Visa fullständig version : Vad hade Slarti gjort?
Ponera att vår finske broder träffat en alldeles ruskigt fin tjej på jobbet, som verkar indikera ett visst intresse mot vår vän(eftersom han är man är det dock helt omöjligt för honom att helt förstå kvinnors signaler). Hur skulle Bradislartfast driva det vidare, medveten om att det lär bli han som slutligen får ta det första riktiga steget, i en rätt delikat situation? Trasiga mobiler och neggar har han dessutom slut på...
Om ni inte känner till Slartibrads innersta tankar får ni förstås utgå ifrån någon annan. Det är som vanligt inte Slarti som skrivit brevet.
Sheogorath
2007-11-07, 20:12
Ponera att vår finske broder träffat en alldeles ruskigt fin tjej på jobbet, som verkar indikera ett visst intresse mot vår vän(eftersom han är man är det dock helt omöjligt för honom att helt förstå kvinnors signaler). Hur skulle Bradislartfast driva det vidare, medveten om att det lär bli han som slutligen får ta det första riktiga steget, i en rätt delikat situation? Trasiga mobiler och neggar har han dessutom slut på...
Om ni inte känner till Slartibrads innersta tankar får ni förstås utgå ifrån någon annan. Det är som vanligt inte Slarti som skrivit brevet.
Slarti skulle vänligen avböja inviten eftersom han är lycklig med sin flickvän.
Slartibartfast
2007-11-07, 20:13
Väl värt att diskutera. Gör det så kommer jag med facit sen. :)
stargate
2007-11-07, 20:15
Börja med att bjuda på en mini personalfest (förfest typ). Sen några dagar senare kan ni ha filmkväll. Ja sen är det klart! pang på rödbetan!
stargate
2007-11-07, 20:16
Eftersom jag inte känner Slarti utgick jag från Steven Seagal
Eftersom jag inte känner Slarti utgick jag från Steven Seagal
Då får du inte glömma att spöa några kineser.
+1 Slarti är sån jäkla hellylle-gentleman som står emot alla frestelser.
I detta hypotetiska exempel är Slarti singel.
Don't dip your pen in the company ink, är ett uttryck som dyker upp i mitt huvud. Hur nära varandra jobbar ni? Om något går fel kan det bli lite jobbig stämning. Ursäkta pessimismen.
Don't dip your pen in the company ink, är ett uttryck som dyker upp i mitt huvud. Hur nära varandra jobbar ni? Om något går fel kan det bli lite jobbig stämning. Ursäkta pessimismen.
4-5 meter... *rolleyes*
Det hela medför förstås vissa risker, men det borde vara lugnt så länge Slarti sköter det snyggt och inte gör bort sig för mycket. Just nu är det däremot jobbigt då Slarti är helt ur balans...
Ät för fan inte där du skiter, det blir BARA problem.
Doctor Snuggles
2007-11-07, 20:44
Brukar du säga att du ska gå å skita när du är på väg till jobbet?
Onekligen
"Vad hade Slarti gjort?"
Utan tvekan skapat en tråd på Kolo och frågat.
bertbert
2007-11-07, 20:49
Slarti hade frågat henne om Chad Waterburys program är något som funkar bra. :Virro
backflash
2007-11-07, 20:51
slarti hade frågat sig vad Brad hade gjort
Det blir isåfall som värst ett par jobbiga månader. Skitsamma.
sundvall
2007-11-07, 20:57
Frågat om hon tar den i 2an.
tntballe
2007-11-07, 20:59
"Vad hade Slarti gjort?"
Utan tvekan skapat en tråd på Kolo och frågat.
slarti hade frågat sig vad Brad hade gjort
något så här kanske?
Ponera att vår amerikanske broder träffat en alldeles ruskigt fin tjej på jobbet, som verkar indikera ett visst intresse mot vår vän(eftersom han är man är det dock helt omöjligt för honom att helt förstå kvinnors signaler). Hur skulle Brad driva det vidare, medveten om att det lär bli han som slutligen får ta det första riktiga steget, i en rätt delikat situation? Trasiga mobiler och neggar har han dessutom slut på...
Om ni inte känner till brads innersta tankar får ni förstås utgå ifrån någon annan. Det är som vanligt inte Brad som skrivit brevet.
Frågat om hon tar den i 2an.
