handdator

Visa fullständig version : Nytt HMB

Xealswe
2007-10-25, 22:07
Tjena!

Tidigare HMB varianter ska enligt studier bara vara gynnsamt för otränade och äldre personer men ej ha någon effekt på tränade individer

Nu har det kommit ut en ny variant hos en tillverkare som utöver den vanliga substansen även har dessa saker i

ß - hydroxy - ß - methylbutyrate calcium (CaHMB)
Arginine alpha - ketoglutarate(AAKG)
Tri-creatine malate (TRCRM)

AAKG är ju det som alla NO produkter är uppbyggda på och som tydligen bara har en pump effekt och inget mer

Tri-creatine malate är ju bara en vanlig form av kreatin som vilket annat som helst

Däremot har jag ingen aning om vad den CaHMB är för något och har heller ej hittat någon info om det

Vad tror ni andra?

EiseltUK
2007-10-25, 22:48
CaHMB är kalciumsalt av HMB, dvs den vanligaste formen av HMB. Vi har själva sålt HMB i ganska många år men jag måste nog säga att det inte direkt är värt pengarna. Det har en viss effekt när man är otränad men tillskott som t ex EAA har en mer uttalad effekt på proteinomsättningen och där har du fördelen att det inte bara gäller otränade.

De andra ingredienserna är helt ok.

Fat tony
2007-10-26, 06:26
är inte HMB ett placeebo effekt?

King Grub
2007-10-26, 06:33
är inte HMB ett placeebo effekt?

Nej, faktum är att just HMB och kreatin är dom enda tillskotten som har en bevisad effekt när det gäller att stimulera styrke- och muskeltillväxt i samband med styrketräning (protein räknas inte som tillskott). HMB:s effekt är dock mer framträdande hos äldre och hos otränade; tränade atleter upplever inte alls samma stimulans.

Robert Lilja
2007-10-26, 09:03
Nu har det kommit ut en ny variant hos en tillverkare som utöver den vanliga substansen även har dessa saker i

ß - hydroxy - ß - methylbutyrate calcium (CaHMB)
Arginine alpha - ketoglutarate(AAKG)
Tri-creatine malate (TRCRM)

AAKG är ju det som alla NO produkter är uppbyggda på och som tydligen bara har en pump effekt och inget mer

Tri-creatine malate är ju bara en vanlig form av kreatin som vilket annat som helst

Har provat produkten ihop med lite andra produkter, känns som att jag istället skulle satsa på rent HMB, rent AAKG och Kre-Alkalyn istället. Kör jag en NO stimulerare samtidigt så vill jag inte ha mer AAKG från en HMB produkt utan vill istället kunna blanda som jag själv tycker.

Mvh
Robert Lilja

Fat tony
2007-10-26, 13:55
Nej, faktum är att just HMB och kreatin är dom enda tillskotten som har en bevisad effekt när det gäller att stimulera styrke- och muskeltillväxt i samband med styrketräning (protein räknas inte som tillskott). HMB:s effekt är dock mer framträdande hos äldre och hos otränade; tränade atleter upplever inte alls samma stimulans.

det måste jag ha missat