Visa fullständig version : Protein-fråga
Vill först passa på att säga hej till er alla och tacka för detta underbara forum som jag stött på!
Det är så att för några månader sedan började jag gymma igen (hade en 3 månader lång semster som slet på kroppen) och fick då en hink protein (60% protein) som börjar ta slut. Ska alltså köpa mig ett bättre protein och undrar vad som rekommenderas.
Även om jag inte räknar på kosten så tycker jag att jag har bra pejl på den så jag är i första hand ute efter ett protein att inta direkt efter träningen.
Alla kommer säkert ha delade åsikter om detta men ge mig ett par förslag i alla fall ;) Det behöver inte vara budget, men inte heller det absolut dyraste. Hoppas ni förstår :)
Det får gärna vara lite snäll mot eventuell deff hehe
AciDBL00D
2003-04-24, 20:12
Jag gillar eiselts protein bäst. Fin smak och bra kvalitet (tror jag åtminstone).
Ninjasmurf
2003-04-24, 20:40
annars är exell ett bra alternativ...billigt och bra kvalite
muskelbyggarn
2003-04-24, 20:58
Kan rekommendera dig 2 bra proteinprodukter som kompletterar varandra väl:
Fairings Rapid Hydro och Complete Protein. Inte de dyraste och inte något billigt skit heller, dessutom kan jag garantera att ägaren till företaget är 101% seriös vilket garanterar dig bra produkter med rätt kvalité.
(ok lasse, nu har jag smörat så det räcker :D )
Vänl,,,
Tobbe
haha, toppen!! tummen upp för snabba svar också :thumbup:
nu ska man bara bestämma sig för vad man ska ta, det jobbigaste :)
kan tillägga att jag efter semestern vägde 58kg (hade gått ner 4 kg alltså). Tidigare körde utan protein och något oseriöst, lite pga min fd träningspolare :)
Sen Januari så väger jag nu 68 mitt på dagen, med bara frukost i magen. (rimmar) Är 168cm kort. Träffade en polare igår som jag inte sett sen Februari och man fick lite sköna kommentarer. Alltid trevligt :) :bpump:
mangemani
2003-04-25, 10:53
vill bara ge en stor hyllning till protec+!
Protec+ är bra, kostar lite dock, har jag för mig.
Whey-80 är bra, 149:- per kilo hos *************
Exell vassle, 149:- per kilo hos Kolozzeum :naughty:
Dessa är proteinpulvrena jag käkat och alla är goda, men om någon är bättre än någon annan i din muskulösa utveckling i längden vet jag inte. Välj bara det som är billigast, är mitt motto :kickass:
mangemani
2003-04-25, 18:57
Originally posted by AnabolicProtein
Protec+ är bra, kostar lite dock, har jag för mig.
Whey-80 är bra, 149:- per kilo hos *************
Exell vassle, 149:- per kilo hos Kolozzeum :naughty:
Dessa är proteinpulvrena jag käkat och alla är goda, men om någon är bättre än någon annan i din muskulösa utveckling i längden vet jag inte. Välj bara det som är billigast, är mitt motto :kickass:
håller med dej till fullo!
dock har jag inte testat whey proteiner än,men det sägs vara bra att ta direkt efter träningen...tror nästan jag ska testa om du nu rekomenderar det:thumbup:
King Grub
2003-04-25, 19:15
Whey=vassle. Engelska ordet, you know.
mangemani
2003-04-25, 19:16
jojo,jag vet,du har berättat det;)
King Grub
2003-04-25, 19:39
Originally posted by mangemani
jojo,jag vet,du har berättat det;)
:cheers: Oki-dokeli!
Snapphanen
2003-04-25, 23:25
hur många prottedrinkar tar ni per vanlig dag och träningsdag?
King Grub
2003-04-26, 11:22
Originally posted by Erik84
Jag nöjer mig med en eller två, efter träningen garanterat, och ofta en till till frukostmålet, innan träningspasset. I övrigt håller jag mig till riktig :eating:
även jag kör en direkt efter träningen. övrigt så äter jag massor :)
Originally posted by Erik84
Jag tar kanske 3-4 per dag... Det är lite mycket för min ekonomi, men va fan jag orkar inte käka tillräckligt mycket "mat"... mycket enklare att hälla i sig maten på 15 sekunder än att sitta o käka + tillaga! :booty:
Originally posted by AnabolicProtein
Jag tar kanske 3-4 per dag... Det är lite mycket för min ekonomi, men va fan jag orkar inte käka tillräckligt mycket "mat"... mycket enklare att hälla i sig maten på 15 sekunder än att sitta o käka + tillaga! :booty:
Kanske inte så bra idé att ersätta mat med proteindrinkar...
mvh peter
Originally posted by pulvret
Kanske inte så bra idé att ersätta mat med proteindrinkar...
mvh peter
Pjaa... bra och bra.. jag drar väl en 2-5 prottedrinkar om dagen beroende på vad jag gör..det betyder inte att jag inte äter mat också utan det blir väl en 2-4 "varma" mål mat om dagen utöver drinkarna + mellanmål. Men ibland är det svårt att fixa mat, då funkar prottedrinken som ett ok substitut tycker jag.
Det ena utesluter inte det andra och man växer inte bara på protein... så varför inte ta ett gäng prottedrinkar OCH äta mat/mellanmål?
/pez
mangemani
2003-05-02, 18:24
har nu bytt ut min protec mot EAS simplyprotein......
så nu tar man 1 gainer direkt efter träningen och det nya proteinet direkt på morgonen och på kvällen.....
tilläger att smaken på proteinet är gammaldags vanilj*mums*.
lite onödig information bara,hoppas ni överlevde:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.