Visa fullständig version : Night-Pro?
Kocken123
2007-10-28, 21:53
Jag undrar om Night Pro är något att ha? Eller räcker det att dricka vanligt protein på kvällen om Zink och Magnesium ingår i den vitamin jag tar på morgonen?
Ska passa på att fråga, finns det nåt kaseinpulver som till skillnad från Night Pro är gott och inte blir "grainy"?
Vicotnik
2007-10-29, 00:02
Milk90 blir inte grainy.
EiseltUK
2007-10-29, 00:50
Jag undrar om Night Pro är något att ha? Eller räcker det att dricka vanligt protein på kvällen om Zink och Magnesium ingår i den vitamin jag tar på morgonen?
Undvik att ta zink samtigt som kasein om du kan för det kan försämra upptaget:
"Casein in milk has been shown to have a negative effect on zinc absorption."
Dietary Factors Influencing Zinc Absorption (http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/130/5/1378S)
Det är bättre att ta zinken någon imme tidigare, t ex till middagen.
Milk90 blir inte grainy.
Ahh, nu ser jag att jag minns helt fel... köper ju inte från de som gör den produkten längre. Det är Milk90 som jag provat, och jo, den blir grainy! :(
EiseltUK
2007-10-29, 13:21
Allt kaseinat blir mer eller minde grynigt men blir bra om man låter drinken stå ett tag. Om tillverkaren blandar i mer vassleprotein kan man möjligen minska den gryniga känslan.
Allt kaseinat blir mer eller minde grynigt men blir bra om man låter drinken stå ett tag. Om tillverkaren blandar i mer vassleprotein kan man möjligen minska den gryniga känslan.
Jag antar att grynigheten har att göra med hur kasein funkar, och inte är nåt man kan - eller ens bör? - göra nåt åt?
King Grub
2007-10-29, 15:21
Det är just en av kaseinets grundläggande egenskaper, att det koagulerar.
Vicotnik
2007-10-31, 22:33
Ahh, nu ser jag att jag minns helt fel... köper ju inte från de som gör den produkten längre. Det är Milk90 som jag provat, och jo, den blir grainy! :(
Fairing Sloow och Milk90 är de enda kaseinbaserade tillskott jag testat och om du tycker Milk90 är grynig ska du nog inte testa den förstnämnda. ;)
Milk90 är lite svår att blanda, liksom alla kaseinbaserade pulver om jag förstått saken rätt. Jag använder ganska mycket vätska (ca 7dl till 1-1,5dl pulver) och tycker det funkar bra då. Det skummar lite när man blandar med mjölk, men låter man det bara stå en stund så flyter bubblorna upp till ytan.
Verkar som GG slutat sälja Milk90 btw, antar att Slow-Pro/Night-Pro är ersättaren.
zeusden1
2007-11-01, 00:14
Fairing Sloow och Milk90 är de enda kaseinbaserade tillskott jag testat och om du tycker Milk90 är grynig ska du nog inte testa den förstnämnda. ;)
Milk90 är lite svår att blanda, liksom alla kaseinbaserade pulver om jag förstått saken rätt. Jag använder ganska mycket vätska (ca 7dl till 1-1,5dl pulver) och tycker det funkar bra då. Det skummar lite när man blandar med mjölk, men låter man det bara stå en stund så flyter bubblorna upp till ytan.
Verkar som GG slutat sälja Milk90 btw, antar att Slow-Pro/Night-Pro är ersättaren.
Jag gillar Milk90. Jag tar 1/3 det funkar bra. Blir en mysig gegga
Inte för att är intresserad av kasein, men skulle jag köpa det igen skulle jag hålla mig till Optimum Nutrition - the best a man can get/parce que je le vaux bien :D
Fat tony
2007-11-01, 09:57
[QUOTE=Kocken123;2603246]Jag undrar om Night Pro är något att ha?QUOTE]
tillbaka till topic, minskar nedbrytningen om man tar kasein innan lägdags?
till alla som blandar kaseinprotein, har ni provat att köra det i mixern?:cool:
EiseltUK
2007-11-01, 19:46
[QUOTE=Kocken123;2603246]Jag undrar om Night Pro är något att ha?QUOTE]
tillbaka till topic, minskar nedbrytningen om man tar kasein innan lägdags?
till alla som blandar kaseinprotein, har ni provat att köra det i mixern?:cool:
Jag blandar mitt kasein (DoublePro) med sked utan problem. :cool:
Mixer kan vara intressant att testa ifall man kan få det att bli lite fluffigt eller så kanske vispa är ännu bättre. Låter mums med fluffprotein. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.