handdator

Visa fullständig version : "S/C/A"-stacker? Synefrin-koffein-acetylsalicylsyra

Sheogorath
2007-11-13, 18:24
Hej,

Det finns en beprövad farmakologi som ligger bakom den berömda, numera förbjudna, E/C/A-stackern. Den har används av många på forumet, mig exkluderad eftersom det var "före min tid", men erfarenhet torde finnas.

Många mer eller mindre ljusskygga företag lanserar numera stackers med synefrin, vilket är helt lagligt även om säkerheten kan diskuteras. Synefrin är alltså varken klassad som hälsofarlig vara eller dopingklassad i några listor. Den prövades av några Kollo-medlemmar efter att Stab lämnat en positiv redogörelse för en produkt som då gick under namnet "Shock Energizer". Jag beställde ett smakprov men det kom aldrig. Extrakt med synefrin finns i många bantningsprodukter som även säljs av mer etablerade butiker.

Kuriosa är att synefrin tydligen renframställs ur skalen av pommerans, Citrus aurantium. Men kom ihåg att "naturlig" inte är det samma som "ofarlig" innan ni bestämmer er för att införskaffa synefrin. Jmf. med kokain, tobak och alkohol: Helt naturliga de också men knappast ofarliga.

Nu till frågan (äntligen!): Har SCA-stackern teoretiskt stöd på samma grund som ECA-stackern? D.v.s. har synefrin samma farmakologi som E-delen av den förbjudna stackern, i det hänseendet att synergieffekt med koffein/acetylsalicylsyra blir motsvarande?

Eller är en SCA-stacker helt meningslös?

Sverker
2007-11-13, 19:44
Klart det är meningslöst*mini*

Alla påståenden kan bemötas med sund kost och motion.

Nu är A-delen ett blodförtunnande och smärtstillande läkemedel så kombinationen är synnerligen olämplig att diskutera.

Yankeee
2007-11-13, 20:28
Klart det är meningslöst*mini*

Alla påståenden kan bemötas med sund kost och motion.

Svenskt uppslagsord
meningslös meningslöst meningslösa adj.
som inte tjänar något syfte, lönlös

Klart det inte är meninglöst, det fattar alla. Det finns effekter som denna "stack" ger som inte går att uppnå med kost och motion, hur gärna du än vill det.

Sverker
2007-11-13, 20:43
Vad kan kombinationen av preparat göra som man inte kan uppnå med kost och motion ?

Yankeee
2007-11-13, 20:46
Vad kan kombinationen av preparat göra som man inte kan uppnå med kost och motion ?

Ställ frågan till dig själv, du använder dig av Rage. Varför gör du det när du kan uppnå samma saker med kost och motion?

Sheogorath
2007-11-13, 20:53
Nu är A-delen ett blodförtunnande och smärtstillande läkemedel så kombinationen är synnerligen olämplig att diskutera.

LEAN som säljs i Kollo-shoppen, är vida spridd bland medlemmarna, varmt rekommenderats av moderatorer mm. innehåller White Willow Bark och koffein.

"White willow bark is the original aspirin. The medicinal use of willow bark dates back to the Greek physician Hippocrates (400 B.C.), who advised his patients to chew on willow bark to reduce fever and inflammation. It became really popular in the 1800's-so popular that it caught the interest of the German company Bayer. Bayer found a created a synthetic derivative called acetylsalicylic acid (aspirin) and mass-produced it."

Så... Är a-syra olämpligt att diskutera? Eller var det något annat du tänkte på?

Sverker
2007-11-13, 20:58
Ställ frågan till dig själv, du använder dig av Rage. Varför gör du det när du kan uppnå samma saker med kost och motion?

Ett bra påpekande. Ja, Rage fungerar fint. Kreatin och beta-alanin har blivit en del av min träning.

Men din fråga leder inte tråden vidare alls.

Fat tony
2007-11-13, 21:20
Ett bra påpekande. Ja, Rage fungerar fint. Kreatin och beta-alanin har blivit en del av min träning.

aa men kom igen, vad är det för svar "blivit en del av min träning". Jag säger vissa saker går inte att upnå samma effekt som vanlig kost, dock kommer man långt på vanlig kost

C.E.J.
2007-11-13, 23:54
Är det bra att ta aspirin dagligen i antiinflammatoriskt syfte, eller får man bara bieffekter av detta efter ett tag?

