handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig välja tv-spel!

Stumpis
2007-10-27, 17:07
Har gett med mig, vi ska köpa tv-spel. Men jag/vi har ingen aning om vilket märke vi ska ha. :confused:
Vilka är då bättre att hjälpa mig än mina Kolo-vänner? Så lev nu upp till ryktet och hjälp mig bena ut det.

Jag har varken provat spela nåt på Playstation eller Nintendo Wii, eller är det X-box man ska ha?

Det vi tror att vi kommer att vilja spela är bilspel, och kanske nåt äventyrs-aktigt, men det kan säkert förändras med tiden om det finns mycket att välja på. Ingen fighting i alla fall.

Berätta vad ni har, eller vad ni skulle kunna tänka er att köpa. Motivera.

Tänkte handla redan imorgon, så jag räknar kallt med att det är fler än jag som sitter vid datorn en lördagkväll... *whistle*

Rahf
2007-10-27, 17:11
Har man aldrig spelat tv-spel förr så tror jag att Wii kan vara kul. Spelen är ofta till för fler personer än en och den har bra releaser. För att inte tala om att Wii har Super Mario :D

Fed up
2007-10-27, 17:14
Wii är lätt det roligaste tvspelet jag ever spelat, spelglädjen är överlägsen och så får man lite motion på köpet. Sen är det en kul social grej, vi brukar spela ihop med kompisar och så, men det är kul själv med. Grafiken är inte den bästa, så om du är grafiksnobb är det kanske inte det ultimata, men annars är det sjukt kul!
Bil- och äventyr är sånt jag inte spelar iof. jag gillar kluriga spel och plattformsspel och sånt. Wii sports är superkul tex. Zelda sägs vara bra.
Ni är välkomna att prova vårt om ni vill! :D

Prankie
2007-10-27, 17:14
Xbox360 som det är tvspel du är ute efter.

WII känns mer som en förfest pryl.

NiXPhoenix
2007-10-27, 17:22
Just bilspel är väl inte Wii något bra alternativ för...

Rahf
2007-10-27, 17:24
Nej men om man inte har varit så insatt i tv-spel förut så tror jag att Wii är ett bra alternativ att börja med, om inte annat för att den är billigast.

pragmatist
2007-10-27, 17:24
360 om du vill ha ett bra spelutbud och gillar att spela online.
Wii om du vill bjuda hem kompisar och spela med i vardagsrummet.
PS3 om du vill ha en blueray-dvdspelare.

Stumpis
2007-10-27, 17:25
Just bilspel är väl inte Wii något bra alternativ för...

Peter är ganska principfast när det gäller bilspel, han vill gärna kunna spela det. Har inte Wii det?

Stumpis
2007-10-27, 17:27
Wii är lätt det roligaste tvspelet jag ever spelat, spelglädjen är överlägsen och så får man lite motion på köpet. Sen är det en kul social grej, vi brukar spela ihop med kompisar och så, men det är kul själv med. Grafiken är inte den bästa, så om du är grafiksnobb är det kanske inte det ultimata, men annars är det sjukt kul!
Bil- och äventyr är sånt jag inte spelar iof. jag gillar kluriga spel och plattformsspel och sånt. Wii sports är superkul tex. Zelda sägs vara bra.
Ni är välkomna att prova vårt om ni vill! :D

Jag är ingen grafiksnobb, det överlämnar jag till Peter...
Det du skriver känns lockande, som om det är vad jag letar efter. Men det är det här med bilspelen, Peter vill ju ha det.
Vad är Wii sports för någe?

Tuniz
2007-10-27, 17:29
XBOX 360 ligger ganska bra före när det kommer till spelutbud men jag tror fortfarande på PS3an nu när så många bra spel släpps till hösten / Q1 2008.

360 om du vill ha ett stort spelutbud samt spela online mycket.

PS3 om du vill ha Blueray spelare samt en del exklusiva spel (Gran Turismo etc). Spelutbudet kommer bli bättre samt Home är inte så långt ifrån.

Wii... tröttnade både jag och kompisarna på efter 3-4 dagar. Partykonsol enbart samt dåliga / hastigt gjorda spel

Stumpis
2007-10-27, 17:33
XBOX 360 ligger ganska bra före när det kommer till spelutbud men jag tror fortfarande på PS3an nu när så många bra spel släpps till hösten / Q1 2008.

