Visa fullständig version : Allmänna kostillskottstråden.
Emil_Larsson
2007-10-26, 19:05
I denna tråd pratar vi allmänt om kostillskott, vad vi tycker om olika kostillskott, vad för smaker på kostillskott som är goda, samt mindre goda, diskuterar om vilka effekter vi fått ut av kostillskott.
Det kan vara allt ifrån en tråkig burk omega 3 till de godaste barsen.
Ordet är fritt, tjata på. :) jag börjar la tjöta på då.
Beställt hem Whey-80 banansmak, ska ta ut paketet på Onsdag. Någon som smakat denna? god? har en 2kg hallon kvar, hallon är grymt god! :thumbup:
Three pigs
2007-10-26, 19:10
Hade whey-80 banan för nåt år sedan, och som jag kan minnas så var den mycket god, speciellt med mjölk om jag minns rätt.
Emil_Larsson
2007-10-26, 19:11
Hade whey-80 banan för nåt år sedan, och som jag kan minnas så var den mycket god, speciellt med mjölk om jag minns rätt.
Ok.
Jag vet att vanilj har aldrig funkat för mig på varken gainer eller whey-80, smakar så skrikigt sött med mjölk i och med vatten smakar den kemikalier.
Ja köpte ett kilo budgetprotein på Gekås i Ullared, smakar så klart satan, men no pain no gain*flex* haha.
piraten99
2007-10-26, 19:49
kört på kre-alkalyn nu i några veckor, känner ingenting.
whey-80 banansmak smakar bra!
sen har jag en skogsbärsgainer som är sjukt söt, blir tvungen att blanda i 2 skopor protein för att kunna dricka och whips så har jag fått en supergainer! optimalt!
Fat tony
2007-10-26, 19:59
smak är högst inviduell, men man kan ju skriva ner de som e rent av skit eller vad som kan vara gott till drinken, mjölk exempel
Emil_Larsson
2007-10-26, 20:04
kört på kre-alkalyn nu i några veckor, känner ingenting.
whey-80 banansmak smakar bra!
sen har jag en skogsbärsgainer som är sjukt söt, blir tvungen att blanda i 2 skopor protein för att kunna dricka och whips så har jag fått en supergainer! optimalt!
Skönt att höra att du tyckte om banansmaken, då får vi hoppas den smakar gott enligt mig.
Jag funderar på att lägga en liten slant på bars nu när man har lite cash, bara för att lägga pengar på något helt värdelöst, men ändå jäkligt gott :D
Steelbar är :thumbup:
piraten99
2007-10-26, 20:32
oki! jag har väldigt svårt för proteinbars, har nog testat hela gymgrossistens sortiment. Det enda som föll mig i smaken var DIET FIT (om jag minns rätt så hette dem så) dem smakade mkt bra för att vara proteinbars
EiseltUK
2007-10-26, 20:57
oki! jag har väldigt svårt för proteinbars, har nog testat hela gymgrossistens sortiment. Det enda som föll mig i smaken var DIET FIT (om jag minns rätt så hette dem så) dem smakade mkt bra för att vara proteinbars
Deras Star Bar har jag inte hört något positivt om än. Smaken verkar inte vara så lyckad. Har du testat den?
piraten99
2007-10-26, 21:04
jepp, har testat star bars, den var bland dem sämre.
jag hade höga förväntning på den då de marknadsförde den så hårt, men den levde inte alls upp till förväntningarna...finns många andra protein bars som smakar bättre
har testat 2 stycken star bars tyckte både smaken och konsistensen var ovanligtg bra för en sån "Bar"
Emil_Larsson
2007-10-27, 07:30
Eiselt bar med banansmak, köpte hem 8 såna eller vad det var. Mitt livs värsta köp. Höll på att kräkas av dom, smakade inge vidare. Däremot toffee eller nåt, den var suvver! men det var nog Fairings :thumbup:
von huff
2007-10-27, 12:07
gainomax strawberry är otroligt gott enligt mig:)
blekfet2
2007-10-27, 12:11
Whey-80 mintchoklad är så sjukt god.
