Visa fullständig version : Smålandsrulle!
Psychological
2007-11-07, 05:45
Finns det någom som ätit denna underbara "rulle" som serveras varje år på hultsfredsfestivalen? Har någon receptet?
Ja
Hummus, groddar och sen lite extra grönsaker inlindat i ett tunnbröd.
Om man googlar på "smålandsrulle" hittar man bl.a. detta:
"Innehållsdeklaration Smålandsrulle
Nybakat tunnbröd
Riven ost
Kryddad kikärtspurré
Riven lök
Isbergssallad
Groddar"
Psychological
2007-11-08, 15:17
*gah!* Om man googlar på "smålandsrulle" hittar man bl.a. detta:
"Innehållsdeklaration Smålandsrulle
Nybakat tunnbröd
Riven ost
Kryddad kikärtspurré
Riven lök
Isbergssallad
Groddar"
Fattar ingenting.. Jag har googlat som en galning , men inte hittat något recept . Google gillar väl inte mig.. Men nu ska jag i alla fall iväg till ICA MAXI och inhandla skiten så får vi se om det smakar som i Hultsfred!
"Recept" (fri tolkning av beskrivning i svt:s program "Ät!"):
Bred en rejäl klick av kikärtsröra på tunnbröd, lägg på isbergssallad, böngroddar, riven ost, rå lök och inlagd gurka och rulla ihop.
(Receptet på den kikärtsröra som serveras på festivalen är tydligen hemligt men det finns ju hur många recept på hoummus (stavning??) som helst)
Frågan är om de har ost i den på Hultsfred*? Det senaste året jag var där var det rena vegetarianfestivalen och då funkar det ju inte med ost, det går iofs att beställa utan men i alla fall.
Edit: Men det låter gott med ost i så det skulle jag i vilket fall som helst använda. :)
*Det var ett tag sen jag var på Hultsfred senast så jag kommer inte ihåg.
Psychological
2007-11-08, 20:12
Frågan är om de har ost i den på Hultsfred*? Det senaste året jag var där var det rena vegetarianfestivalen och då funkar det ju inte med ost, det går iofs att beställa utan men i alla fall.
Edit: Men det låter gott med ost i så det skulle jag i vilket fall som helst använda. :)
*Det var ett tag sen jag var på Hultsfred senast så jag kommer inte ihåg.
Ost var det i när jag åt den i alla fall.. Nu ska jag nog ta bilen till ICA och inhandla grejerna och hålla tummarna att det blir gott!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.