360 om du vill ha ett stort spelutbud samt spela online mycket.

PS3 om du vill ha Blueray spelare samt en del exklusiva spel (Gran Turismo etc). Spelutbudet kommer bli bättre samt Home är inte så långt ifrån.

Wii... tröttnade både jag och kompisarna på efter 3-4 dagar. Partykonsol enbart samt dåliga / hastigt gjorda spel

Gran Turismo är ett spel Peter nämnde, nåt bilspel va där man börjar med en liten bil som man sen kan utrusta/bygga om eller nåt när man kört in lite pengar?

redbrigade
2007-10-27, 17:35
Om ni vill ha riktigt bra bilspel så borde ni köpa Ps3 och vänta på GT5 .. men vill ni spara pengar och spela bra bilspel direkt som borde ni köpa 360

pellep
2007-10-27, 17:36
Gran Turismo är ett spel Peter nämnde, nåt bilspel va där man börjar med en liten bil som man sen kan utrusta/bygga om eller nåt när man kört in lite pengar?

Need For Speed ?
Finns flertalet spel i den serien, och ett nytt är på G ut i butikerna inom kort.

panzerpig
2007-10-27, 17:38
Jag har en Wii och en xbox (gamla, inte 360).
För folk som inte brukar spela tvspel skulle jag rekommendera Wii (tjejen är tokig i den, som ett exempel). Den är mer spontant kul, kul på förfesten eller för att ha roligt helt enkelt. xbox360 och Ps3 är mer som "gamla vanliga" tvspel, fast snyggare, nyare och häftigare.

Jag tror att xbox360 har flest bra bilspel ute nu, det finns några till Wii, men inget märkvärdigt bra, nya Mario cart är på g, vet inte när det släpps.
Vad är syftet med tv-speladet, för att göra nått roligt tillsammans eller för att få en underhållning som är liknande och kan ersätta TV/DVD-tittande?

panzerpig
2007-10-27, 17:40
http://www.metacritic.com/games/ här kan du kolla in spelutbudet till de olika konsollerna och vilka bety dom fått. Man ska heller inte glömma bort Playstation 2, en sån finns det MÄNGDER av bra spel till för ett lågt pris många riktigt riktigt bra spel finns att spela där. Om ni inte spelar tvspel så mycket kan nog ett lite äldre och billigare roa er ett tag.

Handcuff
2007-10-27, 17:41
Tror jag ska spontanköpa en WII nu nån dag enkomt för att ha lite kul med min flickvän :thumbup:

Stumpis
2007-10-27, 17:42
Vad är syftet med tv-speladet, för att göra nått roligt tillsammans eller för att få en underhållning som är liknande och kan ersätta TV/DVD-tittande?

Framförallt underhållning när man är uttråkad och det inte finns nåt på tv. Tror inte att det blir att vi kommer att umgås med vänner genom tv-spelandet.

blekfet2
2007-10-27, 17:43
Xbox360 som det är tvspel du är ute efter.

WII känns mer som en förfest pryl.

har båda och kan inte mer än instämma.

Gädda
2007-10-27, 17:48
Xbox360 för att den har bäst spel, framförallt om du gillar action, racing eller sport och onlinespel. Sen finns världens bästa spel, Halo 3!

PS3 är för dyr och har inte särsklit många exklusiva toppspel.

Wii är väl kul att ha om man vill köra partyspel jämt eller om du gillar de klassiska spelfigurerna.

panzerpig
2007-10-27, 17:50
Framförallt underhållning när man är uttråkad och det inte finns nåt på tv. Tror inte att det blir att vi kommer att umgås med vänner genom tv-spelandet.

Jag har alltid älskat tv-spel. Jag valde Wii framför 360 för att jag nu för tiden inte har tid att sitta och spela ett spel i 20 timmar tills jag klarat det, korta perioder för att ha kul är mer hur jag spelar nu för tiden. För den typen av spelande tycker jag Wii är bättre.
ska spela pingis mot tjejen om en stund (på wii) :). Wii är det första tv-spelet som hon lockas att spela. min xbox struntade hon i i stort sett.