Star-bar Chokladkola *drool* *drool* utan tvekan godaste baren.
Någon som prövat Fairings BCAA? Effekt?
piraten99
2007-10-27, 16:14
Har idag inhandlat en 4,7 kg tung twinlabs GAINERS FUEL (620kcal per portion) vanilj.
några som testat den och har nå kommentarer?
Har idag inhandlat en 4,7 kg tung twinlabs GAINERS FUEL (620kcal per portion) vanilj.
några som testat den och har nå kommentarer?
Mmm, överpris *popcorn*. Same shit as any other gainer.
piraten99
2007-10-27, 16:33
ja, den kostade 700 potäter. gick inte efter märket utan hur mkt protein den innehöll.
Nonamenoshame
2007-10-27, 16:37
Kan vara rätt roligt att ta upp.
Men ni pöjkar som gått på gymnasium/ skola de närmsta åren, Hur var era skolsköteskor?
På mitt gymn. så är tydligen kolhydrater, protein, kreatin i pulverform doping enligt hon och får hon se det på skolan så kan det bli så att dopingpolisen får komma och dopingtesta alla som har eller har använt protein, kreatin, eller kolhydrater i pulverform.
Finns det någon källa eller liknande som kan stärka det hon säger eller nån källa som man kan använda för att visa henne att hennes prat är lika falskt som att sveriges kung bor i danmark?
Fjällbrynt
2007-10-27, 18:24
Sjuksköterskan är bedömt 80 bast och tror att allt utom mjöl som är i pulverform är djävulen själv!:P
Jag vill iallafall säga att jag har nyss börjat på Fierce från SAN nutrition, de va helt ok... men jag vet inte om jag kan säga att det var prisvärt, fler som har testat de som tycker olika??
Emil_Larsson
2007-10-27, 18:31
Men ni pöjkar som gått på gymnasium/ skola de närmsta åren, Hur var era skolsköteskor?
På mitt gymn. så är tydligen kolhydrater, protein, kreatin i pulverform doping enligt hon och får hon se det på skolan så kan det bli så att dopingpolisen får komma och dopingtesta alla som har eller har använt protein, kreatin, eller kolhydrater i pulverform.
Finns det någon källa eller liknande som kan stärka det hon säger eller nån källa som man kan använda för att visa henne att hennes prat är lika falskt som att sveriges kung bor i danmark?
:laugh: :laugh:
Många påstår ju det. Alla kosttillskott är ju inte godkända (produkterna alltså.).
Nonamenoshame
2007-10-27, 18:36
Sjuksköterskan är bedömt 80 bast och tror att allt utom mjöl som är i pulverform är djävulen själv!:P
Jag vill iallafall säga att jag har nyss börjat på Fierce från SAN nutrition, de va helt ok... men jag vet inte om jag kan säga att det var prisvärt, fler som har testat de som tycker olika??
Hon är runt 40 :cool:
EiseltUK
2007-10-27, 19:00
Det vissa tror är sanningen, dvs det de har läst, är oftast bara en fraktion av den verkliga sanningen. hon har uppenbarligen läst den propaganda som drivs mot kosttillskott utan att vara objektiv.
Sheogorath
2007-10-27, 19:11
Någon som prövat Fairings BCAA? Effekt?
Jag köpte Optimum Nutritions BCAA eftersom jag ville ha pulver. Om jag får uttala mig redan är det definitivt riktigt, riktigt bra grejor. Är Eiselts också fritt pulver, eller är det placerat i kapslar? Ser inte produkten i Kollo-shoppen.
