Visa fullständig version : Hur handskas ni med saker?
Emil_Larsson
2007-10-27, 12:54
Är ni en sån där som bara vräker ner glasflaskor i soprum så det riktigt ekar i hela huset, bäddar sängen hälften färdigt och kastar telefonen till personen som ska tala, eller är ni en sån där finare typ som dukar upp fint på bordet och för inte ett ljud ifrån er när ni grejar?
Är ni den pedanta typen eller är ni den lite mer slarviga, ovårdade typen? eller någonting annat?
Även om jag knappast kan räknas som en pedant, jag är lååååååååångt ifrån det, så hatar jag fan folk som slamrar och låter mer än nödvändigt. Det är ett jävla otyg.
Emil_Larsson
2007-10-27, 12:58
Så ja, en poll också tihi. Själv är man något mellanting.
erik_strid
2007-10-27, 13:00
Haha jag har endel saker för mej, som tillexempel att sängen måste alltid bäddas så att att den är helt plan utan veck, och att när jag städar så måste allting vara på millimetern rätt plats hehe. Är väll lite perfektionist som stör mej på småfel. Min kompis är ännu värre, när man är hemma hos han får man inte sitta på hans säng, för han anser att att det är äckligt när man har suttit på så många olika ställen under dagen:laugh: När jag är hemma hos han och läser body så är han väldigt noga med att hörnen på body inte trubbas hahaxD
Andy.da.wohoo
2007-10-27, 13:00
Slänger omkring saker. Men hyfsat försiktigt
Emil_Larsson
2007-10-27, 13:01
Haha jag har endel saker för mej, som tillexempel att sängen måste alltid bäddas så att att den är helt plan utan veck, och att när jag städar så måste allting vara på millimetern rätt plats hehe. Är väll lite perfektionist som stör mej på småfel. Min kompis är ännu värre, när man är hemma hos han får man inte sitta på hans säng, för han anser att att det är äckligt när man har suttit på så många olika ställen under dagen:laugh: När jag är hemma hos han och läser body så är han väldigt noga med att hörnen på body inte trubbas hahaxD
Haha jag minns för några år sedan, då var jag så noga att så fort någon rest sig från min säng så rättade jag till små veck hahaha :D HELA TIDEN ;)
Edit: Hej Erik :D
erik_strid
2007-10-27, 13:02
Haha jag minns för några år sedan, då var jag så noga att så fort någon rest sig från min säng så rättade jag till små veck hahaha :D HELA TIDEN ;)
Haha det kommer jag ihåg :D
Normal?
Jobbigt med folk som måste väsnas så mycket som möjligt för sakens skull. Har en i korridoren.
Slammrar med kastruller. Ställer ner glas svinhårt. Klampar med fötterna när han går. Klunkar svinhögt och utbrister "aaaaaahhhhh" efteråt. Smaskar värre än om jag skulle försöka parodiera honom. Han är dock trevlig på alla andra sätt och vis.
gatewarden
2007-10-27, 13:03
Pedant på jobbet, pedant när jag är borta. Slarvig när jag är hemma. Orkar inte bry mig om saker å ting så fort jag är hemma. Har ingen lust utanför jobbtid i princip. Jobbet är mitt liv och kommer alltid förbli.
Emil_Larsson
2007-10-27, 13:04
Haha det kommer jag ihåg :D
F*n, jag visste att du skulle komma ihåg det din lille skit :D
Tricklev
2007-10-27, 13:06
Beror helt på vad det är för något jag handskas med, och vems ägodel det är.
Eddie Vedder
2007-10-27, 13:12
Jag har ganska rörigt och ostädat. Jag är dock mån om att ha ordning på vart saker och ting finns, så struktur i oredan skulle man kunna säga. Massa papper och böcker och kvitton och fakturor och skit som ligger på skrivbordet och skulle någon utomstående ta en titt skulle det nog förefalla som en enda röra, dock har jag koll på vad som ligger framme och varför.
Försiktig så att saker inte ska gå sönder och för att jag inte ska väsnas och störa andra är jag också.
Klunkar svinhögt och utbrister "aaaaaahhhhh" efteråt. Smaskar värre än om jag skulle försöka parodiera honom.
Ovanstående ger mig rysningar, att sitta och lyssna på när en sån person äter är ren och skär tortyr.:furious:
Jag är tillräckligt försiktigt för att inte ha sönder saker i onödan. Sen kan man fråga sig vad pedant har med saken att göra. Jag är pedant, men för den sakens skull kan jag väl vara hårdhänt med saker och ting om det behövs. Jag kastar nycklar, telefoner och motsvarande också. Om det låter lite när jag slänger glas bryr jag mig heller inte om. Förstår inte vad det har att göra med att vara pedant.
