Visa fullständig version : Rockstjärna eller filmstjärna?
Slartibartfast
2007-11-15, 11:32
Om ni skulle måsta välja, skulle ni då vilja vara världens största rockstjärna eller världens största filmstjärna? *popcorn*
machine gun
2007-11-15, 11:35
Rockstjärna :hbang:
Jag är boring shit å vill inte va nåt. *grr* Men flörta med en rockstar kan väl nice, men det vore väl det enda.
bulldozer
2007-11-15, 11:37
Enkelt, rockstjärna.. Men jag skulle nog vara världens tråkigaste rockstjärna..
Inget supande, inget missbrukande (sex undantaget) och bli jvligt grinig
om ett gig drar ut på tiden så jag inte kommer i säng innan 23.00.
:D
filmstjärna. Verkar mer soft.
Gör en film, ledig några månader osv..
Rockstjärna ffs. Det är verkligt.
champion
2007-11-15, 11:44
Movie star!!
Rockstar utan tvekan. Filmstjärnor är ghey.
Hela registret skulle spelas igenom: sprit, knark, brudar, divalater och allmänt jävla svineri.
Förmodligen skulle jag knarka ihjäl mig inom ett år, så det spelar egentligen ingen roll vilket jag väljer.
Det året hade i alla fall gått till historien.
Slartibartfast
2007-11-15, 11:48
Jag är kluven. Rockstjärna är mycket mera gediget, men jag skulle inte orka med turnélivet. Filmstjärnor har mycket ledig tid, men då de väl jobbar så ska de upp jälit tidigt på morgnarna.
Jag är kluven. Rockstjärna är mycket mera gediget, men jag skulle inte orka med turnélivet. Filmstjärnor har mycket ledig tid, men då de väl jobbar så ska de upp jälit tidigt på morgnarna.
Det kan väl knappast vara ett problem. Jag ser inte något av alternativen som ett "riktigt yrke".
Du är en riktig slacker Slarti. :D
Orka gnälla när man är stjärna, och ändå gör som man vill.
Stå svettig på scenen, med fula killar som viftar med sina tröjor vs. Sexscen med Salma Hayek och sedan efter det en scen med Al Pacino.
Rockstar så klart, en knarkande sådan.
Det lär ju vara assoft att stå i studion hela dagarna och skriva lite låtar osv.
Bättre än att vara naken framför kamera. Fast det kanske du skulle gilla ;D
Pudzianovski
2007-11-15, 11:54
Men seriöst...du skrev "världens största" rockstjärna/filmstjärna. Lär ju knappast behöva turnera speciellt mycket då som rockstkjärna om du inte vill.
Filmstjärna.
Men endast i samma bransch som Ron Jeremy......:D
du orkar nog gå upp tidigt för 200 mille ;)
Daniiiel
2007-11-15, 11:59
Underskatta inte slartis slacker ability, många är vi förvånande över hur en sådan ung,snygg,frisk och kompetent man kan vilja göra så lite.
Slartibartfast
2007-11-15, 12:07
Eh, nej?
Jävligt svår fråga. Kanske börja som rockstjärna och sen göra en cross-over som Bon Jovi. Det kanske är svårt men mitt ego skulle vara så stort att jag skulle klara av det. NMUAHAHAHADHSASD!
Som många andra nämnt skulle det nog bli för mkt droger och alkohol om man gick rockstjärnevägen. Jag är en svag människa så jag skulle hamna på rehab rätt snabbt. Sen måste rockstjärnor klä sig så jävla löjligt så jag skulle hellre klä mig snyggt som en filmstjärna som inte är frusen i ett fack.
Svår fråga. Jag måste invänta andras insikter innan jag väljer.
Rockstjärna, lätt! Att skriva musik som fulla arenor sjunger och hoppar med tror jag är en oslagbar känsla. Sen skulle iof turnélivet vara jobbigt, men jag tror det positiva väger bra mycket mer. Sen är man även garanterad en av de snyggaste tjejerna som finns, så väljer man då en vettig tjej så har man det bra på förhållandefronten. Med andra ord ett jäkligt bra liv!
mvh Boven
rockstjärna, lätt. pallar man inte med en spelning kan man bara skylla på att en bandmedlem har blivit häktad eller nåt annat coolt.
*flex*
Slartibartfast
2007-11-15, 12:25
Jo, skulle nog välja rockstjärna ändå.
Dessutom har jag redan ett eget produktionsbolag:
http://www.johnjohnfeaturingrudyschlickenfingerproduction s.com/
Jag är en rockstar, jag gör vad jag vill.