EiseltUK
2007-10-27, 19:42
Jag köpte Optimum Nutritions BCAA eftersom jag ville ha pulver. Om jag får uttala mig redan är det definitivt riktigt, riktigt bra grejor. Är Eiselts också fritt pulver, eller är det placerat i kapslar? Ser inte produkten i Kollo-shoppen.
Vi har inte enbart BCAA i någon form.
Sheogorath
2007-10-27, 20:33
Vi har inte enbart BCAA i någon form.
Då var det uträtt. Som jag trodde, mao. :) Finns det planer på att ha en ren BCAA-produkt det eller nöjer ni er med EsoPro tillsvidare?
EiseltUK
2007-10-27, 21:23
Man ska aldrig säga aldrig men jag tror inte det blir någon BCAA för vår del. Man kan väl säga att vi nöjer oss med EsaPro så länge. Skulle det komma studier som visar det ena eller andra så anpassar vi oss givetvis.
Har beställt Fairing Kre-Alkalyn, nu ska jag bli grov! *flex* och jag tycker om att EsaPro Grape Tonic är godare än citrus. Godaste kolozzeum proteinet är cocos utan tvekan. Det mest värdelösa kosttillskottet som jag har använt mig av under en längre period är L-Glutamin. Fick ganska bra tryck av Vault ändå om jag tänker efter, men det var alldeles för dyrt. Bästa kreatinet av alla sorter som jag har provat är Weiders Pure Creatine och använde det första gången när jag var 16år. Farings Sloow protein är protein med kvalitet. Tillskott jag använder mig av i dagsläget är, EsaPro, Eiselt Kre-Alkalyn, AlertFX och multivitamin/mineraltillskott....
tigerofsweden
2007-10-27, 22:24
Har beställt Fairing Kre-Alkalyn, nu ska jag bli grov! *flex* och jag tycker om att EsaPro Grape Tonic är godare än citrus. Godaste kolozzeum proteinet är cocos utan tvekan. Det mest värdelösa kosttillskottet som jag har använt mig av under en längre period är L-Glutamin. Fick ganska bra tryck av Vault ändå om jag tänker efter, men det var alldeles för dyrt. Bästa kreatinet av alla sorter som jag har provat är Weiders Pure Creatine och använde det första gången när jag var 16år. Farings Sloow protein är protein med kvalitet. Tillskott jag använder mig av i dagsläget är, EsaPro, Eiselt Kre-Alkalyn, AlertFX och multivitamin/mineraltillskott....
Provat Eiselt Kre-Alkalyn innan Sami? isåfall vad tyckte du?
Själv använder man EsaPro, men gjorde missen och köpa citrus som enligt mig är äckligare *gah!*
Sen blir det även Eiselts Double Pro och naturligtvis koffein innan varje pass :)
Fredriiik
2007-10-27, 22:28
star nutritions jordgubbs gainer landade de 8kg av här hemma nyss:D
som milkshake att dricka :D
drog även hem en whey100 jordgubb, ska se hur den smakar.
ja kör även en kur kration monhydrat nu och har fått riktigt bra resultat :thumbup:
de ja kör i dagsläget är: EsaPro, star nutrition gainer, whey 100 och kreatin samt multivitamin grejs
Oskar_NIN
2007-10-27, 23:19
Jag har bestämt mig för att låta muskelbyggandet ta den tid det behöver, och helt enkelt enbart köra på hård träning och mycket mat.
Hur mycket sämre kommer det gå för mig?
snartspensligvegan
2007-10-28, 00:30
I denna tråd pratar vi allmänt om kostillskott, vad vi tycker om olika kostillskott, vad för smaker på kostillskott som är goda, samt mindre goda, diskuterar om vilka effekter vi fått ut av kostillskott.
Det kan vara allt ifrån en tråkig burk omega 3 till de godaste barsen.
Ordet är fritt, tjata på. :) jag börjar la tjöta på då.