Är du knäpp eller, vem fan frågar först? *rolleyes*
backflash
2007-11-07, 21:01
något så här kanske?
men sluta, måste man läsa också :D
Väl värt att diskutera. Gör det så kommer jag med facit sen. :)
Jag hoppas facit är bättre än svaren som kommit hittils.
tntballe
2007-11-07, 21:04
men sluta, måste man läsa också :D
jag ägnade minst 2 minuter till det där, så nu jäklar läser du!
backflash
2007-11-07, 21:04
jag ägnade minst 2 minuter till det där, så nu jäklar läser du!
:em:
bertbert
2007-11-07, 21:07
Facit ÄR ju bättre; slarti har ju tjej, och inte fan hade ovanstående lett till något :D
Dragit niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiven!
Han hade sagt för sig själv "Jumalauta, det här är en gobit", sedan skridit i verket. Eftersom han snackar om sina diverse träningsaktiviteter på jobbet så blir det en försynt vink om en träningsdejt (det är hälsosamt att röra på sig).Så först bjudit tjejen på ett träningspass med efterföljande bastubad i slartis privata bastu.
Näe, det är precis vad jag skulle vilja göra, har dock ingen bastu så den går inte.
Dragit niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiven!
Puckon (puukko:n :) ) finns det gott om men nu är ju vår vän Slartibartfast inte någon sådan.
Puckon (puukko:n :) ) finns det gott om men nu är ju vår vän Slartibartfast inte någon sådan.
Vem sa något om att dra den och skada folk eller göra annat dumt? Kanske tälja en naken kvinna och fundera på saken istället. DET TÄNKTE DU INTE PÅ VA?
hahavaffan
2007-11-07, 21:56
Dragit niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiven!Hahaha:D
Granatgiraffen
2007-11-07, 22:14
Era apor. Facit är ju att Slartibartafsjkst inte gillar att jobba så han hade aldrig orkat med att ens titta på tjejer på ett jobb eftersom han vantrivs så.
Tricklev
2007-11-07, 22:20
Han hade stolt visat upp ett par Brad/Slarti kolage, och frågat om hon tror att han någonsin kommer uppnå den storleken.
Sedan dragit niiiiiiiiiven, som baan sa.
Bahh.. Alla har fel... Han hade gjort en sak, och enbart en sak, för att få honan på fall:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/slarti2.jpg
heltzonicka
2007-11-08, 02:06
Vad Slartibartfast hade gjort skiter jag fullständigt i, det hade varit roligare att veta vad Griip gjort i en sådan situation.
Bahh.. Alla har fel... Han hade gjort en sak, och enbart en sak, för att få honan på fall:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/slarti2.jpg
Sant, däri ligger hans magiska charm.
snartspensligvegan
2007-11-08, 06:32
Sätta upp sin rak slarti/X-slarti animation som bakgrundsbild på datorn och som av en slump råka visa henne den, sedan vet jag inte, hade det inte räckt för att få scora?
Jag tänkte precis på någon fulbild på Slarti. Jag tror han hade kör Kycklingätar-posen. Är det någon som har den så lägg upp den.
Vilken brud skulle inte falla för den?
Jag tänkte precis på någon fulbild på Slarti. Jag tror han hade kör Kycklingätar-posen. Är det någon som har den så lägg upp den.
Vilken brud skulle inte falla för den?
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/goodolchicken.jpg
Varför frågar Slarti överhuvudtaget när han ändå egentligen vad han vill ha?
Kööööööööööööööööööööööööööööööööör ffs. Sköt det snyggt bara, annars blir det ett jävla kacklande på arbetsplatsen om det skulle gå så långt som till påsättning och romans.
Varför frågar Slarti överhuvudtaget när han ändå egentligen vad han vill ha?
Kööööööööööööööööööööööööööööööööör ffs. Sköt det snyggt bara, annars blir det ett jävla kacklande på arbetsplatsen om det skulle gå så långt som till påsättning och romans.
Frågan borde kanske varit; "hur skulle Slarti gjort för att få det han så gärna vill ha?". Alternativt; "Jelp, jag blir tokig och vet inte vad jag ska göra!", fast blir kanske enklare om vi fokuserar på den finska charmen... jag vet inte. :)
När får du annars betalt för den aktiviteten?
Om ingen annan hade sagt det så hade Slarti hellre porrsurfat. End fo.
