden i snitt kanske. Pizza/kebab/bulklasagne ála lokala pizzerian. Godis och sånt äter jag aldrig, känner inget sug av det helt enkelt.
Eddie Vedder
2007-11-19, 20:29
Men i jul, då j**lar :eating:
Påstår man att julmat är skräpmat borde man fängslas.;)
machine gun
2007-11-19, 21:03
Påstår man att julmat är skräpmat borde man fängslas.;)
Tja, ris á la malta kanske inte precis utgör botten av kostpyramiden? :D
Tja, ris á la malta kanske inte precis utgör botten av kostpyramiden? :D
Vem vill äta kolhydrater när det finns massor av gris på bordet?
Alfred Nobel
2007-11-19, 21:12
Vem vill äta kolhydrater när det finns massor av gris på bordet?
Köttbullar, prinskorvar, janssons, kälknöl, julskinka.... där har vi opti!
machine gun
2007-11-19, 21:14
Köttbullar, prinskorvar, janssons, kälknöl, julskinka.... där har vi opti!
Vad äter du för Jansson om den består av gris? :D
Som vegetarian är det ont om onyttig mat på julbordet. Kokt potatis har knappast någon blivit fet av (om man inte frågar Annika Dahlkvist dvs).
Nu när det är vinter blir det väl för ofta 1-3 ggr veckan. Men snart diet inför sommar tiden blir det inte allt för ofta!
Sheogorath
2007-11-19, 22:17
Det finns inget som laddar så bra som McDonalds.
Sällan jag äter skräpmat, synd faktiskt för jag gillar den typen av mat men min studentekonomi är tajt.
Alldeles för ofta tyvärr 1-2 ggr i veckan
typ aldrig, ska käka en pizza under min födelsedag i december. mer än 2år sedan jag ätit pizza.
maaherra
2007-11-20, 01:21
Blir väl skräpmat i princip varje gång jag lagar mat själv.
Skräpmat ala Max/McDonalds blir det väl 3-4 gånger per månad.
Maharadja
2007-11-20, 15:26
En burgare på MAX som bakiskäk..aldrig pizza, pommes eller läsk!
Bulkar nu, och äter alldeles för mycket skräpmat just nu :D
Kommer bli mycket promenerande i vår :P
När jag deffar blir det minst 1 gång i veckan. Annars runt 1-5 ggr. :)
vad är skräpmat? snabbmat som hamburgare/pizza/kebab?
thai/lunchbuffe/enkel husmanskost?
pizza/hamb/kebab ca 1 ggr i veckan, lite mer nu sista tiden :eating:
Thai/kina eller lunchbuffe ca 4 ggr i veckan.
Psychological
2007-11-20, 22:49
19 spänn för en MAX burgare.. Blev två st idag
Är korv och makaroner skräpmat?
Godis äter jag väl typ varannan dag, inga mängder utan kanske en chokladruta eller en bulle. Skräpmat äter jag väldigt sällan. 1-2 ggr i månaden kanske.
The_RobRoy
2007-11-21, 00:53
GI-burgaren på max *drool*
Psychological
2008-01-19, 12:40
EL NACHO på donken knäcker.
Alfred Nobel
2008-01-19, 12:44
Idag blir det en del mat som klassas som skräp/snabbmat. Olyckligt bakis.
Emil_Larsson
2008-01-19, 13:02
Minst 1 gång i veckan (helgen) men ibland så drar jag iväg med några polare och äter på någon rast och då blir det 1 gång till..
1-2 ggr i veckan..
Kebabtallrik på Pingvin *drool*
Big N' Tasty plus meny *drool*
Kebabrulle
Mexicana pizza :thumbup:
Sen om man är på typ torp eller nåt så kanske man köper 2 korv med bröd, men det är väl inte skräpmat?
Whistler
2008-01-19, 13:07
Pizza eller kycklingrulle på tisdagar och torsdagar. På fredagar brukar det bli både och. Sen kinamat någon gång i veckan.
Fast det kan variera. Ibland är det ofta, som nämnt ovan, andra veckor äter jag inget sånt utan bara lagat hemma.
