Visa fullständig version : Niklas, 17, ångrade sin jättetatuering
Wennerberg
2007-11-08, 09:02
http://www.metro.se/se/article/2007/11/07/20/2315-42/index.xml
Jag tycker detta är helt sjukt. Även om det har skett ett missförstånd hos tatueraren ang killens ålder så verkar både han och morsan helt sjuka.
Kan riktigt se hur han började ångra den efter morsans panikanfall när han visade den.
von huff
2007-11-08, 09:08
Vad kan dom stämmas för?
Han får väl skylla sig själv. Hoppas han inte får en spänn!!
Det måste kräva en rätt stor tugga av stoltheten att i tidningen säga "det bprde vara 18-gräns på tatueringar" efter man gjort något överilat.
Ironwoman
2007-11-08, 09:17
*whistle* Kolla hans axel, det var inte hans första tatuering.
Jag tycker detta är helt sjukt. Även om det har skett ett missförstånd hos tatueraren ang killens ålder så verkar både han och morsan helt sjuka.
Kan riktigt se hur han började ångra den efter morsans panikanfall när han visade den.
reagerade också så när jag läste på bussen, vilka idioter. tycker inte han ska ta bort den, den såg ju snygg ut även fast det bara är linjerna som är gjorda. Bättre att göra färdigt den och få en snygg ryggtavla än hålla på med laser och kanske få ett ännu fulare resultat.
och är det bara jag som reagerar på att han har en till tatuering på axeln? *rolleyes*
Edit: doh ironwoman hann före.. :(
Dags för killen att vakna upp och inse att det faktiskt är han som är ansvarig, istället för att skylla på andra. Finns för mycket tendenser att försöka slippa undan sitt eget ansvar nuförtiden. Curling föräldrar...
Wennerberg
2007-11-08, 09:27
reagerade också så när jag läste på bussen, vilka idioter. tycker inte han ska ta bort den, den såg ju snygg ut även fast det bara är linjerna som är gjorda. Bättre att göra färdigt den och få en snygg ryggtavla än hålla på med laser och kanske få ett ännu fulare resultat.
och är det bara jag som reagerar på att han har en till tatuering på axeln? *rolleyes*
Edit: doh ironwoman hann före.. :(
Ellerhur, den hade nog kunnat bli fin om de hade gjort den i b&g, men idiotens morsa har väl tvingat honom till detta.
hahavaffan
2007-11-08, 09:35
Men jävla idiot :(
Dags för killen att vakna upp och inse att det faktiskt är han som är ansvarig, istället för att skylla på andra. Finns för mycket tendenser att försöka slippa undan sitt eget ansvar nuförtiden. Curling föräldrar...
+ 1337
Animalistic
2007-11-08, 09:40
killen ska inte ha en spänn
Iofs kan jag tycka att en drake är lite mainstream. Kanske var det vad mamman roidade över?
Idioter, vad sägs om att ta ansvar för sina egna gärningar.
Ansvar för sjutton!
Tror inte han kommer få en spänn.
Tror inte den artikeln föll ut som curlingmorsan och idiotsonen hade förväntat sig
Av någon anledning blev jag lite sugen på att göra en ny tatt.
Av någon anledning blev jag lite sugen på att göra en ny tatt.
Gör en precis likadan, fast med "ansvar" skrivet under och skicka sedan bilden till Metro.
bulldozer
2007-11-08, 10:01
Fan, idiotkille som går o tattuerar sig o sen visar sin morsa.. Hur blåst får
man vara, han kunde ju väntat med att visa upp den för föräldrarna tills
han var 18 iallafall.. Nåågon lär bli fett mobbad på skolan för metros artikel *whistle*
Fan, idiotkille som går o tattuerar sig o sen visar sin morsa.. Hur blåst får
man vara, han kunde ju väntat med att visa upp den för föräldrarna tills
han var 18 iallafall.. Nåågon lär bli fett mobbad på skolan för metros artikel *whistle*
Eehhh, såg du bilden på hans tatuering? Det kan vara lite svårt att bo hemma i två år utan att visa den.
bulldozer
2007-11-08, 10:13
Eehhh, såg du bilden på hans tatuering? Det kan vara lite svårt att bo hemma i två år utan att visa den.
Ehm? När man kommer upp i tonåren är det väl sällan man direkt visar
upp sin kropp för föräldrarna? Var dessutom en smula ironisk, men tycker
överhuvudtaget det verkar vara ett puckat tilltag..
Men nä, två år utan att visa överkroppen tycker jag är fullt möjligt,
den tiden tillbringade jag mest inlåst i mitt rum när jag var över 15 ;)
mystic[-_-]
2007-11-08, 10:19
hahaha stryk ska han ha
+1.
