Visa fullständig version : Snöläget i Stockholm?
Ironwoman
2007-11-14, 11:49
På lördag ska jag springa en 6-timmars poängorientering med start vid Hellasgården, precis söder om Nacka. Jag undrar hur snöläget ser ut där för att kunna välja rätt utrustning. Fuktig/torr snö (hur blöt kommer jag bli om fötterna) snödjup samt hur halt det är.
det är så himla lokalt
I innerstan där jag är finns det bara ett tunnt snötäcke.
Sen har det tydligen snöat väldigt ojämnt över länet så bara någon km utanför tullarna kan det vara mycket snö. Den kan också töa bort på nolltid.
Kul det låter, hoppas du inte kommer vilse.
6 timmar låter inte dåligt
Var det lika illa med snön som förra året?
machine gun
2007-11-14, 12:29
Det har legat runt nollgradigt eller strax över den senaste veckan och det är väl kanske 2 cm snö som mest, men den töar nog bort snart. Jag skulle förbereda mig på att det kan bli ganska blött.
By the way, Hellasgården ligger på väg ut mot Älta, och det hör också till Nacka ;)
Snöläget i Nacka utanför fönstret just nu är "tunt snötäcke som verkar ligga kvar, så jag gissar att vi har minusgrader, dock inte många, så snön är kramig och ganska fuktig". Jag vet inte hur det är i Älta dock!
B
Snöläget i Nacka utanför fönstret just nu är "tunt snötäcke som verkar ligga kvar, så jag gissar att vi har minusgrader, dock inte många, så snön är kramig och ganska fuktig". Jag vet inte hur det är i Älta dock!
Låg inte Älta i Nacka? Hur ska du ha det?;)
Haha oj! Det ligger i Nacka, men det är ju så att säga en annan del. Älta är ju för tusan nästan Tyresö! Fel sida av vattnet om man bor på Boo-sidan eller till och med i Värmdö!
Var det lika illa med snön som förra året?
Kommer inte snön varje år? :Virro
Låg inte Älta i Nacka? Hur ska du ha det?;)
Iran, Irak, whatever.
Ironwoman
2007-11-14, 16:06
Tack för svaren.
Som boeende i liten håla i Norrland har jag ingen bra koll på hur ni i civilisationen säger var platser ligger.
Får nog avvakta lite till innan jag väljer utrustning.
Tack för svaren.
Som boeende i liten håla i Norrland har jag ingen bra koll på hur ni i civilisationen säger var platser ligger.
Får nog avvakta lite till innan jag väljer utrustning.
Här varierar snötillgången som vädret uppe på fjället. Bara för att tala Norrländska.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.