Jag skulle nog köra skådis. Tänk er att liksom helt lagligt få vara halvt otrogna med alla snygga motskådespelare liksom? Byta mellan Jolie, Alba und so weiter.
Skådis kådis for the win!
Filmstjärna helt klart. Jag håller på mycket med musik men föredrar att ha det som en hobby. Som filmstjärna skulle jag självklart tillhöra 200-miljoner-per-film-gänget och göra högst två filmer om året. För de pengarna kan jag tänka mig att periodvis bo i en husvagn (deluxe) och göra ett par omtagningar. Frågan är däremot jag skulle orka med att göra menlösa intervjuer om filmen när den ska marknadsföras.
tntballe
2007-11-15, 12:49
rockstjärna. tror det är mindre krav på en då.
Och gällande båda sorterna, så tror jag att man kan få dom snyggaste tjejerna utan att ha med dom i sina videos.
Rockstar, främst för at tdet skulle vara mäktigt att spela sin egen musik och sjunga inför ett helt folkhav på stora arenor.
Att vara filmstjärna är nog inte så glassigt. Tänk så tråkigt att filma om samma tråkiga scen utomhus i minusgrader 45 gånger.
Att vara filmstjärna är nog inte så glassigt. Tänk så tråkigt att filma om samma tråkiga scen utomhus i minusgrader 45 gånger.
Det är därför man är en så pass stor filmstjärna att allt annat än glassiga manus kan väljas bort.
Smaka på ordet. Rockstjärna.
Lätt rockstjärna med andra ord.
Film.
Men du kunde lagt till idrottstjärna tycker jag allt :-)
Plusett. Tänk Entourage^100
Cockstar!
Smaka på ordet. Rockstjärna.
Ja. Smaka.
Nej, fan vad osmaklig jag är.
Filmstjärna känns mer moget. Rockstjärna är så pubertalt.
Filmstjärna känns mer moget. Rockstjärna är så pubertalt.
Just därför väljer man rockstar.
Orka vara en präktig filmstjärna som måste gå på flashiga galor när man kan spela elgitarr naken på balkongen och reta gallfeber på omgivningen.
Orka vara en präktig filmstjärna som måste gå på flashiga galor när man kan spela elgitarr naken på balkongen och reta gallfeber på omgivningen.
Ush, barbarer :(
Två ord: Gary Busey.
Två ord: Gary Busey.
En smiley: :hbang:
dumstrut
2007-11-15, 14:16
Frågan är fan nästan dum om man tänker efter haha.
Jag röstade rockstjärna. Det är säkert skönt att vara Hollywoodskådis, men kan någonting ersätta känslan av att stå på en scen inför tusentals människor live & bara bli dyrkad? Jag tror inte det. Bara tanken ger mig ståpäls trots att jag helt säkert skulle få scenfrossa & svimma.
Tigerkotten
2007-11-15, 14:23
Jag röstade rockstjärna. Det är säkert skönt att vara Hollywoodskådis, men kan någonting ersätta känslan av att stå på en scen inför tusentals människor live & bara bli dyrkad? Jag tror inte det. Bara tanken ger mig ståpäls trots att jag helt säkert skulle få scenfrossa & svimma.
Jag tror jag hade föredragit att vara filmstjärna, för tänkt dig själv Rockstjärna visst till en början är det säkert jäkligt kul. Men sen efter ett tag då ger det nog inte någon speciell kick alls. Samtidigt som du spelar nästintill liknande material konstant när du uppträder & om du nu inte släppt ett nytt album dvs och ska spela nya låtar.
Jag har svårt för det här med idoldyrkan. Huvva.
Jag skulle nog försöka vara en elak skådis som inte är så omtyckt, men ändå tjänar mkt pengar.
dumstrut
2007-11-15, 14:29
Tigerkotten Ja men tänk själva egokicken, jag tänker på just det där att man vrålar nåt i micen & tusentals människor svarar i extas. Leda allsång osv. Jag skulle älska det. Man skulle få direkt respons på et annat sätt än typ Brad Pitt.
Snafu Ja men det kanske är skillnad om man ÄR idolen?
Tigerkotten Ja men tänk själva egokicken, jag tänker på just det där att man vrålar nåt i micen & tusentals människor svarar i extas. Leda allsång osv. Jag skulle älska det. Man skulle få direkt respons på et annat sätt än typ Brad Pitt.
Snafu Ja men det kanske är skillnad om man ÄR idolen?