Om man gör som jag gjorde när jag var 14 år; går till en kass tatuerare som går på ens falska intyg etc så får man fan skylla sig själv.
riktigt kass tatuering fick jag dessutom.. hade nog kunnat gjort den bättre själv
seriösa tatuerare tatuerar ingen under 18, inte ens ifall de skulle vara 17,5 år och ha föräldrarnas tillstånd.
Denna tråd påminner mig om en polare som rätt snart ska göra en tatuering hnan ska skriva in typ Never forget what your mom and dad told you på sin arm. I sådan spejsad kant stil. Tycker att det är så ute med folk som skriver texter på typ latin eller dylikt på underarmarna.
Håller ni inte med?
Ontopic: Hans morsa som vill få cash för att ta bort den därför skrevs denna artikel säker på de..
Wennerberg
2007-11-08, 10:50
Denna tråd påminner mig om en polare som rätt snart ska göra en tatuering hnan ska skriva in typ Never forget what your mom and dad told you på sin arm. I sådan spejsad kant stil. Tycker att det är så ute med folk som skriver texter på typ latin eller dylikt på underarmarna.
Håller ni inte med?
Ontopic: Hans morsa som vill få cash för att ta bort den därför skrevs denna artikel säker på de..
Huvudsaken är väl ändå vad din kompis tycker om sin tatuering och inte vad du tycker?
Guybrush
2007-11-08, 10:53
Är man så dum i huvudet får man skylla sig själv...
Shakemynuts
2007-11-08, 12:00
Håller ni inte med?
Lol, sopa.
För tatueringar ska man ju verkligen göra beroende på om de är ute eller inne. *slap*
Det är inte precis en klädkollektion vi pratar om här som man byter när det passar.
Haha, ja jävlar *rolleyes*
Jag tycker inte grabben ska ha en spänn! det känns ganska genomskinligt att han gjorde tatueringen självmant och sedan försöker projicera sin skam av föräldrarnas reaktion till att stämma tatueraren. Ingen heder alls i människan, han ska inte ha en krona.
Sen kan jag väl förvisso hålla med om att, av juridiska själ, borde alla "kroppsmodifierare" hålla en sträng 18-årsgräns. Det skulle bespara dem en massa bekymmer. I tonåren är det ju som bekant inte helt ovanligt att man gör spontana, irationella beslut man senare ångrar. Eller att föräldrarna är med och ger sitt godtycke, borde räcka egentligen.
"– Jag kommer att begära ett skadestånd som täcker den summan. Jag ser det som att min son fått ett ärr för resten av livet, säger Marie Johansson."
Men *gah!* kan ingen bitchslapa morsan eller något?
Ungen har väl en egen vilja precis som alla andra? Tror knappast att han blev tvingad till att göra tatueringen.
;2624375']hahaha stryk ska han ha
:D
Wennerberg
2007-11-08, 12:20
Han och morsan!
Sen när försvann meningen att ta eget ansvar?! Han får skylla sig själv och som ni andra har noterat så har han en på axeln också, jag säger bara: LOL!
Han kanske använde en falsk legitimation och om man är 17år så borde man veta vad man ger sig in i.
Är man under 18 slipper man en hel del ansvar. Visst kan man diskutera vad det är för magiskt som händer när man går från 17->18 på samma dag och varför man plötsligt kan ta ansvar för många av sina handlingar men så funkar det.
Men herregud. Är han vuxen nog att få göra en tjej gravid så är han väl fan vuxen för att förstå konsekvenserna av det han gör. Dvs tatuera en stor tatuering på ryggen kan man ångra. Men att sen stämma tatueraren är ju befängt. Mongoloid.
Han bara råkade ha typ flera tusen över att lägga på nåt helt ogenomtänkt, en sjuttonåring? Jag tror han "ångrar" sig för att morsan hotar med att kasta ut honom och göra honom arvslös. Idioter oavsett.
Hur mycket skulle ni gissa på att tatueringen kostat?
Hur mycket skulle ni gissa på att tatueringen kostat?
svårt att säga. allt beror på hur snabb tatueraren har varit, vart han tatuerade sig osv. 3000-6000 spänn kanske. men sen är den ju bara halvgjord och kräver minst en sittning till (om han nu inte ska ta bort den... *rolleyes*)
Tricklev
2007-11-08, 13:30
Haha helt underbart artikel, det blir på något sätt ännu mer komiskt när det är hans andra tatuering, och det inte är något gnäll om den första. Vad gick igenom hans huvud egentligen, trodde han att mamma skulle tycka om en halvfärdig ryggtavla för 5000.
