handdator

Visa fullständig version : Saw IV *spoiler*

tigerofsweden
2007-11-17, 11:22
Jag såg Saw IV igår men lyckades inte få pejl på vad som egentligen hände i slutet. Tänkte någon vänlig själ kunde hjälpa mig att få rätt på "Jigsaw" bitarna :D

I filmens början obducerar dem Jigsaw som under slutet på filmen ligger på samma ställe han gjorde under slutet på 3an. Hur får jag ihop de?! *gah!*

Hilfe bitte!

KlopFer
2007-11-17, 11:27
Haha, mina polare förklarade det där för mig igår för jag somnade och missade halva filmen *på premiären*. Ajja får väl hålla koll i tråden och se om någon kan förklara igen.

tigerofsweden
2007-11-17, 11:36
Haha, mina polare förklarade det där för mig igår för jag somnade och missade halva filmen *på premiären*. Ajja får väl hålla koll i tråden och se om någon kan förklara igen.

Om jag förstått de rätt nu så ska början på 4:an egentligen vara slutet som även kommer vara början på Saw 5, klöddigt men jag tror jag förstår :thumbup:

champion
2007-11-17, 18:00
Usch, SAW IV var bara konstig å seg. Ska det komma en femma nu också???

Roobinw90
2007-11-18, 00:34
saw 1-2 är så j'avla bra men 3an rent ut sagt sög! men ska kolla på 4an de är bara ett måste :D

pony
2007-11-18, 04:41
Ok, det är ingenting jag är stolt över, men jag har sett alla Saw-filmerna.
Hell! Jag har sett de flesta skräck/gore-filmer överhuvudtaget.

Så till din fråga:
Obduktionen av Jigsaw är det enda som utspelar sig efter 3:an. Allt annat utspelar sig simultant med 3:an. Dvs att Jigsaw bara sväljer den där kasetten som Hoffman "hittar" för att avleda misstankar från den senare. Det är Hoffman som har riggat upp det mesta, han styr bland annat Amanda. Tänk på hur han lägger ner ett kuvert med hennes namn i skrivbordslådan.
Den oskyldige mannen som Strahm förutspås skjuta blir Jeff, huvudpersonen i 3:an. Det är samma man vars fru är den läkare som Hoffman får ett samtal om skulle vara borta. Hon har den där stora kragen på sig, opererar Jigsaw, osv.
Hoffman fångar in Strahm för att han är honom på spåren när han bland annat säger att Amanda inte kunde ha hissat upp Kerry själv, utan måste ha haft en kompanjon. Etc.

Saw 4 lämnar väldigt mycket spelrum för en uppföljare, bland annat är dottern till de två huvudkaraktärerna ur 3:an fortfarande borta och Strahm sitter fast i ett rum med Jigsaws, Amandas, Jeffs, och Lynns lik.

Tadaa...

Guybrush
2008-11-05, 08:11
Två dagar kvar till Saw V!!! Jag vet inte riktigt varför jag längtar, tror att det blir ett antiklimax, men jag gillar ju gore...

Raggis
2008-11-06, 16:45
Två dagar kvar till Saw V!!! Jag vet inte riktigt varför jag längtar, tror att det blir ett antiklimax, men jag gillar ju gore...

Saw v är redan gammal on ze internetz.

J.V
2008-11-06, 17:32
CAM och TS ja, men vem orkar se det?