handdator

Visa fullständig version : varför är man så hungrig dagen efter träningen men 2 dagar senare inte hungrig alls?

piraten99
2007-11-01, 20:32
om jag gymmar på tisdag så kan jag käka för kung och fosterland hela onsdagen men på torsdagen orkar jag knappt nånting och får ta en protte drink för att få i mig nåt.

varför är det så? det ska väl ta en hel vecka innan kroppen har återhämtat sig och inte bara en dag?

Rahf
2007-11-01, 20:35
Bara för att du är hungrig betyder inte att kroppen har återhämtat sig. Den vill ha energi för processerna som kommer utav träningen.

stiffieboy
2007-11-01, 21:10
om jag gymmar på tisdag så kan jag käka för kung och fosterland hela onsdagen men på torsdagen orkar jag knappt nånting och får ta en protte drink för att få i mig nåt.

varför är det så? det ska väl ta en hel vecka innan kroppen har återhämtat sig och inte bara en dag?

ät när du är hungrig.. när du inte är hungrig, ät inte! *kissass*

Arnold Armstrong
2007-11-01, 21:14
Jg säger bara ät när du är hungrig när du inte är hungrig ät!

joriice
2007-11-01, 21:32
ät när du är hungrig.. när du inte är hungrig, ät inte! *kissass*

Varför skulle det vara "bra" för? :confused:

piraten99
2007-11-01, 22:19
ok.

hur mkt av den protein man äter skiter man ut?
betyder inte det att om man ligger på gränsen för proteinintaget att en del av det proteinet går rakt genom kroppen.

säg att man äter 1,8 gram protein men 3 gram går rakt genom kroppen, ja då är man ju nere på 1,5 g/kg.
betyder inte det att man ska äta 2,1 protein för att täcka upp det då?

Eddie Vedder
2007-11-01, 22:52
Snacka om att du är insnöad på protein piraten99. Protein (eller rättare sagt kväve) utsöndras både via urinen och avföringen varje dag, så är det för alla och så SKA det vara.

Ju högre intag desto större utsöndring men givetvis får du i dig mer. Det kan liknas med TEF från mat. Ju mer du äter desto högre TEF, men aldrig så att du kan äta dig till att förbruka kcal eller utsöndra protein.

Det är knappast som så att man inte räknar med kväveförlusterna när man sätter gränsvärden för behov, proteinförluster från avföring och urin är givetvis medräknade i ekvationen. Även om det ofta räknas ut med standardiserade värden då insamling av alla avföring under längre perioder ställer ganska otrevliga krav på både forskare och försökspersoner.*spy*

Scratch89
2007-11-01, 23:10
Eddie: Snacka om ett riktigt skitjobb. :D

dessbee
2007-11-03, 19:06

Man ökar insöndring av testosteron vid träning, vilket kan öka aptiten

piraten99
2007-11-03, 20:05
ok, som idag är jag inte hungrig alls och jag är inte sugen på mat heller.
men det har iallafall blivit förstklassigt protein = proteindrinkar
Dem är så goda och de slinker ner som en mjukglass på sommarn!

sen hur mkt mat är tillräckligt egentligen? varje gång jag ska äta lite mer slutar det med katastrof.
Som i somras= på två månader gick jag 10 kilo plus.
och sen dess jag upptäckte det har jag legat på plus minus noll.... insåg jag förra veckan då jag vägde mig första gången på 4 månader. Då tänkte jag "jag måste äta mer för bövelen!" så jag började äta mer och idag ställde jag mig på vägen och den visade 1,5 kilo sen förra veckan!

Rahf
2007-11-04, 00:49
Skillnader i vattenvikt, mat i magen, piss i röret och skit i rännan. Den faktiska viktskillnaden är med stor sannolikhet bra mycket mindre.