Frågan borde kanske varit; "hur skulle Slarti gjort för att få det han så gärna vill ha?". Alternativt; "Jelp, jag blir tokig och vet inte vad jag ska göra!", fast blir kanske enklare om vi fokuserar på den finska charmen... jag vet inte. :)
Svaret blir ändå: köööööööööööööööööööööööööööör ffs. Om han misslyckas har han iaf. försökt, då får du skapa en snyfttråd till Slarti också ;)
Tuffa pojkar satsar! i ansiktet kekekkeke
Jag vet! Han hade frågat henne om råd för att klippa håret så det inte blir en maskrosboll på huvudet (tjejer kan ju sånt med skönhet och så) bara för att då droppa linen "En gång när jag skulle göra ett modelljobb så skickade de mig till värsta proffsiga frisören, men han sa att min hemmaklippta frilla redan var perfekt".
Men på finska då.
Väl?
Om ingen annan hade sagt det så hade Slarti hellre porrsurfat. End fo.
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/pr0n.jpg
?
Tricklev
2007-11-08, 13:45
:laugh:
Helt underbart att ni har dessa bilder, och kan ta fram dom vid behov.
Slabbefusk
2007-11-08, 14:18
Slarti: "Sexy time! HIGH FIVE!"
Okidoki, då har man köööört. Kom inte på något bättre så jag frågade henne lite skämtsamt hur jag skulle kunna övertyga att ta en fika efter jobbet. Svaret blev en besvikelse, även om det hela mottogs väl från hennes sida...
För egen del kan jag väl konstatera att det tog jävligt mycket hårdare än jag trodde.
Tuffa pojkar satsar!
Problemet är nog att jag är "rolig och snäll". Det är framförallt inte bra att vara snäll.
Slartibartfast
2007-11-08, 19:02
Starkt vågat ändå! :thumbup:
Du måste läsa på lite PUA-shit! *popcorn*
Du måste läsa på lite PUA-shit! *popcorn*
Jag tvivlar inte på att det skulle funka men det känns alldeles för själlöst. Det enda jag skulle vilja lära mig är att krypa ut ur mitt jälva skal lite oftare och rent allmänt vara mer öppen, fast det har å andra sidan alltid slutat i besvikelse...
Jag ska träna istället.
Okidoki, då har man köööört. Kom inte på något bättre så jag frågade henne lite skämtsamt hur jag skulle kunna övertyga att ta en fika efter jobbet. Svaret blev en besvikelse, även om det hela mottogs väl från hennes sida...
För egen del kan jag väl konstatera att det tog jävligt mycket hårdare än jag trodde.
Problemet är nog att jag är "rolig och snäll". Det är framförallt inte bra att vara snäll.
Bravo bravo. Skam den som ger sig. Tjatmetoden kan ge resultat också :D
Men nu vet du ju hur man gör iaf. funkar det inte på henne så är du ju modig nog att ge dig på chefen eller någon annan på jobbet.
Det har jag väl iof vetat innan också. Fast den här gången var det i varje fall tveklöst det svåraste jag någonsin gjort... smakar fortfarande blod i käften... Men orka sitta och grina över en sån sak. Bättre att bita ihop och komma tillbaka som en nyare och bättre Yes...
Nitrometan
2007-11-08, 22:18
Det har jag väl iof vetat innan också. Fast den här gången var det i varje fall tveklöst det svåraste jag någonsin gjort... smakar fortfarande blod i käften... Men orka sitta och grina över en sån sak. Bättre att bita ihop och komma tillbaka som en nyare och bättre Yes...
Precis. Orka.
Bra gjort att du vågade.
Imorgon är du "the new Yes", både nyare, mer och bättre.
Starkt gjort ändå, Yes. Själv behöver jag alkohol för att våga sånt :)
Löjtnant Blank
2007-11-08, 22:57
Jag ska träna istället.
På att bli snyggare? Ba skoja. Det var starkt gjort - du ska ha heder. Jag önskar att jag kunde göra som du ibland.
Imorgon är du "the new Yes", både nyare, mer och bättre.
Hoppas du har rätt. Jag ser i varje fall fram emot att åka till jobbet om en liten stund. :)
På att bli snyggare?
Tja, även om det inte sagts något om saken, är det ändå den biten av självförtroendet som automatiskt får sig en smäll. Fast egentligen är det nästan aldrig den biten det hänger på egentligen, så det är väl bara dumt att hänga upp sig på...
Jag tror det "enda" som behövs är lite charm, självsäkerhet. Detta är inte lätt att bara slänga fram sådär, men att tänka "vad har jag att förlora" eller typ, "livet är för kort" osv. tankar där man verkligen känner att man slår sig på fingrarna om man inte öppnar munnen brukar fungera.
Det var bra gjort hursomhelst. :)
Slartibartfast
2007-11-09, 11:57
Tja, även om det inte sagts något om saken, är det ändå den biten av självförtroendet som automatiskt får sig en smäll. Fast egentligen är det nästan aldrig den biten det hänger på egentligen, så det är väl bara dumt att hänga upp sig på...
