Visa fullständig version : Äter fint folk kebab?
En liten reflektion från jobbet idag.
Körde ett par i 30årsåldern. Dom var troligtvis kollegor och antagligen väl avlönade med tanke på att killen betalade resan med ett amex platina som kräver en årsinkomst på minst 600k. Dom skulle på nåt möte men verkade mer intresserade av den speciella jönköpingskebaben. Killen var helt lyrisk över hur god den var och hoppades verkligen att det skulle finnas tid över efter mötet så dom skulle hinna äta den berömda jönköpingskebaben. Och nu till det konstiga i historien. Tjejen hade aldrig ätit kebab sa hon. Är det så i dom finare kretsarna att man inte äter kebab, och isåfall, varför var killen så insatt i kebabkulturen i en stad han inte ens är bosatt i?
OT: Är den så speciell jönköpingskebaben?
edit: Jag tänker äta kebab även när jag är svinigt rik.
han åt väl mycket kebab innan han jobbade sig upp i karriärstegen, och saknar sina forna matvanor :D hon kanske var född in i sin matkultur och därför inte haft nåt intresse att testa något annat av "lägre matkultursstatus."
Jag hade aldrig ätit kebab föränns för runt 2 år sen, inte berodde det på att jag tillhörde det fina folket inte. Var helt enkelt inte nyfiken på det.
Kebab anses väl som billig föda, och det jämförs väl inte med marinerad lax, oxrullader osv. Därför är det väl inte så vanligt blandt extremrikt folk.
Många kebabtrådar nu btw.
Många kebabtrådar nu btw.
måste vara ett tecken på att folk har inlett sin bulk på allvar. ;)
Tricklev
2007-11-06, 19:22
Är fint folk dommare inom kroppsbyggning?
Ja, jag äter kebab.
Dåligt av en moderator att vara offtopic.
fnizzar
Är fint folk dommare inom kroppsbyggning?
Nej, vi är domare.
Scratch89
2007-11-06, 19:45
Ja, jag äter kebab.
Nej, vi är domare.
Dubbelägd! :hbang:
Ryska_raketen
2007-11-06, 19:46
Folk äter kebab. Sen vad "fint" folk gör,tja. VAD ÄR fint folk?
OT: Är den så speciell jönköpingskebaben?
Yepp.
Den på evergreen är rätt go..
internethjälten
2007-11-06, 22:10
Då Jönköping är den staden som har flest pizzerior / invånare då stiger även kvaliteten. Själva 'kebab i bröd' är outstanding här i Jönköping. Vi ska vara stolta över den! Lika stolta som vi är över våran kommunsymbol som ser ut som en stor vagina.
Då Jönköping är den staden som har flest pizzerior / invånare
hahah vad baserar du det på ? västerås har fler :devil:
Då Jönköping är den staden som har flest pizzerior / invånare då stiger även kvaliteten. Själva 'kebab i bröd' är outstanding här i Jönköping. Vi ska vara stolta över den! Lika stolta som vi är över våran kommunsymbol som ser ut som en stor vagina.
nej den titeln innehar väl katrineholm?
Alexlindgren
2007-11-06, 22:30
Haha, nej det skulle jag inte tro. Beror väl på en familjs matvanor, handlar väl om att vara nyttig eller inte.
Man kan lika bra ställa sig frågan "äter rika på donken?"...
Sen finns det säkert inskränkta människor som tror att desto dyrare det är desto godare är det. Sant i vissa fall, ja. Men inte alltid.
88
internethjälten
2007-11-06, 22:32
nej den titeln innehar väl katrineholm?
Kommunsymbolen eller antalet pizz/inv? :laugh:
Well, vi hade flest iaf för ett par år sen i.
snartspensligvegan
2007-11-06, 22:32
nej
tossefar
2007-11-07, 03:34
Nä, de äter inte det vi i Sverige kallar kebab. Svennekebab är varken särskilt fräscht eller gott.
Riktigt lammkebab går utmärkt.
Märk väl att rikt folk inte är fint folk. Man behöver inte ha pengar för att uppskatta godare mat än pressat och hyvlat nötkött.
Ja, lite fattigt är det allt att äta kebab :D
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Escut_de_Jonkoping.png
Intresanta vaginor du har träffat på.
Psychological
2007-11-07, 05:46
Fint folk bajsar inte!
Psychological
2007-11-07, 05:47
Nä, de äter inte det vi i Sverige kallar kebab. Svennekebab är varken särskilt fräscht eller gott.
Riktigt lammkebab går utmärkt.
Märk väl att rikt folk inte är fint folk. Man behöver inte ha pengar för att uppskatta godare mat än pressat och hyvlat nötkött.
Har du käkat "älgkebab" då? Godare än "grekkebab" faktiskt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.