Jag blir personligen jävligt obekväm om jag märker att någon tycker att jag är jävligt häftig. Det har väl hänt 2 gånger i mitt liv misstänker jag.
En gång när jag var riktigt full och odräglig och sen några efterhängsna tjejer som inte var så mkt att hänga i julgranen.
Filmstjärna helt klart. Man fixar en roll i någon film med Jessica Alba, sen förför man henne och lever lyckliga i alla sina dagar.
dumstrut
2007-11-15, 14:37
Jag blir personligen jävligt obekväm om jag märker att någon tycker att jag är jävligt häftig. Det har väl hänt 2 gånger i mitt liv misstänker jag.
En gång när jag var riktigt full och odräglig och sen några efterhängsna tjejer som inte var så mkt att hänga i julgranen.
Skojar du med mig? Alltså, jag menar inte att vara spydig nu, men jag är så tvärtom. Givetvis kan man i en sån situation bli blyg osv, men ändå... jag bara älskar att bli dyrkad. Jag är väl störd.
LadyInsane
2007-11-15, 14:37
VÄRLDENS STÖRSTA ROCKSTJÄRNA!*cupid*
Skojar du med mig? Alltså, jag menar inte att vara spydig nu, men jag är så tvärtom. Givetvis kan man i en sån situation bli blyg osv, men ändå... jag bara älskar att bli dyrkad. Jag är väl störd.
Jag tappar respekten för sagda individ. Typ. Jag tappar respekten för folk som har idoler också. Get a f00king life liksom.
Du är min idol, Snafu :em:
Ironbabe
2007-11-15, 14:52
Rockstar såklart!
dumstrut
2007-11-15, 14:54
Jag tappar respekten för sagda individ. Typ. Jag tappar respekten för folk som har idoler också. Get a f00king life liksom.
Du är så konstig! Jag kan också tappa respekten för folk som har idoler. Men om idolen är jag? I just love it!
thatkrillesshow
2007-11-15, 20:59
Jag e grym på att sjunga, så Rockstar såklart:hbang:
Löjtnant Blank
2007-11-15, 21:02
Periodvis knarkar jag som en rockstjärna, så valet är enkelt: filmstjärna. Jag är helt hundra på att Lindsay scorar bättre kola än Pete Doherty.
Jag skulle bli typ en blandning mellan Freddy Mercury, Robert Fripp och Neil Peart. Eventuellt lite Sebastian Bach också.
Fan vilken Optikombo!
Så rätt.
hahavaffan
2007-11-15, 21:25
Rockstjärna
Nitrometan
2007-11-15, 21:26
Slarti gör bara nattfilm?
Vilken rolig tråd, BUMP!
Hade lätt varit rockstjärna, en blandning mellan Tommy Lee och Jon Bon Jovi..
shut teh face
2008-04-10, 10:04
Världens största..? Innebär det att man är mest känd, eller helt enkelt bäst?
För i alla kretsar blir man ju aldrig bäst, och för att bli känd som musiker krävs mycket turne och fjantiga hollywood rullar som skådis.
Jag skulle hellre varit en mindre känd men intresserad skådis som tar sig an väldigt tuffa roller och lever mig in i dem. Typ som Johnny Depp verkar göra. ;)
shut teh face
2008-04-10, 10:06
Pollen borde vara:
Rockstjärna! (0,1%)
Filmstjärna! (0,1%)
King Grub! (99,8%)
Yankee (0,00%)
Slartibartfast
2008-04-10, 10:07
Jag skulle hellre varit en mindre känd men intresserad skådis som tar sig an väldigt tuffa roller och lever mig in i dem. Typ som Johnny Depp verkar göra. ;)
Ja, för Johnny Depp är ju mindre känd. :)
shut teh face
2008-04-10, 10:08
Ja, för Johnny Depp är ju mindre känd. :)
Inte nu kanske. Men han har tidigare varit skitokänd men ändå gett sig in i dessa mystiska och jävligt grymma rollerna, ex. The Ninth Gate.
Jag får starkt intryckt av att han skiter rätt mkt i pengarna, sålänge det är bra filmer. Bra filmer i detta sammanhang är fantasystucket dårå.
Inte som Samuel L Jacksson, som är en bra skådis men på senaste tiden har han pumpat så mkt filmer att det är tråkigt.. så opersonligt. :(
Filmstjärna,
liksom, rock ?
Känd artist annars...
Doctor Snuggles
2008-04-10, 10:39
Det lär ju vara assoft att stå i studion hela dagarna och skriva lite låtar osv.
