Visa fullständig version : För er som tränar på morgonen.
Hur länge tar det för er på morgonen från det att ni vaknar till det att ni orkar dra och träna? Har lite svårt att tänka mig att man kan slå upp ögonen, borsta tänderna och sen fara och träna allt inom 15 minuter tex.
Har tänkt börja träna på morgonen nästa vecka då jag börjar jobba men jag funderar lite grann över om jag hinner med det tidsmässigt.
Halvtimme att lämna huset, en till för att komma till gymet.
Så om jag stiger upp 8, är jag på gymet och tränar vid 9.
Den tiden hinner jag komma igång och vakna någolunda.
Marina N
2007-11-01, 13:33
En timme räcker gott och väl, hinner man sitta och "vakna" i lugn och ro med
sin kaffekopp :)
Scratch89
2007-11-01, 13:34
Om jag vaknar vid 6 är jag på gymmet vid 7. Tar en halvtimma att vakna o gå på toa, sen lite kaffe, packa väskan och dra iväg.
Fat tony
2007-11-01, 13:42
vaknar 6, äter min frukost och borstar tänderna och packar ner allt 10min prominad till gymet är där ca 7
sälmannen
2007-11-01, 14:25
När jag tränar styrka äter jag frukost innan så då är jag på gymet runt 1,5h efter jag vaknat. Om jag ska springa på morgonen brukar det ta 20 minuter av ögongnugg och långsam påklädning innan jag är ute. Då är jag dock inte så pigg, men när man kommer ut piggnar man till efter några minuter.
vaknar halv 8.. 30 min senare är jag ute på löpspåret.
Vakna, toa, borsta tänderna, packa väskan, gymmet.
20 minuter?
Vakna, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, mellanmål, middag, mellanmål, företräning kolhydratmål, träning.
12timmar typ.
tränar aldrig utan att ha fyllt på ordentligt med energi. Det går så otroligt mycket sämre då
Martin Löwgren
2007-11-01, 14:42
Oj vad snabba alla va :) Består frukosten av en proteindrink och en knäckebrödsmacka eller?
Det tar minst 45min för mig att få ned alla jävla ägg, gröt, mackor och proteindrinkar, så säg 90min innan jag är på gymmet.
BigForre
2007-11-01, 14:47
Gillar inte att träna nyäten..så kör jag på morgonen är det bara att plugga in lurarna med Soilwork eller något annat gott för att komma igång..gör väl första lyftet 20 minuter efter att klockan ringt...skönt att ha nära till gymmet..
Vanligen tränar jag direkt på skola/jobb med lunchen som senaste måltid, vilket brukar bli 5-6h utan mat. Men träningen blir där den passar bäst, så ibland blir det morgonpass.
Arnoldski
2007-11-01, 14:50
Klockan ringer 5:40.
Pissar, borstar tänderna och läser några rader.
(förberett pulver, frukost och packning kvällen innan)
Kör iväg 6:10 och börjar träna 6:25-6:30. Dricker en härligt välsmakande Esapro/Malto-grogg i bilen.
Tränan en timme. Ibland 50 ibland 70 minuter, uppe på jobbet vid 7:45 ungefär.
*flex*
Mersault
2007-11-01, 14:53
Brukar vanligtvis gå upp kl 06:30, gör mig iordning, käkar en ganska stor frukost och sveper en kopp kaffe. Åker sen till gymmet och kommer ofta igång med passet runt 08:00. Funkar kanon för mig.
Whistler
2007-11-01, 15:20
Vaknar 13:00, tar mitt kreatin etc, surfar lite och är på gymmet kl 14:00.
Okej. Det flesta verkar ju hålla sig kring en timme eller under.
Tänkte stiga upp 07.00, fixa grejer och vara på gymmet 30 minuter senare. Hem och äta lite och vara på jobbet till 10.00. Men då borde jag ju fixa det alltså.
Synd bara att det alltid blir en felmarginal på 60min i mina planeringar. :(
Jag är inte vaken före tidigast 13 på dan. Innan det går det inte o träna. Blir inte lika bra helt enkelt. Däremot har jag inga problem att träna 23 på kvällen, men på morgonen går det inte. Spelar ingen roll hur mycket jag värmer, jag är sååå trött och motivationen sviktar kraftigt.
fan va sent ni börjar jobba, ja börjar 7 så ska jag lyfta innan måste jag va där 5 kanske å de pallar jag fan inte :(
Turbonisse
2007-11-01, 17:09
Går upp vid kvart över 6 och är på gymmet runt 7
Upp->Kaffe->Blanda "efter-drinken"-> Gröt och proteindrink->iväg :)
Tänkte stiga upp 07.00, fixa grejer och vara på gymmet 30 minuter senare.