Wii sports är spelet du får mer wii, tennis, golf, bowling, baseball och boxning i simpla varianter för att ha kul med kompisar. Funkar fortfarande på förfesterna! :)

Alexton
2007-10-27, 17:52
Xbox 360 har bra utbud av sportspel, bilspel anses väl vara den bästa genre som xbox har av sport. Utbudet av spel ökar dessutom snabbast på xbox och de har en stor variabel av 3:e parts tillverkare.

PowPow
2007-10-27, 17:58
Xbox eller Wii, helt klart. Xbox skulle jag absolut föredra, men wii är ju ganska charmigt. Wii är för tv-spelande vad Fredrik Lindström är för språkvetenskapen: ganska ihåligt, men lätt att ta till sig. :D

Muskelmannen
2007-10-27, 18:02
Vem är så dum så man köper wii, med ingen internetkapabilitet what so ever. Köp ps3 eller xbox360, ps3 är överlägset bättre men en aning dyrare.

coxie
2007-10-27, 18:13
Som ägare av alla tre så säger jag PS3. Gran Turismo är bilspelens bilspel och 5an verkar helt otroligt bra. på actionsidan kommer snart Assasins creed och senare MGS4 och RE5.

Halo 3 är ju tidernas med överhypade spel.

Stumpis
2007-10-27, 18:23
Shit, detta blir svårt.
Känns som att jag skulle behöva både ett Wii och ett Playstation för att fylla upp våra önskemål på tv-spel... *gah!*

Har en kompis som precis köpt ett PS2 och nu kom grannen och sa att han ska köpa ett PS3 i julklapp till familjen. Är PS2 helt förlegat? Det säljs ju fortfarande, menar jag. Finns det tillräckligt med spel till PS3, och är dom värda priset, dom är ju generellt dyrare än till PS2. :confused:

Emil_Larsson
2007-10-27, 18:28
Hade jag haft pengar nu hade jag lätt tatt Wii. Super Mario ftw.

tuben
2007-10-27, 18:30
Får du tag i en 80gb version av PS3 så är den ju bakåtkompatibel med PS2-spelen medans den nya 60gb versionen inte är det.

Jag skulle köpa en PS3 för som det sägs så kommer det börja komma mer och mer spel till den inom en snar framtid.
Wii är mer en konsol för fester och liknande som andra säger.

ps. jag är en playstation-fanboy så läs mina ord med perspektiv :smash:

Rahf
2007-10-27, 18:31
Shit, detta blir svårt.
Känns som att jag skulle behöva både ett Wii och ett Playstation för att fylla upp våra önskemål på tv-spel... *gah!*

Har en kompis som precis köpt ett PS2 och nu kom grannen och sa att han ska köpa ett PS3 i julklapp till familjen. Är PS2 helt förlegat? Det säljs ju fortfarande, menar jag. Finns det tillräckligt med spel till PS3, och är dom värda priset, dom är ju generellt dyrare än till PS2. :confused:

*Edit* Tror inte PS3 är bakåtkompatibelt med PS2. (Verkar som att den ändå var det, till ett pris dock)

Det produceras väldigt få nya spel om det ens produceras några alls längre till PS2. Däremot har den ett väldigt stort spelbibliotek till bra priser. Är man inte van tv-spelare så är det ett hyfsat köp eftersom man inte har några speciella krav på grafik osv. Det finns många bra spel till PS2.

krebbe
2007-10-27, 18:49
Jag skulle(och har redan) välja ett WII. Mest konsoler sålda till dagens datum och det sporrar bara tillverkarna mer. många spelare = mycke cash.

Titlar värt att nämna som kommit eller kommer inom snar framtid innefattar bland annat:

Zelda, Twilight princess
Metroid prime 3
Resident evil 4
Mario kart
Paper mario
batallion wars 2(online)
Guitar here 3(online)
Final Fantasy chrystal chronicles
Fire emblem.
Mario galaxy
Super smash bros brawl

Den är dessutom fullt bakåtkompatibel med gamecuben och där har man om inte många men en hel del riktigt bra spel endå.