Bättre än att vara naken framför kamera. Fast det kanske du skulle gilla ;D
Det är jävligt mycket mer tid on the road, dock. Som exempel så gjorde Bon Jovi två 16 månaders världstours efter varandra när det begav sig.
Motorbreath
2008-04-10, 10:42
Filmstjärna,
liksom, rock ?
Känd artist annars...
Nu har väl begreppet rockstjärna fått den innebörden att du inte nödvändigtvis behöver spela just rock..
Tricklev
2008-04-10, 10:46
Världens största..? Innebär det att man är mest känd, eller helt enkelt bäst?
För i alla kretsar blir man ju aldrig bäst, och för att bli känd som musiker krävs mycket turne och fjantiga hollywood rullar som skådis.
Byt ut Depp emot Steve Buchemi så kanske du har en poäng.
Filmstjärna. Som rockstjärna skulle det bli en massa fester, alkohol, droger som skulle sabba min träning.
ChrisDEFC
2008-04-10, 11:45
Filmstjärna. Som rockstjärna skulle det bli en massa fester, alkohol, droger som skulle sabba min träning.
+1, har aldrig varit speciellt mycke party, och när jag väl är det så gör jag det ordentligt vilket brukar resultera i bakfylla i 2långa sega dagar och då vill jag inte dricka på några månader efter det.
dessutom tycker jag att filmstjärna verkar betydligt mer intressant om man ser till arbetsuppgifter och olika människor man får träffa. mer utmaning och mindre supa.
Rockstjärna helt klart. Min farsa är hårdrockare. Och min bror med. Dem är grymma! Music in the house 24/7
+ Att jag har en bror som är grym på trummor!
Yngwie Malmsteen :thumbup:!
Nu har väl begreppet rockstjärna fått den innebörden att du inte nödvändigtvis behöver spela just rock..
Det är tragiskt. Om man är rockstjärna spelar man rock! Annars är man bara artist. Exempel på rockstjärnor: Jon Bon Jovi, Tommy Lee, Kid Rock, James Hetfield, W. Axl Rose, Paul Stanley, Gene Simmons, Mick Jagger, Angus Young, Yngwie Malmsteen osv...
Det är tragiskt. Om man är rockstjärna spelar man rock! Annars är man bara artist. Exempel på rockstjärnor: Jon Bon Jovi, Tommy Lee, Kid Rock, James Hetfield, W. Axl Rose, Paul Stanley, Gene Simmons, Mick Jagger, Angus Young, Yngwie Malmsteenosv...
Yngwie är ju svensk också! :hbang: :thumbup:
Inte konstigt att han blev så bra, han spelade dagarna ut och in.
Kan berätta att han spelade tills han somnade med gitarren i famnen, direkt när han vaknade så var det bara på skiten igen *screwy*
Han försökte bli känd i sverige, men det var inte ens värt att försöka. Därför stack han till Amerika, och wips. Slog igenom direkt, och idag räknas han som världens bästa gitarrist!:)
Fast Yngwie blir lätt ägd av Paco De lucia.
Kan berätta att han spelade tills han somnade med gitarren i famnen, direkt när han vaknade så var det bara på skiten igen *screwy*
Han försökte bli känd i sverige, men det var inte ens värt att försöka. Därför stack han till Amerika, och wips. Slog igenom direkt, och idag räknas han som världens bästa gitarrist!:)
Jo, men som trummis blir man lätt less på den typen av gitarrmusik.
Sen är väl Europe det enda svenska band som, back in the days, lyckats bli riktigt stort utomlands?
Jo, men som trummis blir man lätt less på den typen av gitarrmusik.
Sen är väl Europe det enda svenska band som, back in the days, lyckats bli riktigt stort utomlands?
Vad menar du som trummis? Är du trummis?
Back In The Days vet jag inte så mycket om.
Vad menar du som trummis? Är du trummis?
Back In The Days vet jag inte så mycket om.
Jo, mer eller mindre. Jag vet väl inte heller så mycket om back in the days annat än det som finns att läsa.. Tex i gamla OKEJ-tidningar jämför de Europe och Bon Jovi och det stod rätt lika med försäljningssiffror osv.
Minilejon
2008-04-10, 14:35
Rockstjärna helt klart ;)
Min sorts brudar helt enkelt :)
Det där är inget val juh, Filmstjärna utan o tveka på det, filmstjärnor ser bättre ut, får oftast mer cash, populärare, och har mycket mer ledig tid =)
Hellre vara Brad Pitt än Slash tex. :)
Rock'nRoll
2008-04-11, 10:04
Öhhh? Nej?
