Visa fullständig version : Hur påverkar solen temperaturen på jorden?
Det är väl inte solens temperatur som påverkar vilken temparatur vi har på jorden, det är väl ljuset (solens strålar) som ombildas till värmeenergi när de är här!?
Fatalist
2007-11-18, 14:05
Det är väl inte solens temperatur som påverkar vilken temparatur vi har på jorden, det är väl ljuset (solens strålar) som ombildas till värmeenergi när de är här!?
Mängden energi som finnes i och strålas från solen ÄR solens temperatur. :)
Mängden energi som finnes i och strålas från solen ÄR solens temperatur. :)
Jepp, lol. E=MC^2, plz.
Jepp, lol. E=MC^2, plz.
Det dära kan väl inte stämma för en foton har ju ingen massa?
Det dära kan väl inte stämma för en foton har ju ingen massa?
Han glömde rörelsemängdstermen.
Ja :(. Det var två år sen jag läste fysik b, ffs ^^
Lite OT men är du med och bygger partikelacceleratorn som ska hitta "Higgs"? (såg ngt ur-program om det)
Ja :(. Det var två år sen jag läste fysik b, ffs ^^
Lugnt :cool:
Lite OT men är du med och bygger partikelacceleratorn som ska hitta "Higgs"? (såg ngt ur-program om det)
Hehe, nä, faktiskt inte. :) Håller på med ett annat experiment på CERN (protoner på kvicksilverjetstråle = neutrinofabrik).
Hehe, nä, faktiskt inte. :) Håller på med ett annat experiment på CERN (protoner på kvicksilverjetstråle = neutrinofabrik).
Nu är du tvungen att gå lite djupare och förklara :D
Nu är du tvungen att gå lite djupare och förklara :D
Usch, jag sitter och sliter med en powerpointpresentation om just det nu... *spy*
(Till jobbet alltså. Inte till kolo :D)
Got damn, min hjärna kunde inte uppfatta det där :Virro
Got damn, min hjärna kunde inte uppfatta det där :Virro
Tänk dig ett jättestort barnkalas med fiskdamm, hoppborg och sätta-svansen-på-grisen och addera helt plötsligt 46 år till genomsnittsåldern så får du CERN. :D
(Lägger du bara till 27 år får du försvarsmakten, fast mindre skägg.)
überstarken
2007-11-19, 02:16
Tänk dig ett jättestort barnkalas med fiskdamm, hoppborg och sätta-svansen-på-grisen och addera helt plötsligt 46 år till genomsnittsåldern så får du CERN. :D
(Lägger du bara till 27 år får du försvarsmakten, fast mindre skägg.)
HAHA :laugh: Vafan? :confused:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.