handdator

Visa fullständig version : Dom hade det skönt men fan vad han fick lida

wixoram
2007-11-11, 06:40
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1217105.ab

Mel
2007-11-11, 08:44
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1217105.ab

USA...

wixoram
2007-11-11, 10:07
"Det verkligt sällsamma i fallet är att Wilson fått ett betydligt mindre kännbart straff om det hade visat sig att han haft vaginalt samlag med 15-åringen". Oralsex är alltså värre. Vi har det rätt bra här ändå.

Ryska_raketen
2007-11-11, 10:10
Denna form av sex har av oklara anledningar alltid upprört den lagstiftande församlingen i Georgia. Fram till 1998 var förfarandet överhuvudtaget olagligt, också för vuxna. Teoretiskt kunde make och maka dömas till 20 års fängelse för en vanlig avsugning.

wixoram
2007-11-11, 10:14
Denna form av sex har av oklara anledningar alltid upprört den lagstiftande församlingen i Georgia. Fram till 1998 var förfarandet överhuvudtaget olagligt, också för vuxna. Teoretiskt kunde make och maka dömas till 20 års fängelse för en vanlig avsugning.

Tänk att sitta där som en skamsen hund bakom gallret i 20 långa år för att frugan ville snaska lite. Då får det fan vara en jävligt bra avsugning för att det ska vara värt det.

Destra
2007-11-11, 10:21
Vi har medeltidslagar utan någon som helst förankring i dagens samhälle, säger advokaten B J Bernstein, som fört en passionerad och till slut framgångsrik kampanj för att få Genarlow Wilson frigiven.

Haha:D

Ryska_raketen
2007-11-11, 10:23
Tänk att sitta där som en skamsen hund bakom gallret i 20 långa år för att frugan ville snaska lite. Då får det fan vara en jävligt bra avsugning för att det ska vara värt det.

Haha, det hade varit värt det. Men enbart om hon hade gnagt av strängen.. Mmm *cupid*

joriice
2007-11-11, 10:59
"Enligt Georgias delstatslagar kan en person under 16 år helt enkelt inte samtycka till sex."

Men va?

Sexuallagarna i Usa (och andra länder) är helt fuckade rent ut sagt.

Trance
2007-11-11, 11:24
"Enligt Georgias delstatslagar kan en person under 16 år helt enkelt inte samtycka till sex."

Men va?

Ja, rättsystemet i många delstater i USA är åt helvete om man ser till mina värderingar. Mandatory sentencing och en sexualmoral som i vissa fall är totalt efterbliven är bara två saker som man hoppas inte kommer hit.

Herr Oberst
2007-11-11, 11:25
Sinnessjuka land!
Tjejen som uppenbarligen ljög då och påstod att hon blivit våldtagen, vad hände med henne? Fick inte hon nåt straff?

Loke
2007-11-11, 11:47

Men va?

Är det inte precis så i sverige också, fast gränsen är 15? Rätta mig om jag har fel.

Sverker
2007-11-11, 12:02
Hon hade kunnat vara min dotter:(

Som förälder uppmanar man sina barn att inte göra någonting som de kommer att ångra sedan.
Hur i h-e kan en 15-årig tjej tycka det är helt rätt att filmas under en sexuell aktivitet. Möjligen att jag är alldeles för gammalmodig och trög men hur kunde hon gå med på det.

Eller ännu värre, vilket tvång ligger bakom handlingarna*mini*

wixoram
2007-11-11, 12:05

Som förälder uppmanar man sina barn att inte göra någonting som de kommer att ångra sedan.
Hur i h-e kan en 15-årig tjej tycka det är helt rätt att filmas under en sexuell aktivitet. Möjligen att jag är alldeles för gammalmodig och trög men hur kunde hon gå med på det.

Eller ännu värre vilket tvång ligger bakom handlingarna*mini*

Han hade kanske också kunnat vara din son? Vem skulle vilja se sin son tillbringa 2 år i finkan för en handling där han ville tilmötesgå en tjej han gillade och där hon verkade gilla honom.

Yankeee
2007-11-11, 12:06

Eller ännu värre, vilket tvång ligger bakom handlingarna*mini*

Inget av detta är relevant på något sätt. Läs artikeln.

Fö känns det konstigt att man ska uppmana sina barn att inte göra saker de kommer få ångra. Men det är en annan diskussion.

joriice
2007-11-11, 12:09
Inget av detta är relevant på något sätt. Läs artikeln.

