handdator

Visa fullständig version : Walkingskor / Arbetsskor förslag på nya?

escape80
2007-10-24, 18:49
Tjenixen alla, mina arbetsskor / walkingskor börjar gå åt skogen och jag letar efter nya. Just nu har jag ett par svarta Reebok DMX Max som funkar helt ok, men nu tänkte jag kolla med er om ni har något bra förslag på nya skor.

Jag behöver ett par skor som man kan gå med en hel dag på olika underlag, mest betonggolv på arbetet, samt även när jag är ute på fritiden och går. Mina knä, rygg är rätt så dåliga så jag behöver ett par som dämpar och har bra ergonomi. För mitt jobb är väldigt rörligt, jag står och går mest. Dom får kosta vad dom vill, bara dom är svarta och har bra egenskaper.

Ett par jag har kollat på är Eccos Raptor skor, vet ej hur bra walkingskor Ecco gör.

Tips mottages, tack.

Allan
2007-10-24, 18:54
Köper ni inte yrkeskläder från nåt företag, typ G-Ess (http://www.g-ess.se/) eller nåt? Arbetsskor ska man vara extremt noga med, och det är ingen bra idé att bara ha ett par

escape80
2007-10-24, 18:58
Vi får själva bekosta vår skor, resten fixar arbetet åt oss.

Allan
2007-10-24, 19:21
Vi får själva bekosta vår skor, resten fixar arbetet åt oss.

Vad är det för företag? Finns det minsta risk för kläm- eller krosskador eller liknande på fötterna är de skyldiga att hålla med yreksskor

z_bumbi
2007-10-24, 19:29
Jag har också Reebook men tycker inte de är någon höjdare för betonggolv och så håller de dåligt, Ecco har jag tappat förtroendet för sen de började tillverkas i Thailand (jag och hela danska försvaret :D ).

Kvar finns de vanliga tillverkarna av dämpade arbetskor, arbesko tycker jag är sköna men det är ju viktigt att de passar dina fötter så prova lite olika märken.
Sen kan det vara läge att köpa ett par andra skor att ha i skogen då det är lite andra egenskaper du letar efter där.

Wintermute
2007-10-24, 19:46
Jobbar under liknande premisser, köpte ett par 5.11 hrt. bästa kängor jag haft, inga problem att direkt ur lådan knalla ett arbetspass på ca 2-3 mil. Inne på mitt andra par nu då jag förstörde de första paret.

Hadde stora problem med skavsår med tidigare skor jag testat.

escape80
2007-10-24, 19:56
MItt yrke kräver inga skor med krav på stålhätta eller dylikt. Så vi kan gå i vilka skor som helst, men sen så får jag ont som fan i knä o rygg med dåliga skor så jag måste satsa på ett par bra.

5.11 har jag sett på nätet, men har ej testat dom. Har några på jobbet som använder dom, dom tycker det är bra, själv gillar jag skor som är mera åt sport stilen.

Mr Tony
2007-10-24, 20:21
vad har denna tråd med träning att göra????

Mirre
2007-10-24, 21:28
Prova mbt-skor

swissmasai.se

De är värda varje krona.

Mvh,
Mirre

escape80
2007-10-24, 21:43
vad har denna tråd med träning att göra????

Skor har väl en stor del med träning att göra? Arbetsträning, rehab bla bla bla. + Så tyckte jag inte att den passade i det allmänna forumet.

escape80
2007-10-24, 21:43
Prova mbt-skor

swissmasai.se

De är värda varje krona.

Mvh,
Mirre

Tackar för länken dom måste jag spana in!

machine gun
2007-10-24, 22:08
Gå till t.ex. Gå och löpkliniken eller liknande butik, så kan du få hjälp att hitta ett par skor som passar dig.

Degpekka
2007-10-25, 16:57
jag ska köpa mig ett par femelvor imorrn! :) wohoo! :)