Visa fullständig version : körkort
Tog körkort i farsta igår. Är så jävla lycklig kändes som en tung 50kg hantel låg på magen men är den borta.
Det började som en mardröm när jag satt där i väntrummet. Sitter där med 3 andra som också ska köra upp då jag hör ett ganska strängt efternamn. Mitt efternamn. Det är en tjej som ser ruggit sur ut och bara inställd på att kugga. Kort och kaxxig är en bra beskrivning.
Hon ber om mitt leg och låter riktigt sur. Jag darrande som ett asplöv ger ju det och inser fan jag är ruggigt pissnödig. Så jag frågar om det finns en toalett varpå hon säger att det skulle du tänkt på innan och skynda dig det finns en i rummet du väntade.
kommer ner igen så säger hon aa skriv på här att du inte har körkort sen tidigare. Nu trodde jag att hon hade bestämt sig..HÄR SKALL KUGGAS!
Sätter mig i bilen och vi börjar prata om vad vi kommer göra och lite småsaker.
Sen släppte det..hon började prata mer och mer jag la in lite taktiskt snack för att få henne att släppa och det gjorde hon sen hade vi så grymt trevligt vi snackade om allt från träning till mat till bilar. Underbart :)
Så fick hon en bamsekram när hon sa grattis du har klarat det.
Även ny dagsvikt på morgonen underbart en bra dag helt enkelt.
Man lär sig något nytt varje dag men igår kunde jag fan allt :)
Scratch89
2007-11-07, 08:31
Grattis! Jag tog mitt körkort i måndags förra veckan, och man är i ett lyckorus en hel vecka efteråt. Jag fick samma handledare som jag hade första gången (jag var tvungen att köra upp två gånger) så jag blev än mer nervös. Men det var bara att köra på och sen skaka hand o så var det klart. :)
Stort grattis! :thumbup:
Själv har jag missat uppkärningen 2 ggr, kör upp igen den 17:e.
Känns alltid lika surt.
nice bra jobb! Fan det är ett stort steg i livet...
Grattis! jag vet känslan, och nu har jag bara ett år kvar på prövotiden :thumbup: håll hårt i det nu så du slipper göra om det igen ;)
Grattis! jag vet känslan, och nu har jag bara ett år kvar på prövotiden :thumbup: håll hårt i det nu så du slipper göra om det igen ;)
Ska försöka ;) Se upp där ute för här kommer jag. Finns en individ på kolo som tagit körkort 4 gånger ;) You know who you are.
Och så misslyckad vill man ju ej vara ;)
Ska försöka ;) Se upp där ute för här kommer jag. Finns en individ på kolo som tagit körkort 4 gånger ;) You know who you are.
Och så misslyckad vill man ju ej vara ;)
Jag har en kompis som kugga halkan :D Vilket är värst?
what?! hur lyckas man med det? :Virro halkan är ju typ det enklaste och roligaste nånsin :D
en i min grupp som kuggade när vi gjorde omkörning, DET är väl det värsta?
what?! hur lyckas man med det? :Virro halkan är ju typ det enklaste och roligaste nånsin :D
Antingen leker man för mycket och gör inte som man ska göra.
Eller så misslyckas man med bromsprovet.
en i min grupp som kuggade när vi gjorde omkörning, DET är väl det värsta?
? omkörning? på halkan?
? omkörning? på halkan?
Nej. Vi var en grupp som hade ett omkörningsprov som man var tvungen att klara där man hade varsin bil och körde om varandra osv, men inte han.
Nej. Vi var en grupp som hade ett omkörningsprov som man var tvungen att klara där man hade varsin bil och körde om varandra osv, men inte han.
wtf? Det har jag aldrig hört talas om.
wtf? Det har jag aldrig hört talas om.
Kanske bara vi i småstäderna som kör på den idén ;)
Kanske bara vi i småstäderna som kör på den idén ;)
Men det verkar ju helkonstigt. Är det ett extra moment? Eller en del på körskolan? Omkörningar gör man ju på uppkörningen också om det behövs.
typ 2 i sverige som gör det om året :) så...har även jag en som kuggade förra året :) Det går inte att kugga om man kan köra bil. Då är det brist på koncentration.
typ 2 i sverige som gör det om året :) så...har även jag en som kuggade förra året :) Det går inte att kugga om man kan köra bil. Då är det brist på koncentration.
Jo det går att kugga även om du kan köra bil. Om du inte gör som du blir tillsagd kuggar du.
Jo det går att kugga även om du kan köra bil. Om du inte gör som du blir tillsagd kuggar du.
det var det jag menade med koncentration men är dålig på att utrycka mig i text :).
Måste kännas mycket pissigt att betala 1.400 igen för att man inte kan följa instruktioner :)
det var det jag menade med koncentration men är dålig på att utrycka mig i text :).
Måste kännas mycket pissigt att betala 1.400 igen för att man inte kan följa instruktioner :)
Jag och några kompisar funderar på att ta halkan igen ;D sjukt roligt ju.
Min körskolelärare voltade med bilen när vi var och skulle köra halkbana. Det är RESPECT.
Min körskolelärare voltade med bilen när vi var och skulle köra halkbana. Det är RESPECT.
Damn..han måste ha sugit rätt hårt eller varit grymt grym *popcorn*
Han var från Stockholm. Behöver jag säga mer? :thefinger
Han var från Stockholm. Behöver jag säga mer? :thefinger
Var det tjejer i närheten så har du förklaringen där ;) Vi sthlmare gillar att visa vad vi kan :)
btw blåste han i alkoholmätaren?
Men det verkar ju helkonstigt. Är det ett extra moment? Eller en del på körskolan? Omkörningar gör man ju på uppkörningen också om det behövs.
Don´t ask me, men det var med körskolan iaf.
Min uppkörning var simpel, han satt med armarna i kors och kollade ut genom fönstret.
Var det tjejer i närheten så har du förklaringen där ;) Vi sthlmare gillar att visa vad vi kan :)
btw blåste han i alkoholmätaren?
Han körde rätt hårt och fick, så klart, sladd. När han sedan fick fäste utanför banan så slog bilen runt. Pwnd.
Han körde rätt hårt och fick, så klart, sladd. När han sedan fick fäste utanför banan så slog bilen runt. Pwnd.
haha polare fick bredställ med halkinstruktören han skrek tydligen medans min polare skrattade av glädje. Han klarade för övrigt det :=)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.