Beställt hem Whey-80 banansmak, ska ta ut paketet på Onsdag. Någon som smakat denna? god? har en 2kg hallon kvar, hallon är grymt god! :thumbup:Sojaprotein - Smakar inget vidare, bäst med funlight, ok mixat med sojamjölk eller juice och frukt, illa med vanlig saft och skitilla naturellt.
Esapro grape tonic - Skitilla
Esapro citrus breeze - Skabbigt citronvatten
Maltodextrin - Sockervadd, blodsockerfall som bieffekt.
Kreatin - Inget.
Glutamin - minns inte, smakade väl lite men inte så farligt.
Linfröolja - Smakar inte så gott och ger nog taskig andedräkt.
Provat Eiselt Kre-Alkalyn innan Sami? isåfall vad tyckte du?
Själv använder man EsaPro, men gjorde missen och köpa citrus som enligt mig är äckligare *gah!*
Sen blir det även Eiselts Double Pro och naturligtvis koffein innan varje pass :)
Jag har kört med Eiselt Kre-Alkalyn ganska länge, funkar mycket bra om man överdoserar det.
Ställer samma fråga här som i den andra.
Jag har nu tränat gym ungefär 6månader utan nå tillskott över huvud taget. Räcker det då med att köpa Whey-80 å dra i sig efter träningen bara? Liksom hjälper det något eller är det helt onödigt? Har inte lust att köpa massa olika saker, så frågan är ju om de räcker bra med enbart whey-80 efter gymningen.
piraten99
2007-10-28, 12:59
ja, det räcker bra! men protein som kosttillskott?? jag ser det mer som mat i pulverform, vilket det är!
tänk dig att du trycker i dig 20 gram tonfisk istället! samma sak!
fast jag vet inte om tonfisk är sånt där vassle protein
Eddie Vedder
2007-10-28, 13:06
ja, det räcker bra! men protein som kosttillskott?? jag ser det mer som mat i pulverform, vilket det är!
tänk dig att du trycker i dig 20 gram tonfisk istället! samma sak!
fast jag vet inte om tonfisk är sånt där vassle protein
Vad menar du med att det inte är tillskott? Klart det är, tonfisk är mat som innehåller olika saker som man behöver.
Proteintillskott är extra protein.
Och nej vassleprotein finns inte i tonfisk, det finns i mjölk.
Om jag ställer om frågan lite då. Jag vill enbart köpa 1 sak att dra i mig efter träningen, vad rekommenderas? För att öka lite bättre i muskelvolym:P
Eddie Vedder
2007-10-28, 13:24
Proteindrinken är mest ett smidigt och enkelt sätt att få i sig snabbt protein efter träning.
Det kommer inte göra någon skillnad i sig om inte allt annat VIKTIGT sköts. Det påskydnar återhämtningen lite genom att förse musklerna med aminosyror tidigare inpå träningen än om du hade skippat den. Mer än så är det inte.
Men visst, ta en proteindrink efter träningen. Absolut inga fel i det, Whey80 är bra och finns att köpa till bra pris här i koloshoppen.:thumbup: Så tar du drinken och sen tar du dig hem och äter en rejäl kolhydratrik måltid sen.:thumbup:
Proteindrinken är mest ett smidigt och enkelt sätt att få i sig snabbt protein efter träning.
Det kommer inte göra någon skillnad i sig om inte allt annat VIKTIGT sköts. Det påskydnar återhämtningen lite genom att förse musklerna med aminosyror tidigare inpå träningen än om du hade skippat den. Mer än så är det inte.
Men visst, ta en proteindrink efter träningen. Absolut inga fel i det, Whey80 är bra och finns att köpa till bra pris här i koloshoppen.:thumbup: Så tar du drinken och sen tar du dig hem och äter en rejäl kolhydratrik måltid sen.:thumbup:
Gött, thx för svaret, få la bli det :thumbup:
ViktorLindstrom
2007-10-28, 17:40
Har snart gjort slut på en burk med No-Xplode och tycker väl att de va sådär.
