handdator

Visa fullständig version : Behöver tips på superbilliga mellanmål, varav ett innan träning

Emil_Larsson
2007-11-06, 19:50
Hej

Bygger igen seriöst och undrar om ni kan ge mig tips på billiga mellanmål. Jag äter frukost kl 6:00-6:30 och ibland är inte skollunchen förens så sent som 12:45 och innan jag bulkade kände jag mig trött vid 9:00-9:30 någonstans och behöver ett mellanmål.
Det behöver INTE vara mättade. Det skall vara hyffsat med protein, men det går med vad annat också, men en bonus.
Sen efter skollunchen så äter jag direkt efter träning runt 18:00-18:30 en gainer med mjölk, men jag behöver något att äta runt 15:00 slaget, ett mellanmål till med andra ord, som gärna får vara så optimalt som möjligt att ta en liten stund innan träning, (Tränar vid 16:30-16:45)

Jag vill äta ofta av den anledningen att jag lätt blir trött (säkert blodsockret) plus att det ska vara optimalt med 3 timmar mellan målen, vad jag läst om.

Så upplägget blir så här.
Går upp 6:00..
Frukost: 6:15-6:30
Mellanmål1: 9:00-9:30
Skollunch: 12:00-12:45
Mellanmål 2: 15:00-15:30
Efter träning: 18:00-18:30
Middag: 19:00-19:30
Kvällsmat: 21:30-21:45 Lägger mig 22:00..

Så ge mig tips är ni snälla :D

Undrar om det går med "bara nötter" som mellanmål eller behöver jag något mer? nötter är billigt på willys, kan köpa kilovis och ha i skåpet och ta en näve eller nåt emellan måltiderna.

Emil_Larsson
2007-11-06, 20:16
Ska titta på tv, men skriv, för jag dissar er inte. Be back soon!

tp_88
2007-11-06, 22:41
Personligen hade jag nog försökt trycka i mig ytterligare lite till på lunchen och sedan inte ätit nåt fram till passet. Sen precis innan passet hade jag kört en EAA+vitargo/malto/dextro-shake.

rememberence
2007-11-07, 00:27
Personligen hade jag nog försökt trycka i mig ytterligare lite till på lunchen och sedan inte ätit nåt fram till passet. Sen precis innan passet hade jag kört en EAA+vitargo/malto/dextro-shake.

+1
Jag käkade tidigare väldigt ofta, men bytte till att äta bra mycket mer på frukost, lunch och middag, för mig går det lättare att få i mig rätt mängd energi då :)

Emil_Larsson
2007-11-07, 20:25
+1
Jag käkade tidigare väldigt ofta, men bytte till att äta bra mycket mer på frukost, lunch och middag, för mig går det lättare att få i mig rätt mängd energi då :)

Okej, personligen tycker jag inte om att vara spymätt vid en måltid då jag lätt blir trött, och ja, det är sant att jag faktist somnat en gång så mätt jag blev :D
Men jag kom på ett eget alternativ nu och det är mackor som jag lägger i en box och tar med till skolan. Lär funka! så jädra original, att jag inte kom på det innan liksom :thumbup:

Frippe_L
2007-11-07, 20:58
Okej, personligen tycker jag inte om att vara spymätt vid en måltid då jag lätt blir trött, och ja, det är sant att jag faktist somnat en gång så mätt jag blev :D
Men jag kom på ett eget alternativ nu och det är mackor som jag lägger i en box och tar med till skolan. Lär funka! så jädra original, att jag inte kom på det innan liksom :thumbup:

liten kylväska med två frysklampar lär ju funka om du inte öppnar å stänger den hela tiden.