Visa fullständig version : Har du snott en cykel?
snartspensligvegan
2007-11-08, 05:08
...
J de Koof
2007-11-08, 05:28
Ja, flera.*whistle* Under säg en period om 15 år kanske.
I samtliga fall mer eller mindre trasiga cyklar som stått övergivna på "fel" ställen i minst 7-8 månader. Jag har betraktat det som adoption.
/J
Nej, jag har sett gamla rostiga saker stående någon gång med aldrig haft chansen elelr orken att ta dem.
snartspensligvegan
2007-11-08, 05:48
Coolt att ha koll på att cyklarna inte har använts under 7-8 månaders tid -.-
Minst en cykel i cykelstället utanför mig ser väldigt skruttig ut (värre än min) och ser ut att ha stått där för evigt, så jag antog att den var övergiven, men på senare tid har jag sett en kille som har använt den!
Bekant dyrkade upp låset på en och tog den först men sade att han skulle cykla tillbaka med den dagen därpå eller hur det var och låsa den igen ;D, men sedan tog han bussen eller hur det var så han gick tillbaka o låste den, bra gjort =p
Andra dåliga bekanta har tagit och förstört alldeles för många cyklar, hatar dem.
Cyklar är inte allmän egendom ;)
J de Koof
2007-11-08, 07:09
Coolt att ha koll på att cyklarna inte har använts under 7-8 månaders tid -.-
Näpp, inte särskilt coolt faktiskt. Det finns fall som är mer uppenbara än andra.
/J
olle lindblad
2007-11-08, 07:21
Nej, däremot har jag fått två cyklar stulna. Den ena blev t om stulen två gånger. Det finns alldeles för många som ser det som helt normalt att sno cyklar.
Nej, däremot har jag fått två cyklar stulna. Den ena blev t om stulen två gånger. Det finns alldeles för många som ser det som helt normalt att sno cyklar.
sjukt ifall folk tycker på det viset, en cykel kan kosta en sex sjutusen...
fan va arg jag skulle bli ifall nån snodde min cykel! *mini*
snartspensligvegan
2007-11-08, 07:29
Mjae, är väl mer så att en billig skitcykel kostar runt 3000, en halvdan 6-7000, en lite finare 10-14 och den "kan" kosta en jävla massa, uppemot 30-40 lär ju gå iaf ;)
Nu tillför väl majoriteten av cyklarna som stjäls sådana som är värda mindre summor men ändå, de dyrare lär ju dock försvinna ännu snabbare.
olle lindblad
2007-11-08, 07:33
De flesta jag känner i Stockholm/Solna har blivit av med en eller flera cyklar. Svindyra lås hjälper inte alltid heller. Någon som vet ett smidigt sätt att göra cykeln strömförande?
Mjae, är väl mer så att en billig skitcykel kostar runt 3000, en halvdan 6-7000, en lite finare 10-14 och den "kan" kosta en jävla massa, uppemot 30-40 lär ju gå iaf ;)
Nu tillför väl majoriteten av cyklarna som stjäls sådana som är värda mindre summor men ändå, de dyrare lär ju dock försvinna ännu snabbare.
även ifall jag "bara" betalat 1500:- för en cykel så skulle det va surt som satan att få den stulen.
Min cykel har stått olåst ett flertal gånger på allmänna ställen i många timmar utan att nån knyckt den. Folk är snälla mot mig. Eller så har jag bara haft en jäkla tur
De flesta jag känner i Stockholm/Solna har blivit av med en eller flera cyklar. Svindyra lås hjälper inte alltid heller. Någon som vet ett smidigt sätt att göra cykeln strömförande?
men är inte cyklar försäkrade? fast de va nån som sa att man måste använda ett godkännt bygellås för att det skulle gälla
blekfet2
2007-11-08, 07:37
jo när ja gvar en liten skitunge, sedan växte jag upp.
Nej. Däremot har jag fått fyra cyklar snodda (en två gånger dessutom). DÖDA!!11! :smash:
snartspensligvegan
2007-11-08, 07:38
De flesta jag känner i Stockholm/Solna har blivit av med en eller flera cyklar. Svindyra lås hjälper inte alltid heller. Någon som vet ett smidigt sätt att göra cykeln strömförande?Släng en krok över ledningarna över järnvägen?