Absolut inte värt pengarna. De tre fyra första gångerna jag provade de så kände jag en ganska stor skillnad i pump och jag kände mig inte alls så trött och inte riktigt somma trötthet i musklerna i de sista reppen, vilket gjorde att jag kunde köra någon eller några till.
Men saken är den att det gjorde aldrig så stor skillnad, inte som vantat, inte som de säjer att det ska vara. Och nu det sista nu känner jag knappt av det alls.
Tycker dock att de ä super efter skolan, då jag kan jag gå på som vanligt efter en 8timmars skoldag, då jag i vanliga fall hade gäspat och gjort allmänt dåligt ifrån mig, och träningen inte alls känts bra. Men jag tror faktiskt vanliga koffein tabletter funkar minst lika bra. Är du sugen på att prova Xplode så tänk över det en extra gång, tror du får bättre resultat av rage eller kp3. Eller om du bara vill bli piggare, kör på koffein isåfall.
Fick även med några smakprov av Synthia-6 när jag köpte min burk med No-Xplode. Det är BSNs protein pulver. Svinaktigt dyrt, men jag måste säja att de va riktigt gott. De va nog bland det godare jag smakat, cokies and cream va inte riktigt så god som jag förväntat mig, men de andra höll absolut högsta klass. Dock tror jag absolut att de finns lika gott protein till billigare pris, men är du ekonomisk oberoende så tycker jag du ska testa de iaf. :thumbup:
Vad hände med det där Tongkat ali(?) som det var så mycket snack om här ett tag?
Hehe jag tyckte det var roligt det jag läste på en kosttillskotts-tillverkares sida.
"När det gäller val av kosttillskott, som är en av de viktigaste faktorerna, måste du lita på tillverkarens ord.
När du väljer Ultimate Nutritions produkter kan du vara förvissad om att innehållet motsvarar dina egna behov, att innehållsdeklarationen verkligen stämmer och att du dessutom får en mycket prisvärd produkt."
Sheogorath
2007-10-30, 06:49
Hehe jag tyckte det var roligt det jag läste på en kosttillskotts-tillverkares sida.
"När det gäller val av kosttillskott, som är en av de viktigaste faktorerna, måste du lita på tillverkarens ord.
När du väljer Ultimate Nutritions produkter kan du vara förvissad om att innehållet motsvarar dina egna behov, att innehållsdeklarationen verkligen stämmer och att du dessutom får en mycket prisvärd produkt."
:laugh:
"Ey killen, dy moste fan lita på mej, asso. Jag säger det er bra skit, ok?"
:thumbup:
Med andra ord skriver dom att det inte går att skilja dem från andra tillverkare, vilket var precis det som de ville få fram att det faktiskt går att göra. :D
Varför säger alla att EsaPro är äckligt? Jag köpte citronsmak, och jag tyckte det var rätt gott! Lite skum eftersmak, men på det hela taget smakade det ju nästan som pripps energidryck. Tummen upp för det :thumbup:
Herr Oberst
2007-11-02, 12:43
Varför säger alla att EsaPro är äckligt? Jag köpte citronsmak, och jag tyckte det var rätt gott! Lite skum eftersmak, men på det hela taget smakade det ju nästan som pripps energidryck. Tummen upp för det :thumbup:
Finns det verkligen folk som tycker esa citron är äckligt?
Däremot finns det många som tycker grape smakar skit, och det gör det också.
Jaha. Jag trodde båda var supposade att vara äckliga. Då valde jag rätt, med andra ord! :thumbup:
Emil_Larsson
2007-11-05, 08:21
I morse prövade jag min New Active Whey Gainer (choklad) för första gången.
Alltså vad i helve... Ska den ta livet av mig eller?? den smakar ju rå fu*king sugar! och när jag hällde i lite lite mer vatten i den så blev den alldeles urvattnad..