Whistler
2008-04-11, 12:49
Filmstjärna.
Jag hatar folkmassor. Koncerter är lättaste sättet att förstöra en musikupplevelse. Trångt, svettigt och man ser fan ingenting. Sen har folk inte vett nog att stå still. JAG tycker inte det är kul att behöva ge någon en armbåge i ansiktet för att de inte slutar hoppa in i mig efter flera tillsägelser.
Lägg dessutom till att det suger att åka runt i nån liten buss större delen av året och den överhängande risken att bli alkoholiserad eller knarkad för att orka med... inte värt det.
Filmstjärna any day. Då kan man bygga sig en fet lya och slänga in en stereo för två miljoner istället. Bättre musikupplevelse.
Filmstjärna.
Jag hatar folkmassor. Koncerter är lättaste sättet att förstöra en musikupplevelse. Trångt, svettigt och man ser fan ingenting. Sen har folk inte vett nog att stå still. JAG tycker inte det är kul att behöva ge någon en armbåge i ansiktet för att de inte slutar hoppa in i mig efter flera tillsägelser.
Lägg dessutom till att det suger att åka runt i nån liten buss större delen av året och den överhängande risken att bli alkoholiserad eller knarkad för att orka med... inte värt det.
Filmstjärna any day. Då kan man bygga sig en fet lya och slänga in en stereo för två miljoner istället. Bättre musikupplevelse.
Är du dum?
Om du är en riktig rockstjärna är det privatjet som gäller. Du behöver ju inte trängas heller, du står på scenen!!!! Skärpning!
Filmstjärnor får ju aldrig vara sig själva.
Whistler
2008-04-11, 13:26
Jag var antagligen inte tydlig nog. Jag vill inte utsätta folk för något som jag hatar, än mindre basera min karriär på det. Gärna professionell musiker, men i studio i sådana fall. Livespelningar innebär bara störande moment och sämre ljud än studioinspelat material. Det är för övrigt bara artister av Elvis storhet som har eget jetplan.
shut teh face
2008-04-11, 14:06
Jag uppfattar det som så att folk gillar att stå och trängas på konserter. Jag menar, du kan ju inte avstå det pga. din egna skäl och samtidigt tro att du gör folk en tjänst?
Nej, du borde bli en smed som din farfar.
Jag citerade en beckfilm, så du ska inte känna dej påhoppad o så va
Idrottsstjärna?
Nej okej då-
Filmstjärna verkar vara mycket av gå hem tidigt och natta barnen - från de 3 senaste förhållandena - medans rockstjärna verkar gå ut på att hålla igång dynget runt - båda kräver alltså stenhård disciplin för att inte balla ur - gäller även skådespelare på scen också förstås (jämför Persbrandt och Torsten Flinck.) Det här brukar anses som ett generellt problem med de som får massiv uppmärksamhet i yrket - och jag undrar om det inte gäller de som presterar fysiskt i första hand. Adrenalinet pga pressen plus adrenalinet pga fysisk anstränging kan bli explosivt. Gäller riktiga stjärnor alltså, inte computer nerds. Det finns en film som bra beskriver underhållningsbranschens sätt att framställa en som ett koncept istället för en person - samt relationsproblemen och drogerna, Rock Star.
Filmstjärnor arbetar med kroppen som redskap - precis som scenskådespelare - och ballar med jämna mellanrum ur på paparazzis. Det verkar som att idrottsstjärnor klarar sig bättre att hålla sig i skinnet när det gäller droger, sprit och våld men räknas doping in blir det ett liknande problem. Eventuellt räcker den fysiska ansträngningen för utlopp för adrenalinet men hockeyspelare tillåts (inget värre straff än tidsbegränsade avstängningar - ingenting jämfört med misshandel i det privata) balla ur på varandra då och då och racingförare gör det också då det går snett. Adrenalin som yrke kan vara ett problem i sig alltså.
Men allt det där till trots - det kan ju vara kul att spela stjärna igen.
5tg8jzXKUmg&hl=en&fs=1
filmstjärna, skulle inte orka med turnelivet tror jag..
Elfsberg
2008-08-02, 12:48
KFQ-3syusUs
Need I say more?
Andy.da.wohoo
2008-08-02, 12:50
Att vara rockstjärna och spela tunéer äger ut alla fördelar med att vara filmstjärna!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.