Men det är väl tusen gånger snyggare med en tatuering på ryggen än ett stort jävla ärr efter lasern.
svårt att säga. allt beror på hur snabb tatueraren har varit, vart han tatuerade sig osv. 3000-6000 spänn kanske. men sen är den ju bara halvgjord och kräver minst en sittning till (om han nu inte ska ta bort den... *rolleyes*)
Ja, och jag fattar inte hur man kan göra en tatuering som tar flera timmar för att sen kort därefter bara "nej jag vill inte förresten". En sak om man trillade in hos tatueraren och gjorde nåt helt impulsartat på tio minuter kanske, men denna tar som sagt mycket tid, pengar och smärta att göra. *screwy*
Det är ju garanterat morsan som har freakat eller så har han aldrig fått lära sig att det han gör får konsekvenser. Hade jag varit morsan hade jag låtit han ha sin fula tatuering tills han skaffade pengar till att ta bort den själv om han nu inte var nöjd.
Men det är väl tusen gånger snyggare med en tatuering på ryggen än ett stort jävla ärr efter lasern.
menar det. den ser ju som sagt välgjord ut och kan bli riktigt snygg i slutändan.
Nu är jag inget stort fan av tatueringar men den där draken skulle ju se cool ut än fast den inte var klar eller ifylld typ.
Mamman kommer inte få ett skit. Hon är säkert ute efter en tatuering själv och försöker förlika en deal med tatueraren. "ge mig pengar till laser eller ge mig en tatuering liksom typ BAH".
Är det ingen som begriper mammans roidande om att tatueraren brutit mot branchens egna uppställda etiska regler?
duenorth
2007-11-08, 13:45
Hade jag varit morsan hade jag låtit han ha sin fula tatuering tills han skaffade pengar till att ta bort den själv om han nu inte var nöjd.
:hbang:
Shakemynuts
2007-11-08, 13:47
Är det ingen som begriper mammans roidande om att tatueraren brutit mot branchens egna uppställda etiska regler?
Det var ju oskriven regel att inte tatuera hals/händer/huvud förrut också.
duenorth
2007-11-08, 13:48
Finns lagar om att man måste vara 18år för att köpa öl. Inte ser du någon mamma eller pappa stämma Ica för att dom har sålt öl till en minderårig. (kanske inte världens bästa exempel, men men)
Det var ju oskriven regel att inte tatuera hals/händer/huvud förrut också.
Jaha.
Finns lagar om att man måste vara 18år för att köpa öl. Inte ser du någon mamma eller pappa stämma Ica för att dom har sålt öl till en minderårig. (kanske inte världens bästa exempel, men men)
Jag hoppas att det finns föräldrar som skulle reagera på om en handlare sålde alkohol till deras minderåriga barn.
Nej.
1. Det är ingen lag.
2. Deras företag får lägga upp sin policy hur de vill och ändra den när de vill, så länge den överensstämmer med Svensk Lag.
Tjänstefel av tatueraren imo.
Wennerberg
2007-11-08, 14:03
Det är inte branchens regler, det är upp till var och en.
Guybrush
2007-11-08, 14:11
Nu även i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1199869.ab
Ironwoman
2007-11-08, 14:14
Killen tar det inte så seriöst http://www.fragbite.com/?threadID=468922&commentNr=65#comment65
Wennerberg
2007-11-08, 14:15
här är hans tråd på fragbite, där han säger att han inte ångrar den, och att han vill fylla i den när han blir 18, samt att hans mamma ligger bakom allt. Hoppas tatueraren som fyller i den skriver jävla luder på hans rygg.
http://www.fragbite.com/?threadID=468922&commentNr=65
Har du lust att snacka kom till Göteborg>Angered>Rannebe rgen så slipper vi ta det över inet. Ciao
:laugh:
mogen kille.. är inte förvånad att han ljög om sin ålder osv. *rolleyes*
Haha fyfan. Jag hoppas tatueraren som ska fylla i den sen, ristar in bläcket riktigt ordentligt så det blir en ful utbucklad tatuering. Pucko
Mycket underhållande tråd det där.
"Jag kan självklart inte avslöja något, men det är jag som är i tidningen, så om det är någon mer än p12an #16 så säg det. "
http://www.fragbite.com/?threadID=430476
Tjenare tjenare gott folk.
Jo jag gjorde en tråd för ett tag sen om tatuering.
Nu gör jag en till för jag har helt ändrat planer.
