handdator

Visa fullständig version : hängande hud!!

martial_man
2007-10-24, 21:49
tjena allihopa!!

joo jag tänkte att efter min deff så vare så att jag fick lite lös hud som man iblnd oftast får... men så undrar jag hur lång tid det tar innan huden drar ihop sig? är 17 år och väger 70-71 kg!! Juste ja är den någon som vet skilnaden på hur löst Fett/skinn ser ut respektive känns? *whistle*

Har hört att fuktgivande hudkrämer ska hjälpa till att dra ihop huden!! Så vilka rekomenderar ni? Använder själv nu niveas vanliga body lotion*drool*
Men är det någon som vet om BF% ökar ifall man använder en fet hudkräm som innehåller en massa feta oljor?

jewzie
2007-10-24, 22:49
om du prövar att söka så finns det ett par trådar som tar upp det mesta du behöver veta. Vad jag vet så finns det ju en kräm emot hemoroider som vissa tycker fungerar... sen finns det ju även för dem som är gravida som kan använda en kräm som efter förlossningen stramar upp huden något. Men utav erfarenhet så kan jag bara säga vänta och se. Händer det inget på 2-3 när du ligger på samma vikt och fett% så kan du kika på lite krämer.

Om allt skulle skita sig och du lider utav att ha lös hud så kan man plastikoperera sig.. men vem fan orkar det.

Rahf
2007-10-24, 23:48
Lös hud drar till sig i sin egen takt. Krämernas inverkan var det väl si och så med, vissa säger att det funkar och andra hävdar motsatsen. Har du hudbristningar (striae) så har den delen av huden förlorat större delen av sin elasticitet och alltså sin förmåga att dra till sig.

Ge det tid först.

Eddie Vedder
2007-10-25, 06:52
Men är det någon som vet om BF% ökar ifall man använder en fet hudkräm som innehåller en massa feta oljor?

Sånt här skrämmer mig. Ungefär som att oroa sig över om man får i sig fett genom att ha lypsyl på läpparna.
Du behöver komma upp i vikt och du behöver ta det lugnt efter vad som hänt dig. Läste även ditt träningsprogram och det kändes inte särskilt smart så nära inpå din händelse.

Herregud, din hälsa måste gå före träning och bf%.:(

martial_man
2007-10-25, 07:07
asså eddie joo ja vet!!! men har inte börjat träna än;) just nu softar jag här i stolen vid datorn med varm oboy:) har inte tänkt att börja träna förren..... Gud vet när:) men jag måste ju få veta vissa saker som man är nyfiken på lr?:)

hare bra

Eddie Vedder
2007-10-25, 07:09
Jag hoppas du talar sanning, för din egen skull alltså. Att du tar det lugnt och inte sätter igång att träna för tidigt och heller inte sätter igång och tränar stenhårt på en gång.

Om löst skinn finns som sagt redan många trådar. Du blir INTE tjockare av hudsalva iaf.

Ta hand om dig.:)

Tolkia
2007-10-25, 07:11
Nej, hudkräm tas inte upp till blodet genom huden (jfr att du inte tar upp vatten genom huden när det regnar), men ja, som Eddie skriver, det är anorexivarning på den funderingen. Om hudkräm gör att huden drar ihop sig fortare eller inte är omdiskuterat, en sak som är rätt säker är dock att om huden är torr och fnasig (inte helt ovanligt i Sverige på vintern, särskilt om man duschar ofta) så är inte det något som gör att den drar ihop sig fortare, snarare tvärt om. Använd hudkräm om du gillar det, m.a.o.

Och ja, det är nog läge för dig att chilla lite när det gäller både maten och träningen.

Saikyou
2007-10-25, 11:06
(jfr att du inte tar upp vatten genom huden när det regnar)

Det gör man väl? Sporer suger åt sig vattnet eller något sånt :p Läste nånstans om att vissa brottare och boxare som väger in sig in duschar nån vecka före eftersom sporerna suger åt sig vattnet då dom är vattentömda eller nåt sånt. Kan ha fel ^^

Rahf
2007-10-25, 11:39
Det gör man väl? Sporer suger åt sig vattnet eller något sånt :p Läste nånstans om att vissa brottare och boxare som väger in sig in duschar nån vecka före eftersom sporerna suger åt sig vattnet då dom är vattentömda eller nåt sånt. Kan ha fel ^^

Sporer? Har vi människor sporer på huden?

Efter den frågeställningen så kan man ju dra upp en liten retorisk följdfråga här:

Suger vi upp vatten när vi badar? Hälsofarligt med klorvatten då.

martial_man
2007-10-25, 14:19
joorå Eddie det är lungt;) äter som en Häst och vilar som en gammal grävling nu för att bli bra igen!!! undrade bara för att hörde nånting om hudkrämer gör huden fastare och hjälper dem att bli starkare.;)

Tolkia
2007-10-25, 14:54
Porer (sporer = svampars "frön"). ;)

Och nej, det vi suger upp genom huden av vatten är nog det väldigt lilla. Det FINNS saker som kan går genom huden, dock, t.ex. lösningsmedel, läkemedel osv.