handdator

Visa fullständig version : Druckit, kan jag gymma imorgon?

paki
2007-10-31, 03:20
Jag, jag har druckit ikväll men jag undrar om jag kan gymma imorgon och få resultat. Inte druckit så värt mycket, ~25cl vodka och någon bärs, är 1.85 och väger ~65kg. Känner faktiskt inte av något nu men var lite påverkad förut, är det någon ide att gymma imorgon eller måste jag vänta? Isåfall hur många dagar.

stenis
2007-10-31, 03:27
hahaha priceless!!!

Klart som fan du kan träna bara du mår okey, kan ju träna endå iofs men de blir ju inget vidare pass om du är fyllesjuk.. Träna på..!

Haha...

snartspensligvegan
2007-10-31, 03:33
Märker du väl själv, är du inte så gammal kan du säkert dra iväg och köra men det går väl kanske inte riktigt lika bra som det hade gått annars, själv skulle jag nog känna mig lite seg och råka slappa istället.

Spela roll vilket =P

paki
2007-10-31, 03:35
Det är inte en fråga om "ork", det är en fråga om hur bra det vore för kroppen. Kommer etanolen på något sätt sätta "stop" för träningen och göra så att det blir mindre effekt?

Pez
2007-10-31, 03:45
hahaha priceless!!!

Klart som fan du kan träna bara du mår okey, kan ju träna endå iofs men de blir ju inget vidare pass om du är fyllesjuk.. Träna på..!

Haha...
Haha! Ja, fyfan.. vilken knäpp fråga!
Tänk om man kunde söka på folk och se vad dom har startat för trådar och lägga ut deras egna "priceless"-snedsteg här.. det vore ju helt gaaaalet roligt.

Hmm...
Stenis kommer på att sallad är onyttigt... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73685)
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73685

Kolozzeum glömmer aldrig.. :)

paki
2007-10-31, 03:50
Förstår inte vad som är så roligt faktiskt :(.

snartspensligvegan
2007-10-31, 04:01
Ok, då svarar jag "antagligen" på mindre effekt.

Så, nöjdare? Vet du hur du skall göra nu?
Vad vet vi, du lär vare sig bli biff om du tränar eller mycket mindre om du låter bli, eller tvärtom pga alkoholen.

rikke_B
2007-10-31, 04:01
Jag, jag har druckit ikväll men jag undrar om jag kan gymma imorgon och få resultat. Inte druckit så värt mycket, ~25cl vodka och någon bärs, är 1.85 och väger ~65kg. Känner faktiskt inte av något nu men var lite påverkad förut, är det någon ide att gymma imorgon eller måste jag vänta? Isåfall hur många dagar.

Skulle nog vänta i vart fall 2 dagar, synd att riskera en kolaps av levern på grund av det immundigandet! :(

;) Nä har persat i olika övningar dagen efter, så det är nog bara köra på, om du nu inte gör det regelbundet :)

paki
2007-10-31, 04:03
Tack för de få men hjälpsamma seriösa svar, ska köra på :).

MojjMojj
2007-10-31, 04:06
OT: Pez visar vägen :D

tjabon
2007-10-31, 04:56

Börja med snapshävning 3x8
stretcha mage och hals,
rapa,
nu kommer det tunga setet:
Ölhäv 5x50cl med endast 30 sek vila.......

:D

snartspensligvegan
2007-10-31, 05:31
Börja med snapshävning 3x8
stretcha mage och hals,
rapa,
nu kommer det tunga setet:
Ölhäv 5x50cl med endast 30 sek vila.......

:D"Jag körde tills jag spydde, aaaah, jag kommer ha sådan träningsvärk imorrn!"

snartspensligvegan
2007-10-31, 05:38
Företräningsdrink:
Baja Rosa + Whey80 Strawberry
Dooleys + Elite whey toffee

Under passet:
Bacardis klara rom + Esapro Citrus Breeze

Efterträningsdrink:
Gin + Esapro Grape Tonic

I bastun:
Koskenkorva Salmiakki + ingenting.
Den är optimal redan ifrån början!

skaparn
2007-10-31, 09:02
Tänk om man kunde söka på folk och se vad dom har startat för trådar och lägga ut deras egna "priceless"-snedsteg här.. det vore ju helt gaaaalet roligt.