Sheogorath
2007-11-13, 23:57
Är det bra att ta aspirin dagligen i antiinflammatoriskt syfte, eller får man bara bieffekter av detta efter ett tag?

Det är väldigt slitsamt för magen och brukar inte rekommenderas som långtidsbehandling. Det kan vara en av riskerna med en sådan här stack, men det är inte (heller) vad den här tråden handlar om.

Ingen har ens börjat nysta i trådens frågeställning. Shoot! :)

William
2007-11-14, 00:25
Nu till frågan (äntligen!): Har SCA-stackern teoretiskt stöd på samma grund som ECA-stackern? D.v.s. har synefrin samma farmakologi som E-delen av den förbjudna stackern, i det hänseendet att synergieffekt med koffein/acetylsalicylsyra blir motsvarande?

Eller är en SCA-stacker helt meningslös?

Synefrin tros ha liknande effekter som E-delen i de nu förbjudna produkterna. Likaså anses synefrin ha likadana biverkningar och enligt läkemedelsverket är det möjligt att även synefrin blir läkemedelsklassat i framtiden pga. av dess verkningsmekanismer.

Så SCA lär ha samma effekt som ECA, möjligtvis ngt svagare men det är ju i praktiken en dosfråga.

För att dra frågan lite längre är jag nyfiken på vilken roll acetylsalicylsyra har i stacken. Jag är medveten om att ASA förekommer i den här typen av produkter och att det vanligtvis förespråkas för bästa effekt men jag har ännu inte sett ngn vetenskaplig dokumentation som stödjer och förklarar påståendet. De övriga ingredienserna har iaf tydligt utredda mekanismer, iaf när det gäller deras inverkan på metabolismen.

Om ngn sitter på ngn referens är den välkommen att lägga fram den!

Yankeee
2007-11-14, 06:50

Skojar du med mig nu? Om det är någon som inte tillför tråden något som är det du och din moralism. Du stormar in och påpekar att en kombination av ämnen som uppenbarligen fungerar är meninglös utan några som helst belägg. Att du sedan använder en liknande produkt på samma sätt gör det hela lagom bisarrt.

Min fråga var endast till för att påvisa att ditt tankesätt är fel.

Sheogorath
2007-11-14, 06:51
Synefrin tros ha liknande effekter som E-delen i de nu förbjudna produkterna. Likaså anses synefrin ha likadana biverkningar och enligt läkemedelsverket är det möjligt att även synefrin blir läkemedelsklassat i framtiden pga. av dess verkningsmekanismer.

Så SCA lär ha samma effekt som ECA, möjligtvis ngt svagare men det är ju i praktiken en dosfråga.

För att dra frågan lite längre är jag nyfiken på vilken roll acetylsalicylsyra har i stacken. Jag är medveten om att ASA förekommer i den här typen av produkter och att det vanligtvis förespråkas för bästa effekt men jag har ännu inte sett ngn vetenskaplig dokumentation som stödjer och förklarar påståendet. De övriga ingredienserna har iaf tydligt utredda mekanismer, iaf när det gäller deras inverkan på metabolismen.

Om ngn sitter på ngn referens är den välkommen att lägga fram den!

Jag hittade en grej på Wikipedia ;)

"Aspirin inhibits prostaglandin production outside of the cells, which, in conjunction with caffeine, greatly prolongs the thermogenic effects and increased metabolism by substaining elevated cAMP levels."

Jag klickade mig vidare och hittaden en ganska utförlig uppsats på ECA-stacken.

"The third component of the ECA combination, aspirin, enhances the peripheral actions of e******** and caffeine by inhibiting prostaglandin (PG) synthesis. PGs, like adenosine, have been implicated in inhibiting NE release from the post-synaptic nerve terminal, and in inhibiting the lipolytic actions of sympathetic stimulants (2). However, these effects have been limited to only one study, and more experiments must be performed before this effect can be conclusively linked to aspirin."