Fö känns det konstigt att man ska uppmana sina barn att inte göra saker de kommer få ångra. Men det är en annan diskussion.

håller med.

tp_88
2007-11-11, 12:11
Sinnessjuka land!
Vilken tur för dig att du bor i underbara Sverige då! Heaven on earth! :thumbup:

Sverker
2007-11-11, 12:16
Han hade kanske också kunnat vara din son? Vem skulle vilja se sin son tillbringa 2 år i finkan för en handling där han ville tilmötesgå en tjej han gillade och där hon verkade gilla honom.

Med kamera i näven:confused:

Jag skulle inte som förälder vilja se mitt barn visas upp på film i rättssalen, gång på gång. För att utvärdera ifall vittnesmålen stämmer eller inte.

Eller ännu värre få små medelande i telefonen/datorn/per post/viskat i örat att mitt barn ligger upplagd på nätet för allmän beskådning.

wixoram
2007-11-11, 12:19

Jag skulle inte som förälder vilja se mitt barn visas upp på film i rättssalen, gång på gång. För att utvärdera ifall vittnesmålen stämmer eller inte.

Eller ännu värre få små medelande i telefonen/datorn/per post/viskat i örat att mitt barn ligger upplagd på nätet för allmän beskådning.

Jag skulle inte heller vilja detta eller tror att du eller någon annan vill det. Men det är ju inte det som är det tragiska. I alla fall inte enligt mig. Enligt mig är det att en kille fick ge bort 2 år av sitt liv.

Yankeee
2007-11-11, 12:20

Så folk ska kastas i fängelse för att du inte hantera verkligheten?

Sverker
2007-11-11, 12:26
Jag har inte rösträtt i den delstaten. Är jag missnöjd med en lag så röstar jag naturligtvis på det politiska parti som närmast företräder mina intressen.

Till sak. Barnet var minderårigt. Som förälder har jag skyldighet att efter bästa förmåga skydda mina barn.

Det är min förbaskade skyldighet. Det krävs kanske egna barn för att förstå.

wixoram
2007-11-11, 12:30
Jag har inte rösträtt i den delstaten. Är jag missnöjd med en lag så röstar jag naturligtvis på det politiska parti som närmast företräder mina intressen.

Till sak. Barnet var minderårigt. Som förälder har jag skyldighet att efter bästa förmåga skydda mina barn.

Men du pratar ju bara utifrån flickans perspektiv. Det kanske krävs en son för att förstå?

Yankeee
2007-11-11, 12:36

Skydda dina barn mot vad? Verkligheten?

Du menar alltså på fullaste allvar att du tycker det är ok att en kille åker i fängelse i 10 år för att din dotter frivilligt har sugit av honom?

Sverker
2007-11-11, 12:41
Skydd mina barn från att göra något olagligt eller göra någonting som de kommer att ångra.
Genom att påtala mina värderingar får mina barn någonting att stånga sina egna värderingar emot.

Yankeee
2007-11-11, 12:43
Skydd mina barn från att göra något olagligt eller göra någonting som de kommer att ångra.
Genom att påtala mina värderingar får mina barn någonting att stånga sina egna värderingar emot.

Det är ganska farligt att tala om för sina barn vad de kommer att ångra. Det är inte något du ska bestämma.

wixoram
2007-11-11, 12:45
Jag kan förstå att om man har en ung dotter så vill man säkert bura in det perversa fanskapet till kille på livstid. Men hur ser verkligheten ut idag? Jo enligt hyfsat säkra källor så gör folk över 15 en hel del sexuella saker med varandra. Framför allt om dom tycker om varandra. Han gjorde ju inget fel och det är därför han är ute i det fria nu. Trist bara att det skulle ta två långa år innan domstolen skulle fatta det.

Fd_Megatuttarna
2007-11-11, 12:48
Det är ganska farligt att tala om för sina barn vad de kommer att ångra. Det är inte något du ska bestämma.

Du gör det för enkelt för dig själv. Visst kan man inte styra barn i punkt och pricka men nogfan kommer de att ta med sig värderingar hemifrån och den där "magkänslan" kommer till stor del att bestå i vad du har tutat i dina barn.

Du ger snarare sken av att skita i dina barn och låta dem lära sig allt den hårda vägen. Jag säger inte att man ska stänga in barnen, de ska få vara fria och bygga upp sina egna erfarenheter. Däremot behöver de lite riktlinjer och det är din plikt som förälder att förse dem med dessa.

