Visa fullständig version : Varför blev du moderator?
Tänkte att det kunde vara roligt att höra hur ni kom att bli moderatorer.
Tycker du inte någon poll stämmer in på dig, lägg till en ny.:D
En poll för 10st av Kolozzeums 24,198st medlemmar!! :hbang: :D
Bra att inte göra den public, nu kan jag också rösta i den :)
"Jag är inte/har inte varit moderator" kanske kunde vara ett alternativ.
En poll för 10st av Kolozzeums 24,198st medlemmar!!
Då borde mina chanser till att många av de tillfrågade röstar vara hög.
Det är annat med % satsen i vanliga polls. *cry* :D
Bra att inte göra den public, nu kan jag också rösta i den
Jag är inte så bra på det här :smash: :em:
"Jag är inte/har inte varit moderator" kanske kunde vara ett alternativ.
Vi vet ju vilka som är moderatorer, frågan är bara hur dom blev det.;)
Jag startade en liknande tråd för några månader sedan. Dessvärre misstolkades den av flera medlemmar som att jag själv ville bli mod, med en massa gliringar om att jag måste bli mer aktiv och posta mer osv :D
Fick inte några bra svar back then, men lägger mitt hopp till denna tråden i stället *yay!*
Jag röstade. Betyder det att jag är moderator nu?
Var ju bara tvungen att rösta i en sån här dumt upplagd tråd. :D
En poll för 10st av Kolozzeums 24,198st medlemmar!! :hbang: :D
:laugh:
Jag blev moderator (/admin) för att jag visade mig lämpad för det ;) Gäller dock annat forum/
Såhär gick det till mera exakt. Jag föreslog att jag kunde sortera, strukturera och rensa upp 'skiten' och plötsligt var jag admin :D
Jag startade en liknande tråd för några månader sedan. Dessvärre misstolkades den av flera medlemmar som att jag själv ville bli mod, med en massa gliringar om att jag måste bli mer aktiv och posta mer osv
Fick inte några bra svar back then, men lägger mitt hopp till denna tråden i stället *yay!*
Tackar.
Får väl se om den ger något.
Jag röstade. Betyder det att jag är moderator nu?
Nej...
Var ju bara tvungen att rösta i en sån här dumt upplagd tråd.
:banned :)
:laugh:
Jag blev moderator (/admin) för att jag visade mig lämpad för det ;) Gäller dock annat forum/
Såhär gick det till mera exakt. Jag föreslog att jag kunde sortera, strukturera och rensa upp 'skiten' och plötsligt var jag admin
Av alla 15 som hittills röstat är du nog den enda som "nästan" kan räknas.:D
Lillgrabben
2007-11-13, 04:55
Jag tog bort rösterna som kommit in hittills & lade in alternativet "är inte moderator".
I mitt fall så blev jag tillfrågad & jag antar att det är så för de andra också.
King Grub
2007-11-13, 05:22
I mitt fall så blev jag tillfrågad & jag antar att det är så för de andra också.
Japp! Det går inte att tjöta sig till posititionen.
vad är kriterierna då?
Att man aldrig får ha haft en varning eller? :D
vad är kriterierna då?
Att man aldrig får ha haft en varning eller? :D
Man skall vara övermänsklig.
Nej, det finns moderatorer som blivit varnade.
För att svara på frågan så blev jag tillfrågad.
Jag tog bort rösterna som kommit in hittills & lade in alternativet "är inte moderator".
Kul att några riktiga mods svarat, men hade nog hoppats på lite roliga historier som låg bakom. *cry*
Men det kanske det inte gör. :confused:
Blivit varnade innan dom blev det eller får ni fortfarande varningar, och i så fall hur många kan ni få innan ni ryker?. :D
Eddie Vedder
2007-11-13, 07:31
Fick ett PM om att nya moderatorer diskuterades och att jag var en av "kandidaterna" och fick frågan om jag jag i såfall skulle vara intresserad och jag svarade ja.
Någon månad senare blev jag tillfrågad igen om intresset fanns kvar, svaret blev ja och sen blev jag det också.
Kometkarriär ftw!:hbang:
Fat tony
2007-11-13, 08:20
vem är det som frågar en? Finns det någon huvudmoderator/admin
King Grub
2007-11-13, 08:25
Frågar en? Frågar två?
Jarod, Pez, Simon och Piranha är admins.
När vi märker, att det behövs fler moderatorer, diskuterar vi saken och lägger fram förslag på lämpliga kandidater. Efter ev gallring, skickar vi ett PM till dom/den kvarvarande och frågar om intresse finns. Mer avancerat eller spännande än så är det inte.
Man skall vara övermänsklig.
För att svara på frågan så blev jag tillfrågad.
Så ja Jörgen, du behöver inte skämmas över att du fick en varning efter alla skamliga föslag du skickade till mig i PM. Det är glömt sedan länge. ;)
Är ni i tagen att få fram fler moderatorer just nu eller är er arbetsbelastning "lagom" för tillfället? Jag vet att det är väldigt individuellt men hur mycket tid i anspråk tar det för er att vara moderator jämfört med vanlig användare. Jag inser att det är smått omöjligt att svara på då ni ju är Kolo-kändisar och säkerligen får mer PMs etc. som egentligen inte är moderator-relaterade än många övriga medlemmar men mellan tummen och pekfingret, lägger ni ner 10minuter om dagen eller 1 timme?
King Grub
2007-11-13, 09:37
Om modererander tog en närmare en timme än tio minuter per dag, tror jag inte många skulle vilja ställa upp. Vi har heller ingen kvot vi måste uppfylla per dag, utan det är "first come, first serve", förste man eller kvinna som ser det som behöver modereras tar hand om det.
