Maharadja
2007-11-15, 15:46
Är det bara jag som blir helt utslagen direkt när mörkret börjar komma på hösten/vintern? Har svårt att ens vakna på morronen..måste sova med persiennerna uppdragna, lampa och 2 väckarklockor för att en kunna vakna i tid. Det påverkar träningen som tusan. Vanligtvis tycker jag det är uppiggande och skönt med en löparrunda/långpromenad direkt på morgonen, men nu håller jag helt seriöst på att SOMNA mitt under träningen.. ;) Känns som att man går i sömnen, har ingen balans, dagsljuset gör ont i ögonen och jag beter mig rätt "förvirrat" som att glömma bort vars man tänkt springa.
Tröttheten hänger kvar precis hela dagen. Att sitta stilla på en kurs och lyssna ger ingenting, lyssnar inte ens halvhjärtat. Sen kommer man hem och vid 6-tiden kanske en timmes spinning. Känns fortfarande som att jag när som helst kommer att somna på cykelsadeln även om jag tränar som jag brukar. Mina krafter finns kvar, men mitt psyke e inte med riktigt.. Äter bra, tar en massa c-vitamintillskott och rosenrot.
Hur behåller ni motivationen? Brukar ni ställa om er träning på något sätt till vintern än vanligt?
Tröttheten hänger kvar precis hela dagen. Att sitta stilla på en kurs och lyssna ger ingenting, lyssnar inte ens halvhjärtat. Sen kommer man hem och vid 6-tiden kanske en timmes spinning. Känns fortfarande som att jag när som helst kommer att somna på cykelsadeln även om jag tränar som jag brukar. Mina krafter finns kvar, men mitt psyke e inte med riktigt.. Äter bra, tar en massa c-vitamintillskott och rosenrot.
Hur behåller ni motivationen? Brukar ni ställa om er träning på något sätt till vintern än vanligt?