Visa fullständig version : Pooteeeiiin
Jag har precis köpt mitt första protein på pulver :D Jag hade tänkt mig att ta en drink på morgonen innan morgonpromenaden (ca 50min) samt att jag tar en drink efter träningen. Är detta bra tror ni?
låter som ett bra förslag :)
King Grub
2003-04-24, 18:01
:thumbup:
GhostFace
2003-04-24, 18:27
Grundkurs, protein stavas P R O T E I N inte "Pooteeeiiin". ;)
Klart det låter bra. Alla skriver o säger att först på morgonen + efter träningen är de 2 viktigaste tidpunkterna på dagen för proteindrinken...
Rumpelstilzchen
2003-04-24, 19:01
Är bättre att ta en proteindrink innan promenaden än äta riktig frukost bestående av kolhydrater också?
I så fall, hur länge bör man vänta innan man ska gå ut efter drinken?
Proteinen blir inte till blodsocker efter som det är protein väl?
Jag hade tänkt mig att äta frukost när jag kom hem från promenaden :) Man brukar ju säga att frukosten är ett av de viktigaste målen om dagen, speciellt när man (iaf jag) får så kass skollunch.
King Grub
2003-04-24, 19:13
Originally posted by Rumpelstilzchen
Är bättre att ta en proteindrink innan promenaden än äta riktig frukost bestående av kolhydrater också?
I så fall, hur länge bör man vänta innan man ska gå ut efter drinken?
Proteinen blir inte till blodsocker efter som det är protein väl?
Om det är fettförbränning du är ute efter, skall du inte ta kolhydrater innan passet. Efter en vassledrink kan du ge dig ut ganska omgående. En komplett frukost när du kommer hem.
Proteinet blir inte blodsocker, men det höjer insulinnivåerna, vilket också försämrar fettförbränningen. Å andra sidan höjer det andra, fettförbränningsstimulerande hormon också, så nettoeffekten borde bli effektiv. Jag säger borde, eftersom det tvistas om man behöver proteindrinken innan och om vilken effekt det har.
mangemani
2003-04-25, 10:51
hmm,köpte en återhämtningsdrink för nå dar sen på gymmet,protein shake hette den,tänkte nu fråga,är det nån som brukar dricka sådana och om man kan byta ut alla bananer och protec+ mot den efterträningen?
King Grub
2003-04-25, 10:59
Originally posted by mangemani
hmm,köpte en återhämtningsdrink för nå dar sen på gymmet,protein shake hette den,tänkte nu fråga,är det nån som brukar dricka sådana och om man kan byta ut alla bananer och protec+ mot den efterträningen?
Innehåller den snabba kolhydrater och minst 30 gram protein? I så fall är svaret: ja. Sådana färdigdrinkar brukar vara ganska dyra i längden dock. Och så kan man fråga sig hur hög kvalitet proteinet har efter månader i en färdigblandad förpackning.
mangemani
2003-04-25, 11:05
det står inget om snabba kolisar,utan bara att det finns mjölkproteiner.....mjo,lite dyrt,30 spänn per flaska=/
King Grub
2003-04-25, 11:06
Är det kasein (mjölk) protein så är det det långsammaste proteinet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.