Sverker
2007-11-14, 07:16
Jasså Yankee. Jag uppfattade det snarare som ett sätt att distrahera och föra bort dikusionen kring läkemedel och träning. Nu är jag ingen 3-åring som lätt förvirras bort från ämnet utan håller mig på banan.

Vad är det som är så svårt ? Ett läkemedel ska användas medicinskt för att lindra eller bota ett symptom eller sjukdom. Därmed faller frågan helt bort från kosttillskott och bör alltså inte diskuteras här.

Mitt första påstående som var dogmatiskt och jag förstår att jag sätter fart på folk. Det var också meningen.

Från min sida är det helt klart. Livet är ett livslångt lärande. Lär man sig sin kropp och att förvalta den väl med bra mat i riktiga mängder och motion så behövs inte centralstimulerande medel. Hade centralstimulerande medel fungerat så hade det inte diskuterats år ut och år in. Då hade man tagit sin kur, gått ner sina kilon och stoltserat med rutor på magen...alltid.
Men nu är det upp till er andra och förklara vad jag inte kan uppnå med kost och motion.

AFanatic
2007-11-14, 07:17
Kuriosa är att synefrin tydligen renframställs ur skalen av pommerans, Citrus aurantium.

Det är många leverantörer av synefrinprodukter som väljer att inte skriva ut 'synefrin' på innehållsförteckningen, utan istället bara skriva 'pommerans extract', 'bitter orange extract', 'orange extract' osv.

Effekten av en SCA kommer bli mildare än en ECA, och som redan nämnts så är det ju en doseringsfråga möjligtvis.

Sheogorath
2007-11-14, 07:22
Jasså Yankee. Jag uppfattade det snarare som ett sätt att distrahera och föra bort dikusionen kring läkemedel och träning. Nu är jag ingen 3-åring som lätt förvirras bort från ämnet utan håller mig på banan.

Vad är det som är så svårt ? Ett läkemedel ska användas medicinskt för att lindra eller bota ett symptom eller sjukdom. Därmed faller frågan helt bort från kosttillskott och bör alltså inte diskuteras här.

Mitt första påstående som var dogmatiskt och jag förstår att jag sätter fart på folk. Det var också meningen.

Från min sida är det helt klart. Livet är ett livslångt lärande. Lär man sig sin kropp och att förvalta den väl med bra mat i riktiga mängder och motion så behövs inte centralstimulerande medel. Hade centralstimulerande medel fungerat så hade det inte diskuterats år ut och år in. Då hade man tagit sin kur, gått ner sina kilon och stoltserat med rutor på magen...alltid.
Men nu är det upp till er andra och förklara vad man/jag/vi vinner på att använda stimulatia.

Men du använder ju själv stimulantia, Sverker! Om inte genom kaffe, te eller tabletter så definitivt genom Rage.

Koffein är en centralstimulerande drog, och jag berättade även att extrakt med acitylsalicylsyra säljs i Kollo-shoppen. Hur mycket läkemedel det än är. Här kommer den igen.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2637286&postcount=6

Klick!

Det finns absolut ingen anledning att inkludera White Willow Bark-extrakt om det inte är acetylsalisylsyra man vill åt i sin produkt. I den här typen av produkter används just White Willow Bark som en källa till a-syra, och ofta Kola Nöt som koffeinkälla.

Sheogorath
2007-11-14, 07:27
Från Fairings hemsida, ang. LEAN:

"White willow bark kallas ofta för naturligt aspirin. White willow verkar lindrande mot reumatiska problem, led- och muskelsmärtor. Precis som aspirin har white willow bark en gynsam effekt för fettförbränningen, framförallt i kombination med de andra verksamma substanserna i LEAN."

Vilket är att vara lite väl försiktig till och med. White Willow Bark innehåller aspirin och det är därför man har det. För sin synergieffekt med koffeinet i produkten. Alltså precis samma grej som i stackerna vi här diskuterar.

Men vi kanske ska sluta diskutera LEAN också? Både centralstimulerande och med receptfritt läkemedel i. Beware!