Lär vara riskabelt för ryggen att belastas så snart efter uppstigning. Handlar om att vätskorna i ryggraden måste få tid att balanseras från liggande till stående kroppsställning.
pontus.pw
2007-11-02, 14:43
Lägger nästan all konditionsträning på morgonen, 15 min efter klockan ringt är jag i spåret. Dricker ett glas vatten och esapro innan. Tycker det är lättare att konditionsträna på tom mage.
Nonamenoshame
2007-11-02, 14:48
tar nog minst 1-2 timmar .
Så förbannat morgontrött och slö :P
Äter du då innan du tränar IntenZe? Jag hörde nånstans att det inte är alls bra att träna utan att ha ätit frukost då kroppen inte fått bränsle. låter ganska logiskt
Försökte mig på att träna innan jobbet för några år sedan. Har för mig att jag körde vid 6.30. Det gick banne mig inte. Jag försökte i några veckor men jag mådde bara dåligt och var extremt mycket klenare än vanligt.
Nu för tiden tar jag ofta en längre lunch som jag tränar. Jag åker iväg vid 11-11.30, tränar och sen käkar jag. Detta tycker jag funkar grymt bra!
Lär vara riskabelt för ryggen att belastas så snart efter uppstigning. Handlar om att vätskorna i ryggraden måste få tid att balanseras från liggande till stående kroppsställning.
Är det verkligen så? Fan va trist isf.
svar till den andra som undrade om jag åt rätt innan jag far och träna:
Tänkte ta esapro innan träning och sen dricka malto före, under och efter passet. sen dra hem och äta och så jobba efter det.
Deceiver85
2007-11-02, 16:32
Vaknar 13:00, tar mitt kreatin etc, surfar lite och är på gymmet kl 14:00.
Du tränar inte på morgonen, du tränar på lunch/eftermiddag :D
Triathlon
2007-11-02, 16:39
Jag har extremt svårt för att prestera optimalt på gymmet på morgonen eller förmiddagen, det är helt omöjligt! *gah!* . Men ändå så är jag inte det minsta morgontrött, har inget emot att sticka ut och köra ett hårt konditionspass på morgonen, men styrkan finns verkligen inte där, det kan skilja så mycket som 10 kg eller mer i t.ex. bänkpress beroende på om jag kör på morgonen eller kvällen. Dessutom tar energin slut MYCKET snabbare, kan köra typ en övning sen är jag helt slut och alla resterande övningar känns bara skit.
Det verkar som att mina muskler måste vara igång i många timmar samt att jag får äta flera måltider innan så de laddas upp med en massa energi.
Men det är jag det :D
sälmannen
2007-11-02, 17:39
Huh? Har du någon tillförlitlig källa på det?
Stiger upp kl 6..tar en kopp kaffe och sticker direkt tilll gymmet..är där runt halv 7. styrketränar sen i ca 1,20 h. åker hem och käkar en rejäl frukost. Finns ingen bättre känsla av att sitta med en god frukost efter ett härligt styrketräningspass. Vet inte om det är optimalt att träna styrke innan frukost..troligen inte, men jag trivs med det och tycker det är kanon!
MVH
King Grub
2007-11-03, 11:19
Huh? Har du någon tillförlitlig källa på det?
Diurnal variation in the fluid level of the intervertebral discs (discs are more hydrated early in the morning after rising from bed), changes the stresses on the disc throughout the day. Specifically, they are highest following bedrest and diminish over the subsequent few hours. It would be very unwise to perform full range spine motion while under load, shortly after rising from bed.
Enhancing Low Back Health through stabilization exercise, Stuart M. McGill, Professor (Spine Biomechanics), University of Waterloo.
Ja men vad i helvete!!!! Jag får väl ta bort knäböj och marklyft från schemat. Hellre det än att inte ha nån fritid alls.
Sir Niel
2007-11-03, 20:00
Hur lång tid tar det för vätskorna och balanseras då? Någon som har en aning om det?
Ja men vad i helvete!!!! Jag får väl ta bort knäböj och marklyft från schemat. Hellre det än att inte ha nån fritid alls.
Har du tränat så under en längre tid utan problem så ser jag ingen större fara med att fortsätta träna som du har gjort. Det finns en större risk men då risken med sådana övningar är så pass liten från början så är risken för ryggskador på sikt antagligen större om du inte tränar belastande för ryggraden.
Att köra atlasstenar eller liknade innan frukost är däremot ingen jag skulle rekommendera. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.