handdator

Visa fullständig version : Till er som KAN styrketräning/bodybuilding.

Überbiffen
2003-04-28, 09:45
Har ingen direkt fråga och är inte ute efter något speciellt svar. Skulle bara vilja att ni läste igenom följande och lämnade en kommentar.

En kompis till mig, känner honom hyfsat väl. Har frågat honom ett antal ggr men påsstår att han aldrig rört AS.

Afrikan, 27år, 97kg, tränat i 3år (har jag för mig...)

Tränar 5dagar i veckan. Kör samma muskelgrupper vid varje pass fast med olika övningar. Han tränar aldrig under 3timmar helst 4.
Tränade för första gången (!) med honom förra veckan... såg ut så här:

Bänkpress 5setx10reps
Bänkpress, uppåtlutat 5x10
Lateral raises, framåtlutat 3x10
Lateral raises 3x10
Push-downs 2x15
- Biceps, vet inte vad denna övning heter men det ser ut som om man står o spänner en dubbelbicca i cablecross- 10x10
Latsdrag 3x10
Drag mot bröst 3x10
Sittande rodd 3x10

Vi tränade mellan 18 och 21.

Dagen därpå tränar han samma muskelgrupper fast med andra övningar. Han har själv sagt att han är medveten om att han tränar helt emot, som han själv uttrycker det, proffessional bodybuilding men att de funkar för honom och andra. Han har rekommenderat detta program för andra på gymmet o dom har fått bra resultat. Han vill att jag prövar att träna så här i ett par månader (nej tack) och garanterar mig kanonresultat.

Kosten, har inget kostschema utan äter när han känner sig hungrig. Äter alltid "riktig lagad mat", han skulle aldrig få för sig att äta några mackor eller dylikt. Till frukost kan han äta kokt ris med kyckling filé. Likaså om han vaknar mitt i natte o känner sig hungrig kan han ställa sig o laga en hel kyckling i ugnen.. göra pommes o äta för att sen sova vidare.

Jag personligen kan inte förstå hur han växer/blir starkare... borde inte man bli minst sagt övertränad genom att träna på detta sättet.

hejduck
2003-04-28, 09:54
med risk för att låta rasistisk nu men inte ha det som avsikt så har afrikaner faktiskt lättare att bygga muskler..
vet dock inte om det är svaret..:confused:

Grahn
2003-04-28, 09:56
Han äter bra och tränar hårt, klart han växer.

Doktor V
2003-04-28, 12:48
Fast hur fan får ni detta pass att vara i 3 timmar?????!!!!!!!!

Måste vara mycket snack och slappande på passet?

Max 75 minuter borde det ta att genomföra detta pass

Spud
2003-04-28, 12:56
man kan ju vila i 5 minuter mellan varje set :)

Pez
2003-04-28, 12:57
Originally posted by Doktor V
Fast hur fan får ni detta pass att vara i 3 timmar?????!!!!!!!!

Måste vara mycket snack och slappande på passet?

Max 75 minuter borde det ta att genomföra detta pass

Jag får det iofs till 37 set... Tar väl en stund. :D

/pez

Doktor V
2003-04-28, 13:12
Originally posted by Pez

Jag får det iofs till 37 set... Tar väl en stund. :D

/pez

Hehe,jag missade 10 set discobicce.
Men då kan jag höja till 100 minuter,inte 180.

Nils
2003-04-28, 13:42
På hela taget verkar det ju vara en person som gillar att vara på gym och det är inte så konstigt att han då har långa pass och inte heller bryr sig om att han kanske inte tränar på ett särskilt tidseffektivt sätt över huvud taget.
Han skulle säkert kunna halvera sin tid i gymmet och få minst lika bra resultat enligt många nymodiga metoder.
Men skulle han bli gladare av det??
Nils

dared
2003-04-28, 14:04
Att afrikaner generellt skulle ha lättare att bygga muskler är ju lite väl dumt och säga. Däremot finns det många personer som har bra gener och med bra gener och bra kost växer man nog av det mesta.

Nils
2003-04-28, 14:21
Jo. Afrikan säger inte heller något alls då det är den mest differentierade delen av världen när det gäller folk. Där finns både långa massaier långa och kraftiga närmare traditionella slavområden runt elfenbenskusten. Superkorta pygmeer ,diverse nomadfolk som inte är speciellt kraftiga (eller svarta för den delen) osv. Speciellt de som blev slavar som både var från relativt stora folkslag och dessutom blev utgallrande i själva slavhandeln är väl de "afrikaner" som gett iden att afrikaner skulle ha lättare att bygga muskler. Men det är inte alls generellt. För övrigt så finns det en annan ovanligt storväxt folkgrupp som jag känner till. Nordeuropeer :).
Men sedan är det här med förutsättningar extremt olika inom en grupp som många varit inne på. Jag fick med mig en kompis till gymmet en del sista halvåret. (han hade inte varit på gym innan)Han tränar hyggligt. äter ganska taskigt. Och blir stark extremt snabbt ändå. Har gått ikapp mig på det mesta jag är ok på. Och i en för mig svag övning som chins drog han förbi som ett skott. Han kan nu köra chins med *EN* arm i taget medan jag kämpar med två :cryout:
Nils

goa_killen
2003-04-28, 15:42
känner oxå en kille som slarvar me kosten,tränar emot alla principer typ ändå växer han som ogräs...

Tycker det är sjukt, måste vara bra gener...

Jag själv tror att visa afrikaner har lättate att bygga då dom oftast redan är ganska breda o stora..
Fast så är de ju med oss vita oså iof..
men ja tror ändå på nåt sätt att dom har lättare..

Om ni har set på tv, dom som lever i regnskogen, aså dom har fett grymt bra kroppar för att alldrig ha rört nån "vikt"
Ser ut som gymkillar hela bunten, breda med stora axlar, välbyggde armnar och underarmnar och kraftiga ben..

man blir ju lite avis..

Åse Columbus
2003-04-28, 15:49
Inga datorer och ingen McDonalds........hmmmmm

:D

Nitrometan
2003-04-28, 20:26
Då kan de aldrig bli stora, vi vet ju alla att det krävs en fet internetuppkoppling, rejält med skräpmat och mycket TV för att bli riktigt überstoor.