Sverker
2007-11-14, 07:36
Nu snurrar det igen här:confused:

Så fort man är emot efedrin så är det någon som skriver " Du dricker ju kaffe, det är koffein !". Självklart så kommer jag inte ur det eftersom jag är en van kaffedrickare och mår uselt utan kaffe.

Ta frågan om LEAN med shopen. Jag använder det inte. Det jag reagerar mot är varför man använder ett läkemedel för att uppnå någonting man uppnår genom att känna sin kropp och hur den reagerar.

OggeP
2007-11-14, 07:40
Brukar inte smärtstillande mediciner nedreglera proteinsyntesen?

Sheogorath
2007-11-14, 07:40
Nu snurrar det igen här:confused:

Så fort man är emot e****** så är det någon som skriver " Du dricker ju kaffe, det är koffein !". Självklart så kommer jag inte ur det eftersom jag är en van kaffedrickare och mår uselt utan kaffe.

Ta frågan om LEAN med shopen. Jag använder det inte. Det jag reagerar mot är varför man använder ett läkemedel för att uppnå någonting man uppnår genom att känna sin kropp och hur den reagerar.

Allright. Bara den här tråden inte blir kallad för olämplig för att den inkluderar en komponent som förekommer i andra, rekommenderade, produkter. Jag tänker då främst på LEAN. Det kanske finns andra.

Tråden handlar fortfarande om huruvida en SCA-stack är fungerande eller om det "går lika bra" med synefrin HCl ensam.

Sheogorath
2007-11-14, 07:46
Om tråden bedöms ha spårat ur ber jag vänligen en skarpsynt moderator (Sverker eller annan) att ta bort alla poster som inte direkt handlar om frågeställningen längst ner i originalposten.

Varför o varför kan folk inte respektera en frågeställning.

z_bumbi
2007-11-14, 07:54

I alla fall på vissa typer men exakt hur kroppen reagerar på acetylsalicylsyran vet jag inte.

När jag var intresserad av att läsa på om den här typen av tillskott så var den allmänna uppfattningen att man fick alla bieffekterna men bara en del av effekten, en del hävdade iofs att man inte fick några effekter alls utan bara bieffekter. Hur forskningen ser ut idag vet jag däremot inte men jag finner det ganska intressant att tillverkarna kan stoppa i lita vad som helst utan att ange styrkan eftersom de inte behöver deklarera hur mycket "verksam" produkt det är i. Apelsinextrakt kan ju t ex vara ungefär vad som helst från en apelsin.

[UnTr] freshmint
2007-11-14, 09:33

Jo. ASA är en cox-hämmare som tillhör NSAID.

Är inte helt säker på att syntesen nedregleras, men uppreglering i samband med träning hämmas iaf.

Yankeee
2007-11-14, 12:52

Men nu är det upp till er andra och förklara vad jag inte kan uppnå med kost och motion.

Varför inte skriva vad du menar från början så slipper du förklara dig.

Det finns, som redan påpekat, läkemedel i olika tillskott, så diskussionen är inte speciellt konstig.

Eh, va? Hur tänker du nu? Saker som diskuteras fungerar inte? kristendomen som tro fungerar inte för att den har diskuterats år ut och år in? Fö saknar det knappast forskning på koffein och dess effekt.

Du kan inte genom kost och motion uppnå stimulans av t.ex cns, du kan inte få en extra energikick innan träningen på samma sätt som med t.ex. koffein och dessutom är det svårt att uppnå en ergogenisk effekt med hjälp av mat. Jag tror du har svårt att se varför folk använder olika saker, många skulle ta sheos kombo innan träning för en extra boost, på samma sätt som du tar rage. Inga som helst konstigheter.

xeym
2007-11-14, 13:42
Jag hänger inte riktigt med i vad det e som diskuteras. Är det något som ökar ämnesomsättningen som kaffe eller?

Sheogorath
2007-11-14, 16:51
Jag hänger inte riktigt med i vad det e som diskuteras. Är det något som ökar ämnesomsättningen som kaffe eller?

Det numera olagliga preparatet som extraherades ur t.ex. Ma huang ökade frisättningen av adrenalin och noradrenalin, och stimulerade därmed frisättningen av fettsyror. Dessutom stimulerade noradrenalinet frisättningen av dopamin och det kunde användas för att bli "hög" på i högre doser.

