Visa fullständig version : Hur länge kan kreatin ligga i vatten?
Hej!
Hur länge kan kreatinet ligga i vattnet innan man bör ha intagit det?
T.ex om jag har en liten energikickblandning som jag dricker under passet som består helt enkelt av kreatin och dextrosol, förlorar kreatinet sin verkan efter ett tag?
Edit: Hur sjutton hamnade posten här. Ops. My bad - Någon moderator får gärna fixa det.
Monohydrat börjar väll omvandlas till kreatinin direkt vid kontakt med vätska?
Sen vet jag inte, det bryts ju ner till kreatinin i magsäcken ändån..
Hej!
Hur länge kan kreatinet ligga i vattnet innan man bör ha intagit det?
T.ex om jag har en liten energikickblandning som jag dricker under passet som består helt enkelt av kreatin och dextrosol, förlorar kreatinet sin verkan efter ett tag?
Edit: Hur sjutton hamnade posten här. Ops. My bad - Någon moderator får gärna fixa det.
Kreatin kan ligga i vatten i flera timmar utan att förstöras så att ha det i en dryck som intas under träningspasset inga som helst problem.
inga problem. men varför ha en drink med kreatin som du smuttar på. kreatin gör ingen nytta i magen eller blodet utan kan verka först när det kommit till muskeln vilket tar ett tag. ta kreatinet efter eller tex på morgonen.
Tack så mycket allesammans!
inga problem. men varför ha en drink med kreatin som du smuttar på. kreatin gör ingen nytta i magen eller blodet utan kan verka först när det kommit till muskeln vilket tar ett tag. ta kreatinet efter eller tex på morgonen.
Jag tar det vid frukost, lunch, träning, middag och kvällsmat :) Känns bättre för magen när jag sprider ut det en hel del.
Tack så mycket allesammans!
Jag tar det vid frukost, lunch, träning, middag och kvällsmat :) Känns bättre för magen när jag sprider ut det en hel del.
smart. själv har man plåtmage
snartspensligvegan
2007-10-30, 12:07
Sen vet jag inte, det bryts ju ner till kreatinin i magsäcken ändån..Enligt företaget som gör kre-alkalyn med tveksam marknadsföring och där hela produkten bara verkar vara kreatinmonohydrat med en bas i blandning, dvs inte en ny molekyl.
Varför blanda kreatin o druvsocker med vatten i förväg? Ha det torrt och blanda med vatten innan du dricker.
snartspensligvegan
2007-10-30, 12:08
Jag tar det vid frukost, lunch, träning, middag och kvällsmat :) Känns bättre för magen när jag sprider ut det en hel del.Jag brukar inte känna av det men igår hade jag haft i två doser för före och efter passet men råkade dra ner alltsammans i företräningsdrinken och det blev ju lite oroligt i magen. Inte så farligt men det kändes lite konstigt.
Enligt företaget som gör kre-alkalyn med tveksam marknadsföring och där hela produkten bara verkar vara kreatinmonohydrat med en bas i blandning, dvs inte en ny molekyl.
Varför blanda kreatin o druvsocker med vatten i förväg? Ha det torrt och blanda med vatten innan du dricker.
Jag gör det inte i förväg som så, men just under passet så när jag kommit ca 50% igenom det så fyller jag min shaker med vatten och i där ligger druvsocker och kreatin. Så vi snackar inte timmar här, snarare 30-45 min.
Jag brukar inte känna av det men igår hade jag haft i två doser för före och efter passet men råkade dra ner alltsammans i företräningsdrinken och det blev ju lite oroligt i magen. Inte så farligt men det kändes lite konstigt.
Aj fan. Tar jag allting i en enda drink (Likadant om jag bara delar det på två drinkar) så blir min mage så jävla kärv. Att gå på toaletten är en mardröm efter något sådant.
Sen vet jag inte, det bryts ju ner till kreatinin i magsäcken ändån..
Fel Kreatinmonohydrat är väldigt stabilt både i magsäcken och i vatten.
EiseltUK
2007-10-30, 13:47
Det har gjorts studier på CreaPure's stabilitet i vatten. Kommer inte ihåg resultaten exakt men i kallt ph-neutralt vatten är stabiliteten väldigt bra. Tror att det finns mer info på creapure.com.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.