Yankeee
2007-11-11, 12:52
Du gör det för enkelt för dig själv. Visst kan man inte styra barn i punkt och pricka men nogfan kommer de att ta med sig värderingar hemifrån och den där "magkänslan" kommer till stor del att bestå i vad du har tutat i dina barn.

Du ger snarare sken av att skita i dina barn och låta dem lära sig allt den hårda vägen. Jag säger inte att man ska stänga in barnen, de ska få vara fria och bygga upp sina egna erfarenheter. Däremot behöver de lite riktlinjer och det är din plikt som förälder att förse dem med dessa.

Du förstår nog inte vad jag vill ha fram.

Självklart ska man uppfostra sina barn efter sina egna (förhoppningsvis) vettiga värderingar. Däremot är det sjukt fel att tala om för dem, eller någon annan för den delen, vad de kommer att ångra. Man måste få försöka själv, testa nya saker och göra det man vill (inom vissa gränser naturligtvis, brott är knappast något att uppmuntra) utan att någon står och pekar med hela handen och säger hur man ska agera och reagera. Det är genom att göra fel, att göra saker man kanske inte gillar som man lär sig saker, skaffar sig erfarenheter och utvecklas som person. Problemet är bara det att man inte alltid i förväg vet vad man kommer att tycka om att göra, det vet inte heller föräldrarna.

joriice
2007-11-11, 12:53

Tror du inte att när man talar om för sina barn vad de inte får göra, kan ha motsatt effekt ofta? speciellt i tonåren skulle jag vilja påstå.

pappan till sin 15 åriga dotter; Du får inte ha sex med äldre killar förrens du fyllt 18.

Vad tror du hon lär sig av det?

wixoram
2007-11-11, 12:55

Nu snackar vi dock om en flicka som gjorde något som hon ville, hon försvarade sin handling och killen under rättegången, men han blev dömd ändå. Klart man ska försvara sina barn och allt det där men dom har även en egen vilja.

Backe
2007-11-11, 13:02
Hade flickan varit några månader yngre (under 15 år) så hade killen i detta fallet med största sanolikhet blivit dömd även i Sverige. Antingen för våldtäkt mot barn eller sexuellt utnyttjande av barn. Inte till ett straff i närheten av 10 års fängelse men förmodligen till ett kännbart straff (fängelse i ett år är lägsta straff för de två brotten, även om det inte innebär att han faktiskt hamnar i fängelse)..

Bortsett från straffskalorna så är skillnaden mellan Sveriges och Georgias lagar att lägsta åldern för samtycke till sex skiljer sig mett ett år...

wixoram
2007-11-11, 13:05
Det sjuka är ju inte bara att hon var ung och han blev oskyldigt dömd, utan att det även är mildare att pippa än att ha oralsex.

Cilia
2007-11-11, 13:11
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103170

lite sen kanske....

Sverker
2007-11-11, 13:11
Jag tror att du missar att du är förälder på heltid Yankeee. Du är en förebild i varje sekund. Barnen speglar sig i dig och skapar sina värderingar efter hur du gör.

Du behöver inte med ord tala om vad som är rätt och fel, det gör du hela tiden.

Jag reagerar på att flickan tycker det är helt rätt att filmas i en för mig olämplig situation.

Yankeee
2007-11-11, 13:14
Jag tror att du missar att du är förälder på heltid Yankeee. Du är en förebild i varje sekund. Barnen speglar sig i dig och skapar sina värderingar efter hur du gör.

Stating the obvious ey. Det ändrar dock inget.

Deceiver85
2007-11-11, 13:21

Yankeee har väl inga barn, så hur ska han veta vad du pratar om?

Även om det i den uppmärksammade händelsen är ett gränsfall, 15 och 17-åringar har haft sex med varandra förut, så är ändå lagen till för att följas och i Georgia är sex med minderåriga (i Georgias fall 16år) kriminellt. Våra "sköt dig själv, skit i andra"-experter här på Kolozzeum tycks ha missat det...

Tricklev
2007-11-11, 13:29
Sjävklart var det löjligt, när båda ungdommarna är så nära gränsåldern är det inte precis ovanligt med sex.

Låt mig berätta en hemlis för er, vi har folk i sverige, under 15 år, som frivilligt har idkat samlag, och inte ångrar det.

Chockerande jag vet, lagen är till för att fölljas, jävla gangsters.