Det hela snurrades på ytterligare av koffein + ASA.

Vi ska inte diskutera den substansen här och mina praktiska erfarenheter är lika med noll. Detta var före min tid som sagt.

Sedan substansen förbjöds har ett annat ämne smugit sig in, som heter synefrin. Den har liknande effekter, men man får inte de psykoaktiva komponenterna (man kan inte bli "hög" på den), men kanske samma adrenerga påslag med fettsyrafrisättning som följd. Frågan i tråden är om det är "lönt" att kombinera synefrin med koffein + ASA (i en sk. "laglig stacker") eller om det bara är en marknadsföringsgrej för att sälja dessa stackers till alla dom som använde sig av ECA innan den blev olaglig.

Synefrin är, åter igen, inte klassad som hälsovådlig vara och den är inte dopingklassad. Men den är nog inte nyttig alls.

Philippp
2007-11-14, 21:27
Kuriosa är att synefrin tydligen renframställs ur skalen av pommerans, Citrus aurantium. Men kom ihåg att "naturlig" inte är det samma som "ofarlig" innan ni bestämmer er för att införskaffa synefrin. Jmf. med kokain, tobak och alkohol: Helt naturliga de också men knappast ofarliga.

Att kalla en utvunnen alkaloid som kokain för naturlig? vetefan alltså

Sheogorath
2007-11-14, 21:42
Att kalla en utvunnen alkaloid som kokain för naturlig? vetefan alltså

Jag använder här ordet som en motsats till syntetisk. Semantik får du ta i en annan tråd. :)

Cerberus
2007-11-15, 00:44
är synefrin BRA ens? har prövat det i form av SANs ...nåt fettförbrännare vare iaf, köpt på en stor konkurrent till kolozzeum.

Märkte ingen effekt av det då.

Madara
2007-11-15, 01:35

Du verkar inte riktigt hänga med i diskussionen. Du går in och dissar ett/flera ämnen/produkt och påstår att man kan uppnå dessa effekter med en bra kost och motion? Jag vet inte om du snöat in på att alla tar E/C/A S/C/S för att gå ner i vikt lättare? Det är en stimultia, det är snarare att man blir riktigt _riktigt_ jävla taggad och har inget med hurvidare man går med rutor på magen hela tiden? Visst kan det hjälpa i viktnedgång men det är inte något magiskt, snarare adren/noradren utsöndringen som är uppskattad.

Och som tidigare nämnt, du kör rage fastän du kan uppnå allt med en sund kost? :Virro ;)

Ontopic
Förövrigt har jag testat E/C/A i stackers, samt den riktiga E/C/A:n.. samt synefrin i produkten "SE"

Tycker nästan att SE var skönare än stackers om man ser till helhetsbilden men det riktiga är självklart bäst.

Sverker
2007-11-15, 07:11
Hej Madara !

Jag har inte ens berört den mentala biten, det låg bortom min horisont.

Självklart finns det bra och enkla svar mot att använda läkemedel för den mentala delen...det är mental träning;)

Helt enklet fundera över varför man tränar och vilka mål man vill uppnå. Därefter fokucera på hur man ska göra för att uppnå målen. Den delen tar man innan träningen så man är väl förberedd när träningen startar. Finns massor av bra böcker om det så det är bara att träna.

Skulle det vara så att man inte orkar träna så ligger man i 99 fall av 100 för lågt i kalorier. Då är lösningen att sänka farten och lägga upp en ny viktminskningsplan. Låta det ta 16 veckor istället för 12 veckor som exempel.

Sheogorath
2007-11-15, 10:28
Är det någon som vet lämplig dosering för 99%:igt synefrin HCl?

Jag ser en produkt som innehåller 100 mg synefrin HCl, och tycker att det låter våldsamt mycket.

BigSpawn
2007-11-15, 10:33
Hmm, kan nån förklara varför min post försvann? jag såg att den fanns, men nu är den helt plötsligt borta? om den är borttagen av en moderator så skulle det vara kul att veta varför? jag skrev bara hur jag tyckte de båda fungerade, samt vad jag trodde.

