Visa fullständig version : Lära sig arabiska?
Jag är intresserad av att lära mig arabiska. Pratar man samma språk och förstår varann i hela arabvärlden? Eller finns det massor av olika "versioner"? :Virro
عَرَبيْ
rememberence
2007-11-11, 12:11
Vad ska du med arabiska till?
Prata lite small talk med affärspartners från arabvärlden.
rememberence
2007-11-11, 12:21
Prata lite small talk med affärspartners från arabvärlden.
Där ser man :thumbup:
Arne Persson
2007-11-11, 16:45
Kanske beställa tid för en liten circumcision......*whistle*
Jag är intresserad av att lära mig arabiska. Pratar man samma språk och förstår varann i hela arabvärlden? Eller finns det massor av olika "versioner"? :Virro
عَرَبيْ
Ja, det finns ett flertal varianter, och det finns de som inte begriper varandra.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska
Ja, det finns ett flertal varianter, och det finns de som inte begriper varandra.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska
Perkele. Nåväl, "Arabic for dummies" säger att Modern Standard Arabic är mest utbredd och förstådd. Börjar väl där.. :)
Frau Weber
2007-11-11, 17:58
Gå in på nån sida som säljer böcker och sök på arabisk språkkurs så hittar du säkert många olika alternativ. Välj någon med kasett eller cd-inlärning för det är väl det du är ute efter främst, att snacka? Har lärt mig en hel del hindi på liknande sätt...
blekfet2
2007-11-11, 18:07
Allt som behövs.
Y_5HpiQnKPU
Windstalker
2007-11-11, 18:47
Har 2 araber i klassen och dom säger att det finns olika språk, men sen finns det ett språk som alla använder, typ lite "slang-version" av alla språk. Har för mig att dom får lära sig båda i skolan.
Kan dock ha missuppfattat det
/Wind
Har 2 araber i klassen och dom säger att det finns olika språk, men sen finns det ett språk som alla använder, typ lite "slang-version" av alla språk. Har för mig att dom får lära sig båda i skolan.
Kan dock ha missuppfattat det
/Wind
Ja det finns ju den klassiska arabiskan som de använder på tex. nyhetssändningar och som alla förstår. Sedan har väll olika länder sin egen "dialekt".
zeusden1
2007-11-11, 19:33
Kanske beställa tid för en liten circumcision......*whistle*
HAHAHAHAHAHAHAHA!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.