Blä! mådde illa så söt den var hehe.
von huff
2007-11-05, 09:26
Idag när jag skulle köpa lite proteinpulver så fick jag syn på en lapp där det stod att alla prteinprodukter som innehåller mjölkprotein har stigit med 105 i hela världen:confused:
Handcuff
2007-11-05, 09:29
Idag när jag skulle köpa lite proteinpulver så fick jag syn på en lapp där det stod att alla prteinprodukter som innehåller mjölkprotein har stigit med 105 i hela världen:confused:
105%, 105kr, 105 liter eller vad menar du :confused:
På 12 månader har vi fått 100% i prishöjning:Virro
von huff
2007-11-05, 10:15
Jag menade 10%.
Josef266
2007-11-05, 15:15
Egentligen spelar inte smaken så stor roll eftersom man vänjer sig efter 6-25 gånger :) esapro grape tonic är det värsta jag smakat de 10 första gångerna sen smakade det ingenting..
überstarken
2007-11-05, 17:25
Har sovit 3h inatt, förkyld som satan, har varit pigg hela dagen tack vare mina älskade Lean-tabletter! Två till frukost och en till middag! :) (självklart äter jag mat också :D )
Fredriiik
2007-11-05, 21:45
du måste ha fel på smaklökarna;P eller blanda de med typ 8dl vatten innan:P
ja gillar det inte för fem öre, men äter det ändå :thumbup:
du måste ha fel på smaklökarna;P eller blanda de med typ 8dl vatten innan:P
ja gillar det inte för fem öre, men äter det ändå :thumbup:
Blir det inte lite torrt i munnen?
Ok esapro citrus är inte jättegott, men det är fan så mycket godare än grape tonic.
Emil_Larsson
2009-06-20, 10:14
Tar och bumpar min egen tråd..
Har en burk omega 3 här hemma med ett "bäst före" datum april 2009. Kan man äta dessa kapslar tro eller är det bäst att slänga dom? skulle det kunna bli eventuella bakterier då datumet passerat eller liknande?
Tack på förhand.
GolvMupp
2009-06-21, 19:16
Tar och bumpar min egen tråd..
Har en burk omega 3 här hemma med ett "bäst före" datum april 2009. Kan man äta dessa kapslar tro eller är det bäst att slänga dom? skulle det kunna bli eventuella bakterier då datumet passerat eller liknande?
Tack på förhand.
Prova att lukta på dom. Om dom luktar rutten fisk så ska du inte äta dom, annars är det ingen fara!
LillSkalman
2009-06-21, 20:06
Jag skulle antagligen tredubbla doseringen och äta upp dem så snart som möjligt. Se det som bonus för kroppen :D Om inte magen rasade inom de två första dagarna måste det ju vara grönt en litenstund till, gick ju nyss ut :)
Keep em in teh fridge maybe.
p.s. är det någon som faktiskt köpt tabletter som luktar/smakat ruttet? :)
Kolla efter mask först... Bara ett tips!
Emil_Larsson
2009-06-30, 17:53
Prova att lukta på dom. Om dom luktar rutten fisk så ska du inte äta dom, annars är det ingen fara!
Jag skulle antagligen tredubbla doseringen och äta upp dem så snart som möjligt. Se det som bonus för kroppen :D Om inte magen rasade inom de två första dagarna måste det ju vara grönt en litenstund till, gick ju nyss ut :)
Keep em in teh fridge maybe.
p.s. är det någon som faktiskt köpt tabletter som luktar/smakat ruttet? :)
Kolla efter mask först... Bara ett tips!
Lite sen respons (från min sida alltså.) Tack skall ni ha. De luktar faktist lite smått ruttet så jag tar och slänger dom.
Hejnomax
2009-07-01, 18:33
ja, den kostade 700 potäter. gick inte efter märket utan hur mkt protein den innehöll.
jag har testat den! skummar helt sjukt mycket, och är itne så god. Drack 2 portioner om dan för att den skulle ta slut
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.