Jag ska göra en drake på ryggen men har svårt för att hitta en snygg som jag kan göra. Skulle ni 'hackers' på fb kunna hitta en snygg drake till mig?! :)
Den skulle ungefär så ut såhär: http://www.fuskbugg.se/pub/mis c/aj3.jpg
Tack (=
Shakemynuts
2007-11-08, 14:31
Man märker ju på just den där Fragbite tråden varför man inte ska hänga på Fragbite. Varannan mening består ju av personliga påhopp både från andra användare och han som är med i Metro med tatueringen.
RösböJunior
2007-11-08, 14:38
jävla unge.
Fjant. Hans morsa är också en fjant och tatueraren är ansvarslös.
Fucking mongoloids. Jag hoppas han aldrig får fylla i den.
Tänk att en Kollotråd kan samla så mycket white trash-pöbel.
Herr Oberst
2007-11-08, 15:13
Nog för att tattoo-killen och hans morsa är riktigt jävla blåsta, men att kalla dem för jävla mongoloider är rätt illa. Precis lika illa som att kalla dem för jävla bröstcancerfall eller cp-leukemibarn eller allt annat skit som man hör.
Daniiiel
2007-11-08, 15:25
Du är en fucking mongoloid, har du inget vetting att säga så håll käft. Killen får skylla sig själv, men han var inte 18 och tatueraren hade ett ansvar att kolla detta. Sen om ni inte haft ordentlig panikångest innan så sluta vara så jävla respektlösa mot killen. Han har säkert varit helt förstörd ett bra tag.
Du är en fucking mongoloid, har du inget vetting att säga så håll käft. Killen får skylla sig själv, men han var inte 18 och tatueraren hade ett ansvar att kolla detta. Sen om ni inte haft ordentlig panikångest innan så sluta vara så jävla respektlösa mot killen. Han har säkert varit helt förstörd ett bra tag.
Förstörd? Han skriver ju själv att han inte ångrar det. Dock kan man inte veta säkert om det är han på det där forumet. Och jag får be om ursäkt. Mitt ordval för det ni säger mongoloids till säger jag cp-skadad eller celebral pares och jag menade inte en sådan, mongoloid är enbart ett uttryck från min sida.
Daniiiel
2007-11-08, 15:35
Edit på ovantstående: Tatueraren behöver visst inte kolla om han är 18. Fast nu var det ju deras policy på hemsidan.
Han har säkert varit helt förstörd ett bra tag.
"Den är inte heller klar än. Jag vill inte "stämma" dem, det är min mamma som vill det. Jag tycker om den och ska fylla i den efter jag fyllt 18 år."
Daniiiel
2007-11-08, 15:42
"Den är inte heller klar än. Jag vill inte "stämma" dem, det är min mamma som vill det. Jag tycker om den och ska fylla i den efter jag fyllt 18 år."
Även Niklas ångrar sig idag.
– Hade jag tänkt efter hade jag inte skaffat någon tatuering alls. Det gick för snabbt. Jag tycker att det borde vara 18-årsgräns på att få tatuera sig.
Även Niklas ångrar sig idag.
– Hade jag tänkt efter hade jag inte skaffat någon tatuering alls. Det gick för snabbt. Jag tycker att det borde vara 18-årsgräns på att få tatuera sig.
Han säger det i tidningen, men på forumet så säger han något helt annat och det verkar som om den var lite planerad då han skapade en tråd om det innan han gjorde den.
Han hycklar ju.
Daniiiel
2007-11-08, 15:46
Han säger det i tidningen, men på forumet så säger han något helt annat och det verkar som om den var lite planerad då han skapade en tråd om det innan han gjorde den.
Han hycklar ju.
Aha, jag ber om ursäkt till Frida.B då. My mistake.
snartspensligvegan
2007-11-08, 15:47
Han kanske använde en falsk legitimation och om man är 17år så borde man veta vad man ger sig in i.I vilket fall som helst är det väl knappast tatuerarens fel om han gjorde det.
snartspensligvegan
2007-11-08, 15:51
Det var ju oskriven regel att inte tatuera hals/händer/huvud förrut också... och nu har min småkusin en streckkod i nacken, som väl inte ser särskilt snygg ut till att börja med ..
snartspensligvegan
2007-11-08, 15:58
Killen tar det inte så seriöst http://www.fragbite.com/?threadID=468922&commentNr=65#comment65"Vissa av er här verkar inte tänka längre så långt.
Jag kan självklart inte avslöja något, men det är jag som är i tidningen, så om det är någon mer än p12an #16 så säg det.
Den är inte heller klar än. Jag vill inte "stämma" dem, det är min mamma som vill det. Jag tycker om den och ska fylla i den efter jag fyllt 18 år."
Inte helt oväntat ;)
"#31 jao och du är norrmis ;D
#32 Nej jag heter Niklas men som sagt kan jag inte avslöja något sorry. Äre nåt mer du undrar så fråga på :)"
aka min mamma vill ha pengar!
