Visa fullständig version : Handen sover?
Nu är det så att jag börjar bli irreterad på min vänstra hand för den "sover" jämt, nu i snart 1 månad har jag haft "sockerdricka" i den till och från och ibland, som idag har den varit "sovande" hela dagen, känns inte så mycket men när jag greppar något med den har jag dålig kontakt, känns som att jag kan tappa saker med den om jag använder den.
Känner hur det sticks ständigt i den exakt som när foten börjar "somna" om man sitter på ett konstigt vis.
Så vad kan detta vara? någon med liknande "fel"?
Det verkar vara ett solklart fall av "gåtillenläkare" symtom.
Det verkar vara ett solklart fall av "gåtillenläkare" symtom.
det där var faktiskt riktigt kul.
King Grub
2007-10-26, 20:30
Det beror vanligtvis på en skadad eller klämd nerv. Läkare.
karpaltunnelsyndrom (http://sjukvårdsrådgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18196) kanske?
Jag förstår inte hur man kan gå med en avdomnad hand i en månad utan att söka hjälp.
King Grub
2007-10-26, 20:36
Verkligen; något sådant skulle man ju bli orolig över om det inte gick över på en kvart.
Kanske behöver en karpaltunnel operation. Tror det heter så. Dvs blodet har svårt att ta sig igenom handlederna. Handlederna är trånga. Sådana operationer är tydligen vanliga. Själv skulle jag behöva en sådan för mina båda handleder. Har haft problem med detta i stort sett hela livet. Händerna somnar när jag cyklar, äter, kör bil mm. Men man har väl vant sig. Somnar lillfingret? Det går tydligen en annan väg och brukar inte somna lika lätt.
Haha jo det lät lite roligt det dära, hmm jo jag kanske bör gå till doktorn, tråkigt om jag måste operera och vara ifrån träningen, jag ska nog försöka heala mig själv :)
grisbil3n
2007-10-26, 21:17
Taja da for helvedte!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.