handdator

Visa fullständig version : Instängd i lastutrymmet på bussen - vad skulle DU gjort?

Snafu
2007-11-17, 11:33
Fånge i bagaget när bussen åkte – fick inte ens en ursäkt
Daniel Olsson, 17, sträckte sig efter väskan i bagageutrymmet.

Då slängde busschauffören igen luckan och körde i väg.

Daniel ringde sin mamma från mobilen:

– Han sa: ”Nu måste du skynda dig för bussen far iväg och jag är i bagageutrymmet.”

Daniel Olsson var på väg hem till Östersund från sin gymnasieskola i Dalarna.

– Min väska låg långt in och jag sträckte mig efter den. Då märkte jag hur chauffören slängde igen luckan. Jag hann precis rycka åt mig benet.

Foten klämdes rejält av den tunga luckan. Men det tänkte Daniel inte så mycket på för bussen startade och började rulla.

Ringde mamma
Han hann ringa mamma Helén Olsson som kommit för att möta Daniel på busstationen i Östersund.

– Jag såg när han gick av bussen, men sedan försvann han och bussen började köra därifrån, säger hon.

Batterierna tog slut
Det var då telefonen ringde. Sedan tog hans batteri slut.

Först blev hon full i skratt, sedan insåg hon allvaret. Förtvivlat försökte hon få busschauffören att stanna.

– Jag blinkade med helljuset, men han märkte ingenting. När han stannade för rött sprang jag ut ur min bil för att banka på bussens sidoruta. Men precis när jag kommit ända fram till chauffören fick han grönt och körde vidare, säger hon.

Fri i garaget
Det var bara att springa tillbaka till den egna bilen och åka efter.

Inte förrän flera kilometer senare, när chauffören kom fram till bussgaraget, lyckades hon befria sin son från hans fängelse.

Men någon ursäkt fick varken Daniel eller hans mamma.

– Nej, han brydde sig inte. Sa bara: ”Men nu är han ju ute”. Jag blev jättearg och skällde ut honom ordentligt, säger Helén Olsson.

Händelsen är polisanmäld.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1271948.ab

Snafu
2007-11-17, 11:34
Busschaufförens quote är inte av denna värld.

Kurash
2007-11-17, 11:37
Jag trodde det va nån "instängd i leksaksaffären"-frågeställning, typ gå igenom allas väskor och sno deras prylar. Vad kan man göra? Föra oväsen kanske.

Ryska_raketen
2007-11-17, 11:41
Som den 17 årige killen som tatuerade sig, så tycker jag att även denna pojke ska få tillbaka sina pengar. Han ångrade nog denna busstur. LOL!

Snafu
2007-11-17, 11:45
Som den 17 årige killen som tatuerade sig, så tycker jag att även denna pojke ska få tillbaka sina pengar. Han ångrade nog denna busstur. LOL!

lollers

När jag skrev rubriken tänkte jag att man kanske skulle kunna göra nånting om man var instängd i lastutrymmet. Men, min bakfylla got the better of me så det tog slut på kreativitet.

Men vafan skulle man ha gjort om man inte haft mobiltelefon? Gilla läget? What if det var sista hållplatsen liksom?

Mycket svengelska nu märker jag.

Bronkitkorv
2007-11-17, 11:45
Jag vill hugga av ett ben på busschaufören...

joriice
2007-11-17, 11:46
Det måste vara fejk, hur ofta uttrycker sig en 17-åring såhär ”Nu måste du skynda dig för bussen far iväg och jag är i bagageutrymmet.”

Snafu
2007-11-17, 11:48
Det måste vara fejk, hur ofta uttrycker sig en 17-åring såhär ”Nu måste du skynda dig för bussen far iväg och jag är i bagageutrymmet.”

Det har du fan rätt i. Det är nog PK-beskrivningen.

Förslag på vad han sa egentligen: "MAMMA FÖR HELVETE JAG ÄR I BAGGAGEUTRYMMET, stoppa bussseeeeeen" ?

Det kanske inte är kraftfullt nog....?

hahavaffan
2007-11-17, 11:57
Jag hade nog inte brytt mig så värst mycket om det inte hade varit för horchauffören som inte ens kunde be om ursäkt. Pack.

Prankie
2007-11-17, 12:01
Varför ringer han när han kunde ha skickat sms, då räcker batteriet mycket längre. Dessutom hade han sparat några kronor. :D

Solros
2007-11-17, 12:30
Jag skulle hoppats pa att bussen var pa vag till Spanien.
Sedan skulle jag leta efter mat i vaskorna.

Och sedan svalta ihjal. :(

Stoltz
2007-11-17, 12:40
Varför ringer han när han kunde ha skickat sms, då räcker batteriet mycket längre. Dessutom hade han sparat några kronor. :D

Nog lätt att skriva när man skumpar rundor där inne :D

Jag kan faktiskt tänka mig själv prata så lungt med mina föräldrar när jag sitter i en sådan situation, jag blir oftast halvt förslappad i mitt sätt att tala när det är sådant.

Edit: Tänk dig det SMS:et av en 17.åring förresten:

Från Daniel Mobil:

Mamma jag r instengd i 1 buzzbagageutrymme!!1 Moste stoppa buzzen, l0l!

Yucko
2007-11-17, 12:41
Kollat om jag hittade några underkläder i de andra väskorna som jag kunde provat.

Kabuto
2007-11-17, 12:49

Nää inte om båda har halebop då kostar ju bara uppkoppling 0.69kr, samma som ett sms :D

NiXPhoenix
2007-11-17, 16:07

Eller så har journalisten eller mamman ändrat lite.
Klart att det inte är fejk.

Nitrometan
2007-11-17, 16:11
Eller så har journalisten eller mamman ändrat lite.
Klart att det inte är fejk.
Självklart inte. AB är känt för att vara ett sanningsvittne i alla lägen. Se bara det där mordhotet mot Filippa Reinfeldt, det tog inte många timmar innan de erkände att de hade hittat på det.