Sverker
2007-11-15, 10:52
Visst.

Du gjorde en jämförelse med efedrin. Denna tråd handlar om synefrin.

Att koppla diskutionen till efedrin blir fel eftersom vi inte diskuterar efedrin alls på Kolozzeum.

Ett ord till om efedrin och personen och tråden ryker all världens väg.

BigSpawn
2007-11-15, 11:06
Visst.

Du gjorde en jämförelse med efedrin. Denna tråd handlar om synefrin.

Att koppla diskutionen till efedrin blir fel eftersom vi inte diskuterar efedrin alls på Kolozzeum.

Ett ord till om efedrin och personen och tråden ryker all världens väg.

Ok, då vet jag, skulle vara bra att få ett meddelande då, så man vet varför den togs bort.
Anledningen till att jag gjorde det inlägget var för att ge ett exempel på hur de verkade fungera i praktiken, och inte endast teoretiskt! iom att detta preparat var lagligt då jag provade det så ansåg jag det inte vara nått problem.
Men fine, ska det endast diskuteras teoretiskt så har jag inget att tillföra nått för jag tyckte det inte har vart nån ide att läsa studier om det för jag tyckte det inte fungerade alls för mig.

King Grub
2007-11-15, 11:39
Ok, då vet jag, skulle vara bra att få ett meddelande då, så man vet varför den togs bort..

Hade du läst medlemsreglerna (vilket du som medlem måste göra), hade du vetat att:

1. När det gäller dopning och tillhörande prestationshöjande och/eller läkemedelsklassade kemiska preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet.

och

2. Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om dom anser att inlägget strider mot forumets regler.

Sheogorath
2007-11-20, 21:52
Bump!

Jag har nu dragit iväg ett antal e-mail till Kina och frågat om deras priser på 98-99% Synefrin HCl; D.v.s. den kemiskt renade substansen som ett salt. Jag har konsekvent ratat alla erbjudanden om "växtextrakt" eftersom det är hippie.

Återkommer med "price quotations" när jag fått svar.

Sheogorath
2007-11-21, 09:39
Första bjudet!

1 kg Synephrine HCl 96% = 360USD inkl. frakt.

Det var ett ganska rimligt pris. Om en dos är 500 mg (?) är det 2000 doser. Tre doser om dagen ger ~666 deffdagar på synefrin för ~2200SEK! Jag hade ju ta mig tusan kunnat beställa en tiondel av det, betala strax över 220 spänn och ha 66 dagars försörjning!

Jag kommer inte använda synefrin kontinuerligt under 60 dagar eftersom det är stimulantia, och alla stimulantia ger tillvänjning/beroendel på ena eller andra viset. Det gäller koffein, och det gäller kokain.

Men låt säga 1 månad on 1 månad off ger 4 månaders deff om jag cyklar med annat preparat. Coolt.

Madara
2007-11-21, 09:58
Första bjudet!

Det var ett ganska rimligt pris. Om en dos är 500 mg (?) är det 2000 doser. Tre doser om dagen ger ~666 deffdagar på synefrin för ~2200SEK! Jag hade ju ta mig tusan kunnat beställa en tiondel av det, betala strax över 220 spänn och ha 66 dagars försörjning!

Jag kommer inte använda synefrin kontinuerligt under 60 dagar eftersom det är stimulantia, och alla stimulantia ger tillvänjning/beroendel på ena eller andra viset. Det gäller koffein, och det gäller kokain.

Men låt säga 1 månad on 1 månad off ger 4 månaders deff om jag cyklar med annat preparat. Coolt.

Skulle nog cykla det lite mer. Typ 5on2-3off eller liknande och köra det konstant genom deffen. Tänk på att köra det med asperin/whitewillow samt koffein bara.

Runda Grodan
2007-11-21, 13:33
Första bjudet!

500mg? :confused:

Jag trodde att en vanlig dos var ca på 10-30mg och att det inte var rekommenderat att stoppa i sig mer än 60mg per dag. 500mg låter galet mycket.

Tänk på att produkten du inhandlar inte får komma med några medicinska påståenden i sin marknadsföring får då klassar läkemedelsverket det som läkemedel och har du otur så stoppar tullen det.

