Visa fullständig version : Halloween!
Tänkte starta upp en sådan tråd då det snart halloween :)
Vilka här ska ut på halloween och vad ska ni då klä ut er till i så fall?
Tänkte starta upp en sådan tråd då det snart halloween :)
Vilka här ska ut på halloween och vad ska ni då klä ut er till i så fall?
Jag :)
Men inte fan ska jag klä ut mig.
Våga vägra Halloween
Kul om man bor i USA men varför sno andras seder?
Våga vägra Halloween
Ja vi snor ju den. Nu kan inte dom ha halloween :(
Ignatius72
2007-10-27, 22:14
Det är 100% fejk, ingen som helst känsla i det. Förutom en lyckad transferering av en affäridé som jag inte hade trott på. Jag inbillade mig att svenska folket hade lite mer integritet än att gå på detta svammel. Till 100% en marknadsföringsgrej som gått hem. Hoppas att eländet dör ut av sig självt.
Älskar halloween :)
Vet någon var man kan köpa en såndär yxa eller kniv som man trär över huvudet så att det ser ut som att man blivit huggen igenom?
Måste ha en sådan! :D
JustinCredible
2007-10-27, 22:25
Yes, ska gå som Hitler. Min kompis syrra är skådis och jag fick rota bland Stadsteaterns alla kostymer. Den passade utmärkt. Dock var jag tvungen att köpa en mustasch på Buttericks som inte alls ser ut som Hitlers så jag vet inte hur bra det blir om jag ska försöka frisera den.
otherside
2007-10-27, 22:41
tycker det är en av dem roligare helgerna! Vi ska köra beachtema å dricka parasoll drinkar å ha shorts på krogen=) Va som helst för att förlänga sommaren.
Kan tilläggas att långt ifrån alla kör spöktema tidigare år när jag vart ut
Fd_Megatuttarna
2007-10-27, 23:09
Så tråkig attityd ni har, ni som menar att vi ska hålla på vår "integritet" (den integritet som för övrigt redan tycks falla för den mesta skit) och inte anamma några sällskapliga seder från utlandet. Halloween är mysigt och sällskapligt, med pumpor och folk som anstränger sig för att åstadkomma något underhållande.
Alla seder som bejakar social samvaro är välkomna enligt mig. I kölvattnet av varje sed finns givetvis de som ser sin chans att tjäna pengar. Vadfan spelar dessa människors vinstsyfte egentligen för roll för oss som vill göra något kul en kväll? Vad jag förstår så uppställs inga obligatoriska avgifter för den som vill ta del av halloween-festligheter.
Kontentan är att många seder är kul. De diversifierar och gör somligas tillvaro lite roligare emellanåt. Diskussionen om integritet hör hemma när först vi börjar släppa på våra traditioner till förmån för utländska utan några egentliga grunder härför.
Våga vägra Halloween
Blir väl kul oavsett vart man bor, även om man inte bor i USA? :)
Varför inte "sno" även Halloween som sed? Vi har ju redan "snott" julgrannen, alla hjärtans dag och påsken.
Seden med julgran dök upp i Tyskland under 1400-talet.
Alla hjärtans dag är en temadag som firas den 14 februari varje år och har sitt ursprung i traditioner kring helgonet S:t Valentin som uppstod under medeltiden i Frankrike och England. Den kallas därför också Valentindagen eller Sankt Valentins dag.
Den judiska påsken ihågkommer befrielsen ur Egypten, den natt då påskalammet slaktades och mordängeln skonade Israels folk.
(Källa wikipedia)
Kontentan är att många seder är kul. De diversifierar och gör somligas tillvaro lite roligare emellanåt. Diskussionen om integritet hör hemma när först vi börjar släppa på våra traditioner till förmån för utländska utan några egentliga grunder härför.
Mycket bra sagt! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.