handdator

Visa fullständig version : Hunduppfostran

KniveN
2007-11-11, 11:23
Någon som vet en bra sida där man kan läsa om Hunduppfostran?

Trance
2007-11-11, 11:25
http://vovve.net/

Men det bästa man kan göra är att titta på....CESAR MILLAN, the dog whisperer. Han är hur cool som helst.

Handcuff
2007-11-11, 11:32
Någon som vet en bra sida där man kan läsa om Hunduppfostran?

Försök att hitta någon hundtränare som du kan träffa live med din hund. Kostar en del men otroligt väl investerade pengar :thumbup:

Ignatius72
2007-11-11, 11:35
Det beror på hur insatt du vill bli. Men på www.aktivhund.se finns eliten av hundförare i landet. men som handcuffen skriver, det bästa är alltid att be någon kunnig kolla det live.

Kurash
2007-11-11, 11:37
Men det bästa man kan göra är att titta på....CESAR MILLAN, the dog whisperer. Han är hur cool som helst.

+1. Jag har inte ens hund men tycker ändå han är fantastisk att se.

KniveN
2007-11-11, 12:11
Försök att hitta någon hundtränare som du kan träffa live med din hund. Kostar en del men otroligt väl investerade pengar :thumbup:

Det beror på hur insatt du vill bli. Men på www.aktivhund.se finns eliten av hundförare i landet. men som handcuffen skriver, det bästa är alltid att be någon kunnig kolla det live.

Jag ska gå en valpkurs men det var mer en allmän uppfostran av hundvalp jag tänkte på. Är den här lilla krabaten jag vill få styr på.

http://img212.imageshack.us/img212/8774/46851545dx2.jpg
*cupid*

Finns det några bra webshopar som säljer hundartiklar? De borde man få länka till va?

Fed up
2007-11-11, 12:26
Mitt bästa tips är att skaffa hundböcker. Tex. kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt eller Inkallning är så mycket mer av Memea Mohlin. Finns massor bra. Sen att gå valpkurs och liknande är jättebra, dels för att man kan lära sig saker såklart, men också dels för att man tar sig tid att träna då.

Enligt mig är det basen till en väluppfostrad hund att man kan ha roligt med hunden, att hunden lär sig att du är rolig och att det lönar sig att göra som du säger och att hålla sig nära dig. Träna mycket kontaktövningar typ man sitter med en godis i handen som hunden får när den söker ögonkontakt.

Sen är det ju viktigt att vara tydlig och konsekvent också, och att ta sig tid till hunden. En valp är skitjobbig men all tid och ansträngning du investerar i den nu kommer du vara jäkligt glad för sen. Plus att även vuxna hundar behöver mental stimulans och träning.

Detta gäller alltså om ni inte har nåt speciellt stort problem, vilket jag uppfattade det som att ni inte hade.

Hundshoppar finns det helt klart, testa att googla. Canis.se har en rätt bra tex. (många böcker har de iallafall.)

Lycka till!