Däremot tror jag nog att ps3:an kommer köra ifrån då det gäller grafiken såfort nissarna lärt sig programmera ordentligt. Men föredrar man mer uppfinningsrikedom framför grafik då det gäller spel är det helt klart ett WII som gäller.

blekfet2
2007-10-27, 19:23
Vem är så dum så man köper wii, med ingen internetkapabilitet what so ever. Köp ps3 eller xbox360, ps3 är överlägset bättre men en aning dyrare.

man köper båda. Är man för fattig för det så är man dum...

snartspensligvegan
2007-10-27, 19:40
PS3 ger dig fetast hårdvara och mest för pengarna, har sålts ungefär likvärdigt med Xbox360 sedan releasen men släpptes ett år senare så det finns färre ute och det är väl inte lika populärt i Sverige som 360 kanske och sägs inte ha lika många bra spel.

Wii är billigast och säljer överlägset bäst men du får inte lika mycket hårdvara för pengarna utan möjligen lättillgänglighet/spelglädje.

360 anses som sagt ha flest spel, kvaliten på konsollerna verkar ju lite dålig dock med tanke på hur många som dör och att de väsnas osv.

DS är ju också ett alternativ men då kan du ju bara spela själv på det, kanske lite trist.

PS3 har ju nyligen sjunkit i pris och för traditionella spel skulle jag nog välja ett sådant om du hittar några spel du tycker verkar skoj på det.

Kolla runt lite vilka spel som finns och vad du tror att du kommer trivas bäst med? Det finns ingen given förlorare änsålänge, men en vinnare (Wii.)

Handcuff
2007-10-27, 19:43

Tror tjejen skiter rätt hårt i "internetkapabilitet" osv. Hon vill spela precis den typen av spel som just WII levererar. Vem fan är så dum att han inte gör sin partner nöjd :confused: Kanske han som valde internetkapabilitet och fick spela ensam?:D

Stumpis
2007-10-27, 20:50
Tack för alla åsikter och hjälp. *cupid*
Kan inte påstå att jag vet vad jag ska köpa, men jag vet vad jag ska kolla efter. Imorgon ska jag ut och kolla spel i affärerna, och även testa playstation hos grannarna, så jag vet vad det är.
Återkommer med uppdatering! :thumbup:

Fed up
2007-10-27, 21:13
Jag är ingen grafiksnobb, det överlämnar jag till Peter...
Det du skriver känns lockande, som om det är vad jag letar efter. Men det är det här med bilspelen, Peter vill ju ha det.
Vad är Wii sports för någe?

Min sambo spelar killspel (:D) på sin dator. Vi har en gammal xbox också, men det spelar vi ytterst sällan på, vi har den mest som dvdspelare och sånt.

Wii sports är ett spel man får med när man köper wii. Det är bowling, golf, tennis, baseball och boxning. Man kan spela mot varandra eller själv och alla grenar är superkul, även golf och baseball som jag var skeptisk emot.

Det trodde inte vi heller innan vi skaffat det. Nu vill alla kompisar som kommer hit spela och vi har turneringar osv. Skitkul. Det är liksom roligt att bara sitta och titta på när de andra spelar, det brukar det ju inte vara med andra tvspel direkt.

Jag tror också att lösningen är ett av varje. Köp ett wii nu och sen nån mer traditionell till Peter i julklapp!:thumbup:

Three pigs
2007-10-27, 21:13
Kan säga att du nog nöjd med vad du än köper, det beror ju på vad du vill ha. Som sagt, vill du ha bilspel så låter det ju som att det lutar mot 360, finns ju många riktigt bra bilspel till det, Forza Motorsport 2 bland annat.
Vad finns det för bra bilspel till ps3 just nu, Motorstorm? Kommer ju som sagt Gran Turismo, som förmodligen kommer bli riktigt bra. En annan fördel med ps3:n är ju Blu-rayspelaren, men kommer du verkligen att använda den?
Om ni inte har någon HD-tv så tycker jag att ni skall köpa Wii. För att spela 360 eller ps3 på en tjocktv känns lite, njaa liksom. Men det funkar självklart, om man inte är så kräsen av sig.

(Jag är själv en 360-ägare och hänger i 360-tråden, så jag kanske inte är helt objektiv).