Deceiver: Sedan så blev han ju friad, så kolozzeum är uppenbarligen inte dom enda som har missat det.

Yankeee
2007-11-11, 13:31

Som du säkert ser i vår diskussion har jag möjlighet att se det hela objektivt.

Fö är det inte relevant på något sätt.

Yes
2007-11-11, 13:46

Även om det i den uppmärksammade händelsen är ett gränsfall, 15 och 17-åringar har haft sex med varandra förut, så är ändå lagen till för att följas och i Georgia är sex med minderåriga (i Georgias fall 16år) kriminellt. Våra "sköt dig själv, skit i andra"-experter här på Kolozzeum tycks ha missat det...
Fel. Lagen är till för att skydda människors rättigheter. Eller, typ, "förhållningsregler" för hur interaktionen människor emellan ska gå till i ett samhälle. Lagen är inte någon doktrin som bör följas bint.

Du ser förhoppningsvis själv vilken vansinnig grymhet din inställning leder till.

Att kalla det "hjärtlöst" vore en stor underdrift.

fat_joe
2007-11-11, 13:48
Stor wtf på Sverker och Deceiver. *screwy*

jwzrd
2007-11-11, 14:33
Deceiver> Om det inte är ok för Yankeee att uttala sig i tråden eftersom han inte har barn så ser jag inte hur det blev ok för dig att göra det.

Sen undrar jag vilken planet Sverker bor på. Två personer som gör något båda samtycker till. Han vill rädda den ena... för att han själv har en fin sexualmoral från fresha 1747. Vad hände med den andra samtyckande individen?! Och för höge farao, hur kan det vara ok att försvara något med att man är förälder? Behöver man inte tänka längre då? Spelar det ingen roll hur man ser på saker längre när man har barn? Det är ett vansinnigt lamt argument att ta till att någon omöjligt kan förstå en situation om de inte upplevt/upplever den själv. Att säga så är att säga: Jag själv förstod ingenting om hur det är att vara förälder innan jag blev det, jag är dum och kunde inte resonera kring hur det skulle bli. Det är det naturligaste i världen, jag känner många föräldrar, jag har egna men jag förstår ingenting själv. Inte nog med att jag inte förstår något av det själv så kommer jag att banka andra i skallen med samma syn när jag har barn. Jag ska förolämpa andras intelligens med min egen brist, alla måste fungera som jag.

Det är farligt med såna personer i samhället eftersom det leder till att vettiga, snart vuxna, människor hamnar i trubbel och mår dåligt eftersom de tvingas till åsikter de inte har eller som öht inte har sin reflektion i sammhället i övrigt.

AMAGAD, vem tänker på barnen nu111122 TEH CHILDREN11

Pingu
2007-11-11, 20:15
Helt sjukt, hans liv lär ju vara förstört nu

Laan
2007-11-11, 20:39

Jag reagerar på att flickan tycker det är helt rätt att filmas i en för mig olämplig situation.

Om du har en dotter på femton, så grattis!

Chansen att hon redan gett någon oralsex är rejält stor, och att hon gör det de närmsta åren är nästan 100%

Så hur känns det? :D

Att hon sen blir fotad eller filmad är väl heller inte helt omöjligt.. Helt frivilligt dessutom.

Sverker
2007-11-18, 06:32
Jag läste NA i morse. Hittade denna artikeln som visar att jag inte är helt ensam och inte heller alltför diktatorisk:D

Nu är detta inte samlevnad utan alkohol men det räcker bra långt det med:
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1248611

Är denna artikel helt fel och gör jag en felaktig koppling mellan ämnena ?

snej
2007-11-18, 09:19
Konservativa religösa jävla idioter. Spräng hela staten.

Shajjn
2007-11-18, 11:00

Nej, ingen har missat det.

Shajjn
2007-11-18, 11:01
Stor wtf på Sverker och Deceiver. *screwy*

+1

Shajjn
2007-11-18, 11:11
Jag läste NA i morse. Hittade denna artikeln som visar att jag inte är helt ensam och inte heller alltför diktatorisk:D

Ja, det kopplar ju till det du skriver om. Men att den har något att göra med tråd-artikeln tycker jag inte.

pabb
2007-11-18, 13:37

Att unga tycker att vuxna borde sätta gränser och att vissa vuxna tycker att unga ska dömas till mångåriga fängelsestraff för att de har sex med varandra har inte mycket med varandra att göra. IMO