AciDBL00D
2003-04-25, 18:33
Hejsan, när jag började träna så ökade jag massor i vikt åt mer än vanligt men inte super mycket. Jag vägde 67kg på 185cm när jag började men nu så väger jag 78kg. Altså elva kg jag gått upp. Ligger på 9.5%bf vilket jag fortfarande tycker är lågt.
Mina armar var inte mycket att hurra för innan men de växte rejält i början. Gick väl från 30cm till 34 (35 med pump) på några månader. Men nu ligger jag fortfarnade på samma mått även om jag ökat i styrka ordentligt.
Jag ökat bra övrigt men ökar inte mycket i vikt längre står väl mer eller mindre still. Jag har liten mage svårt få ner mycket mat i den men såhär ser en vanlig dag ut ungefär:
Frukost:
3 fullkornmackor med en burk makrill på
Stor portion havregrynsgröt (enligt förpack. två porttioner)
0.5l minimjölk
Mellanmål:
Eiselt wonderbar + äpple/banan
Ibland grov bulle med smör och ost
Lunch:
Skolmat försöker äta mycket
0.6l lättmjölk
keso om det finns
Mellanmål:
120g tonfisk, wonderbar, bulle eller liknande.
Kvällsmat:
0.6l minimjölk
Husmanskost
Mellanmål:
Banan, pasta, tonfisk, mjölk eller något liknande
Kvällsmål:
Tonfisk, kesela, mjölk eller prottedrink
Efter träning:
35g protte
100g russin
Så ser det hela ut... Jag har svårt äta ordentligt i skolan har ont om raster att äta på. Börjat ta med lite mat men blir inte varje dag. Jag har svårt att komma över 3000kcal per dag faktiskt. Det är ju inte mycket tycker ni men inte lätt för mig.
Har träningsdagbok här om ni vill läsa den:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7670
Så, vad gör jag nu fel hur skall jag förbättra maten?
Mina armar var inte mycket att hurra för innan men de växte rejält i början. Gick väl från 30cm till 34 (35 med pump) på några månader. Men nu ligger jag fortfarnade på samma mått även om jag ökat i styrka ordentligt.
Jag ökat bra övrigt men ökar inte mycket i vikt längre står väl mer eller mindre still. Jag har liten mage svårt få ner mycket mat i den men såhär ser en vanlig dag ut ungefär:
Frukost:
3 fullkornmackor med en burk makrill på
Stor portion havregrynsgröt (enligt förpack. två porttioner)
0.5l minimjölk
Mellanmål:
Eiselt wonderbar + äpple/banan
Ibland grov bulle med smör och ost
Lunch:
Skolmat försöker äta mycket
0.6l lättmjölk
keso om det finns
Mellanmål:
120g tonfisk, wonderbar, bulle eller liknande.
Kvällsmat:
0.6l minimjölk
Husmanskost
Mellanmål:
Banan, pasta, tonfisk, mjölk eller något liknande
Kvällsmål:
Tonfisk, kesela, mjölk eller prottedrink
Efter träning:
35g protte
100g russin
Så ser det hela ut... Jag har svårt äta ordentligt i skolan har ont om raster att äta på. Börjat ta med lite mat men blir inte varje dag. Jag har svårt att komma över 3000kcal per dag faktiskt. Det är ju inte mycket tycker ni men inte lätt för mig.
Har träningsdagbok här om ni vill läsa den:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7670
Så, vad gör jag nu fel hur skall jag förbättra maten?