Stumpis
2007-10-27, 21:24
Hade det kännts ekonomiskt försvarbart hade det nog blivit ett Wii och ett Playstation, men så ligger inte landet just nu. Alternativet är att köpa beg. playstation till att börja med, finns till rätt bra priser på nätet och då får man ofta flera spel med. Gäller ju bara att kolla så allt funkar. :Virro

Spelen till Wii (har varit inne och läst lite överallt ikväll) lockar mig, men även de som finns till PS2. PS3 har inget som intresserar mig, men det kommer säkert många bra spel till den i vinter. Men, jag vill ju ha spel NU, så därför känns det som om PS3 går bort. Jag är impulsiv och hatar att vänta. :D

pragmatist
2007-10-27, 22:14
360:n är tusen gånger lättare (ja det stämmer faktiskt, jag har räknat) att utveckla spel för än PS3:an p.g.a. en mycket enklare arkitektur och på grund av de utvecklingsverktyg som Microsoft frikostigt tillhandahåller. Konsekvensen av detta är att många spelutvecklare väljer att utveckla sina titlar för 360 först och främst och sedan helt enkelt konverterar dem till PS3, vilket innebär att det teoretiska prestandaövertag som PS3:an har aldrig kommer till nytta. Man spelar helt enkelt ett 360-spel på sin PS3:a. Jämför man kopior av samma spel på 360 och PS3 bredvid varandra så ser man detta ganska enkelt, PS3 är så gott som aldrig bättre än 360 trots att den kanske borde vara det på pappret. De titlar som finns bara till PS3 är inte heller de snyggare eller bättre på något sätt än de exklusiva 360-titlarna, troligen eftersom det är så komplicerat och svårt att faktiskt utnyttja PS3:ans prestanda (PS2:an hade samma problem, det tog många år innan någon lärt sig att utnyttja den till fullo på grund av dess skumma konstruktion).

Möjligen kommer PS3:an dra ifrån på lite längre sikt men i dagsläget finns det ingen poäng att köpa en PS3:a bara för prestandans skull.

Three pigs
2007-10-27, 22:40
360:n är tusen gånger lättare (ja det stämmer faktiskt, jag har räknat) att utveckla spel för än PS3:an p.g.a. en mycket enklare arkitektur och på grund av de utvecklingsverktyg som Microsoft frikostigt tillhandahåller. Konsekvensen av detta är att många spelutvecklare väljer att utveckla sina titlar för 360 först och främst och sedan helt enkelt konverterar dem till PS3, vilket innebär att det teoretiska prestandaövertag som PS3:an har aldrig kommer till nytta. Man spelar helt enkelt ett 360-spel på sin PS3:a. Jämför man kopior av samma spel på 360 och PS3 bredvid varandra så ser man detta ganska enkelt, PS3 är så gott som aldrig bättre än 360 trots att den kanske borde vara det på pappret. De titlar som finns bara till PS3 är inte heller de snyggare eller bättre på något sätt än de exklusiva 360-titlarna, troligen eftersom det är så komplicerat och svårt att faktiskt utnyttja PS3:ans prestanda (PS2:an hade samma problem, det tog många år innan någon lärt sig att utnyttja den till fullo på grund av dess skumma konstruktion).

Möjligen kommer PS3:an dra ifrån på lite längre sikt men i dagsläget finns det ingen poäng att köpa en PS3:a bara för prestandans skull.

+1 på allt det där.
Dom "riktigt bra" ps3 spelen kommer inte förrän nästa år.
En av sonys "storsatsningar" är spelet Heavenly Sword, det var riktigt bra faktiskt. Det enda dåliga var att man klarade ut det på 4-5 timmar =\

Cerberus
2007-10-27, 22:56
som sagt Xbox 360 för spelutbudet är fantastiskt, eller en PS2 som har ett enormt spelutbud(om man nu inte bryr sig så mkt om att grafiken är lite daterad). Skulle vilja säga att PS2 är det mest prisvärda man kan köpa just nu, man kan väl få en sån för 1000-1500kr ny? Prisvärt med tanke på hur extremt många spel det finns i alla möjliga genrer.

Kurash
2007-10-27, 23:20
PS2 är givet.
MASSOR med riktigt bra bilspel.
Kostar 700 spänn med 6 månaders garanti (Begagnat på game).
Kostar typ 900 nytt på Mediamart.
ENORMT utbud av begagnade spel.
Guitar Hero 1,2 rocks the 80's och snart 3:an också.
Singstar (näst bästa partyspelet efter Guitar Hero).

snartspensligvegan
2007-10-27, 23:44
Har en kompis som precis köpt ett PS2 och nu kom grannen och sa att han ska köpa ett PS3 i julklapp till familjen. Är PS2 helt förlegat? Det säljs ju fortfarande, menar jag. Finns det tillräckligt med spel till PS3, och är dom värda priset, dom är ju generellt dyrare än till PS2. :confused:PS2 som konsoll är inte dött men spelutbudet lär ju minska ner tids nog, finns grymt mycket titlar ute dock.
PS3 från början och i bl.a. USA var bakåtkompatibelt genom att ha en helt PS2 inbyggt så att säga, vilket gjorde att i princip alla PS2-spel fungerade. Här i europa fick vi nöja oss med en mjukvaruemulering som fungerade ok den med.