Det är just därför du behöver läsa The Game och dylik litteratur. Då inser du att det handlar inte om hur snygg du är. Och att det inte handlar om att vara själlös. Det handlar bara om att tro på sig själv. Jag har polare som har haft samma issues som dig, vars självförtroende växt 800%.
Jag är inte så insatt i det hela, och en hel del av det verkar larvigt. Men jag kan inte förneka hur det hjälpt mina polare.
Tricklev
2007-11-09, 13:50
Dock så handlar The Game väldigt lite om att lära en att tro mer på en själv, den ger helt enkelt råd på hur det det är, och vad man ska göra för att få doppa.
Att läsa The Game för personlig utveckling är som att se What Women Want (http://www.imdb.com/title/tt0207201/) för personlig utveckling.
Därmed inte sagt att det är något fel att läsa den, eller att Slarti har fel i något han säger, var mer ett allmänt inlägg emot tonåringar som säger att man ska läsa The Game för personlig utveckling.
Starkt, next time will be easier. :thumbup:
Vi kanske borde ställa frågan till denna (http://forum.studio.se/index.php?showtopic=44569) tjejen. Hon verkar ju vara lite som slarti. Fast kanske lite mindre panikbenägen.
Det är just därför du behöver läsa The Game och dylik litteratur. Då inser du att det handlar inte om hur snygg du är. Och att det inte handlar om att vara själlös. Det handlar bara om att tro på sig själv. Jag har polare som har haft samma issues som dig, vars självförtroende växt 800%.
Jag är inte så insatt i det hela, och en hel del av det verkar larvigt. Men jag kan inte förneka hur det hjälpt mina polare.
Jag är faktiskt lite insatt och förstår vad du menar. Precis som du säger så har utséende egentligen väldigt lite med saken att göra. Så mycket förstår jag egentligen, men det är lätt att glömma bort ibland.
Det själlösa tycker jag ligger i själva grejen att lägga upp en utstuderad metod för att charma kvinnor. Det är typ som att bli duktig på att läsa upp en säljmanus. För egen del ger jag faktiskt blanka fan i om det funkar eller inte. Jag vill liksom inte göra det även om jag skulle få alla brudar i hela världen på fall.
Vad jag däremot behöver öva på är att vara mer öppen, framåt och visa för folk vad jag egentligen är för någon. Och då menar jag något som går en bra bit längre än vad som kan räknas till vanlig social kompetens, för det besitter jag ändå i tillräcklig mån tror jag... Sen skiter jag liksom i hur mycket jag får ligga.
Hoppas du förstår vad jag menar. :)
Skam den som ger sig. Tjatmetoden kan ge resultat också :D
Apropå det så... Nej, jag tänker fan inte tjata eller jaga efter någon, men...
Jag börjar fan bli förvirrad. Hennes svar var typ "vet inte... vi fikar ju varje dag", och när vi snackade vidare var liksom intrycket att hon gillar mig, fast inte på det viset... Jag förstpd det i varje fall som ett schysst sätt att säga "nej tack, inte intresserad". Det finns dock en mindre språklig barriär och jag kanske är jävligt trög och dum i huvudet.
Hursomhelst, idag har det varit som vanligt, förutom att jag varit lite mer Yes, samt att jag förstås lagt ned allt annat utom det vanliga vänskapliga skämtandet. Om jag inte är helt blind verkar det dock ha gjort damen skitledsen, och det verkar liksom som hon förväntat sig något mer...
Gissa om man blir både knäpp och förvirrad.
En till då....vad hade slarti gjort:
En galet fin dam på pressbyrån där man pluggar. Gett småhintar men inget mer.
Skrivit sitt nr på baksidan av signaturkvittor?!
Eh, då är det väl självklart att ringa upp och fråga om hon vill fika/bada bastu?
Granatgiraffen
2007-11-09, 18:37
En till då....vad hade slarti gjort:
En galet fin dam på pressbyrån där man pluggar. Gett småhintar men inget mer.
Skrivit sitt nr på baksidan av signaturkvittor?!
haha.. eller inte!?
Fråga henne om du vill något.
(Jag förstod det som att du skulle skriva ditt nummer alltså)
haha.. eller inte!?
Fråga henne om du vill något.
(Jag förstod det som att du skulle skriva ditt nummer alltså)
sant, tungt dock att ta ett nej med 15pers bakom en i kön :/
Jag missförstod visst lite... att stå där i kön och försöka låter inte precis lätt.