Se bara till att du har gjort fast andra änden av kabeln vid cykeln innan kroken landar så du slipper göra det efteråt ;)
-Niklas-
2007-11-08, 07:39
Jao en gång, ställde tillbaka den dock dagen efter när jag nyktrat till och spännde fast en 20 lapp på packethållarn.
snartspensligvegan
2007-11-08, 07:40
Nej. Däremot har jag fått fyra cyklar snodda (en två gånger dessutom). DÖDA!!11! :smash:Tacka drygt 1/3 av kolozzeummedlemmarna ;)
olle lindblad
2007-11-08, 07:45
men är inte cyklar försäkrade? fast de va nån som sa att man måste använda ett godkännt bygellås för att det skulle gälla
En del är förstås försäkrade. Fast det är rätt surt att lägga runt 1500 i självrisk för att någon inte kan hålla fingrarna i styr.
snartspensligvegan
2007-11-08, 07:48
Och hemförsäkringen lär ju inte täcka en dyrare cykel, och jag antar att värdet skrivs ner med tiden?
olle lindblad
2007-11-08, 07:52
Och hemförsäkringen lär ju inte täcka en dyrare cykel, och jag antar att värdet skrivs ner med tiden?
Japp.http://happymtb.org/2006/04/04/forsakringsdjungeln-utforskad/
snartspensligvegan
2007-11-08, 07:56
... och även om cykeln är försäkrad får ju bara alla vara med och betala för det inträffade istället, ekonomiskt/praktiskt är det väl lika illa som försäkringsbedrägeri antar jag.
Nu skall jag sova, borde jag ha gjort tidigare men jag måste ju äta också!
Nu skall jag sova, borde jag ha gjort tidigare men jag måste ju äta också!
Vända tillbaka dygnet, kanske? :Virro
Absolut inte!
Däremot har jag fått 2 cyklar snodda och jag kan säga att jag är inne på Tolkias linje. Döda.
Nej, men jag har fått en stulen. Som hämd har jag pissat på er par stycken i min vilda ungdom. Nu är jag gammla och vis och inser hur pubertalt det var.
Eddie Vedder
2007-11-08, 09:02
Jag har promenerat hem på fyllan tillsammans med en polare som inte var lika sugen på att gå så han snodde en cykel.
Jag tyckte inte om det men jag fick skjuts på pakethållaren så oavsett vad jag kände rent etiskt inför cykelstölden så får jag ju klassas som medbrottsling helt klart.:(
Pellefant
2007-11-08, 09:05
Nej, det har jag inte.
Bronkitkorv
2007-11-08, 09:10
När jag var ty 12 år så hade jag ett tag som hobby att sno cyklar och köra ner dom för en jättelång brant trappa och sedan slänga dom i sjön.
Men jag har fått betala genom att bli av med kanske 5 ganska fina cyklar när jag blitt äldre.
Nej, det har jag verkligen inte. Har själv blivit av med några cyklar och man blir lika förbannad och less varje gång. Att folk inte skilja på sin egen skit och andras grejor.
Ja, jag och ett par kamrater snodde en för att ta oss in till staden. Efter en vinglig färd med olovlig skjuts ställde vi ifrån oss den och gick på krogen. När vi sedan skulle cykla hem så var det någon som stulit den. Så fräckt.
Arf Pingvin
2007-11-08, 11:06
Nej. Jag är ingen tattare.
Ja, ett antal gånger i min ungdom. Det är varken något jag skäms för eller är stolt över.
Nej, för bövelen.
Jao en gång, ställde tillbaka den dock dagen efter när jag nyktrat till och spännde fast en 20 lapp på packethållarn.
Bra gjort. :thumbup:
Slartibartfast
2007-11-08, 12:12
Nej för satanen! Sno andras hojar gör man fan inte. Jag har blivit av med tre själv och det är surt som sista dan. *mini*
snartspensligvegan
2007-11-08, 14:28
Vända tillbaka dygnet, kanske? :VirroAmen jag gick upp 10, åt väl frukost framåt 13-14, sov typ 15.30-18.30 eller vad hon kan ha varit, åt lite igen, drog o tränade säg 20.20-22.45, tog maltodextrin o esapro hemma, fuskade o tog mackor runt kl 01-02, men var ju i behov av riktig mat med så fixade den framåt 04 eller så, sedan åt jag väl lite långsamt.
snartspensligvegan
2007-11-08, 14:30
När jag var ty 12 år så hade jag ett tag som hobby att sno cyklar och köra ner dom för en jättelång brant trappa och sedan slänga dom i sjön.