Klart som fan att tatueraren har ett ansvar.
Rannsaka er själva och fundera på hur kloka beslut ni fattade när ni var 17 år. Med tanke på hur många som är nötskallar i vuxen ålder här inne vågar jag inte tänka på hur ni betedde er vid 17 års ålder.
Shakemynuts
2007-11-08, 16:09
.. och nu har min småkusin en streckkod i nacken, som väl inte ser särskilt snygg ut till att börja med ..
Hehe, streckkoder är aldrig speciellt snyggt imo. :)
Visst utvecklas även tatueringsvärlden och idag är det mer eller mindre accepterat med tatueringar på hals och händer, ansikte/huvud hoppas jag fortsätter vara tabu. Det må vara dubbelmoral, jag älskar tatueringar, lika mycket som träning, men ansikte och huvud tycker jag man ger fan i.
Men grabben med ryggtavlan hycklar ju på grund av att hans morsa vill ha cash antagligen. Han säger att han inte var mogen för beslutet om tatueringen på ryggen, skyller på tatueraren, har redan en tatuering sen tidigare och skryter om den på Fragbite (av alla forum dessutom).
Wennerberg
2007-11-08, 16:11
.. och nu har min småkusin en streckkod i nacken, som väl inte ser särskilt snygg ut till att börja med ..
Det är från tatuerare till tatuerare, det finns många som kör på hals/nacke/händer.
rememberence
2007-11-08, 16:19
Att folk ens orkar slösa energi på någon/något så obetydlig. :thumbup:
snartspensligvegan
2007-11-08, 16:21
Klart som fan att tatueraren har ett ansvar.
Rannsaka er själva och fundera på hur kloka beslut ni fattade när ni var 17 år. Med tanke på hur många som är nötskallar i vuxen ålder här inne vågar jag inte tänka på hur ni betedde er vid 17 års ålder.Var går gränsen om även vuxna är nötter då? ;)
Dessutom VILL HAN JU HA DEN.
snartspensligvegan
2007-11-08, 16:22
Det är från tatuerare till tatuerare, det finns många som kör på hals/nacke/händer.Det var väl poängen =P
Men herregud. Är han vuxen nog att få göra en tjej gravid så är han väl fan vuxen för att förstå konsekvenserna av det han gör. Dvs tatuera en stor tatuering på ryggen kan man ångra. Men att sen stämma tatueraren är ju befängt. Mongoloid.
Könsmogen och vuxen är två skilda saker. Att du tycker att sprida på benen eller trycka in verktyget är något stort betyder det inte att lagen delar din syn på det hela.
snartspensligvegan
2007-11-08, 16:32
Värre o få ett barn på halsen än en tatuering på ryggen dock ;D
Frida.B: Men vi kan ju öva!?1
Vilka pantskallar det finns. Om man som sjuttonåring ursäktar sitt dåliga omdöme med att en andra part gått emot egeninrättade riktlinjer så väntar nog större problem i framtiden. Någonting säger mig att denna framtid ser värre ut än en drake på ryggen.
Hur ska dom stämma tatueraren när det fortfarande inte finns någon lag om att man inte får tatuera folk under 18? :confused:
Blir sjukt störd av en sådan där mentalitet som morsan och grabben har.
Vilka pantskallar det finns. Om man som sjuttonåring ursäktar sitt dåliga omdöme med att en andra part gått emot egeninrättade riktlinjer så väntar nog större problem i framtiden. Någonting säger mig att denna framtid ser värre ut än en drake på ryggen.
Vi ser 17-åringar som pantade, därför är 18 en magisk gräns. Ska man spy galla på någon i det här fallet så är det morsan som inte har koll på sitt barn och som sen är arg för andra inte hjälper henne att ha koll. Dumt även att visa upp det för hela Sverige också.
snartspensligvegan
2007-11-08, 16:46
Hur ska dom stämma tatueraren när det fortfarande inte finns någon lag om att man inte får tatuera folk under 18? :confused:
Blir sjukt störd av en sådan där mentalitet som morsan och grabben har.Grabben kan väl inte rå för morsans dampanfall?
tntballe
2007-11-08, 16:54
Morsan skjutsade mig till studion när jag var 17 o skulle göra min första gaddning, mamma är snäll.
Farsan undrade vad det skulle vara bra för, han är finsk.
;2624375']hahaha stryk ska han ha
Så näsan snurrar... alt Så han snurrar i kallingarna..
internethjälten
2007-11-08, 17:54
Rätt komiskt att föräldrar kan ge sina barn fel mat i 17år så de blir feta och ser ut som grisar och det är det ingen som reagerar över men så fort det sitter en gadd eller en piercing så ska det roidas direkt...