Blir väl några gånger i veckan, ca 2-3 men det beror mest på att jag vill gå upp och jag vet att man kan gå upp utan att äta skräpmat, men det är godare! :D
Om kinamat är skräp så är det 1ggr/vecka
shut teh face
2008-01-19, 14:56
Suhsi är iaf knappast skräpmat. Man känner ju sig som en ödla efteråt. Mätt i flera veckor men ändå känner sig nyttig.
machine gun
2008-01-19, 15:07
Allt är ju relativt. Sportdryck och energikakor är ju helt klart skräp för någon som inte tränar, medan det är ett bra sätt att fylla på energiförråden under/efter långa pass.
Jag åt en kycklinggryta som var totalt smaklös i torsdags, så en gång denna veckan har jag ätit skräpmat.
Det blir ungefär 2 pizzor i veckan.
zeusden1
2008-01-19, 18:04
GI-burgaren på max *drool*
Ska man äta på max, så ska man ju förbövelen inte äta GI-burgare?
Det ska vara Max de Luxe- mål!:D
Alldeles för ofta nuförtiden .___.
2-3 gånger i månaden (big mac, pizza, kebabtallrik osv).
aldrig godis
Ganymedes
2008-01-19, 20:42
Har inte ätit det jag klassar som skräpmat (pizza, kebab osv) på över ett år. Hemmastekta hamburgare och taccos har dock slunkit ner 5-6 gånger under den tiden. Godis, chips, läsk och chocklad har jag inte rört på nästan två år. Det är inget som lockar det minsta. Mina synder består istället av en och annan dram av malt whisky.
Att äta fastfood på mcd, kebabcity eller liknande drar jag mig absolut inte för, cola zero dricks ibland också. Godis är ytterst sällan.
vad räknas som skräpmat då? pizza och hamburgare? ja, de blire väl inte ens en gång i månaden.
Tacos däremot blire ungefär varannan vecka och mackor äts dagligen. Vet inte vad folk anser som skräpmat egentligen.
Men godis klarar jag mig utan.
vad räknas som skräpmat då? pizza och hamburgare? ja, de blire väl inte ens en gång i månaden.
Tacos däremot blire ungefär varannan vecka och mackor äts dagligen. Vet inte vad folk anser som skräpmat egentligen.
Men godis klarar jag mig utan.
Mackor kommer från gud och är det bästa som finns, det är gott och man slipper diska. Mackor is the shiet!
ontopic:
Blir väl att jag äter 2-3ggr veckan jag med :em:
Emil_Larsson
2008-01-19, 21:12
Idag blev det Big n Tasty plus meny, höll på att spy av mättnad (hade ätit 5 kanelbullar ganska tight innan) :D
Alfred Nobel
2008-01-19, 21:36
Idag blev det en pizza med 200g godis *spy*
Har blivit att jag köpt några cheese/chickenburger om jag missat bussen efter gymmet men så onyttiga tycker jag inte de är, men det är väll det isf.
Har aldrig varit speciellt förtjust i varken godis eller choklad, wienerbröd däremot kan de bli några st i veckan *drool*
shut teh face
2008-01-19, 22:04
Såhär på lördagen så drar folk till med diverse skräpmat osv, men jag gör alltid tvärtom.
Köper alla min favoritingredienser och gör en stoor sallad.
Så grymt nice.
Färska champisar
Rödlök
Röd Gul Paprika
Stark korv
Pasta
Den där creme bonjour, ser ut som creme freiche men den e lite tjockare
Blanda allt, massor med citronpeppar och färskpressad citron.
Allt för sällan, blir att köpa en kebab imorn
Emil_Larsson
2008-01-20, 07:34
Allt för sällan, blir att köpa en kebab imorn
Bra där, bra att du åtgärdar problemet innan det förvärras. Vem vet vars det skulle sluta annars.. :thumbup:
1-2 ggr i veckan ungefär, då jag känner mig lite onyttig. Men det är mycket mat.
Chrillee
2008-01-20, 13:41
Aldrig numera.
Kanske dock inte är så dumt att käka om man vill öka i vikt.
Men är mycket psykiskt, mår dåligt efter att ha ätit sånt. :P
Psychological
2008-01-20, 18:16
Sambon ska snart iväg och köpa kebab.. Till lunch åt jag på donken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.