Men jag har fått betala genom att bli av med kanske 5 ganska fina cyklar när jag blitt äldre.Antagligen inte samma personer som tog tillbaka för "sina cyklar" dock, utan antagligen liknande avskum.
Nej för satanen! Sno andras hojar gör man fan inte. Jag har blivit av med tre själv och det är surt som sista dan. *mini*
Surt som sista dan? Är det ett finskt kraftuttryck? =)
Snott kanske 3-4. Blivit av med kanske 3-4 så jag ser det som fair *whistle* DÄremot snodde jag bara riktiga halvövergivna skitcyklar. De som blev stulna av mig var ju endå rätt fina.
Hursomhelst är jag väldigt säker på att det aldrig kommer att ske igen.
Jag bor i Uppsala, student staden. Här låser man sin cykel eller så kan man räkna med att den är borta. Och om ens cykel försvinner så tar man bara en ny. Det är nästan som ett kretslopp. Självfallet går du inte och kapar någons nya dyra cykel... kanske blivit 2-3 detta år? blivit av med lika många också , så det är tid att "hitta" en ny :)
Deceiver85
2007-11-08, 15:41
Aldrig.
Slartibartfast
2007-11-08, 15:49
Surt som sista dan? Är det ett finskt kraftuttryck? =)
Jep.
Man kan använda det hur som helst nästan. typ:
"Han drack som sista dan", om man dricker väldigt mycket vid ett speciellt tillfälle.
Jep.
"Han drack som sista dan", om man dricker väldigt mycket vid ett speciellt tillfälle.
Det uttrycket tillsammans med: "Leva som om varje dag vore sista" sammanfattar den finländska rasen ganska fint :laugh:
Psychological
2007-11-08, 20:46
När jag var 18 så snodde jag en cykel varje helg så jag skulle slippa gå hem efter krogen! Blev ganska många!
Ignatius72
2007-11-08, 20:48
Det saknas alternativ i pollen, tex eventuellt har jag snott en cykel men jag var för berusad för att komma ihåg det.
Jag går jämt ut.
har snott ca, 5 cyklar (mest på fred och lörd. kvällar.....eeeh...)
och har själv blivit av med ca, 5 cyklar.
Fatalist
2007-11-08, 20:50
Ja, min idrottslärares i nian. Han var ett rövh*l.
snartspensligvegan
2007-11-08, 21:00
Jag bor i Uppsala, student staden. Här låser man sin cykel eller så kan man räkna med att den är borta. Och om ens cykel försvinner så tar man bara en ny. Det är nästan som ett kretslopp. Självfallet går du inte och kapar någons nya dyra cykel... kanske blivit 2-3 detta år? blivit av med lika många också , så det är tid att "hitta" en ny :)Trist att någon förser kretsloppet med nya cyklar dock, för rätt många lär ju kvaddas / slängas / överges / flyttas på / ..
snartspensligvegan
2007-11-08, 21:02
Jep.
"Han drack som sista dan", om man dricker väldigt mycket vid ett speciellt tillfälle.Där är ju uttrycket förstårligt dock. "Drack som sista dan" = "Drack som om det vore hans sista dag i livet" = Passa på att dricka som fan eftersom det är sista chansen.
Men jag vet inte om det är värt att bli grymt sur för att det är ens sista dag i livet ;)
snartspensligvegan
2007-11-08, 21:03
När jag var 18 så snodde jag en cykel varje helg så jag skulle slippa gå hem efter krogen! Blev ganska många!Ingen som har tvivlat på det.
Vi vet ju liksom redan var du ligger vad gäller respekt för andra.
snartspensligvegan
2007-11-08, 21:04
Det saknas alternativ i pollen, tex eventuellt har jag snott en cykel men jag var för berusad för att komma ihåg det."Det har väl hänt" har väl varit tänkt som något sådant, använde väl en annan formulering i en annan poll, men visst, jag tar till mig kritiken, svara nej då ;D
maaherra
2007-11-08, 21:04
Har väl snott ett par och hoppat sönder några.
Pissat ner ett par också varav en cykel en gång råkade en vara framför en cabbad bmw, så jag råkade vattna skinnsätena där också. Som lite kuriosa.
Vill dock tillägga att det är väldigt många år sedan, har inte snott/förstört/pissat något på några år nu.