*edit*
På tal om att trubba hörnen på Body:
Hundöron och liknande ofog är djävulens verk!
Mitt rum ser ut som ett sjöslag, även i hallen ligger mina kläder utspridda. Men det är bara kläder det gäller. Resten av mina saker håller jag ganska bra ordning på.
Sheogorath
2007-10-27, 14:04
Konstiga alternativ.
Motsatsen till pedant är inte en person som tar sönder saker, utan någon som slarvig och kanske lite ohygienisk i en pedants ögon.
Jag har ganska rörigt och ostädat. Jag är dock mån om att ha ordning på vart saker och ting finns, så struktur i oredan skulle man kunna säga. Massa papper och böcker och kvitton och fakturor och skit som ligger på skrivbordet och skulle någon utomstående ta en titt skulle det nog förefalla som en enda röra, dock har jag koll på vad som ligger framme och varför.
Alltså, jag vet inte om jag tror på det där.. efter vad jag har sett :D
Personligen så storstädar jag och låter allt förfalla för att sen städa igen. Periodare, sen låter jag inte mer än vad mina grannar gör.
I min omgivning ser det ut som kaos emellanåt, men då vantrivs jag. Jag vill ha det rent och snyggt omkring mig. Jag kan vara sådär äckligt rakryggad och försiktig med saker. Lägger gärna ifrån mig saker långsamt men bestämt, med precision. Tycker det är förenat med en viss stil.
Eddie Vedder
2007-10-27, 14:29
Alltså, jag vet inte om jag tror på det där.. efter vad jag har sett :D
Med den kommentaren förtydligar du bara ytterligare vad jag menade. Jag skrev: "Massa papper och böcker och kvitton och fakturor och skit som ligger på skrivbordet och skulle någon utomstående ta en titt skulle det nog förefalla som en enda röra, dock har jag koll på vad som ligger framme och varför."
Nu har jag ju dessutom ett bevis på att folk tror att det är en enda oreda, vilket det i själva verket inte är. Och ärligt talat har jag faktiskt lite bättre städat här i Uppsala än i Örebro.:D
Jag tycker inte om oordning eller röra, men jag smyger inte för det. Jag avskyr när saker inte ligger på sin plats, men jag rör mig verkligen inte ljudlöst.
Konstig poll.
Emil_Larsson
2007-10-27, 14:43
Jag tycker inte om oordning eller röra, men jag smyger inte för det. Jag avskyr när saker inte ligger på sin plats, men jag rör mig verkligen inte ljudlöst.
Konstig poll.
Jag vet, jag tänkte inte så värst långt när jag gjorde den. Ni får hitta på ett eget alternativ på övrigt eller nåt. *popcorn*
Är ni en sån där som bara vräker ner glasflaskor i soprum så det riktigt ekar i hela huset, bäddar sängen hälften färdigt och kastar telefonen till personen som ska tala, eller är ni en sån där finare typ som dukar upp fint på bordet och för inte ett ljud ifrån er när ni grejar?
Är ni den pedanta typen eller är ni den lite mer slarviga, ovårdade typen? eller någonting annat?
Tvärtemot vad alla tror så är jag riktigt pedant, vill och ska ha rent och snyggt runt mig inne och ute. Vägrar ha en massa saker ståendes överallt som disk etc.
Hade jobb party hemma i sommras och dom blev chockade över hur välstädat och snyggt det var hemma hos oss, ingen hade trott det om mig :D
Tvärtemot vad alla tror så är jag riktigt pedant, vill och ska ha rent och snyggt runt mig inne och ute. Vägrar ha en massa saker ståendes överallt som disk etc.
Hade jobb party hemma i sommras och dom blev chockade över hur välstädat och snyggt det var hemma hos oss, ingen hade trott det om mig :D
Är det du som städar? :D
Är det du som städar? :D
Självklart inte *flex*
Jorå nog städar jag också
Med den kommentaren förtydligar du bara ytterligare vad jag menade. Jag skrev: "Massa papper och böcker och kvitton och fakturor och skit som ligger på skrivbordet och skulle någon utomstående ta en titt skulle det nog förefalla som en enda röra, dock har jag koll på vad som ligger framme och varför."
Nu har jag ju dessutom ett bevis på att folk tror att det är en enda oreda, vilket det i själva verket inte är. Och ärligt talat har jag faktiskt lite bättre städat här i Uppsala än i Örebro.:D
Hah, ja säger du det så. Men jag tror inte kvinnorna kommer förstå din geniförklarade oreda, ett tips bara :D
Eh, jag ska inte säga något. Får storstäda när tjejen kommer över, hehe.
Samma här! Ser stundtals ut som ett bombnedslag på mitt skrivbord, men jag vet vad som finns under all bråte. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.