handdator

Visa fullständig version : Ser detta bra ut tråd #563134!?

Dreas
2007-10-29, 12:48
Hej! Jag har påbörjat min deff och skulle behöva svar på några frågor.

Ålder: 18
Längd: 173cm
Vikt: 82,5kg

Efter att ha räknat utt mitt BEE(1937,569) så kommer vi till aktivitetsfaktorn. Det är där jag får lite problem med ungefär hur myckte jag ska ta.Mina dagar kan se väldigt olika ut.

Dag1. Promenad 5 kilometer och Styrketräning(90 min).
Dag2. Badminton/Volleyboll 2 timmar och promenad 3 kilometer.
Dag3. Badminton/volleyboll 1-2 timmar och styrketräning(90min)

Vad tror ni aktivitetsfaktorn blir på dom olika dagarna?

Ligger i dagens läge på 2300 kcal.

Intaget ser ungefär ut såhär på en dag(Ca värden):

78 gram fett
170 gram protein
230 gram kolhydrater

Kommentarer gärna mitt upplägg då jag är ganska ny inom detta. Något ni skulle ändra på? Lite mer konditionsträning?

Andreas

Eddie Vedder
2007-10-29, 12:52
En kille på 18 år med din längd och vikt bör nog gå ner i vikt på 2300kcal om dagen, det tror jag definitivt.
Aktivitetsfaktorn är alltid svår att avgöra men jag skulle gissa att 2300kcal borde resultera i viktnedgång.

Om inte får du ju justera. Mängden av dom olika makronutrienterna verkar också okej, det förutsätter ju förstås att din kost är näringsmässigt välsammansatt också.:)

Dreas
2007-10-29, 13:11
Jag vill försöka gå ner minst 0,5 kilo i veckan hade jag tänkt. Detta är min andra vecka och jag hade en test vecka innan denna. Åt då 2600 kcal och var oftast hungrig mitt på dagen. Nu så äter jag 2300 och har inga problem med hungern. Ställer kroppen om sig såpass snabbt? Eller är det jag som måste dra ner mer för att uppnå den viktnedgång jag är ute efter?

En vanlig skoldag ser ut såhär:

Frukost: 250 gram keso | 2 skivor Njuta med smör | Skinka | 3dl mjölk.

Mellanmål i skolan: Smörgås med ost,skinka,isbergssallad och gurka. Päronmer (20cl) eller vatten till den.

Lunch: Vad skolan bjuder på. en fjärdels tallrik med morötter resten skolmat.

mellanmål samma som ovan eller proteindrink + banan innan jag drar och tränar.

Efter träningen har jag funderat på att klämma in en gainer men kör nu på en banan för att sen gå hem och äta middag.

Middag: Vad köket har att erbjuda.

Kvällsmat: Här brukar jag klämma in det som behövs för att min dag ska hamna på 2300 kcal och jag får i mig rätt mängd protein,fett och kolhydrater. Har dom senaste dagarna bestått av proteindrink med mjölk och 30-40 gram nötter.

Ser det ut som nåt fattas?