Blivit varnade innan dom blev det eller får ni fortfarande varningar, och i så fall hur många kan ni få innan ni ryker?. :D
När man väl blivit moderator är man osårbar. *flex*
Så ja Jörgen, du behöver inte skämmas över att du fick en varning efter alla skamliga föslag du skickade till mig i PM. Det är glömt sedan länge. ;)
men mellan tummen och pekfingret, lägger ni ner 10minuter om dagen eller 1 timme?
När man själv ber om att få dom skickade till sig händer inget.
Som Grub skriver så är det väldigt varierande. Det har mycket med vilka trådar som är uppe, ffa i allmänt. Vissa typer av trådar kräver mycket mer modererande än andra.
När man själv ber om att få dom skickade till sig händer inget.
A fan. :em:
Är det någon forumdel som aldrig behöver modereras? Jag kan tänka mig att träningsskador är en sådan? Hur är det det tex med träningsjournalerna?
Vem är da original moderator? Alltså vem kom först?
Vem är da original moderator? Alltså vem kom först?
Bartoll?
Bartoll och den gamle gode "Tinner" (som nu heter något annat) var först. Bartoll var admin och Tinner mod. Därefter så rekommenderade Tinner mig som mod och så blev det. När vi sedan fick allt mer att göra så uppgraderade vi Pez, Janna, Rob the Man också. Därefter Mallan (som även har en egen passande smiley :mallan: ). Allt eftersom så försvann vissa av olika anledningar och nya kom in.
I nuläget kan jag inte tänka mig en bättre och mer kompetent mod-stab!! I love you all. :cheers:
Naw *cupid*
Ni är för söta och goa hela bunten!!
champion
2007-11-13, 20:16
Låter som en stor lycklig familj
rememberence
2007-11-13, 20:22
Jag är inte moderator här, dock är jag det på min skolas forum. Jag fick nästan betalt för att bli moderator, jag är eftertraktad på skolan. :cool:
I nuläget kan jag inte tänka mig en bättre och mer kompetent mod-stab!! I love you all. :cheers:
*cupid* *kissass* *cupid*
rememberence
2007-11-13, 20:30
*cupid* *kissass* *cupid*
Jag tycker att ni är sjukt bra. Kärlek till alla moderatorerna. *kissass*
Hur många aktiva medlemmar är det att hålla reda på?
Alltså hur många av medlemmarna är här regelbundet?
Om ni nu har koll på det.*screwy*
Hur många aktiva medlemmar är det att hålla reda på?
Alltså hur många av medlemmarna är här regelbundet?
Om ni nu har koll på det.*screwy*
Företagshemligheter. :cool:
Men hur gör ni då, sitter ni och försöker bläddra igenom nästan varenda tråd, eller förlitar ni er på reportknappen? Får ni något för jobbet (pengar eller varor från shoppen)?
Men hur gör ni då, sitter ni och försöker bläddra igenom nästan varenda tråd, eller förlitar ni er på reportknappen? Får ni något för jobbet (pengar eller varor från shoppen)?
Vi läser nog i princip dom flesta trådarna. Allmänt är givetvis punktmarkerat och även vissa medlemmar. Reportknappen är vår bästa vän (och även er om ni ser något som bryter mot reglerna).
Nej, vi får inget. Att rodda denna skutan är ett privilegium.
Tricklev
2007-11-14, 12:42
Vi läser nog i princip dom flesta trådarna. Allmänt är givetvis punktmarkerat och även vissa medlemmar. Reportknappen är vår bästa vän (och även er om ni ser något som bryter mot reglerna).
Nej, vi får inget. Att rodda denna skutan är ett privilegium.
:D
Kan väll gissa en och annan medlem som får extra mycket tilltittande.
Nybliven moderator på dietistsektionens forum. Tänkte som så att titta till det forumet tar inte så mycket tid i anspråk och då känns det mer legitimt att hänga på kollo en halvtimma, för jag tänker ju ja, jag tittar till dietistforumet också. Ack ja detta självrättfärdigande.
Just nu tycker jag att forumet är oerhört välmodererat, mycket bättre än på länge (även om det alltid har varit bra). Mycket trevlig stämning i nästan alla trådar jag läst senaste veckorna.
Jag tycker det är coolt att det är lika många som har tjatat sig till det, som har blivit tillfrågade. Det blir ganska många moderatorer om man räknar ihop dom :)
Eddie Vedder
2007-12-09, 13:17
Mycket trevlig stämning i nästan alla trådar jag läst senaste veckorna.
Jag har observerat samma sak faktiskt.:) Kul att du tycker modereringen är bra, men samtidigt är det som sagt bra stämning för tillfället. Så det är ju inte våran förtjänst egentligen utan alla medlemmar som i dagsläget sköter sig.:thumbup:
Jag har observerat samma sak faktiskt.:) Kul att du tycker modereringen är bra, men samtidigt är det som sagt bra stämning för tillfället. Så det är ju inte våran förtjänst egentligen utan alla medlemmar som i dagsläget sköter sig.:thumbup:
Javisst, men samtidigt får ni ta åt er äran för att ha satt upp tydliga och klara regler för hur man beter sig på forumet. Att alla sköter sig är ju faktiskt ett resultat av god moderering.
Löjtnant Blank
2007-12-09, 14:46
Blev tillfrågad.
Snutjävel!!!!!
Kolo är det bästa forumet jag vet. Man lär sig mycket och alla är allmänt trevliga och har otroligt stort tålamod.
Kudos till både mods och användare. Specielt det där med tålamodet :D
shut teh face
2007-12-09, 17:27
Tänkte jag skulle få ordning på torpet lite
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.