När jag hamnar i trångmål så frågar jag mig själv ibland "Vad hade Slarti gjort?". Sen gör jag en tråd på Kolo där jag frågar hur jag ska göra för att skita medan flickvännens syrra är på besök.
zeusden1
2007-11-09, 19:17
Vi kanske borde ställa frågan till denna (http://forum.studio.se/index.php?showtopic=44569) tjejen. Hon verkar ju vara lite som slarti. Fast kanske lite mindre panikbenägen.
Hörru din jävel, jag har också gjort det!
stargate
2007-11-09, 19:25
Apropå det så... Nej, jag tänker fan inte tjata eller jaga efter någon, men...
Jag börjar fan bli förvirrad. Hennes svar var typ "vet inte... vi fikar ju varje dag", och när vi snackade vidare var liksom intrycket att hon gillar mig, fast inte på det viset... Jag förstpd det i varje fall som ett schysst sätt att säga "nej tack, inte intresserad". Det finns dock en mindre språklig barriär och jag kanske är jävligt trög och dum i huvudet.
Hursomhelst, idag har det varit som vanligt, förutom att jag varit lite mer Yes, samt att jag förstås lagt ned allt annat utom det vanliga vänskapliga skämtandet. Om jag inte är helt blind verkar det dock ha gjort damen skitledsen, och det verkar liksom som hon förväntat sig något mer...
Gissa om man blir både knäpp och förvirrad.
mmm det är jobbigt det här med kärlek på jobbet du.
Det bästa är att du får veta vad hon vill. Så att du slipper gå omkring och tänka på detta hela tiden. För det är jobbigt och förstör din kropp både fysiskt och psykiskt
Vad jag däremot behöver öva på är att vara mer öppen, framåt och visa för folk vad jag egentligen är för någon. Och då menar jag något som går en bra bit längre än vad som kan räknas till vanlig social kompetens, för det besitter jag ändå i tillräcklig mån tror jag... Sen skiter jag liksom i hur mycket jag får ligga.
Då tycker jag du ska kolla upp material från David DeAngelo. Det handlar inte om några utstuderade strategier eller raggningsrepliker, utan om hur man utvecklar sig själv och sitt tänkande. Do it.
Nitrometan
2007-11-09, 19:52
Det är aldrig lätt att förstå kvinnor. Bjud ut henne igen. Säger hon nej, så är det nej. Hon kanske missuppfattade dig?
mmm det är jobbigt det här med kärlek på jobbet du.
Det bästa är att du får veta vad hon vill. Så att du slipper gå omkring och tänka på detta hela tiden. För det är jobbigt och förstör din kropp både fysiskt och psykiskt
Jo, jäkla svårt att få reda på det bara... men vadfasen, det är väl egentligen bara att köra på som vanligt och märker jag av något får man väl höra sig för hur det är fatt. Det svåraste kan nog bli att snacka ostört bara...
Då tycker jag du ska kolla upp material från David DeAngelo. Det handlar inte om några utstuderade strategier eller raggningsrepliker, utan om hur man utvecklar sig själv och sitt tänkande. Do it.
Det ska jag göra! :)
Det är aldrig lätt att förstå kvinnor. Bjud ut henne igen. Säger hon nej, så är det nej. Hon kanske missuppfattade dig?
Att göra om det vetifasen. Risken är ju att man bara blir någon slags besvärlig jäkel och då kan det bli riktigt jobbigt.
Annars kan det väl vara så enkelt att hon på något vis känt sig sårad för att jag plötsligt varit på oförskämt gott humör. Det kändes liksom ändå jävligt bra efter att ha tagit det där steget, men det är ju inte säkert att hon förstår och snarare tänker; "eh, wtf!?".
sant, tungt dock att ta ett nej med 15pers bakom en i kön :/
Är det 0 människor kan du ju prata med henne.
Är det massa folk så kan du visst ge henne en lapp med ditt nummer på.
När du har fått växel och allt så säger du bara:
- Du är söt.
Sen ger du henne en liten lapp där det står "Fika? #" på och går.
Så står hon där högröd i ansiktet med 15 kunder framför sig som fnissar, klart det funkar!
Slartibartfast
2007-11-09, 21:57
Finns hans föreläsningar som talbok? eller DVD?
Runda Grodan
2007-11-09, 22:17
Finns hans föreläsningar som talbok? eller DVD?
Jag har för mig att jag lyssnat på något som hette "77 laws of success" av honom. Han var ganska fånig/rolig om jag minns rätt. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.