EDIT:
Har även blivit av själv med en cykel. En cool 21 (eller om det var 24) växlad mountainbike.
petersson
2007-11-08, 21:05
haha jo jag lånade en cykel som stod olåst på skolan för länge sen. tänkte att dom ändå hade lektioner och inte skulle märka nått om jag ställde tillbaks den sen igen
Eddie Vedder
2007-11-08, 21:09
Jag bor i Uppsala, student staden. Här låser man sin cykel eller så kan man räkna med att den är borta. Och om ens cykel försvinner så tar man bara en ny. Det är nästan som ett kretslopp. Självfallet går du inte och kapar någons nya dyra cykel... kanske blivit 2-3 detta år? blivit av med lika många också , så det är tid att "hitta" en ny :)
Jo det är nog samma här i Flogsta, jag har klarat mig dock.
Låser man cykeln ordentligt ska man ha sinnessjukt mycket otur ifall den blir snodd. Jag menar mellan varje huskropp står ju säkert 100 cyklar natt och dag. Om då någon skulle få för sig att välja just MIN cykel av alla tusentals och ställa sig för att såga och slita i låsen på just min gamla fula, ja då är det nästan så att den personen förtjänar att få min cykel.:D
Dock har jag börjat ställt in den i förrådet nu, även om den inte lär bli snodd så kan ju något fyllo vandalisera cykeln (DET har faktiskt hänt).
Runda Grodan
2007-11-08, 21:09
haha jo jag lånade en cykel som stod olåst på skolan för länge sen. tänkte att dom ändå hade lektioner och inte skulle märka nått om jag ställde tillbaks den sen igen
Hmmm, jag hoppas att du ställde tillbaka den sedan Petersson. :MrT:
Jag har aldrig stulit någon cykel och det skulle nog mycket till innan jag ens övervägde tanken.
Runda Grodan
2007-11-08, 21:14
Jag bor också i Uppsala och har fått min låsta cykel stulen. Jag tycker inte att du ska stjäla andras cyklar, vare sig de är dyra eller billiga. :/
Känner ett enormt sug att ställa min 40.000kr cykel i centrala stan och ställa mig lite diskret tjugo meter bort och invänta första tattaren som tycker det är okej att stjäla...
Tog en olåst cykel utanför en strippklubb en gång på fyllan, hade gått 2 mil och hade en halvmil kvar att gå.
Nej, det tycker jag inte. Rent tekniskt har jag väl egentligen, men det var min cykel från början. Någon stal den och jag stal tillbaka den. Jag fick den ommålad på köpet också. Ganska trevligt.
aldrig en cykel, dålig stil, dom är ofta inte försäkrade.
Psychological
2007-11-09, 01:27
Ingen som har tvivlat på det.
Vi vet ju liksom redan var du ligger vad gäller respekt för andra.
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha *kissass*
NiXPhoenix
2007-11-09, 13:30
Nej, cyklar inte heller så kanske beror på det. Dock får jag ibland god lust att slänga/välta omkull cyklar som står oerhört mycket i vägen för gående.
Man ställer inte cykeln där folk kan tänkas gå, när jag närmar mig en trappa ska jag kunna snedda in mot den lite från sidan. Inte gå rakt fram och sen plötsligt göra en 90°-sväng.
Bara en, men den var övergiven och trasig. Har fortfarande inte lagat den.
aldrig en cykel, dålig stil, dom är ofta inte försäkrade.
Håller med, det som är försäkrat får man sno...
Jo det är nog samma här i Flogsta, jag har klarat mig dock.
Låser man cykeln ordentligt ska man ha sinnessjukt mycket otur ifall den blir snodd. Jag menar mellan varje huskropp står ju säkert 100 cyklar natt och dag. Om då någon skulle få för sig att välja just MIN cykel av alla tusentals och ställa sig för att såga och slita i låsen på just min gamla fula, ja då är det nästan så att den personen förtjänar att få min cykel.:D
Dock har jag börjat ställt in den i förrådet nu, även om den inte lär bli snodd så kan ju något fyllo vandalisera cykeln (DET har faktiskt hänt).
Flogsta är ett cykeltjuvarnas mecka, Det ligger tillräckligt långt från staden att det är för drygt att gå men perfekt att cykla till. Läste i Uppsala nya tidning förra året att det var 1 cykel som var anmäld stulen i centrala Uppsala. De flesta verkar ta det med en klackspark. Ofta står det drösvis med gamla trasiga cyklar och skärpar genom vintern tills Polisen beslagtar dem och säljer till folk som fixar och säljer på marknader och vaksala torg.
Nej, jag har aldrig snott en cykel.