Sheogorath
2007-11-21, 13:41
500mg? :confused:

Jag trodde att en vanlig dos var ca på 10-30mg och att det inte var rekommenderat att stoppa i sig mer än 60mg per dag. 500mg låter galet mycket.

Tänk på att produkten du inhandlar inte får komma med några medicinska påståenden i sin marknadsföring får då klassar läkemedelsverket det som läkemedel och har du otur så stoppar tullen det.

Jag har sett produkter med 100, 300 och 500 mg synefrin HCl. Det bästa är väl helt enkelt att testa sig fram. De flesta produkter ligger på runt 40 mg sådär.

Labbet jag har kontakt med märker om alla produkter på ett sätt som gör att det inte ens kan identifieras som kemikalier. Det är standardprocedur eftersom det t.o.m. är svårt att få ut kemikalier ur Kina annars.

Runda Grodan
2007-11-21, 13:55
Jag har sett produkter med 100, 300 och 500 mg synefrin HCl. Det bästa är väl helt enkelt att testa sig fram. De flesta produkter ligger på runt 40 mg sådär.

Labbet jag har kontakt med märker om alla produkter på ett sätt som gör att det inte ens kan identifieras som kemikalier. Det är standardprocedur eftersom det t.o.m. är svårt att få ut kemikalier ur Kina annars.
Aha, där ser man. Intressant tråd.

Håll oss uppdaterade.

malik
2007-11-23, 19:40
Första bjudet!

vad är meningen med den här tråden.skulle du kolla upp om det var värt o köpa 1kg synefrin.kom ihåg att ingen syneprodukt på marknaden idag är lika stark som shockenergizer va när dom sålde det.så räkna inte med att du får 1kg supersynefrin.

Sverker
2007-11-23, 20:37
Meningen är helt outgrundlig:confused:

Att stoppa i sig 1 kg av någon fysiologiskt aktiv substans, oavsett tidsperioden, kan inte vara hälsosamt.
Det lär ju inte finnas studier på mäniska vad som händer med kroppen med den dosen, oavsett tidsperiod.

Försöken kommer heller inte tillföra vetenskapen någonting eftersom effekterna och bieffekterna är knutna till en individ.

C.E.J.
2007-11-23, 21:03
Bump!

Jag har nu dragit iväg ett antal e-mail till Kina och frågat om deras priser på 98-99% Synefrin HCl; D.v.s. den kemiskt renade substansen som ett salt. Jag har konsekvent ratat alla erbjudanden om "växtextrakt" eftersom det är hippie.

Återkommer med "price quotations" när jag fått svar.

Ambitiöst värre. Du är inte rädd att det ska vara skit som du får? Har själv sett att "Kina" har en mängd bra produkter till bra priser men aldrig vågat ta chansen att beställa nåt från en marknad där myndigheterna inte har någon erfarenhet av att reglera företag på ett vis att de oseriösa sållas bort.

Sheogorath
2007-11-24, 16:21
vad är meningen med den här tråden.skulle du kolla upp om det var värt o köpa 1kg synefrin.kom ihåg att ingen syneprodukt på marknaden idag är lika stark som shockenergizer va när dom sålde det.så räkna inte med att du får 1kg supersynefrin.

Du har mening i rubrik och första post. Att utreda om det är lönt att stacka synefrin med koffein och aspirin.

Om en (1) kapsel Shock Energizer innehöll 200 mg 99%-igt synefrin (vilket man också kan köpa från Kina), så kan du med lite basal matte räkna ut hur mycket 96%-ig synefrin det behövs för att uppnå ekvivalent dos.

Sheogorath
2007-11-24, 16:24
Meningen är helt outgrundlig:confused:

Att stoppa i sig 1 kg av någon fysiologiskt aktiv substans, oavsett tidsperioden, kan inte vara hälsosamt.
Det lär ju inte finnas studier på mäniska vad som händer med kroppen med den dosen, oavsett tidsperiod.

Försöken kommer heller inte tillföra vetenskapen någonting eftersom effekterna och bieffekterna är knutna till en individ.