Farsan undrade vad det skulle vara bra för, han är finsk.
Ja, exakt, "så bara en kniv i bältet duger inte nu då, nääähääää".
Rätt komiskt att föräldrar kan ge sina barn fel mat i 17år så de blir feta och ser ut som grisar och det är det ingen som reagerar över men så fort det sitter en gadd eller en piercing så ska det roidas direkt...
Tyckte du att han var fet?
Vi ser 17-åringar som pantade, därför är 18 en magisk gräns. Ska man spy galla på någon i det här fallet så är det morsan som inte har koll på sitt barn och som sen är arg för andra inte hjälper henne att ha koll. Dumt även att visa upp det för hela Sverige också.
Pages.
Jag skulle nog om mitt barn gjort något dumt försöka hålla en något lägre profil än att gråta ut i Metro - av dumskallar, för dumskallar.
Tyckte du att han var fet?
Nej, men lite skär.
MY GOD Teh ROIDZ!
Är det lika lätt att ändra på fetma som på en helkroppstatuering?
Dom håller på o ringer hans morsa på flashback :P
Dom håller på o ringer hans morsa på flashback :P
Amagad teh l0l. Thx Ragg1s.
Amagad teh l0l. Thx Ragg1s.
Yw böddäh!
Fast barnfetma är ju ganska hett ämne. Skulle inte säga att det är helt främmande att diskutera ifall föräldrarna har ett stort ansvar där.
internethjälten
2007-11-08, 18:14
Är det lika lätt att ändra på fetma som på en helkroppstatuering?
Men kom loss nu för bövlen, det är en gadd på ryggen vi pratar om och inte en helkroppsgadd. 75% av livet har man ändå tröja på sig så vad är grejjen lixom.
Men kom loss nu för bövlen, det är en gadd på ryggen vi pratar om och inte en helkroppsgadd. 75% av livet har man ändå tröja på sig så vad är grejjen lixom.
Slappna av nu Helge och läs vad jag skrev. Vill du jämföra saker så bör de vara jämförbara. Fetma åtgärdar du om du tröttnar på den. En gadd är svårare att åtgärda. Vad du och jag anser om gadden spelar ingen roll om det är någon annan som har den och vill ha bort den. Du förstår detta.
Synd om grabben, att han har en sådan morsa.
Runda Grodan
2007-11-08, 18:32
Äh, det är väl bättre om kidsen är ute och tatuerar sig istället för att sitta inne och spela Counterstrike hela dagarna.
Tatueringsbranschen är smutsig, och att förstöra kroppar med bläck fyller ingen viktig samhällsfunktion. Jag tycker att vi skall förbjuda yrket, och likställa utövande med grov misshandel, med samma påföljd. Bara idioter som tatuerar sig, fult som fan är det.
Runda Grodan
2007-11-08, 18:51
Tatueringsbranschen är smutsig, och att förstöra kroppar med bläck fyller ingen viktig samhällsfunktion. Jag tycker att vi skall förbjuda yrket, och likställa utövande med grov misshandel, med samma påföljd. Bara idioter som tatuerar sig, fult som fan är det.
Fast om staten tog över all tatueringsverksamhet så skulle arbetsmarknadsverket kunna ordna några heldagar där långtidsarbetslösa får lära sig att rita - för att sedan anställas som tatuerare. Det kanske kan vara en av lösningarna på arbetslöshetsproblemet!
Fast om staten tog över all tatueringsverksamhet så skulle arbetsmarknadsverket kunna ordna några heldagar där långtidsarbetslösa får lära sig att rita - för att sedan anställas som tatuerare. Det kanske kan vara en av lösningarna på arbetslöshetsproblemet!
Det kan vara nåt! Och då kan man ju även reglera vad som tatueras, dvs inga "tramp-stamps", taggtråd runt armen eller fula tribals. Bara socialdemokratiska rosor, konsum loggan och annat som inte väcker anstöt.
Runda Grodan
2007-11-08, 18:56
Det kan vara nåt! Och då kan man ju även reglera vad som tatueras, dvs inga "tramp-stamps", taggtråd runt armen eller fula tribals. Bara socialdemokratiska rosor, konsum loggan och annat som inte väcker anstöt.
Ha, ha, det skulle nog bli väldigt populärt för då slapp man ju ha så svårt att välja motiv!
Wennerberg
2007-11-08, 20:33
Ja, förbjud yrket, verkligen, passa på att bannlysa alla andra konstnärer också. Helst artister också, vad fan ska vi med musik till? Kanske biografer när vi ändå håller på.