Hmm...
Stenis kommer på att sallad är onyttigt... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73685)

Stämmer utmärkt in på beskrivningen av en stereotyp kolo-karriär

Stoltz
2007-10-31, 09:08

Hmm...

Pezownage

hahavaffan
2007-10-31, 10:05
Som sagt, Pez fo' prez :D

Mescreant
2007-10-31, 11:01
Förstår inte heller varför frågan är så rolig (läs dum)? Finns väl tillfällen då man mår ok men ändå bör undvika fysisk ansträngning, eller? Sen undrade han väl mest om det gav något snarare än om det var farligt.

Ni är kaxiga nu, men snart kommer nog King Grub med en studie som visar att träning inom 2 dagar efter alkoholintag minskar testosteronproduktionen med 8% och proteinsyntesen med 11% och så vips blir alla nykterister eller tar viloveckor efter varje fylleslag.

Mest förvånad är jag att ingen sagt "Hade du inte druckit hade du sluppit fundera över detta ;)!!"

Mescreant
2007-10-31, 11:03
Oj! Såg nu att Pez faktiskt dissade Stenis och inte OP... :em:

stenis
2007-10-31, 11:32

Haha "mm det är samma sak"..

:thumbup:

stenis
2007-10-31, 11:45

Hmm...

Tycker du själv att det är hugget som stucket?

Att fråga om ett näringsinnehåll i en sallad skulle ligga på samma nivå som att fråga om man KAN träna dagen efter man druckit en 25a?

Men okey, JA du kan träna dagen efter en 25a, en av sveriges bästa styrkelyftare genom tiderna, finsk har jag för mig, som bodde i borlänge, tävlade även för borlänge, som alltid drack vodka precis innan han började sitt pass, han var alkolist och ofta berusad under sina pass, det spelade ingen roll han körde på. Någon insatt i SL kanske kan fylla i hans namn jag minns inte vad han hette, får ta reda på de på jobbet annars med en som lyft på BAK.

Så ja du kan träna dagen efter.

Jay-Z
2007-10-31, 11:51
Where da popcorn at? :D

jwzrd
2007-10-31, 11:51
Super man så mycket att man börjar fundera på när man kan träna igen så är det inte när träningen kan ske igen som är problemet utan brist på insikt på vad man har för ambitionsnivå.

regus
2007-10-31, 11:54
Att fråga om ett näringsinnehåll i en sallad skulle ligga på samma nivå som att fråga om man KAN träna dagen efter man druckit en 25a?
.

Ja.

skaparn
2007-10-31, 11:54
När man blivit totalägd gör man bäst i att bara kräla lite i stoftet och hoppas att folk glömmer snabbt, eller åtminstone förlåter. Fåniga försöka att försvara sig är inte klädsamma.

stenis
2007-10-31, 12:07
När man blivit totalägd gör man bäst i att bara kräla lite i stoftet och hoppas att folk glömmer snabbt, eller åtminstone förlåter. Fåniga försöka att försvara sig är inte klädsamma.

Haha har absolut inga inlägg att skämmas över, theres more where that came from. :)

Såg inte många som låg tillbaka på krutet när en viss person frågade om en måltid strips kunde sabba allt han byggt upp...

Att på fyllan gå ut på ett forum och fråga om man KAN träna dagen efter en 25a sprit och samtidigt få resultat, vad för resultat ska man få på ett pass?

Det roliga är att om Pez nu hade gått ut och skrivit ett liknande inlägg som mitt ibörjan av denna tråd så hade alla här hakat på "håntåget".. :)

För mig kändes detta som ett fylleinlägg, därav min ironi i mitt inlägg, tog han illa upp så sorry, svar på din fråga från min sida har du ett par inlägg upp.

mela
2007-10-31, 12:10

Din fråga var mycket roligare. :laugh: Du frågar hur nyttig en sallad är. Han frågar hur alkoholen påverkar hans träning. Dude, you win.

Kaboffastar
2007-10-31, 12:19
Din fråga var mycket roligare. :laugh: Du frågar hur nyttig en sallad är. Han frågar hur alkoholen påverkar hans träning. Dude, you win.

haha :D