Nu på de billigare sägs det att de inte är bakåtkompatibla men om de helt har tagit bort det (varför man nu gör det när det bara är mjukvara, hårdvarudelen är borta hur som helst) eller om man bara låter bli att nämna det för att ingen skall förvänta sig att det fungerar eller kräva stöd för fler spel vet jag inte.

Det senare gäller den nya billigare 40GB-modellen, köper du 60GB får du nog den äldre. Ett PS3 kan uppskala PS2-spelen till HD-upplösning med, det ger ju inte fler detaljer men snyggare bild om du har en TV som stödjer HD (och inte skalar upp det snyggt själv.)

PS3 kostar mindre än en ensam blurayspelare, till 360 "måste" du köpa live gold för att spela online vilket kostar pengar, och för att de skall vara jämförbara på videodelen HD-DVD-tillägget, återstår att se vilket format som vinner dock ... Fördelen på PS3 är ju att eftersom det använder bluray kan man alltid göra spel på 45GB data eller vad det är, medans en dual-layer DVD väl bara rymmer 8.5GB eller något sådant.

Om spelutbudet räcker eller inte får ju ni kolla, 360 har ju fler och mer "utvecklade" spel eventuellt men det beror ju på att konsollen har funnits ute ett år längre också, det tar ju inte bort det faktumet men hur som helst kommer det ju komma fler spel till PS3 med tiden.

Wii för bilspel är nog lite trist, även om de lär kunna hålla samma kvalite som på en Xbox (inte 360..)

Och än en gång, DS är ju ok för klassiska Nintendospel och 2D-lir med om du nu väljer att köpa 360 eller PS3 istället för Wii. Men det är ju ingen party/1mot1-konsoll.

Stumpis
2007-10-28, 18:24
Jaha, då har vi shoppat, det blev PS2. Mest av ekonomiska skäl, visar det sig att vi inte tycker att det är kul känns det inte som hela världen att man har lagt ut 990kr som den kostade på Siba. :)

Fanns gott om billiga spel oxå, funkar ju bra till oss som inte har spelat nåt av dom innan, man har ju inte så höga krav än.

snartspensligvegan
2007-10-28, 18:36
PS2 har ju grymt mycket spel och säkert flest bra spel.

.. men, tekniskt sett var det den mest underlägsna konsollen redan under föregående generation, så ett Wii skulle ju äga det grafikmässigt så om bilspelen väl släpptes på Wii så hade de ju varit snyggare där än på PS2.

Men spela roll, det är ju spelglädjen som är viktigast och det lär vara flest bra spel på PS2 hur som helst ;D

joriice
2007-10-28, 18:40
Köp inga dåliga spel nu bara för ni är vuxna och ovetande. :D

gå in på spelsidor som exempelvis

* www.gamereactor.se
* www.loading.se

dessa är "enkla" sidor, då du kan gå in på recensioner av PS2-spel, i de olika genres, äventyr, sport osv.

och de med hyfsat höga betyg, är ofta mycket bra spel (duh) men det säger jag för jag har rätt stort förtroende för deras betyg.
Så ni skall slippa gå och kolla på kartongerna i affären vilka som ser "roliga" ut...

panzerpig
2007-10-28, 22:07
tycker det låter som ett väldigt bra val för "nybörjare" exakt samma sak som att första bilen inte behöver vara en sprillans ny BMW :)
ytterligare en sida (som jag rekommenderat tidigare) www.metacritic.com
sen games/PS2/

Scratch89
2007-10-28, 22:31
Om ni nu har ett PS2 (som jag tänkte rekommendera!) så måste ni omedelbart införskaffa ett par gitarrer och Guitar Hero-serien. Ni kommer att se ut som din avatar framför TVn. :D