*slap*
Löjtnant Blank
2007-11-08, 20:38
Ja, förbjud yrket, verkligen, passa på att bannlysa alla andra konstnärer också. Helst artister också, vad fan ska vi med musik till? Kanske biografer när vi ändå håller på.
*slap*
Varför ska vi förbjuda biografer? Okej, vissa genrer kanske är onödiga, som till exempel splatter och en del porr, men att förbjuda en hel företeelse? Det låter inte vettigt tycker jag...
:thumbup:
grabben och hans morsa:....*screwy* ..........:smash: ...........*gah!*
Runda Grodan
2007-11-08, 20:54
Varför ska vi förbjuda biografer? Okej, vissa genrer kanske är onödiga, som till exempel splatter och en del porr, men att förbjuda en hel företeelse? Det låter inte vettigt tycker jag...
Nu visas det ju inte så mycket porr på biograferna men jag förstår absolut vad du menar. Ett alternativ till att förbjuda hela genrer skulle kunna vara att man går in och reglerar det moraliska innehållet - tex i "den onödiga porren" skulle man kunna lägga till något sedelärande i själva filmen. Att efter avslutad scen ha någon form av sensmoral. På detta sätt skulle man slippa komma med en massa förbud och göra något nyttigt och samhällsbefrämjande av ett annars ganska tveksamt fenomen. Om man inom porrindustrin arbetar aktivt med moral och värdegrund kommer det sannolikt att smitta av sig på själva filmproduktionen.
Till exempel skulle man kunna byta ut miljöer där interner har sex med sina fångvaktare till scener där någon socialt framstående får till det pga sina fina prestationer/värderingar.
Nu visas det ju inte så mycket porr på biograferna men jag förstår absolut vad du menar. Ett alternativ till att förbjuda hela genrer skulle kunna vara att man går in och reglerar det moraliska innehållet - tex i "den onödiga porren" skulle man kunna lägga till något sedelärande i själva filmen. Att efter avslutad scen ha någon form av sensmoral. På detta sätt skulle man slippa komma med en massa förbud och göra något nyttigt och samhällsbefrämjande av ett annars ganska tveksamt fenomen. Om man inom porrindustrin arbetar aktivt med moral och värdegrund kommer det sannolikt att smitta av sig på själva filmproduktionen.
Till exempel skulle man kunna byta ut miljöer där interner har sex med sina fångvaktare till scener där någon socialt framstående får till det pga sina fina prestationer/värderingar.
http://djforum.free.fr/smileysmileysmiley/v2/surprises/surprises.smileysmiley.com.54.gif
Wennerberg
2007-11-08, 21:10
Nej fan, skit i det, ska vi förbjuda det ena kan v lika gäran ta ellt som har med kreativitet att göra, förbjud gärna tv med!
Nej fan, skit i det, ska vi förbjuda det ena kan v lika gäran ta ellt som har med kreativitet att göra, förbjud gärna tv med!
Varför måste det vara allt eller inget?
Tänk om någon kom med samma argument när en grupp människor för länge sedan ville förbjuda vissa saker i samhället, d.v.s. hitta på lite lagar. Allt eller inget då också?
Tell it like it is, sister!
Så jäkla roligt. Kan bara tänka mig morsans min när hon såg den för första gången.
Ryska_raketen
2007-11-08, 21:39
Jag tycker, att om han ångra sig, tro fan att han ska ha tillbaka sina cash! Va fan äre me er!!?
Viktor_Balck
2007-11-08, 22:06
Jag tycker, att om han ångra sig, tro fan att han ska ha tillbaka sina cash! Va fan äre me er!!?
Ja, eller hur! Det borde fan vara öppet köp på tatueringar!!
Jag tycker att tatueraren borde ha rätten att få ångra sig, och göra den lite större och mer ifylld. Tänk hur han mår en dag som denna när hans verk hängs ut och bespottas.
Nitrometan
2007-11-08, 22:16
Om han ångrar sig ska han ha rätt att få åka i en stor planhyvel. Då tar de bara bort tatueringen. Tatueraren behåller såklart pengarna för jobbet han har lagt ner.
redbrigade
2007-11-08, 22:20
Jag stämde den lokala krogen efter att som 17åring blivit onykter och legat med en ful kärring
Nitrometan
2007-11-08, 22:21
Jag stämde den lokala krogen efter att som 17åring blivit onykter och legat med en ful kärring
Det gjorde du rätt i. De skulle inte ha serverat dig.
Hoppas att du inte vann målet. ;)
Det han skriver på fragbite gör att man bara vill skämmas för hur dum folk kan vara / alternativt bete sig.
Tar du ansvar för tatueringen och inte står för åsikten i tidnignen så gör du ingen anmälning.