Fattar mig inte på vad som är roligt med att sno och förstöra en cykel eller resonemanget "jag var trött/full och hade långt hem" för det kan väl knappast vara så att personen som tog sin cykel in gjorde detta för att han senare på kvällen skulle vara för trött för att gå hem?
Blivit av med sex låsta cykel under senaste 10år. Priset på de har varierat mellan 2000-12000kr. Så jag hatar er som snor cyklar!
Thaiboxarn
2007-11-09, 15:17
yes
Nja, "lånat" cykel har jag väl gjort men jag har aldrig stulit en för att behålla
Grymt vanligt det verkar vara, trodde det endast var ett fåtal tattare som snor cyklar dagligen. Men verkar som det är mer utbrett. Alla som snor cyklar borde skämmas!! Nu låter jag som en kärring men tycker det e jävligt dålig stil.
stargate
2007-11-09, 16:02
Grymt vanligt det verkar vara, trodde det endast var ett fåtal tattare som snor cyklar dagligen. Men verkar som det är mer utbrett. Alla som snor cyklar borde skämmas!! Nu låter jag som en kärring men tycker det e jävligt dålig stil.
skämmas? alla som snor cyklar borde misshandlas i mitt tycke....
va fan om jag skulle se nån försöka sno min cykel skulle jag bli galen, även om det var en gammal cykel. Det är jag samma sak som att sno en mp3-spelare eller va fan som helst!
Blivit av med sex låsta cykel under senaste 10år. Priset på de har varierat mellan 2000-12000kr. Så jag hatar er som snor cyklar!
http://farm3.static.flickr.com/2158/1934880226_a1e8013e62_o.jpg
Samma här.. hatar också er. *grr* *screwy* *spy*
NiXPhoenix
2007-11-09, 16:28
http://farm3.static.flickr.com/2158/1934880226_a1e8013e62_o.jpg'
Alltid nåt, personen har iaf både ett däck och lås kvar. :D :D
Många tyvärr. Fler när man var ung och smart.
zeusden1
2007-11-09, 17:00
jo, en. Inget jag är stolt över
Liten Men Fet
2007-11-09, 18:38
Jag har aldrig stulit nån hoj, jag tar hellre en taxi än att stjäla en hoj. Dessutom ska man ge fan i andras fordon, oavsett om det är cykel, bil eller mc.
Om jag kom på nån med att stjäla min cykel skulle jag prygla honom/henne ordentligt. Ge fan i mina grejer, jag stjäl inte av nån annan.
Nej jag har aldrig snott nån cykel, jag är inte dum i huvet.
Eddie Vedder
2007-11-09, 20:05
Flogsta är ett cykeltjuvarnas mecka, Det ligger tillräckligt långt från staden att det är för drygt att gå men perfekt att cykla till. Läste i Uppsala nya tidning förra året att det var 1 cykel som var anmäld stulen i centrala Uppsala. De flesta verkar ta det med en klackspark. Ofta står det drösvis med gamla trasiga cyklar och skärpar genom vintern tills Polisen beslagtar dem och säljer till folk som fixar och säljer på marknader och vaksala torg.
Jo jag kan gissa att det är så, det finns cyklar här som jag gissar har vandrat mellan både en och två ägare om man ser till hur slitna och gamla dom ser ut.:D
Så är man mån om sin cykel tar man hand om den. Här på forumet är vi väl två Flogstabor, jag och wintersnowdrift. Hon tränar ju cykling på seriös nivå och har vad jag vet två cyklar ståendes inne i det lilla studentrummet.
Men jag förstår henne.:)
Hur kom du ens på idén med den där pollen?
Nej, det har jag inte men fått ett gäng stulna.
Cykeltjyvar ska dödens dö
oja, skitmånga. det började med att min cykel blev stulen. hämnden mot alla va ljuv.
Ryska_raketen
2007-11-10, 13:08
Har stulit ALLT som går att stjäla. Jag är en internet warrior!
Har stulit ALLT som går att stjäla. Jag är en internet warrior!
bla mitt nick.. kan du ge tillbaka det nu tack
Neee men har lånat en o sen inte ställt tillbaka den. den stod olåst vid en busskur och hade punka så jag tog den o cykla 20 meter o sen kom på att det skulle gå fortare att gå så jag slängde den i en buske i närheten
Hur kom du ens på idén med den där pollen?
Nej, det har jag inte men fått ett gäng stulna.
Cykeltjyvar ska dödens dö
+1
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.