Om jag skulle stoppa i mig 1 kg synefrin skulle jag deffa på 1500 mg / dag i 666 dagar. Jag tror inte att jag kommer att deffa i 2 år. Och jag tror dessutom 1500 mg / dag är för mycket bara det.

100 g synefrin är mer normalt att tänka sig. Det blir totalt 66 deffdagar på synefrin. Allt det här är redan redogjort för i tråden.

malik
2007-11-24, 16:44
Du har mening i rubrik och första post. Att utreda om det är lönt att stacka synefrin med koffein och aspirin.

Om en (1) kapsel Shock Energizer innehöll 200 mg 99%-igt synefrin (vilket man också kan köpa från Kina), så kan du med lite basal matte räkna ut hur mycket 96%-ig synefrin det behövs för att uppnå ekvivalent dos.

jag hoppas köpet går bra o att du får kvalitetsynef.sen om man stackar så behöver man mindre dos syne.men dom flesta syneproduker som finns idag så har alla rapporterat att dom bara känner av koffeinet.o dom som testat shockenergizer har klagat på syneprodukter på olika forum.för att inget dom testat har varit lika uppigande som shockenergizer.sen vill jag bara säga att shockenergizer inte säljs längre så ni inte tror jag gör reklam här.

Sheogorath
2007-11-24, 16:49
jag hoppas köpet går bra o att du får kvalitetsynef.sen om man stackar så behöver man mindre dos syne.men dom flesta syneproduker som finns idag så har alla rapporterat att dom bara känner av koffeinet.o dom som testat shockenergizer har klagat på syneprodukter på olika forum.för att inget dom testat har varit lika uppigande som shockenergizer.sen vill jag bara säga att shockenergizer inte säljs längre så ni inte tror jag gör reklam här.

Jag tror att det handlar om dosering. Jag kommer att fördela tre doser över timmarna fram till 15.00 och ska ta så mycket/lite att jag precis hamnar över baseline. När den dosen är fastställd håller jag den över hela perioden, utvecklar tolerans och slipper att känna effekt. Kännbar effekt är inget jag behöver för disciplinens skull, och jag vill inte ha den, men önskar påslaget som (förhoppningsvis) ökar frisättningen av fettsyror; Så att förbränningen av dessa prioiteras framför förbränningen av annan massa.

malik
2007-11-24, 17:05
Jag tror att det handlar om dosering. Jag kommer att fördela tre doser över timmarna fram till 15.00 och ska ta så mycket/lite att jag precis hamnar över baseline. När den dosen är fastställd håller jag den över hela perioden, utvecklar tolerans och slipper att känna effekt. Kännbar effekt är inget jag behöver för disciplinens skull, och jag vill inte ha den, men önskar påslaget som (förhoppningsvis) ökar frisättningen av fettsyror; Så att förbränningen av dessa prioiteras framför förbränningen av annan massa.

låter som du inte behöver en sån produkt.utan e ute efter o bränna fett.

Sheogorath
2007-11-24, 17:07
låter som du inte behöver en sån produkt.utan e ute efter o bränna fett.

Nu skulle jag behöva diskutera narkotika och dopingpreparat för att förklara "var hur och varför", så jag lämna det därhän.

malik
2007-11-24, 17:12
Nu skulle jag behöva diskutera narkotika och dopingpreparat för att förklara "var hur och varför", så jag lämna det därhän.

jag också.

AJO
2008-07-08, 08:47
Hjälper synefrin mot astma?

Sheogorath
2008-07-08, 09:51
(jag skaffade aldrig synefrin)

AJO
2008-07-08, 10:11
Gör synefrin så att nivåerna av adrenalin ökar? (isåfall borde det hjälpa mot astma)

A.Steinbach
2008-07-08, 21:08
Gör synefrin så att nivåerna av adrenalin ökar? (isåfall borde det hjälpa mot astma)

Man kan väl kalla synefrin för en svag beta-agonist och är väl likvärdig med E bara att det har svagare effekt, E och adrenalin har likvärdiga effekter vad jag läst.

Alltså synefrin binder till adrernerga beta-2 receptorer och utövar likvärdig effekt precis som adrenalin.