Löjtnant Blank
2007-11-08, 23:02
Det gjorde du rätt i. De skulle inte ha serverat dig.
Hoppas att du inte vann målet. ;)
looooool, *hi 5* för bra ironi
;) ;)
Klantskalle bara.
Sedan tycker jag motivet är så förbaskat uttjatat så jag förstår om han ändrade sig, men några pengar skall han INTE ha.
Shakemynuts
2007-11-09, 00:54
Slappna av nu Helge och läs vad jag skrev. Vill du jämföra saker så bör de vara jämförbara. Fetma åtgärdar du om du tröttnar på den. En gadd är svårare att åtgärda. Vad du och jag anser om gadden spelar ingen roll om det är någon annan som har den och vill ha bort den. Du förstår detta.
Fast det är å andra sidan nå förbannat jäkla svårt att få en unge att låta bli skräpmat efter att ha fått i sig 1500 kalorier socker från Mcdonalds sen h*n var 5, typ.
Jag skulle faktiskt påstå att en gadd är lättare att ta bort än fetma om det sker på sånt sätt som det gör med barn. Allt du behöver för att få bort gadden är dineros, men fetman, ja, där krävs en hel drös saker, disciplin, näringslära, motivation och det kan vara väldigt väldigt svårt om man sen liten varit fet och aldrig någonsin ens haft närheten av bra självförtroende. Maten är oftast det enda som styr en hjärna hos en som är fet.
Bump!
Någon som vet ifall det har blivit något utav detta? Jag vill frossa i Niklas + hans mammas episka fail.
Bump!
Någon som vet ifall det har blivit något utav detta? Jag vill frossa i Niklas + hans mammas episka fail.
+1 :D hoppas det gick åt skogen.
Wennerberg
2008-03-26, 18:07
Det gick rätt åt helvete skulle jag vilja säga.
Det gick rätt åt helvete skulle jag vilja säga.
Du menar inte att tatueraren fick betala skadestånd?... Fick han det så kommer jag börja gråta och äta kakor i duschen.
Wennerberg
2008-03-26, 18:21
Ärendet lades ner illa kvickt. Hon som gjorde tatueringen behövde inte betala någonting.
Självklart behöver man inte betala skadestånd när man inte brutit mot några regler.
Wennerberg
2008-03-26, 18:33
Självklart behöver man inte betala skadestånd när man inte brutit mot några regler.
Precis. Den där Niklas, och han äckliga jävla morsa, de borde få betala skadestånd till tatueraren!
Precis. Den där Niklas, och han äckliga jävla morsa, de borde få betala skadestånd till tatueraren!
Haha så skulle det varit :D
Motorbreath
2008-03-26, 18:41
Haha. Så svagt att ta till lipen och säga att han ångrar sig för att morsan roidar över tatueringen när han samtidigt på annat håll säger att han vill ha kvar den.
Jävla curlingföräldrar som inte lär barnen att stå för sina handlingar. Att sedan ha mage att kräva tatueraren på skadestånd istället för att inse att det är killen själv som valt det säger väl en hel del om hur blinda somliga föräldrar kan vara.
Bra att de inte fick ett korvöre. Hoppas studion ger honom ett riktigt ockerpris för att fylla i den, om han nu har mage att gå dit (vilket är rätt troligt då han uppenbarligen inte kan förstå konsekvenserna av sina egna handlingar).
Hade ungått det här caset. Fattar inte vad det var för nöt på ARN som hade uttalat sig om att det blir intressant att få praxis på vad som gäller för 17åringar. Det gäller att man får ingå avtal om man pröjsar själv när man är över 16 år, det är ju lagstiftning vi har haft hur länge som helst. Hur kan det vara fråga om en tvist över huvud taget?
För övrigt: Killen som tatuerade sig måste ju bli korad till årets jävla åsna.
Nitrometan
2008-03-26, 20:57
Eller så skulle han få en tatuering till i pannan där det står "dumskalle".
Bra att de inte fick ett korvöre. Hoppas studion ger honom ett riktigt ockerpris för att fylla i den, om han nu har mage att gå dit (vilket är rätt troligt då han uppenbarligen inte kan förstå konsekvenserna av sina egna handlingar).
:hbang: Det hade rockat!
Han borde få betala mig, kolo och resten av svenska folket som lidit av denna artikeln också tycker jag :D
En bra sak kom dock ut av detta. Jag såg länken till Samel Mullins Nintendosleeve.
http://www.samuelmullin.com/tats.html
Jag är själv rätt sugen på en halvsleeve, men vet inte rikgti vad jag skulle fylla den med. Stiliserade minkar i en vild dans vore något.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.